نامه سرگشاده به داکتر اسپنتا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۳/۵/۴ کد خبر: 76256 منبع: پرینت

سوال از استاد سیاست به گفته خود داکتر اسپنتا که دوست دارد او را استاد سیاست بگویم با تمام احترامی که به ایشان دارم.

آقای اسپنتا بنده شما را درک می کنم از جناب شما مقاله های زیادی در این مدت کم نشر گردیده است. همه هم درباره هویت و شهروندی است و یا الگوی خوب و یا خراب.

یک سوال دارم، برای دیگران هم حقی قایل هستید؟ به دیگران هم در این سرزمین هویتی قایل هستید؟ صد سال دورغ های شاخ دار در این سرزمین گفته شده است حالا به این سوال جواب بدهید چرا همه چیز به یک قوم داده شده است. نام کشور به پشتو، پول ملی به پشتو، سرود ملی پشتو، نظام سربازی پشتو، نام تمامی اداره های دولتی مثال ولسوال، دادستان، مجلس، مجلس سنا و مجلس نمایندگان همه پشتو است.

چه چیزی در این کشور نشان از هویت دیگران است؟ چرا پشتون ها هم در قدرت هستند و هم در حمایت و کمک به طالبان هستند؟ همیشه هم در حکومت بوده اند هم در خدمت مخالفان مسلح حکومت، خود این هویت نیست این ستم است چرا این خیانت را به مردم روشن بیان نمی کنید؟

جواب شما چیست به این سوال ها؟


شریف میهنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای شریف به رستی هم اگر ایشان کاسه لس قبیله نیستند و خودرا انسان آزادی فکرمیکنند باید به این سوال ها جوابی بداند نتها ایشان بلکی کسانی که خود راملی میداند فرقی هم نمیکند که کی باشد مشکل باید حل شود به تقلوب و پنهان کاری نمیشود خود را ملی فکر کرد یا هم فغانستانی وحد درست کرد
یلدا نوروزی

>>>   باتامل در تاریخ دو قرن اخیر افغانستان ، به این نتیجه می رسیم که تمامی حا کما ن قوم پشتون بشترین هماهنگی ر ا با انگلیس ها را داشته و با حمایت آ نها حکومت ظالمانه و به دور از انسانیت داشتند. را حل این است که ملیت غیر پشتون ، حاکمیت. این قوم شوم را قبول نکنند.
احمد کابلی.

>>>   افرین میهنی

>>>   آقای اسپنتا فراموش کار هستند شاید هم عاشق قدرت اگر درخدمت قبیله هم باشد فرقی نمیکند یک جمله تکرا میکنم یک جمله یعنی دانشگاه را قبیله برستان قبول نکرده اند شما دیداید که چی سروصدای که بلند شد شما خاموش در کاخ بوداید شما از کدام شروند یا وحدت صحبت میکنید ؟
لیلا باختری

>>>   در طول تاریخ بیشترین حاکمان جامعه ما که ا ز پشتون ها بودند ، افراد بی سواد و ظالم بودند، طبیعی است که در سایه حاکمیت این گونه افراد ترقی ، پیشرفت و توسعه اقتصادی و جود ندارد.
احمد کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است