مردم، گوسفند نبوده اند و رای داده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۳/۵/۳ کد خبر: 76242 منبع: پرینت

پس از توافق نامزدان ریاست جمهوری برای بازرسی کل آرا و ایجاد حکومت وحدت ملی، در حال حاضر تفتیش آرا در حال انجام است هر چندکه اختلاف نظرهایی بین دو تیم انتخاباتی روی بعضی موارد تکنیکی ابطال آرا وجود دارد. ستاد اصلاحات و همگرایی تاکید می کند که هرچه زودتر باید لایحه ی بازرسی آرا که مورد توافق طرفین قرار گرفته امضا گردد و مطابق آن کار به انجام برسد اما در ظاهر تیم تحول و تداوم چندان عجله ای برای امضا و نهایی شدن آن ندارد.

داوود سلطان زوی عضو ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی در برنامه انتخابات 93 گفت: درست است که انتظارها بسیار بلند بوده و نواقص زیادی نیز در روند بازرسی دیده شده اما در عین زمان کار نیز انجام شده است. جای بسی افتخار است که چنین مرکز اطلاعات و ثبت انتخاباتی داریم. در صورت مدیریت درست این مرکز، امکان تقلب تا حد زیادی غیرممکن است. روند بازرسی، پروسه ای است که قطعاً روال سریع تری را به خود خواهد گرفت.

وی با اظهار خوشبینی به روند تفتیش آرا گفت: من معتقدم که باید به رای مردم احترام شود و سمت و منطقه در آن دخیل نباشد. هدف تفتیش حذف آرا نیست بلکه جداسازی رای پاک از ناپاک مورد نظر است. رای دادن تاجیک به یک نامزد و پشتون به نامزد دیگر، همچنین رای هزاره یا ازبک به یک نامزد، مشکل و یا نقص نیست، همان طور که میزان آرای یک نامزد در بعضی ولایات بیشتر از نامزد دیگر است. به این معنا که رای دادن قومی و رای قومی هم عیب نیست زیرا فعلاً در کشور ما بدیلی برای آن وجود ندارد.

به باور سلطان زوی در دور اول انتخابات نیز تقلب میلیونی صورت گرفت و در صورتی که در آن دوره این جداسازی انجام می شد دیگر نیازی به این همه تلاش در دور دوم انتخابات نبود. تاکید تیم انتخاباتی تحول و تداوم بر این است که باید تمام آرای مردم جدا از مساله ی سمت و قوم مورد تفتیش قرار گیرد.

داوود سلطان زوی اظهار داشت: چندین انتخابات در افغانستان برگزار شده و در آن قوانین، لایحه، طرزالعمل، فهرست کارهای شدنی بر اساس قوانین بین المللی انتخابات وجود داشته است. کمیسیون انتخابات کشور توانمندی لازم حتی برای ساختن قوانین و طرزالعمل انتخاباتی را دارد.

عضو ستاد انتخاباتی تحول و تداوم در پاسخ به این سوال که نیازی به امضای طرزالعمل تفتیش است یا خیر، گفت: تمام قوانین و لوایح و چک لیست ها بر اساس قوانین و روش های بین المللی و بر اساس واقعیت های افغانستان عیار ساخته شده است و نیازی به امضای یک طرزالعمل جدید که سازمان ملل به آن مواردی را بدون درنظر داشت واقعیت های افغانستان افزوده نیست. البته توافق سیاسی صورت گرفته که این سند نهایی گردد.

وی هیچ چیز در انتخابات و تفتیش آن را سمبولیک و نمایشی ندانست و افزود: سیاسیون کشور بدور از خودخواهی و کمی وسیع تر و مردمی تر باید به قضایای انتخابات نگاه کنند. یکی از پیامدهای انتخابات افزایش نرخ دالر بود که اقتصاد افغانستان را با مشکل جدی روبرو ساخت پس نباید اذهان عمومی را مغشوش ساخت. تفتیش و بازرسی آرا یک برنامه ی دوامدار است و بدون نتیجه نخواهد بود. مهمترین برآیند آن مشروعیت نظام آینده ی افغانستان خواهد بود.

سلطان زوی تصریح کرد: توافق نامزدان ریاست جمهوری روی حکومت مشارکتی، کلی است و تا هنوز روی جزییات آن صحبت نشده است. اگر حکومت وحدت ملی بر اساس فشار جامعه جهانی و سازمان ملل ایجاد شود این حکومت موفق نخواهد شد. ما می خواهیم که افراد مسلکی و متخصص از تیم داکتر عبدالله و دیگر گروه هایی که در هیچ کدام از دو طرف شریک نبوده اند مطابق برنامه ی حکومتی تیم منتخب در بدنه ی حکومت جذب گردد و زیر رهبری واحد کشور را به سوی پیشرفت و ثبات به پیش ببرند.

عضو ستاد اشرف غنی در پاسخ به این سوال که آیا حکومت وحدت ملی متشکل از افرادی که در 13 سال گذشته در حکومت ناکارآمد فعلی نقش داشته اند موفق خواهند بود یا خیر، گفت: در افغانستان برای انسان هایی که تعهد و اراده داشته باشند هیچ چیز ناممکن نیست. انتخابات برنده و بازنده دارد اما متاسفانه اینقدر از تقلب گفته ایم که رای پاک مردم پایمال شد. باید به رای مردم ارج بگذاریم. درست است که تقلب صورت گرفته ولی مردم، گوسفند نبودند و رای داده اند.

وی خاطرنشان ساخت: میزان رای های داکترعبدالله در دور اول، دوم و در 2009 چندان تفاوتی با یکدیگر ندارد ولی باید در نظر داشت که در دور دوم انتخابات تبلیغات ریاست جمهوری کدام نامزد بهتر و گسترده تر بود. ما همان طور که تا بحال بر اساس اصول پیش رفتیم بعد از این که مطابق اصول منتظر مشخص شدن نتیجه ی انتخابات می مانیم.

داوود سلطان زوی در مورد صحبت های اخیر اسپنتا در مورد بی باوری به نهادهای انتخاباتی گفت: ایجاد بی باوری در مردم توسط مشاور امنیت ملی حکومت بسیار خطرناک است. کمیسیون های انتخاباتی در این شرایط دو انتخابات پی در پی را برگزار کرد و این بسیار قابل تقدیر است. نباید عملکرد اشخاص را به کل کمیسیون تسری داد و کل نهاد را بی اعتبار دانست. افراد شریفی در کمیسیون انتخابات با گرایش های مختلف نسبت به دو تیم های انتخاباتی، حضور دارند که نباید مورد اتهام قرار بگیرند.

به باور وی پیشنهاد بازرسی کل آرای مردم افغانستان از سوی داکتر اشرف غنی احمدزی بود برای این که ابهام و شک در مورد آرا از بین برود. تا نتیجه ی انتخابات معلوم نشود ممکن نیست روی جزییات مساله صحبت شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای سلطانزوی صحبت های وطن دوستی و مصاحبه های وطن دوستی شما و گاه گاه بی ادبی و بی احترامی به مجاهدین را در زمان که متصدی برنامه تلویزونی بنام شخص خود تان بود هیچگاه فراموش نمیکنم. جالبتر این که در بین مردم سوال میکردید که" تاسو د حکومت نه خه غوالی؟ چه شد این وطن دوستی و آن لاف و گزاف. آیا شما نمیدانید که تیم تحول و تداوم به هدایت و رهبری کاکای یزرگ .... و زیر مدیریت قهرمان خیانت و شر اندازی امرخیل چه واقع شده است. ژورنالیست ها باید حقایق را برملا سازند چه گونه شد که شما که اینگونه تغییر شخصیت دادید. به نظر من شما از سه حالت خالی نیستید:
1- بی خاصیت
2- عقده ای
3- متعصب و قوم گرا
جلالزی از اندر غزنی

>>>   آقای سلطانزوی خود را گول نزن خوب میدانی که بهزاد از حقوق آرا پاک دفاع میکند. بلاخره با جنزال طاقت و اسماعیل یون و ظاهر قدیر در یک دسترخوان شریک شدید تبریک باشد.
جاودان همسایه تان در ....

>>>   آغای سلطان زوی مردم کسی گوسفند نه گفته است ولی افراد گوسفندسالا وگو سفند چاغ کنی با تبانی سر گرده گوسفند چران عنعنوی تقلب گسترده گرده اند.

>>>   خود این آغا که خیلی کم سویه وکم مایه برامد به خاطر آن تقلب بزرگی که برای کاندید شدن انجام داده بود،قابل محاکمه است. چگونه ممکن است که یکی بتواند دوصد هزار رای ازبیست ولایت ــ پیش شرط کاندیدا شدن ــ بدست بیاورد ودر صندوقش سی هزار رای ریخته شود؟ حالا با یک قلاچ زبان حرف میزند وکلانکاری هم می کند.به خداکشور عجیبی است این افغانستان ما!....

>>>   به نظر بنده سلطان زوی یک آدم بی عقل میباشد.

>>>   جناب بچه سلطان . مگر همی شما نبودید که بخاطر برسی 11هزار صندوق سروصدا راه انداخته بودید و حالا در این ماه مبارک دروغ میگویی که پیشنهاد برسی کل ارا از طرف اشرف غنی است .ما نمیدانم . از راست چه بدی دیدید که یک بار نگفتید..
راستی نگفتی امو طیاره ره که پاکستان بوردی در کدام میدان نشست کردی...روز پرسان خواهد رسید..
افغان..

>>>   اقای سلطانزوی وقتیکه دیدی نیم فیصد رای ملت را بدست اورده نتوانستی دست بدامان اشرف غنی احمدزی اندانتی تا یک چوکی پردرامد را بدست بیاوری واستفاده سوکنی وحالا باهمان فرض زبان کداری فکر میکنی که مردم را فریب بدهی ورای پاک ملت را شامل رای گوسفندی چاق امرخیل سازید وتیم تداوم را با کسب رای ملت پیروز نشان دهید نخیر چنین فکر عوام فیبانه شما دیگر خریدار ندارد رای پاک ملت واجب الاحترام است وبهمین دلیل تیم تحول وهمگرایی به رهبری داکتر عبدالله همه تگ تلاشش جدا سازی ارای ناپاک تقلبی کوسفندی امر خیل از رای پاک ملت است رای های ساختگی تقلبی امر خیلی مسمی بنام رای گوسفندی مسمی گردیده است اقای سلطانزوی خودت میخواهی با این نمک حلالی چوکی مرد نظرت را از طریق تیم تداوم بدست اوری و از ان مورد استفاده شخصی تان قرار دهید شما خیلی ترفند ها را یاد دارید بخاطر انتقال خودت وفامیلت به امریکا یک بال طیاره مسافر بری اریانا را اختطاف نودید وانرا بدولت پاکستان تسلی نمودید وازطریق پاکستان به امریکا رسیدید در زمان ناارامی های افغانستان در غرب مصروف عیش ونوش بودید وبفکر ملت یکروز هم نبودید حلا باپاسپورت امریکایی میخواستید که چوکی ریاست جمهوری افغانستان را در قبضه خود بیاورید دران که باکسب رای اندک موفق شده نتوانستید فرصت را غنیمت دانسته در تیمه تداوم خود را شامل سختید تا چوکی پردرامدرا در از طریق این تیم تصاحب وبهره برداری شخصی کنید ما باشمول ساختن تان به تیم تداوم کاری نداریم کار شخصتی تان است ولی میگویم حقیت گو باش نه دروغ پرداز وبریبکار واغوا گر .

>>>   آقای سلطان زوی از کلمات توهین آمیز علیه مردم استفاده نکن
تا به حال کسی به مردم گوسفند نگفته اند بجزء شما
گوسفند دان چاق مربوط به امرخیل است امیدوارم این را بفهمی
محمد علی حیدری ازاروزگان فعلا درایران

>>>   آدم ابن الوقت!
مثل ماش واریست. هرطرف چرب بود همان سو میلولد.
آفرین ای ابن الوقت خوب خدمت میکنی ـــــ بر بادارتقلبچی راه را هموار میکنی. آفرینت خوب خدمت میکنی
واعظان چون وعظ بر محراب ومنبر میکنند ـــــ چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند.
پرسشی دارم زدانشمند زی زی بازگو ــــ توبه فرمایان چراخود توبه کمتر میکنند.
بااحترام رسو لزی از اروپا

>>>   چرا به خاطر چوکی اینقدر خورد وذلیل میشوید . اگر اشرفغنی آنقدر مرد محبوب تو بود از اول چرا نوکری نکردی که حالا بوت پاکی میکنی. شخصیت فروشی ضرورت است.حتمآ در میان رمه چران های امرخیل یکی مییابی.

>>>   شما ایمانی و جدانی بګوید که داکتر عبدالله تقلب نه کرده است؟؟؟ناممکن است من خودم شواهد این هستم در سمت شمال .این را بخاطر می ګویم که از راه ما این کاندید ها تجارت می کنند داکتر عبدالله به منافع دولت کار نمی کند باید به ملت و به راه ملت احترام کند،

کابل

>>>   ګو سفند نبودند اما ... بودند.. اینان اګر هوشیا میبودند وقت خود ها را بیهوده ضایع نمی کردند.

>>>   سلطان زوی طیاره دزد ٕ طیاره مال ملت بود ان را به پاکستان تحویل دادی که این یک خیانت بزرگ به مملکت بود وباید تحت محاکمه قرار بگیری . من نمیدانم در افغانستان چرا همه خیانت کاران در امان هستند ?

>>>   انسان های چون سلطانزوی ارزش هیچی را ندارند .این شخص اصلا مطرح نیست وبه دیده درایی میخواهد خودش را مشهور سازد.اگر کمی حیا میداشت بعد از شکست ننگین در انتخابات باید دیگر حرف نزند.دوازده هزار رای در کل افغانستان خجالت آور است والبته همان دوازده هزار رای را هم به اساس خویشی شناخت دادن پول وتحفه بدست آورد. شرم است وخجالت دارد.
ننگیالی

>>>   سلطان زوی حق موگه

>>>   سلطانزوی یک طیاره قیمتی افغانستان که مال بیت المال ومال ملت است ازکابل به خارج از کشور فرار داد ودرخارج گزاشت خودش راهی امریکا شد باید این مال ملت از وی پرسان شود و مقامات عدلی وقضایی حکم جبران خسار را صادر وتاوان از وی گرفته شود.اصلا دولت بی پرسان وغیر عادلانه است.یک تعداد افسران تضمین کننده محصلین که بخارج کشور جهت تحصیل اعزام وفرار نموده دوباره برگشت ننمودند .پول تحصیل را ازضامن ها از معاش شان وضع نموده باوجودیکه ستره محکمه فیصله نموده که این جبران خساره محل قانونی نداردوامتهازات افسران حواله گردد اما وزارت دفاع حکم محکمه را قبول نمیکند.این هم نماینده گی ازبیعدالتی وبیعقلی ونادانی مقامات وزارت دفاع را نشان میدهد که نه خودشان منطق وعلم ودانش دارند نه فیصله وحکم محکمه با صلاحیت را هم عملی نمیسازد وعلیه آن قرار میگیرد. ولی سلطانزوی که پول هنگفت ( طیاره) را گریختانده ولی این بی عقل های مافیایی هیچ بخود نمیگیرند.بااحترام
ادروگل شینواری دگروال از قول اردوی 215 میوند.

>>>   جناب سلطان زوي صاحب !
من به شما سخت احترام داشتم زمانيكه در مجلس نمايندكان كشور يك نطاق خوب ويك منتقد بي هراس سياست هاي كج دار ومريض اقاي كرزي بوديد .اما زمانيكه شما هم با تيم متقلب وصندوق تحته كر تحول وتداوم يكجا شديد وعليه رأي شفاف ًروشن ملت كه انكشتان خورا ازدست دادند بخاطر دموكراسي ًمردم سالاري كفتند كه اكر هر ده انكشت مرا قطع كنند بازهم رأي ميدهيم .وجناب شما برابر به همان مردان دهاتي كم سواد هم نيستيد كه به ارزش هاي دموكراسي باور مند مي بوديد واز رأي مردم دفاع مي كرديد .اما افسوز وصد افسوز كه شما هم با ... به راه ملت با امر خيل وأشرف غني وكرزي دست به يك كاسه قلدوري وريا دراز كرديد وبا جهره حق بجانب شيادي عليه بزركمردي مبارز ي جون بهزادصاحب موضع خصمانه رأ بخاطر جاه ومقامي مانند عمر ابن سعد وقاص در خدمت يزيديان فتنه جو عليه نهضت. و قيام باكبازان كه حسين أسا در برابر ابن زياد ان روز وأشرف غني امروز صف آرائي كرده اند قرار كرفتيد..كه خودرا سياه روى تاريخ ساختيد ،
حميد برنا

>>>   آقاي سلطان زوي خودت هم از جمله متقلبين هستى ، خودت حتى در انتغابات نصاب را كه لازم براي يك رييس جمهور بود نتوانستى به كرسى بنشانى ، خودت فقط كوشه نشينى اختيار كن در كارهاى كلان دست نزن كه عقل ات انقدر انكشاف نكرده؟
عبدالله ريحان

>>>   خیلی قابل تعجب است که اقای سلطانزوی و مسعود بلند ګوی آقای احمدزی شده اند. بعضی هابرای بدست آوردن چوکی هرکاری را انجام میدهند!
الیاس از کالیفورنیا

>>>   چیز واضح است که گوسفند نبوده آقای زوی سلطان! اما تا حال شما از دانستن کنایه ها راستی عاجز هستید ویا خاطر تحریک مردم عوام وعوامفریبی این مسئله را به خورد شان میدهید که این تقلب جبرییست که انجام میدهید مردم این سرزمین اکثرا رموز فهم هستند اما شما قصدا خودرا بکوچه حسن چپ میزنید. واضح باید کفت بتو هفته فهم که مقصد از رائیهای تقلبیست که صد ها صندوق رای را بدستور امرخیل پر وتخته نموده اند.
جانان موسی خیل رفیق اصلی امرخیل از هودخیل

>>>   این را بدانید که در این کشور دیگر نه سلطان جای دارد و نه سلطان زوی . مردم از کلمه سطان متنفرند و سلطان زاده ها را ... می دانند.
حقیقت

>>>   کاش هیچ افغانی رأی نمی داد.تا این اختلاف افگنان و سیاسیون بی کفایت به عدم بی کفایتی و بی قانونی شان پیمی بردند. البته اگر وجدان انسانیشان به خواب همیشگی نرفته باشد.
شهرستانی از دایکندی

>>>   داود آغا خود را به كوچه حسن چب نزن. لطفاً واقع بين و حق گو باش و وقت ديگران را با اين همه كلمات بى أساس خود زايع نساز. مثلكه خودت به درد افغانستان نميخورى زيرا واقع بين نيستى و ميخواهى به سر تقلب هاى كه شده خاك بريزى، نــه نــــه اشتباه ميكنى. بهتر است خودت دوباره به امريكا بروى و هم تلفزيون مسخره خود را پيش ببرى. خـــــدا حافـــــظ ........
افغان

>>>   آقاي سطان زوي نگفتي كه دو صد هزار راي را چكونه تهيه كرديد و خود را در انتخابات دور اول نامزد نموديد. اما آراي شما كمتر از چهل هزار از داخل صندوق هاي راي دهي دور اول بيرون آمد. نكند آراي پيش شرط شما براي نامزد شدن در دور اول انتخابات همانند...بودن كه بدون چوپان راه خود را گم كردن و حالا با يك ... زبان سخن ميگويد كه بازرسي و تفتيش صد در صد آراي از سوي تيم تقلبات تحول و تداوم ما پشنهاد شده بود. مردم افغانستان ميدانند كه چگونه تفتيش آراي ياز هزار صندوق راي دهي را قبول نكرديد و لطف نموده بگويد كه طياره به سرقت برده را چگونه معامله كرديد.
الهام

>>>   سلمانیزوی خودش از طرف امرخیل باجوری پاکستانی به مشوره آی اس آی بطور قاچاقی کاندید ریاست جمهوری شده بود و یک ضرب المثل است دزد سرخود پر دارد.سلمانزوی که باید بخاطر کاندیدی صد هزار رای جمع مینمود -در انتخابات حتی پنجهزار رای از سراسر اوغانستان ناتوانست بدست آرد پس آیا قاچاقی وارد انتخابات نشده بود؟؟؟؟؟
کابلی

>>>   ... زوی صاحباز حق تیر نشوین همه اش رای مردم نبود رای گوسفند خیل هم باندازه کافی بشمول چندین شلوار زنانه و غیره اجناس مورد ضرور تا طاق مجردی موجود بود که امروز ها شما شاهدش هستین
(ضرورت بشر دوست صاحب)

>>>   اقای سلطان زوی شخصیت خوب کشور راه را ازچاه شناخت وخوب است که تقلب کار اصلی را معرفی نمایند تا مردم بدانند که تبلیغات هیج جای نگرفته وحقیقت اشکار گردد مردم با شما است .

>>>   دوستان سلطان جان از گفته هایش پیشمان است بس است دیگر اینقسم چیزها نخواهد گفت. بیچاره فکر کرد که مانند برنامه تلویزونی مردم را فریب میدهد، مگر مردم میدانند که شما نیز عاشق قدرت هستیدهاهاهاها
گلک از چهار قلعه وزیرآباد

>>>   خليفه زوي. اميد است كه طياره به سرقت برده را روزي برسد كه مردم افغانستان بتوانند از تو و ثاير خاينين ملت مثل تو مورد پيكرد قانوني قرار دهند و بيت المال افغانستان را از شما دزدان بيگيرند.
احمد

>>>   برادران محترم همه شما یکطرفه قضاوت میکنید !
چون همه تان از یک کوزهء ضد افغانیت اب میخورید ، چرا نمیګوید و نه مینوسید واقعیتها را ، حتی یاداوری هم نمیکنید اسم کسانی را که میلونها دالر مصرف کردند و تقلب ګسترده به نفع تیم همګرایی کردند و قبل از انتخابات رایی مردم را توسط بزرګان قومی خریداری کردند ، بدون در نظرداشت ان که از قومی نام ببرم ، بلی هدف من تمامی اقوامی که اطراف تیمی متذکره جمع شده اند . انطور قضاوت نکنید به اصطلاح مرم ـ کور خود بینای دیګران !اګر خود را افغان میدانید ، پس افغانستان خانه مشترک همه ما است . نباید تفاوت و تفرقه ایجاد کرد ، سیاسیون امروز هستند فردا نیستند . اما در همین سرزمین ما ـ افغانستان حق زیست همه دارند ، بدون تفاوت که کی است . تمامی اقوام حق و حقوق مساویانه دارند ، ما نباید بین مردم تفرقه ایجاد کنیم . سیاسون ما همهء انها در قصرهای مجلل زیست دارند ولی نفاق ، دشمنی ، قربانی جنګ ، کشت وکشتار و هزار بدبختی دیګر نصیب همین مردم و ملت بیچاره ما است و سالها است با مشقت متقبل شده اند . بخاطر حفط منافع این و ان شخص ، همیشه مرذم قربانی داده ولی سیاسیون در بدل به مردم چه داده اند ؟؟؟ بلی برادر ، بلی هموطن بس است اینقدر ظلم بالایی یکدیګر ، بس است اینقدر همدیګر را توهین کردن ، اینقدر همدیګر را ملامت وسلامت کردند ! بلی بس است اینقدر نفاق اګر واقعاء افغان هستید !بیاید با هم برادر باشیم ، باهم هموطن باشیم در یک مسیر فکر کنیم ، ان اینکه وطن خود را اباد کنیم نه در راه نفاق و تفرقه به پیش برویم و در تخریب همدیګر خیر و فلاح خود را ببینیم ، در نفاق و دشمنی و مردم را با هم طرف قرار دادن به نفع مرم و ملت واحد افغان نیست ! نیروی ما در وحدت و یکپارچه ګی مردم و ملت ماست ، بدون در نظر داشت ان که از کدام قوم هستیم !به ارزوی افغانستان واحد و نابودی دشمنان مردم ما !
انجنیر شیرمحمد حسنی بلغاریا ـ شهر سوفیه

>>>   آقاي زوي طياره را چي كدي و از خانمت خبر داري كه آيا با رسم و رسوم افغان ها در گردانندگي برنامه تلويزيون لباس هايش مطابق دارد يا خير؟

>>>   یک طفل افغان میداند که 5ملیون رای هم استعمال در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نشد پس این هشت ملیون رای؟؟؟؟

>>>   سلطان زوی خود را بسیار ارزان فروخته است ؛ بنابران هم اکنون در نزد مردم دیګر هیچ خریدار ندارد؛ زیرا اشرف غنی وی را برای دوسال به ترینینګ چوپانی سوق داده است.
لطیف ننګرهاری

>>>   آقای سلطان زوی !
من از آن عده کسانی هستم که هر نوع کاندید ریاست جمهوری
وشوری را در تحت قیمومت بیگانگان در وطنم نمی
خواهم و مردود می شمارم . ودر مورد شخص شما چندان
معلومات کافی ندارم ، اما گاه گاهی برنامه زهره یوسف داود ،
خانم شما را می بینم که مبرهن اندیشه و عقیده
سیکولاریزم شما در تبانی با امپریالیست است . لذا
در کشور 100% مسلمان سنتی چون افغانستان که برای
حفظ عقیده اسلامی در مقابله با ابر قدرت جهان ( روسها)
1500000 شهید در پیشگاه الله (ج) تقدیم ، واکنون این
ملت هرگز به استکبار جهانی که در رائس آن شیطان بزرگ
( امریکا) قرار دارد ، دست از مبارزه بر نخواهند داشت.
تو وامثال تو پس گردن تان را بخارید از افغانستان خارج
شوید و به ارباب تان نیز بفهمانید ، که افغانستان سرزمین
مسلمانان است .
این ملت سالها در فقر وبیچارگی ساخته اما طوق غلامی را
برگردن نیاویخته .
الحمدلله که در جمع خوانندگان و نظر دهندگان یکنفر تا وقتیکه من ( 2:45)
بوقت جرمنی 30 جولای مطلبم را نوشتم ، دیده نشد که بیک سطر نوشته،
نظر وهدف آقای سلطان زوی را تائید نماید .
نیازی از جرمنی

>>>   داکتر عبدالله نامزد ریاست جمهوری پیشتاز آرای 45 فیصد ٬مسالۀ کشف رابطه میان ستاد اشرف‌غنی و با این تقلب گسترده ضیاء الحق امرخیل است. تصور می‌شود که تقلبی به این گسترده‌گی با ساخت و پاخت آقای اشرف‌غنی عام فریب صورت گرفته است . آقای اشرف‌غنی واقعاً در این تقلب گسترده دست دارد ، بی‌هیچ تردیدی او باید از این پروسه کنار گذاشته شود. اشرف غنی نامزاد ریاست جمهوری که رسماً در یک پروسۀ ملی و دموکراتیک تبانی تقلب‌کاری را کرده و شایسته‌گی زعامت کشور اسلامی که 3 میلیون شهد در راه آزادی کشور داد است ندارد. وهم غنی داماد یهود است زن یهودی غنی زن اول ملکه با عزت کشور اسلامی افغانستان در سطح کشور های اسلامی جهان شده نمی تواند

>>>   سلطان زوی
در حال حاضر آقای امرخیل یک متهم می‌باشد که یک پروسۀ بزرگ مردمی را با تقلب به بن‌بست کشانده است. کار چنین فردی نباید دست کم گرفته شود، زیرا دست‌کاری در یک پروسۀ مردمی به سود یک نامزد مشخص، یک خیانت ملی پنداشته می‌شود و قانون نیز دربارۀ خاین صراحت دارد. بنابراین، آقای امرخیل هر چه زودتر به دادگاه معرفی شده و پس از بررسی‌های دادخواهانه به کیفر برسد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است