همدردی کرزی، تکرار مکررات است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۳/۵/۵ کد خبر: 76333 منبع: پرینت

ارگ در بیانیه‌ ای که پس از نزدیک به ده ساعت از تیرباران شدن 14 انسان بی‌گناه به جرم هزاره بودن در غور منتشر کرده است، به نقل از زبان کرزی چنین می‌نویسد.

حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان کشتار افراد ملکی در ولایت غور را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

از یک انسان... که در همدستی با برادران خون آشام‌اش، سال‌ها است از بدن‌های نحیف و ضعیف ما خون می‌مکد، انتظارِ بیشتر از این را نداریم.

در بیانیه‌ ارگ، کشته شدگان غور بطور معمول افراد ملکی گفته شده و صرف نام ولایت تغییر کرده و بقیه همان ادبیات و جمله‌های همیشگی است که در سایر بیانیه‌ها منتشر می‌شود.

متن پیام این‌گونه است.
1- حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان کشتار افراد ملکی در ولایت غور را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.
2- حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن محکوم نمودن شدید این عمل وحشیانه، گفت که هدف قرار دادن افراد بیگناه بخصوص زنان و کودکان معصوم یک عمل نابخشودنی و خلاف تمامی ارزش های دینی و انسانی است.
3- رییس جمهور کرزی به مسوولان امنیتی کشور هدایت داده است تا چگونگی وقوع این حادثه تروریستی را جدی پیگیری نمایند.
4- رییس جمهور کشور مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به بازماندگان شهدا ابراز می کند و از بارگاه خداوند برای آنان صبر جمیل تمنا دارد.

در این پیام، من هیچ حرف تازه‌ ای نمی‌بینم که احساس کنم، ما رییس جمهور داریم و او در غم ما شریک است.

کرزی هنوز ندانسته است که برادران اش، همه افراد ملکی را نمی‌کشند، بل از روی شناسنامه و هویت می‌کشند. 14 تن در غور به دلیل هزاره بودن تیرباران شده اند، نه به دلیل ملکی بودن، جناب رییس جمهور!

کرزی و دستگاه عبدالرحمن خانی وی طی سیزده سال حاکمیت در افغانستان، ضمن اینکه به شکل بی‌رحمانه‌ ای کمک‌های جامعه‌ی جهانی را به افغانستان بباد سپرد، چهره‌ دیگری از عبدالرحمن خان را به نمایش گذاشت و بارِ دیگر امپریالیسم داخلی را به ارمغان آورد.

قاتل هزاران انسان را با دندان‌های تیزتر از زندان‌ها رها کرد و در برابر خون‌های ریخته شده‌ شهروندان کشوری که خودش را رییس جمهور آن می‌داند، با مکارگی تمام و سیاست‌های ماکیاولستی به چشم مردم خاک زد.

من به عنوان یک شهروند، به چشم تمام جهانیان که طی سیزده سال به ما پول، غذا، لباس، تفنگ و آب و نان فرستادند و انتظار داشتند که افغانستان بسوی بهبودی رود، به خیرگی و سرشکستی می‌نگرم.

من با تمام عشق و علاقه‌ ای که به وطن و سرزمین ام دارم، به عنوان یک شهروند این سرزمین، از جبر جغرافیا، از اینکه در این خاک نفرین شده زاده شده ام، خسته ام.

من هیچ امیدی به بازگشت کرزی و برادران‌اش، بر سرِ سفره‌ی انسانیت ندارم و شاید بازگشتی وجود ندارد، چون شاید خون و ریشه و فلسفه‌ وجودی این موجودات، از همان بدوِ پیدایش با خون‌آشامی و تباهی گره خورده است.

عالم خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   منم به نوبه خود همدردی بی معنا و مکرر کرزی را محکوم می کنم .
غلام کچل.

>>>   کرزی با چهره ریاکارانه خود دارد دشنهء برنده را در قلب ملت رنجدیده فرو میبرد و همیشه از داعیه خود دفاع میکند هر کس که وجدان داشته باشد این اعمال شریرانه کرزی را محکوم میکند .
سید شاه آغا سیدی عضو شورای مبارزان اسلامی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است