همه حامیان اسراییل بدانند:
مسلمین تا آخرین نفس در کنار فلسطین ایستاده اند
مهمترين پيام روز قدس که انصافا در افغانستان با شکوهتر از سالهای پیش برگزار شد، لزوم انسجام، همبستگي و وحدت در بين مسلمانان جهان بود. به گفته این مسلمانان روزه دار، اگر ما دشمن خود را بشناسیم و به جای حمایت از غرب به اتحاد با یکدیگر روی آوریم، مشكلات كشورهاي اسلامي پایان می یابد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۲    ۱۳۹۳/۵/۳ کد خبر: 76248 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امروز جمعه سوم ماه اسد در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان، هزاران تن از مردم شریف کشور ما در ولایات مختلف از جمله کابل، هرات، ننگرهار، بلخ، قندوز و قندهار، همصدا با مسلمانان و آزادگان جهان با شركت در راهپيمايي بزرگ روز جهاني قدس، فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل سر دادند و به لزوم آزادي قدس شريف از چنگال صهيونيستها تاكيد كردند.

هموطنان در این راهپیمایی ها، حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه را محکوم کردند و خواستار بیداری اسلامی در کشورهای عربی شدند و پس از ادای نماز جمعه با سردادن شعارهای «زنده باد فلسطین»، «زنده باد اسلام»، «زنده باد وحدت اسلامی»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر آمریکا» و «الله الله یا الله، مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا» و «اعراب بیدار شوید» به خیابان‌ها آمدند.

شركت كنندگان در این راهپیمایی ها پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند و با دادن شعارهاي ضد اسراییلی، جنايات رژيم صهيونيستي به ویژه جنایات 18 روز اخیر را در نوار غزه محكوم نمودند و باری دیگر اعلان کردند: در شرايطي كه قدس شريف در اسارت خشن ترين و فتنه انگيزترين دشمنان اسلام قرار دارد، بر مسلمانان واجب است تا از اسلام و قبله اول مسلمين دفاع كنند.

مردم مسلمان افغانستان همگام با مسلمانان هفتاد کشور جهان، با فریادهای خود تصریح کردند که: بر اساس رهنمودهای قرآنی، یهود دوست مسلمانان نیست و مسلمین هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد رژیم صهیونیستی به اشغالگری خود ادامه دهد و پیروزی از آن مسلمانان است و این امر به زودی محقق خواهد شد.

عمده ترين پيام روز جهاني قدس که انصافا در افغانستان با شکوه تر از سالهای پیش برگزار شد، لزوم انسجام، همبستگي و وحدت در بين مسلمانان جهان بود. به گفته این مسلمانان روزه دار، مساله فلسطين يك زخم بر دو پيكر است و افغانستان و فلسطين را نبايد از يكديگر جدا دانست، زیرا هر دو در يك درد مي سوزد.

گفته ی بسیاری از این مظاهره کنندگان این بود که در حال حاضر آمریکا و اسراییل، طلایه دار نقض حقوق بشر در جهان هستند. به همین دلیل مسلمانان جهان باید وحدت و هوشیاری خود را در مقابل توطئه ها و نقشه های استکبار جهانی و صهیونیست حفظ کنند و با هر وسیله‌ای در مقابل تجاوزات و زیاده خواهی‌های دشمنان بایستند.

آنچه مسلم است اینکه کشورهای عربستان سعودی و مصر مسوول قربانی شدن کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‎گناه فلسطین هستند چون این دو کشور عربی راه را برای حملات صهیونیست‎ها در این منطقه باز گذاشته‌اند و این خیانت به جهان اسلام و مردم فلسطین است. لذا در این شکی نیست که درگیری‎ها در کشورهای اسلامی ناشی از توطئه کشورهای غیراسلامی است و یهودیان بصورت مستقیم در آن دست دارند.

دلیل تمام مشکلات جامعه اسلامی در جهان، نیز بی‌توجهی به قرآن و دستورات پیامبر اسلام (ص) است. تا زمانی که اختلاف و بی‌توجهی گروهی و فردی نسبت به مشکلات برادر مسلمان دیگر باشد، غیر مسلمان قوی‌تر و ظالم‌تر از گذشته خواهد شد و این را می‌توان در سراسر جهان به خصوص در افغانستان در گذشته و حال و در کشور فلسطین مشاهده کرد.

امروز برخی حکام کشورهای عربی بی توجه در قبال ارشادات دین اسلام، به حمایت از غرب می پردازند. در حالیکه تنها اگر سوخت کشورهای غاصب و ظالم غیر مسلمان تامین نشود، اشغالگری سرزمین فلسطین و ظلم به مردم مسلمان میانمار تداوم پیدا نخواهد کرد و بنا به اجبار و شرایط زمان به خواسته آنان احترام خواهند گذشت.

لذا یک بار دیگر خطاب به پیروان همه مذاهب جهان اسلام که همچون برادر پشت یکدیگرند، می گوییم: تقلید از بیگانگان ضعف دین را به دنبال خواهد داشت در حالیکه اگر ما دشمن خود را بشناسیم و به جای حمایت از غرب به اتحاد با یکدیگر روی آوریم، مشكلات كشورهاي اسلامي پایان یافته و عظمت اسلام باز خواهد گشت.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرگاه 14 نفر بی گناه در غور تیرباران میشود کسی اعتراض نمیکند
هرگاه 80 نفر در پکتیکا کشته میشوند کسی نام از اسلام نمیبرد
هرگاه کامله و همراهانش در مسیر جاغوری تیر باران می شوند، کسی گلو ندارد که صدای اسلامی بکشد!
هرگاه جنرال خلیلی در مسیر جاغوری کشته میشوند کسی نیست که بپرسد چرا؟
هرگاه کندکی در تخار قتل عام میشود کسی همدردی اسلامی ندارد.
اما هرگاه یک فلسطینی کشته میشود
... زیادی به جاده های کابل میبرایند و داد از اسلامي میزنند که اصلا نمیشناسند.
خدا یا چه شده این مردم کشورم را؟
آیا زمانیکه اینها در نماز آیه ( ایاک نعبد و ایاک نستعین ) را میخوانند به آن عمل کرده اند؟؟؟
خدایا اینها را کمی به راه راست هدایت کن
قبل از ... به قلب اینها حس هموطن بودن را نهادینه ساز!
این مردم را در زنجیر نگهمیدارند.
هموطنان عزیز حادثه های دلخراش و کمر شکن اخیر را که در ولایات نامبرده
ذکر شده است از صمیم قلب به شما و خانواده های شهدا تسلیت عرض میدارم.

>>>   فلسطین حمایتت میکنیم
اجمل(پنجشیری)

>>>   درست که مسلمین تا آخرین نفس در کنار فلسطین ایستاده اند نه عربهای مفسد ومزدور که زیر تأثیر قدرت استکباری وطاغوتی جهان قرار دارند... براین عربهای ... صفت مزدورو....
خراسانفر

>>>   بله اگر کسی غیرت داشته باشد بر هر مسلمانی واجب است که از هم نوعان و هم کیشان خود درهر نقطه ای از دنیا که باشد اعلان حمایت کند و لو بگفتن یک کلمه انزجار و تنفر نسبت به جانی و ستمکار،و اعلان حمایت و همدردی نسبت به مسلمانان مظلوم.پیامبر(ص) میفرماید:« من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم »هر کس بشنود صدای مسلمانی را که فریاد می‏کند یاللمسلمین مسلمانان به‏ فریاد من برسید ، و او را کمک نکند، دیگر مسلمان نیست.» بله اگر ما خود را مسلمان میگیریم برهمه ما اعم از علماء و اقشار مختلف مردم لازم است که از مردم مظلوم فسلطین اعلان حمایت نمایم.
م- ترکمنی

>>>   در حرف و شعار همه ای مسلمانان طرفدار فلسطین هستنند ولی به جز تعدادی محدودی دیگران هرگز به عمل نگذشتند و به همین شعار های میان تهی اکتفا کردند.
صبور مزار

>>>   همه حرف ها یک طرف حرف مهم اینکه چرا راکتیار صاحب با داعشیون به نجات و درد این مردم نمی خورند .با احترام
سید امید انتظار
کابل

>>>   عرب ها درخواب هستن اول بیدار شوند باز دیگر مسلمانان جهان کمک میکنند.
مسافرجبری

>>>   خدايا امام خميني را زنده كن تا يك نام براي مظلومان افغانستان بگويد تا مردم راهنمايي شوند به راهپيمايي كنند تا به حال هزار كشته داشته نه از طالبان بي وجود كه با اسرائيل و امريكا دستشان در يك كاسه است
معين سياف از هرات

>>>   برادر عزیز افغانی که گفته اید ما در افغانستان هر روز کشته و شهید میدهیم ولی کسی از ما دم نمیزند. حرف شما کاملا صحیح و درست است و باید به فکر هرکس ازجمله مردم عزیز افغانی بود اما مشکلات فلسطین با مشکلات افغانستان تفاوت ما هوی دارد؟
فلسطن قبله اول مسلمین و محل عروج پیامبر اعظم به عرش عظیم الهی است. فلسطین توسط یک عده ای بیگانه خونخوار اشغال شده است. کشور فلسطینی دیگر برروی نقشه های جغرافیایی وجود ندارد. هر روز مردم این کشور مورد ضرب و شتم قرار میگیرند. در نوار غزه روزانه دهها شهید و صدها زخمی از کودکان و زنان از زیر آوار خارج میگردند. خانه و کاشانه این مردم در اثر بمباران بمبها و هواپیماهای امریکایی به تلی از خاک تبدیل میشود. مردم غزه در یک زندان بزرگ به تدریج درحال نابودی هستند. واقعا اوضاع کدام مردم را میتوان با فلسطین مقایسه کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است