افغانستان فلسطینی دیگر؟
در حالی که اسراییل و متحدانش چه در غالب ناتو چه آیساف چه داعش چه القاعده و چه طالبان با حمله بر مناطق مختلف جهان اسلام و جهان عرب در آسیا توان و زمان این کشورها را برای پیشرفت و اتحاد می گیرد که بغداد، کابل، بیت المقدس، دمشق و بیروت پیش از این نیز قرابت چندانی با یکدیگر نداشته اند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۳/۵/۳ کد خبر: 76240 منبع: پرینت

انتفاضه و حزب مقاومت گذشته از اینکه مظهر وحدت و همدلی مسلمانان مظلوم و بی دفاع فلسطین می باشد در صورت عبرت آموزی لبنان و افغانستان و سوریه و عراق می توانست تنها جنگ چندین ساله و حتی چندین دهه ای در جهان اسلام باشد.

حملات منقطع، متعدد، متوالی و نامحدود اسراییل بر نوار غزه، اسراییل بر کرانه باختری، اسراییل بر جنوب لبنان، اسراییل بر سوریه و اسراییل بر عراق یا جدا از تمویل و تجهیز طالبان و ناتو در افغانستان گویای حقیقتی تلخ اما انکار ناشدنی است جدایی و تجزیه جهان عرب، تفرقه جهان اسلام.

گرچه بارها ارتش غاصب صهیونیست در جنگ های 22 روزه از غزه و 33 روزه از حزب الله لبنان شکست خورده و به عقب رانده شده است اما هرگز دست از تلاش برای دستیابی به مقاصدش بر نداشته است چرا که خود بخوبی می داند آنچه امروز از جهان اسلام یا جهان عرب باقی مانده تنها یک نام است و بس!

در حالی که اسراییل و متحدانش چه در غالب ناتو چه آیساف چه داعش چه القاعده و چه طالبان با حمله بر مناطق مختلف جهان اسلام و جهان عرب در آسیا توان و زمان این کشورها را برای پیشرفت و اتحاد می گیرد که بغداد، کابل، بیت المقدس، دمشق و بیروت پیش از این نیز قرابت چندانی با یکدیگر نداشته اند.

همین حزب مقاومت که از پیروزی پیشین خود بر اشغالگران رژیم منحوس و منفور اسراییل سرمست بود در جریان ناآرامی ها در سوریه در برابر بشار اسد و در سپاه مخالفان مسلح قرار گرفت تا برای چندمین بار اثبات کند که آنچه تاکنون به جنگ در خاورمیانه دامن زده است جنگ میان اعراب و میان مسلمانان بوده است.

با این همه، افغانستان از نظر تعدد قومیتی و نژادی و تعصب های بی جای قبیله ای بی شباهت به اعراب و مسلمانان جهان نیست حتی بسیار پیش از آنها جنگ داخلی را به خود دیده است؛ از این رو می توان گفت هلمند فلسطین افغانستان است که در بی توجهی و هیاهوی کاذب کابل، بلخ، هرات و قندهار تحلیل می رود.

به عبارتی دیگر، جنگ ایران، پاکستان، انگلیس، امریکا، طالبان و حکومت بر سر معادن و منابع و مواد مخدر هلمند نمونه تمام عیار جنگ اسراییل، حزب مقاومت، حماس، عربستان سعودی و ایران در فلسطین است که نه راهپیمایی های روز قدس علاج آلام آن می باشد و نه دفاتر حمایت از انتفاضه در دیگر کشورها.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستانرا کرزی وبرادران آزرده خاطرش سعی دارند تا به مفاسد ناپاک شان برساند. اما خدا نکند افراد خدا دوست طرفدار صهیونیستهای قاتل بشر نیستند. بهتر است او برود پاکستان و پهلویشان بنشیند.
بهلول از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است