سومین سکته انتخاباتی زده شد
برای سومین بار شمارش آرای انتخابات متوقف شد. برخی از مسوولان علت توقف شمارش آرا را اختلاف نمایندگان دو نامزد مطرح در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می دانند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۸    ۱۳۹۳/۵/۴ کد خبر: 76301 منبع: پرینت

برای سومین بار شمارش آرای انتخابات متوقف شد. برخی از مسوولان علت توقف شمارش آرا را اختلاف نمایندگان دو نامزد مطرح در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می دانند.
در همین حال رییس کمیسیون انتخابات کشور بصورت رسمی توقف شمارش آرا را تا بعد از عید سعید فطر اعلام کرد.
این در حالی است که یکبار دیگر اوباما رییس جمهور آمریکا به هر دو نامزد مطرح در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، داکتر اشرف غنی و داکتر عبدالله مذاکره تلفنی انجام داده و آنان را به خویشتن داری دعوت نموده است.

جان کری همچون چینی بند زن کهنه کاری آمد و با هرچه نخ و چسب و توان که در اختیار داشت افغانستان دو تکه شده که نه چند تکه شده را وصله و پینه کرد و رفت و به گمانش که این چینی در کمد افتخارات امریکا در منطقه خواهد درخشید.

عبدالله و اشرف غنی که پیش از ورود وزیر خارجه امریکا به درد و مرگ هم و سقوط کابل درصورت پیروز نشدن در انتخابات دامنه دار 3 و نیم ماهه راضی بودند؛ پس از نشست های جداگانه و مشترک با جان کری در آغوش و دوشادوش یکدیگر در انظار عمومی ظاهر شدند تا تمسخر و تاسف همگان را برانگیزند.

رضایت به ایتلافی ننگین برای قدرتی سهمیه بندی شده تحت عنوان حکومت وحدت ملی که حتی بر سر افغانی یا امریکایی بودن ایده اولیه آن اختلاف نظر وجود دارد؛ تاییدی بود بر عدم تمایز نامزدان دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر و با دوره های گذشته.

پس از دو سکته انتخاباتی که پیاپی و به فواصل کوتاهی از یکدیگر روند بازشماری آرا را مختل کرد؛ سومین سکته انتخاباتی بنابر نوبت به تیم تحول و تداوم رسید که با اعتراض به رد شدن و ابطال هزاران برگه رای از سوی نهادهای ناظر جریان به تاخیر افتاده انتقال قدرت را باز هم به تاخیر بیاندازند.

40 ساعت توقف و تعلل در روند تفکیک و تفتیش آرا از سوی کمیسیون های بی کفایت و ناکارامد و تیم های نظارتی منفعل و نمایندگان سست و زبون عبدالله و اشرف غنی برای اختلافاتی جزیی هیچ منطقی ندارد جز چکه چکه کردن آب و آبروی مردم ملکی و آرمان های ملی از چینی بند زده امریکا در کابل.

البته در شرایطی که پیش از توافق طرفین و ایراد قانونی شفاف و دقیق پیرامون شرایط ابطال یا تایید آرا که حتی تیک ها، خط خوردگی ها و امضاها موجب تنش و تعلل در کار بازشماری یا حتی تعلیق ستادهای تفکیک و تفتیش می گردد نباید انتظار بردباری، وفاق ملی و حفظ آخرین ذرات عزت افغانی را از این.... ها داشت.

انتخاباتی چنین طویل و عریض با جای دادن حداقل 3 سکته در درون خود که آن را بیش از پیش بیمار و ضعیف می سازد دیگر چگونه می تواند آرمان های ملی را احیا نماید و یا در روند انتقال قدرت زمینه ساز نزدیکی ملت و دولت گردد؟! آخرین قطرات عزت افغانی چگونه از درزهای چینی بند زده فرو نخواهد ریخت؟!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انها اگر از تفتیش وپاک سازی ارا طرفداری مینمودند چرا باین اندازه تقلب انجام دادند؟درواقع این همه تقلبات با تبانی ارگ ریاست جمهوری وکمیسیون انتخابات وخلیل زاد حال با مشوره ای کشور متبوعش ویا باجزی از حمهوری خواهان وبعض کشور های همسایه انجام داده شده است وچون فرصت کافی نداشتند ویا جانب مقابل رابسیار ضعیف فکر کرده بودند تقلب های خود را بصورت رسمی وقانونی سازمان دهی نکرده بودند وکنون به مشکل برخورده اند
ما را از متقلبین شکایت وگیلایه نیست افسوس ما بالای عبدالله واستاد محقق وروشنفکران ودانشمندان ومحققین تیم اصلاحات است که با خوشباوری وساده لوحی وساده اندیشی به هر نقشه ودسیسه وتوطئه اعتماد مینمایند وبسوی هر سرابی گام برمیدارند واز هر بته وگیاهی استمداد میجویند خوب بود که در خیمه ای لویه حرگه حکومت وپیروزی خود را اعلان مینمودند ویابدون سروصدا وبه ارامی به برنامه ای تقلب تسلیم میگردیدند دل بستن به باز شماری ارا ویا استمداد نمودن از میانجیگری کری واوبا ما شما را به بیراهه میکشد اینها همه ضیاع وقت وتطبیق نقشه های استعماری دیگران است که در انتظار ملت عزیز قرار دارد
انهای که یک عمر از دموکراسی حرف میزدند چه شد که به حکومت های وحدت ملی دل می بندند حق ان بود که اوباما وکری خلیل زاد وکرزی واشرف غنی ونورستانی را بخاطر تقلب علنبی به محاکمه میکشیدند ودر محکمه ای علنیی محاکمه ومجازات مینمودند چون برنامه از خودشان است با اعطای دوا ها ی مسکن تیم اصلاحات را ارام وبلاخره از صحنه حذف مینمایند
کمک با فلسطین کار بسیار خوب است اما میشود یک دست نشانده ای غرب با مخالفت ارباب ها به چنین اقدام دست یازد ؟ وبه رسمیت شناختن الحاق کریمه حد اقل در شرایط فعلی مرغوب است ولی کسی را که خارجی ها اورده ونصب نموده میتواند چنین جرئت را نماید؟همه درامه است ونقشه که ملت را فریب میدهند
نبنگ چی

>>>   نورستاني.. را بايد برطرف بجاى او بايد شخصى ديگر وضوء داده شود دست خود را بالاى قرآن بگذارد ودر تلويزيون پخش مستقيم بنزد مرد افغانستان قسم ياد نمايد كه خيانت نمى كنم وقران را بايد يكتن هموطنان از خانه خود بياورد زيرا قرانكريم كه بدست بالاى ميز گذاشته شايد قران نباشد وكتاب نادر شاه وظاهر شاه باشد وپنج سوره مرويسي باشد بخاطر اينها به تقلب تولد شدن وتقلب زندگى مى نمايند وبه تقلب از دنيا مى روند .

>>>   عبدالله جان!
در اولین لحظات آگاه شدن از شکست فاحش در انتخابات بدون آنکه لحظه ای به توده های ملیونی کشور فکر کنید، سو گند خوردید با لجبازیهای سیاسی و به هر قیمتی شود دموکراسی، انتخابات و مردم سالاری را که در غیر آن نیز از آن اکراه داشتید ( آخر من و تو خو میدانیم که شما لا اقل یک رگ ... دارید که با دموکراسی میانه خوبی ندارد!!!) به چنان مضحکه ای مبدل ساختید که خفه نشوید دیدن چهره های بخصوص اقایان صیقل، اوریا، پتمن ،" او په تیره بیا طوفان وزیری" در روی پرذه های تلویزیون ( با کمال معذرت) برای من...دیده است!!!! در حالیکه من بعنوان یک "روشنفکر" مستقل و غیر وابسته برای میزهای مدور در مورد انتخابات، در ان روزهایی که انتخابات از روال عادی برخوردار بود، دقیقه شماری میکردم!!!!
ماما مونجانی

>>>   این ها به دستور خلیلزاد وکرزی پروسه را به بیراهه میخواهند بکشانند تا رسوا وبی آب نشوند زیرا تقلب زیاد است.حزب فاشیستی افغان ملت هم درین دسیسه رول مهم داشت.احترام
ملا عبید الله .کابل.

>>>   من مسول همه جان كري را مي دانم. او بايد كوش كل مرجان را تو داده و برايش توصيه ميكرد كه برادر باختي از سر كل غني دست ورد أر شو. من هر روز كه راجع به انتخابات مصاحبه ها را مي بينم به ستاد كل مرجان...مى فرسمت كه انها ... ترين انسانهي افغانستان هستند.هر روز دروغ، بهانه و لجبازي سياسي نتايج را به تعويق انداخته و مردم را زياد تر به خود بد بين مي سازد.يكي از بهانه هاي احمقانه كه جرا در بعضي مناطق دور اول كم و دور دوم زياد رأي داده اند. او... در دور دوم زياد كار شد و كسانيكه به رسول، شيرزوي و سياف راي داده بودند به غني راي داده اند من خودم و فاميلم كساني هستيم كه در دور دوم به غني رائ داديم.بهانه ديكر كه بسيار مضحك است كي تيك ماك شبيه است.امكان دارداين بايد قابل سؤال نباشد.من به جان كري ... مي كومي كه وقتي كه حزب ديموكرات برنده شد أيا شما حكومت ملي إيجاد كرديد؟ نه در تمام دنيا يك برنده است. اكر عبدالله باشد يا غني.لحاظ خدا ما مردم خسته شده إيم. به تعويق انداختن آدامه حكومت كرزي و وزراي ... اوست شما از وزارتخانه ها خبر داريد؟ انصاف كنيد. وزارت خارجه مامورين از دست ضرار عثماني به مرك رسيده اند خداوند خانه اين وكلاي ... كه به او راي داده اند خراب كند.:بكزاريد كه نتايج اعلان شود تا كي بإداري تان به شما تيلفون كند و شما را هدايت بدهد. بأخت را ابرومندانه قبول كن. نفر اول اول است دوم دوم. امدن عبدالله به هر بيتي كه باشد زير دست غني مي باشد. توصيه من برايش اين است كه كناره كيري كرده و به كار شخصي مريم جان جكر بزند.
فريد كميسيون انتخابات

>>>   طوریکه از اوضاع معلوم میگردد داکتر صاحب عبدالله گول خورد وتن به دوستی اشرف غنی داد داکتر عبدالله بیخبر از ان بود که ارشرف غنی در مکاتب یهودی ها درس چال و فریب را اموخته است به نظر من داکتر صاحب رقابت را باخته بهتر است پپزیرد کامیابی اشرف غنی را
قیام

>>>   کشوراستقلال داشته باشد ان انتخابات کند اما افغانستان اسقلال ندار نیاز به انتخابات هم ندارد...
عمری کوهسار

>>>   حیف وقت تان که بر سر موضوع انتخابات هموطنان ما ضیاع میکند کدام انتخابات - کدام رای - کدام مردم - کدام برنامه - کدام قانون - کدام فرهنگ - کدام تفتیش - تمام اش سریال وفلم نمایشی زور چور - چپاول - وحشت بربریت - ومافیای کروگان گیری مردم به همکاری ارتجاع بین الملی امریکا و تکه داران انگشت شمار قومی وجهادی برسر این ملت خواب آلوده جریان وادامه دارد و شرایط از بد بدتر خواهند شد بنآ مردم ملت از خواب غفلت بیدار شود بس است دیکر بی تفاوتی- قوم پرستی - سمت پرستی - تنظیم پرستی - جهاد مقاومت - شمال جنوب - طالب مجاهد - خلقی پرچمی - شعلی ستمی - افغان ملت تکنوکرات - هزاره افغان - تاجک اوزبک به یک صدا واحد مادر وطن آزادی ترقی آبادی وسرفرازی کشور واحد افغانستان دست بدست هم دهد متحد شوید در غیر آن نفاق تان برباد ومحوه خواهند شد از مارا گفتار بود به هوش بیاهد
قلندرشاه از ناحیه 12

>>>   اعلامیه مشترک تیم اصلاحات و همگرایی در خیمه لویه جرگه:
رعایای عزیز و ملت حاضر در خیمه!
شما مطلع هستید بعد از اینکه ما افغانستان را از دهان خرس کمونیزم شوروی واز حلقوم این حیوان درنده، نجات دادیم و حتی تمامی دنیا را از مصیبت کمونیزم شوروی کافر، نجات دادیم. دنیا وتمامی جغرافیای بشری تا قیام قیامت مرهون احسان کلاشینکوف های مجاهدین افغانستان است، سپس چندین سال ما و سایر احزاب تنظیمی وشما امت مسلمه در جنگهای داخلی گرفتارآمده و در حدود 75000 فرد به بهشت برین فرستادیم و دشمنان خویش را به اسفل السافلین! بهر حال متاسفانه چندین سال قبل بخاطر نمک نشناسی طالبان ستیزه جو که حقوق شرعیه مسلمه مجاهدین با غیرت و مقاومتی ها را نادیده می گرفتند، مجبور شدیم از برادران اسلامی امریکایی ، در دوران جورج بوش کبیر، فاتح نبرد های افغنستان وعراق، دعوت کنیم، به سرزمین اسلامی مان، تشریف آورند و شورشیان مذهبی وسلفی طالب را تار ومار کنند و مایان ممنون سازند!
برادران مجاهد امریکایی، در دوران طلایی پریزدنت مسلم تبار جناب بارک حسین اوباما، با یاری چهل و هفت کشور٬ الحق که گیلم همه د شمنان مذهبی وسلفی طالب را از روی زمین برداشتند نهایت سپاسگزاریم!
بهر صورت، در حال حاضر که مصیبت انتخابات، دامنگیر مجاهدین اسلام پناه شده و تیم رقیب ما که متشکل از بیدینان است، براساس نتایج اولیه، از ما سبقت و پیشی گرفته است؛ بار دیگر مجبور شدیم از برادرمجاهد پرور و عدالت گستر، جناب جان کیری، وزیر خارجه دولت ایالات متحده،۰ بخواهیم، بار دیگر بخاطر درهم شکستن سنگر دشمنان بد کیش، به پایتخت افغانستان، تشریف آورند!
از شما امت مسلمه تقاضا داریم؛ برنامه های خیابانی« زنده باد مرده باد» و اعلان حکومت موازی، بوق زدن موتر در سرک ها را در حال حاضر تا روز جمعه که مصادف با تشریف فرمایی مهمان عالیمقام برادرمجاهد پرور و عدالت گستر، جناب جان کیری متوقف سازند.
و من الله التوفیق!
دبل عبدالله آنخ ماهو، کاهن اعظم
محمد خان کیمونی کاهن و محقیق پاد یامون کاهن
جنـــايتــــــکارجنـــــگی رفت از ياد
خـــــط وخال پلنـــــــگی رفت از ياد!
نبرد کارته3 ، افـــــــــــــــــشار وسيلو
و جنگ کوته ســـــــنگی، رفت از ياد
خرابی های مــــــــــيوند وسر چوک
نميـــــــــدانم چه رنگی رفت از ياد ؟
دکان بيــــــــــنوا را چـــــــورکردن
تجـــــــــــاوز بر تبنگی رفت از ياد!
عــــــــــروس تازه را از خانه بردن
به « جيپ » بادرنگـــی رفت از ياد
رياست تا وزارت تحـــــــــــفه دادن
به هر چــــرسی وبنگی رفت از ياد
سپردن ميهن خودرا مجـــــــــــانی
به دستان فــــــــرنگی رفت از ياد!

>>>   کار انتخابات به طوری باشد که هیچ راه انحراف در او نباشد در هیچ جای دنیا پیدانمی شود. انتخابات مانند آب را به دست گرفتن است که اگر یکطرف دست را بگیری طرف دیگرش آب می ریزد. پس آنچه مهم است این است که به ریاست کاندیدا چگونه دید دارد؟ اگر احساس وظیفه کرده کاندید شده به مانع بربخورد صبوری از خود نشان می دهد و اگر با دید قدرت طلبی نگاه کند به خشونت و بهانه گیری بی حدّ و حصر منتهی می شود که در نهایت از قدر منزلت کاندیدا کاسته می شود و مردم به هیچ کدام آنها سری تسلیم فرود نخواهد آورد. اگر دولتی شکل بگیرد قطعا به ضرر مردم افغانستان خواهد بود. عده کثیری جز اخلال گری به فکر حمایت از دولت نخواهد بود این موجب هرج و مرج و کشتار و بی بندوباری می شود که باید کاندیدا در دنیا و آخرت جوابگو باشند.

>>>   میگفتند که کمیسیون انتخابات ضعیف وفاقد اراده هستند باورم نمیشد ولی بعد از سپری شدندوما ه از انتخابات تلویزیون طلوع را گوش میدادم که اعلان انتخابات را پخش مینمود حتما تلویزیون طلوع ازین بابتپول هنگفت را بدست می اورد درین موضع جنایت وخیانت بزرگ را هم طلوع وهم کمیسیون مرتکب میگردند ودرین معامله شاید کمیسیون هم شریک خواهد بود
بیدل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است