محقق: احمدزی توافق ها را شکست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۳/۵/۴ کد خبر: 76282 منبع: پرینت

تیم اشرف غنی احمدزی توافق میان دو طرف انتخاباتی را شکسته است.

ظاهرا توافق سیاسی و تکنیکی اخیر میان دو نامزد ریاست جمهوری با بن بست روبرو شده است و عامل آن نیز تیم انتخاباتی احمدزی دانسته می شود.

محمد محقق معاون دوم دسته انتخاباتی داکتر عبدالله، دسته انتخاباتی اشرف غنی احمدزی را به شکستن توافق میان دو نامزد متهم می کند و می گوید: دسته اشرف غنی احمدزی یک روز پس از توافق میان دوطرف انتخاباتی با میانجیگری جان کری پای خود را رفته رفته از این توافق بیرون می کشد و تاکنون از امضای توافقنامه ها سیاسی و تکنیکی خودداری کرده است.

از سویی، سخنگوی تیم انتخاباتی اشرف غنی با رد این سخنان گفته است که تشکیل حکومت وحدت ملی، یک تجربه تازه در افغانستان است و به همین خاطر به دقت بیشتر نیاز دارد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینها تمام شان بشمول کاندید ها مثل پوتین و میدویدوف نفر های خود کرزی هستند و میخواهند که نتایج انتخابات به درازا بکشد تا کرزی در قدرت باقی بماند.

>>>   به نظر مردم افغانستان باید یک جلسه با شکوه باز هم در تالار لویه جرگه بعد از عید سعید فطر گرفته شود هر طوریکه مردم شریف و شهامت افغانستان تصمیم اتخاذ نمودند مطابق به آن عمل گردد زیرا هر قدر که بعویق بیفتد موضوع خراب ترو مردار تر می شود بخاطر اینکه مردم رای پاک داده اند اما کسانی دیگری مثل احمد ضیا مسعود میخواهد وارد صحنه سیاسی شود که سرش بوی قورمه میدهد .

>>>   سلام به خواننده!
اولتر از همه احترام خودرا به سایت آزاد افغان پیپر که نظریات نویسندگان را بطور شفاف و آزاد بنشر میرسانند تقدیم مینمایم ،در قدم دوم من چند سوال را برای آقای محقق مطرح مینمایم ، خداکند جواب دهد: آقای محقق باید گفت خودت از روز اول در عقب نفاق و تفرقه اندازی میان گروه ها ، اقوام و مردم استی ، تو که خودرا رهبر حزب وحدت ملی افغانستان میشماری ، چند نفر از اقوام دیگر عضویت حزب تو را دارند؟ آیا تو و خدایت لیاقت معاونیت دوم ریاست جمهوری را داری؟ تو چند صنف مکتب خوانده ای؟ تو که خودرا نماینده مردم مظلوم هزاره میشماری و در عوض شیر روز یکبار با فامیل محترم ات در کارته (3) غوصل میکنی بخاطری شفاف ساختن و نگهداری جلد ات آیا از مغاره های کوه های بامیان که اقوام تو زندگی میکنند و نان خوردن را ندارند ، خبر داری ، آنها زمانیکه با تو روبرو میشوند خودت به چه غرور و تکبر با ایشان دست میدهی، فکر میشه که فاتح افغانستان و یا جهان استی، آیا از فامیل های شهدأ اخیر ولایت غور خبر داری؟ تو استادی ات را در کدام رشته علوم محاصر گرقتی؟ تا به کی قوم بیچاره ات را به بازی میگیری؟ آیا خبر داری که این قوم با غرور تو حال به تو و امثال تو ضرورت ندارند، چون ایشان با سواد شده اند،فریب تو را دیگر نمیخورند.همین حالا مردم نان خوردن خودرا ندارند ، آیا یک روز در سفره یک کراچی وان و یا جوالی نان صرف کردی ،جواب منفی است، نه نه ؟ باز در فکر سالهای 1371 افتادی تا باز جوان های قوم را بخاطر رسیدن به قدرت به شهادت برسانی ، این خواب است و خیال.در نهایت از ات خواهش منوم که پشت ما ره ایله کو.بگزار زندگی بکونیم.گپ های ناساز نگو ، باز دست مردوم ره در گردون ما ننداز.
قربان علی از بامیان

>>>   من برای جناب محقیق صاحب می گویم که آیا انتخابات بر ای همین است که هر کس که باخت و دوباره خود را در حکومت جای بدهد
سلیم از کابل

>>>   آقای محقق آقای خلیلی آقایون که امروز درافغانستان ازمردم مظلوم هزاره نمایندگی می کنید کجاهستید چرا دادنمی زنید این چهارده تن که مظلومانه قربانی شدند انسان نبودند اینها قرار اطلاع ازعروسی بر میگشتند عروس وداماد وبستگان درمیان شان بودند این گونه مظلومانه به دست جلادان وقصابان زمان به مسلخ کشانده شدند وبه بی رحم ترین شکل جان باختند آیاجناب کرزای وعبدالله واشرف غنی به خوداین زحمت را می دهندکه به دیدن بازماندگان این غزیزان بروند و با بازماندگان شان ولو درظاهر هم که شده اظهار همدردی نمایند یا اینکه اینها آنقدر مظلوم هستند که حتی به درکمپاین انتخاباتی هم نمی خورند چون از قوم مظلوم هزاره هستند .
مهاجر دورازوطن

>>>   اگر تقلب نباشد بلی جای ندهند اما کسانی که تقلب کرده اند یعنی تیم ... باید مجازات شوند به شمول رئیس جمهور .....

>>>   افغانستان در طول تاریخ روزی خوبی را ندیده است و بس بعد از این جطور خواهد دیدٰ . شما مطمئن باشید که نظر به نظریات و فکرهای مردم افغانستان. افغانستان روز خوبی را نمیبیند.
جفگو

>>>   محقق حق ندره از تمام مردم هزار نمایندگی کند
افشاری

>>>   کجکی ابرویت چو نیش گــــــــــــزدم است
چی کنم افسوس نفعش برای مردم است
محمد ازهرات

>>>   سلام و عرض ادب دارم درخدمت ملت مسلمان و مجاهدو متدين و روزه دار افغانستان و اگردر افغانستان عيد شده باشد و عيد سعيد فطرابر تك تك ملت افغانستان از صميم قلب تبريك عرض مي نمايم. در جواب اقاي قربان علي از باميان بايدگفت كه توهن بر يك رهبر ازاده مانند استاد محقق در حقيقت توهن به هشت مليون انسان است. ايا اين حق را بر تو چون انسان فاقد ادب و ... كه داده كه بر يك رهبر ازاده و محبوب ترين رهبر ملت مظلوم و محروم هزاره تو هن ميكني ايا اواز بلند كردن در برابر تقلب وخيانت كاري اشتباه است؟؟ اياخواستن حقوق حقه از متقلبين كاري اشتباه است؟ ايا دفاع از اراي پاك مردو كار اشتباه است؟.من خوب بياد دارم كه هزاره درتمام نقات غيرهزاره درافغانستان از هزاره بودنش إنكار و دست بسته نماز مي خواند و خودرا ازبك يا تاجك معرفي ميكرد حتي در خود كابل درخيلي از مناطق هزارها تقيه ميكرد. و هيج كس براي هزارها ارزش قائل نبود حتي از نضر جمعيت ميگفتند تعداد هزارها در فيصد نمي رسد و ميگفت ند هزارها چند خانه عشائر از چين امده در كوها زندگي ميكند درحالي كه هزارها تركتباران و بومي ترين قوم از اقوام خراسان كبير است با وجود قتل عام٦٢٪ جمعيت كل هزاره در دوران حكومت جلاد تاريخ عبدالرحمن سفاك امروز دنيا ملت هزاره را سوم قوم و١٩٪ به رسميت شناخته است اين نتيجه همان كشيشهاي همان مجاهد مردان وشهداي دلير مجاهدين است. اي كاش ماه مثل استاد محقق يك ده نفر ميداشتيم. تاكه ٦٠٪سرزمين مقبوظه هزارستان را از دست قوم گمشدهرعبريها پس ميگرفتيم .اگر تو از شهداي چند روز پيش غورسخن ميگوي انها توسط عبري تباران بشهادت رسيدند كه شماطرف انها گرايش داري.درپايان از خداوند منان خواهان هدايت بزدلان چون شما هستم..
بهزاد ازشهرپرت استراليا.

>>>   محقق میداند که بازنده هستند باز ماجراجویی میکنند حکومت موازی میسازند

>>>   با سلام :به نظر من انتخابات افغانستان بک واقعیت به اثبات رساند آن هم این بود که هر ملت باید توسط دیت نشانده خودشان. باید خدمت بشوند متاسفانه بنبست سیاسی کشور که توسط یک بیگانه حل میخواست بشود گویایی این حقیقت است که نامزدها دست نشانده آآمریکاست نامزد انتخابات از قبل توسط آآمریکا تعیین شدهاست و انتخابات بیشتر جنبه صوری دارد وبه بنبست کشیدن سیاسی کشور گویایی این حقیقت است که افغانها چه رای بدهند یاندهند حل فصل مسائل کشور در دست آآمریکا است و مردم افغانستان بی جهت دل به انتخابات خوش کرده است.

>>>   محقق به آبروی مردم هزاره بازی مینماید عقیده منفعجویانه به
افغانستان ومخصوصا مردم هزاره دارد اومانند کسانی است
که نماز به امامت حضرت علی«ع» ادا مینماید ودردسترخوان
رنگین معاویه نان می خورد. سخت علاقه دارم بیبینم که چه
زمانی کشور مااز... مانند محقق که مانع رسیدن
مردم به تمدن میگردد آزاد گردد.نفرین برکرزی که قوم پرستی
رادرکشورما مشروع ساخت و اکثریت تمام اقوام افغانستان را
برده اقلیت گردانید،خیانت وجنایات کرزی بد ترازفاشیسیم است
کرزی زندگی آرام مردم رابه سرقت بردوبا وزرا وپارلمان
وسنای بیسواد براستادان، داشمندان وفرهنگیان افغانستان
توهین نمود.
همدم

>>>   سلام به خواننده های محترم
دوستان محترم جناب محقق شما که در دور دوم انتخابات تمام مردم را که به داکتر صاحب اشرف غنی رای داده بود ند شما وامسال شما مردم را به نام گوسفند خطاب کردی وحالا که در تیم شما گاو پیداشده که در داخل دفتر کمیسیون انتخابات گاوی شما گیر آمد به شما وامسال شما شرم نیست.که خودت به زبان مردارخود اقرار کردی اشرف غنی نیست او یک قاق روده است حالا که شما با گاوهای خود انتخابات را باختین اگر به جای شما میبودم به خدا قسم که خودکشی میکردم . شرم است به خداکه شرم است برو زهر بخو که دیگر بکذاریت که این ملت بیچاره خود سرنوشت خود را تعین کنند.
روکی از فرانسه

>>>   به نظر می رسد زمان تقاعد امثال محقق فرا رسیده است. انصاف ایجاب می کند که دیگر زمینه را برای نیرو های تحصیل کرده باز کند دوران زور گویی به سر رسیده است ایشان واقعا لیاقت رهبری مردم را ندارد. می تواند از خانواده و اطرافیان نزدیک خود نیز این مسئله را بپرسد.
رسول طالب

>>>   در عراق یک روزه رییس جمهور مشخص شد ولی در اوغانستان تا به حال سه ماه است در گیر انتخابات است هنوز هم معلوم نشده چه کاسه ای زیر نیم کاسه هست آنقدر تقلب وسیع و گسترده است که همه دنیا از انتخابات اوغانستان به حیرت فرورفته است

>>>   یکطرف اشرف غنی با دیدگاه طالبی و غرب... انسوتر متهم ناقضین حقوق بشر ... در وسط منی حیران و مجبور بهر نان پس زنده باد ازادی
... وهموطن

>>>   آقای محقق بهتر است تا فرصت به گذشته ها تان سفر کنید و پرونده ...خود را تفتیش کنید به نظر می رسد پرونده شما به مراتب سنگین تر...از دوستم گلیم جم و خلقی ها و پرچمی ها...است.
محقق حیا کن این مردم را رها کن
دوست هزاره

>>>   هرکسی که انسان است از آرای انسانها حمایت میکنند وهرکسی...از ردیف انسانها خارج شده به شعورگوسفندان روان است گپ اضافی نیاز ندارندگوسفندهمان گوسفند است ویک طرف آرای انسانها است ویک طرف هم گوسفندان هرکی خودرا گوسفند میدانند به ردیف گوسفندان ایستاد شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است