BBC تحت نفوذ بیش از حد صهیونیست ها است
پس از سانسور جنایات سه هفته اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه توسط بنگاه خبرپراکنی بی بی سی، گویا خبرنگاران این شبکه اصلا تظاهرات عظیم مسلمانان در روز جهانی قدس را ندیده اند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۳۹۳/۵/۵ کد خبر: 76318 منبع: پرینت

در حالی که راهپیمایی ضد اسراییلی روز قدس در اقصا نقاط جهان به خبر اصلی بسیاری از رسانه‌های دنیا در دو روز گذشته تبدیل شده است، اثری از این خبر در قسمت‌های اصلی سایت بی‌بی‌سی فارسی مشاهده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد ارزش‌های خبری برای رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی فارسی نسبت به دیگر رسانه‌ها کاملاً متفاوت است و خبر و رویدادی با این وسعت، به دلیل تضاد با منافع رژیم صهیونیستی در صدر اخبار این رسانه‌ قرار نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است که نحوه‌ی انعکاس اخبار غزه در بی‌بی‌سی و جانبداری این رسانه از رژیم صهیونیستی از ابتدای شروع درگیری‌ها در نوار غزه به گونه‌ای بود که باعث اعتراض ساکنین لندن شد. بر اساس گزارش‌های منعکس شده در روزهای گذشته صدها نفر از ساکنان لندن با تظاهرات مقابل دفتر بی بی سی به نحوه پوشش اخبار این شبکه دولتی انگلیس از تجاوزات اخیر اسراییل علیه مردم غزه‌، انتقاد کردند.

بنگاه شایعه پراکن بی بی سی فارسي همیشه تلاش مي کند با کم رنگ جلوه دادن توهین به مقدسات مسلمانان، کشتار مظلوم مردم فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی، این امر مذموم در هر جامعه سالمی را در راستای آزادی بیان جلوه بدهد! اما در همین رسانه مدعی آزادی بیان، امکان ندارد کاریکاتوری که علیه یهودیان کشیده اند را نمایش دهند. مطمئنا اگر بی بی سی این کار را انجام دهد، صهیونیست ها درب آن را می بندند. و این یعنی نفوذ بیش از حد صهیونیست ها بر شبکه خبری بی بی سی.

مطلب دیگر اینکه شخصی خیلی باید ساده اندیش باشد که گمان کند رسانه ای راه اندازی شود و انگاره و فلسفه سیاسی نداشته باشد. این مطلب اصلا امکان پذیر نیست. كسي که صاحب رسانه هست، وقتی رسانه ای را در یک کشور راه می اندازد، پشت این عملش یک انگاره و نگاه سیاسی است.

بر اساس دیدگاه کارشناسان مسایل خبری و سیاسی، بنگاه دولتی سخن پراکنی بریتانیا، در راستای سیاست های استعماری و مداخله گرایانه دولت بریتانیا، سه هدف را پیگیری می کند: زمینه سازی ذهنی برای تغییر ساختار سیاسی برخی کشورها؛ تفرقه افکنی و تشدید جو بدبینی و سوظن براساس منافع و خواست اربابانش؛ انتشار و تبلیغ شایعات و اثرگذاری بر افکار عمومی باز هم براساس اهداف و مقاصد خاص.

و انصاف مطلب این است که در این راستا از مجریان جذاب و خوش بیان، دکوراسیون خیره کننده، میهمانان ویژه، برنامه های خاص و ... برای جلب مخاطب استفاده بهینه می کند و به نحوی خبرها را پوشش می دهند که ببینده گمان نکند این خواست بی بی سی و سیاست دولت انگلیس است.

در پایان باید گفت: اعتماد و اعتبار يگانه سرمايه هر رسانه است. اگر رسانه اي هيچ سرمايه مالي، انساني و فني نداشته باشد، اما اعتماد مخاطب را داشته باشد، مي تواند اهداف خود را در نگرش و رفتار مخاطب دنبال كند. اعتبار منابع خبري به عواملي نظير بي طرفي، عينيت، درستي، جامعيت می باشد که مفاهيمي نظير اعتماد، تخصص، پختگی، صلاحيت، پويايي، درستي و بي طرفي از شاخصه هاي اعتباری آن رسانه می باشند.

اما خوب است برخی ها بدانند: مسلما هر کسی که ديوار همسايه را خراب كند، خانه خودش را ويران مي كند؛ حكايت بي بي سي اينچنين است. رسانه اي كه درصدد ترويج فساد در جهان بود، اكنون فساد اخلاقي، درون آن را به بحران هاي زنجيره اي مبتلا كرده تا جايي كه مديران آن از احتمال نابودي بي بي سي سخن مي گويند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا این شبکه را نابود کند که نمایندگی از کشورمکار و نیرنگ باز مانند انگلیس میکند که مردمان اش از چاقی وپرخوری به تنگ آمده اند. ومن تعجب میکنم که درکشورما این دو رسانه یعنی بی بی سی و رادیو آزادی در ذهن مردم بجز خشونت چیزی دیگری نمی پروارنند. به کدام دلیل اینگونه سیاست های کشور ما را زیر سوال برده و برای مخالفین همه را فاش میکنند؟؟؟؟بخداقسم مخالفین وطالبان همه برنامه هایشان را با تعقیب این دو رادیو وتلویزیون خودباخته طرح ریزی و اجرا میکنند.
خیراندیش ازهلمند

>>>   کار انگلیس در طول تاریخ تفرقه بود ه به قسم همین وهابیت را انگلیسى ها ساخته و پرداخته کردند این ها مشکلاتی سیاسى با ایران دارند و مى خواهند ترور هایی که در افغانستان اتفاق می افتد را بی ارزش جلوه دهند و مخابره نکنند که همپيمان بزرگ شان مبادا ناراحت شوند اینها از همان اول وضعیت شان معلوم بود بهتر است مردم خود را درگیر این تلویزیون نکنند
معين سياف از هرات

>>>   بی بی سی دستگاه و ماشین مدرن استعمار است که، در جهت تحقق پلان استعماری انگلس جمع یهود در کشور جهان سوم وازحمله کشور ما باشد،تلاش نموده و میکند.در راس خبری این دستگاه استعماری و جنایت زا ... که یهود النصب اند،با چرب زبانی بنمایش گذاشته میشود.مشکل ما، همان طوریکه دیده میشود این دستگاه جهنمی و اهریمنی نیست و عدم آگاهی مردم و در راس چیز فهمان کشوراند که در جهت شناسایی اهداف استعمار گرانه انگلس و یهود قلم و قاومت را به فریاد کشاند. سیاست غارت گرانه و استعماری امپریالزم در راس ایالات متحد امریکا که اقتصاد و تکنالوژی اش بدست یهودیان اداره میشوند، برنامه طولانی و در چهار چوب این برنامه تجاوز به اشکال گوناگون ، رشد فساد ایجاد شکاف و بی اعتمادی بین اقوام کشورها، از آن جا جنگ بین باشندگان یک کشور و اشغال کامل کشور از سوی این نیروی اهریمنی امریکا، انگلیس و یهودها منجر میشود.تاریخ بعداز جنگ جهانی دوم ، همچو سیاست جنایت پیشه ای سه ضلع را همیشه به نمایش گذاشته است.این گونه سیاست اکنون در کشور ما نیز تحقق میابد و آن این که اشغال به تمامی معنی!!این اهداف جنایت پیشگان سه ضلعی >امریکا-انگلیس و یهودها<صرفآ از طریق گروه طالبان تحقق میابد و، این گروه جنایت کار تولید و دست پروده ای اهریمن 3 ضلعی که بدان اشاره شد؛ هستند. یکی از بنیاد گذار این گروه اجنبی و تروریست همانا جناب کرزی است که طبق پلان برکاح ریاست جمهوری تخته شد.این شخص مدت 8 سال است که کشور را بسوی فساد و نابودی سوق و اداره میکند. زمانی فساد اولویت پیدا کند، چرخ بردگی حرکت میکند و برعکس روحیه آزادگی و جوهریت انسانی سقوط نموده و چراغ من><انسان>دارد یواش یواش خاموش میشود و، برنامه و کارنامه جناب کرزی طبق هدایت نیروی سه ضلعی همین بود وبس!در چنین یک جو و فضا کشور ومردم ما نیازمند به یک نیروی متحرک و با وجدان پاک نیاز دارد که مبارزه ضد ستم ملی و طبقاتی و استعماری را هم تاکتیکی و هم استراتیژی پذیرفته و در جهت تحقق این برنامه به کار وپیکار روی آورند.کشور و مردم رنج دیده و عذاب کشیده ما دارای نیروی پاک و متحرک سومی را دارا میباشند که به کارکرد و عملکرد رهبران فساد پیشه و کفن کش ودا گفته و سرنوشت کشور ومردم را از چنگال آدم خوران داخلی و خارجی قرن 21
نجات بخشید.

>>>   اگر کار انگلیس تفرقه نمی بود چطور حکمتیار راکتیار سیاف نداف و حقمل حقانی میشد .برودید دوستان و برادران بالای انگلیس و تا حدی امریکا بازی نخورید و هرگز آنها نمی خواهد که اسلام خصوصآ افغانستان به جرم قلب آسیا بودنش آزاد آرام و مستقل باشد .با احترام
سید امید انتظار کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است