سازمان ملل متحد، حادثه غور را محکوم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۵    ۱۳۹۳/۵/۴ کد خبر: 76292 منبع: پرینت

سازمان ملل متحد تیرباران 14 غیر نظامی که متعلق به قوم هزاره در ولایت غور بودند را به شدت نکوهش کرد.

سخنگوی سازمان ملل متحد در افغانستان حمله بر غیر نظامیان و کشتار آنها را به نام های مختلف، غیر انسانی و مخالف تمامی قوانین بشر دوستانه بین المللی می خواند.

در یک رویداد غیرانسانی، مخالفان مسلح 14 تن از مسافران یک اتوبوس در ولایت غور که هزاره بودند را جدا کرده و سپس تیرباران کرده اند.

سازمان ملل متحد یک بار دیگر از تمامی طرف های درگیر در افغانستان می خواهد از وارد کردن تلفات به غیر نظامیان به خصوص در ماه مبارک رمضان خودداری کنند.

در همین حال نهادهای حقوق بشر نیز بر شناسایی و مجازات عاملان کشتار غیر نظامیان تاکید می کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ملا عمر انسان های بی گناه را در ماه مبارک رمضان می کشد و به مناسبت عید فطر پیام تبریکی می دهد. دنیا به سمت دیوانگی و بی عقلی در حرکت است.
زلمی از بدخشان

>>>   این افراد که ازطرف طالبان... صفت بی رحمانه تیرباران شدند دونفرآن ازاهل تسنن و13نفرآن که سه زن ویک کودک می باشد ازقوم هزاره بودند . که متاسفانه ازطرف گروپ طالبان تحت فرمانده ئی فاروق ومولوی رحمت الله ازمنطقه مرغاب مرکزغور در30کیلومتری شهرفیروزکوه قتل عام شدند . متاسفانه این عمل طالبان بنابرغفلت کامل نیروهای امنیتی غور در راس قوماندان امنیه آقای فهیم قایم می باشد ازوقت آمدن این قوماندان مداری بیش از60تن درغور شهید شدند وولسوالی ها درحال سقوط است . قابل یادآوری است همین گروه طالبانی مرغابی که فعلا ده هاجنایت دیگر را برعلاوه این 15نفرقبلآ انجام داده اند کسانی اند که درزمان حکومت قبلی طالبان یگانه گروه بود که برعلیه طالبان می جنگیدند ودرهمان زمان طالبان ده هاتن را ازهمین مردم کشته بود ند ولش های مرده گان شان را ساعت ها به بازار در دنبال توتیا به بازار دور می دادند ویک بعضی ازاجساد شان را روزها درویرانه ها افتیده بود ... ولی حالا مردم مذکور طرف داری طالب را نموده مردم غور را قتل عام می کنند والله جای شرم به این قوم وگروه می باشد که سابقه خودرا فراموش کرده اند .
نعیمی

>>>   سازمان ملل در محکوم کردن خود صادق نیست او وشریک های شان خود طالب را ساخته اند وبرای اهداف استعماری شان طالب جکمتیار و... را نگهداشته اند در هرات همین طالب انگشت مردم را بخاطر استعمال رای قطع مینماید ودر خوست وچکتیا مردم را تشئیق مینماید که در رای گیری اشتراک نمایند در اکثر جاها طالب را ازغیر ان نمیتوانی بشناسی و.لی در غور مردم های عادی را قتل عام مینمایند هوشیار باش که همه پلان بالای من وتو استبه هر نام وهر عنوان ما وتو را میکشند ودیگران همه یکی اند نیم شان در ارگ نشسته اند ونیم دیگر در راه داخل شدن به ارگ ونیم دیگر در کوه ها جا خوش کرده اند تا پلان نسل کشی را پیاده نمایند
تبنگ چی

>>>   صدای کرزی و همکارانش به اندازه سازمان ملل در این جنایت در نیامد،این سکوت و بی تفاوتی به این معناست که کرزی فقط مدافع قوم پشتون هست و سکوت و عدم تعقیب و مجازات جنایت کاران به معنای رضایت به کار این جنایت کاران کافر،است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است