کمیسیون حقوق بشر حادثه غور را محکوم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۳/۵/۴ کد خبر: 76259 منبع: پرینت

کمیسیون حقوق بشر، قتل جمعی 14 تن از افراد ملکی از جمله یک نو عروس و داماد در ولایت غور توسط مخالفان مسلح دولت را به شدیدترین لحن ممکن محکوم و تقبیح کرد و با خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه ابراز همدردی و غم شریکی نمود.

به گزارش کمیسیون حقوق بشر، این حادثه دلخراش، مصداق روشنی از جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بشر بود و خلاف اصول قانونی اساسی، حقوق بنیادی بشر و ارزش‌های دین مقدس اسلام می‌باشد. مرتکبان این جنایت به موجب احکام قوانین نافذه کشور و اسناد بین‌المللی حقوق بشر که دولت افغانستان به اجرا و تطبیق آن متعهد است، مستوجب پیگرد قانونی و مجازات می‌باشند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان از دولت و نهادهای امنیتی و ارگان‌های عدلی و قضایی می‌خواهد که این قضیه را به طور جدی و همه جانبه رسیدگی و پیگیری کرده و عاملان آن را شناسایی و مورد تعقیب عدلی قرار داده و مجازات نمایند و درعین حال با اعلام نتایج پیگیری‌های خود، به مردم افغانستان و قربانیان این حادثه اطمینان بدهند که دیگر فرهنگ معافیت پایان می‌یابد و هیچ مجرم و جنایت کاری بی‌کیفر نمی‌ماند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان همچنان از ارگان‌های امنیتی کشور به صورت جدی می‌خواهد که امنیت راه‌های مواصلاتیِ ولایاتی را که در معرض تهدید مخالفان مسلح دولت قرار دارند، تامین نموده و از حقوق بشری و انسانی شهروندان کشور با تمام امکانات حراست و حفاظت نمایند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقدام عملی و مجازات جنایت کاران طالب،ضروری هست،این جنایت کاران در همان منطقه حضور دارند،باید کرزی با استفاده از قدرت نظامی آنها را از بین ببرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است