پیام تبریک جنرال دوستم به مناسبت عید فطر
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۳/۵/۵ کد خبر: 76338 منبع: پرینت

هموطنان مومن و متدین، خواهران و برادران عزیز السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

بدین وسیله فرا رسیدن عید سعید فطر و ایام مبارک جشن سرتاسری مسلمانان جهان را به همه شما تبریک گفته و از خداوند متعال آرزو می برم تا این ایام را یکجا با خانواده های خویش در فضای نهایت سرور و شادمانی، صحت و عافیت سپری نمایید.

هر چند برای اعضای خانواده من که اولین عید را در نبود و مرگ برادر عزیزم الحاج عبدالقادر دوستم سوگوار سپری می نمایند، ایام عید حزن انگیز است اما چنانچه در روز تشییع جنازه مرحوم گفته بودم باز هم می گویم که من بیشتر از برادر تنی خویش در غم واندوه هموطنانی خود را شریک می دانم که اعضای خانواده خویش را در ایام ماه مبارک رمضان در حوادث وحشتناک تروریستی و جنگ های تحمیلی از دست داده اند و به ویژه به خانواده های شهدا و آن شهدای عزیزی که در دفاع از ارزش های والای اسلامی ملی و وطنی در صفوف قوای مسلح جمهوری اسلامی افغاستان جام شهادت نوشیده اند تسلیت عرض می نمایم.

بدین وسیله می خواهم یکبار دیگر از همه آنانی که در مراسم فاتحه گیری و غم شریکی با ما در سرتاسر کشور اشتراک نمودند سپاس گذاری نمایم. همچنان از وصول پیام های تسلیت از مقام های بلند پایه از ریاست جمهوری اسلامی افغانستان گرفته تا رهبران رقبای انتخاباتی، سازمان ملل متحد، وزیر خارجه ترکیه و کشورهای دوست و باهم برادر و از مخالفان سیاسی گرفته تا تک تک هموطنان عزیز اظهار خرسندی و امتنان می نمایم. پیام های واصله در حقیقت تبارز وحدت و یکپارچگی ملی ما در روزهای غم و مصیبت است و این نشان دهنده فرهنگ ملی و همبستگی مردم افغانستان می باشد.

هموطنان عزیز آرزومند آن بودیم تا امسال عید سعید فطر با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی افغانستان مضاعف گردد ولی به دلیل مشکلات تکنیکی و بروز یک سلسله نا هماهنگی ها در شمارش آرا، اعلام نتایج به تعویق افتاد. امیدواریم با کفایت و درایت نهادهای حقوقی و قانونی کشور به زودترین فرصت شفافیت لازم به میان آمده و دولت مشروع و منتخب با آرای شفاف و صاف مردم افغانستان تشکیل حکومت نماید.

تیم تحول و تداوم چنانچه در اولین روز ثبت تکت انتخاباتی خویش با صراحت کامل اعلام نموده بود، در صورت پیروزی به تشکیل حکومت وحدت ملی متعهد می باشد.

ما باور کامل داریم که سیاست حذف در افغانستان پایان یافته است. هر اقتدار و حکومتی که ریشه در آب خودکامگی و انحصار داشته باشد دیگر در افغانستان نمی تواند تداوم و بقا داشته باشد.

با یادآوری از شهدا و زخمی های جریان پروسه انتخابات برای روح شهدا دعا و به زخمی ها شفای عاجل می طلبم و از اشتراک مردم اعم از علما، خواهران و برادران عزیز که با وجود تهدیدها در انتخابات شرکت کردند تشکر می نمایم و این سیاسی بودن ملت ها را نشان می دهد.

اشتراک وسیع و گسترده مردم افغانستان در دو دور انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که مردم علاقه مند تعیین سرنوشت خویش به دست های خودشان اند، نتیجه انتخابات هرچه که بود، باشد مهمتر از همه این است که مردم افغانستان نشان دادند که به سیاست انحصار قدرت، یکه تازی، افزون خواهی و افراطیت جواب رد داد و این خود نشانه تایید و حمایت از سیاست معقول و ملی تیم تحول و تداوم می باشد.

یکبار دیگر عید سعید فطر را به همه هموطنان عزیز و همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض نموده، از بارگاه خداوند ج آرزو می نمایم تا به برکت ایام عید همه مسلمانان جهان به ویژه برادران فلسطینی، عراقی، سوری، برمایی و سایر مسلمانان جهان را از مصیبت جنگ خون ریزی در امان داشته باشد.
و من الله توفیق

جنرال عبدالرشید دوستم


الحاج پرویز بشرمل


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوستم گلیم جم بجای پیام به مردم افغانستان باید از گذشته های ننگین خود و اطرافیان خود در پیشگاه مردم تویه و معذرت خواهی کنید. حساب خداوند با شما در روز قیامت. خیا می کنید مردم گذشته ننگین شما را فراموش کرده اند؟ بجای معاونت ریاست جمهوری باید خودکشی کنید. این جا افغانستان بی حساب و کتاب است که خائن و حادم یکسانند و گر نه شما در ردیف اول ... جنگی قرار دارید و باید محاکمه شوید حال که دادگاهی نیست تا تو را محاکمه کند عذاب وجدان بگیرید و از آه مظلومان بترسید.ز خون بنویس بر دیوار ظالم که آخر سیل این بنیاد خون است.
مهاجر آواره از ستم گلیم جم ها

>>>   زنده باد جنرال قهرمان

>>>   زنده بادجنرال صاحب عبدالرشید دوستم تولایق رهبرشدن برای ازبیکان وترکان افغانستان هستی. به نظرمهاجر ... بگم شماازدست خودتان ویارهبران تان ستم دیدین نه ازطرف جنرال دوستم چونکه ایشان ازمردم مظلوم ملت افغانستان معذرتخواهی کردن اما رهبران دیگرافغانستان خجالت کشیدن ازملت غیورمظلوم افغانستان معذرت خواهی کند. دراصل گلیم جم ازولایت پروان منطقه تنگی تاشقرغان بوده نه جنرال دوستم چون وطن فروش مانند رهبران افغان داشتیم اسم گلیم جم رابرای جنرال دوستم گذشتن این... وطن همین...خودفروخته شده ی روسیه بودن دراصل گلیم جم نه جنرال صاحب دوست
امانی فاریابی ازفاریاب

>>>   انشاُ الله با پیروزی داکتر صاحب اشرف غنی احمد زی، بخش انکشاف کلتوری وفرهنگی را به جنرال صاحب واگذار میکند و مردم ما همه به سویه دکتورا دارای تحصیلات عالی میشوند.

>>>   سلام واحترام،خدمت الحاج عبدالرشید دوستم،بسيارمشعوف شدم ازاينكه پيامتان روح وحدت ملي داشت وازهمه مهمتر يادشهداي دفاع ملي وطن رايادآورشده بود جاي تشكردارد.بعضي ازدوستان چنان بر ژنرال دوستم مي تازند كه گويا رهبران آنها مناديان آزادي بودند وفقط باعث مصائب افغانستان ژنرال دوستم است.همينكه ژنرال دوستم ازملت عذرخواهي كرد.اقدام شايسته اي بود.چرا قاتلين واقعي كه پشت نقاب اسلام چهره سفاك خويش را پنهان كرده ازملت عذرنمي خواهند؟اينجانب ازطرف خودودوستان ملي گراي خويش از روح پيام الحاج دوستم نهايت قدرداني رادارم باشد تاروزي كه شرايطي فراهم شودتا بصورت تصويري خطاب به هموطنانم به منتقدان پاسخ دهم.اگربقيه نيزچون ژنرال دوستم مي انديشيدند شايد شرايط كمي تعديل مي شد.پاينده باد روح شهداي دفاع وطن آنانيكه باخون پاكشان امنيت رابه ماهديه مي كنند. نابود باد تحجر و افراط گرايي و واپسگراي.
انجنييرحميدگل پوپل ازتپه سرخي سوزمه قلعه

>>>   نمیدانم این ... کیست که بالای هر شخصیت و رهبر ما... میکند از آه مظلومان شما ... و طالبان موسادی باید بترسین ، شما ترس خدا خو ندارین حد اقل از خلق خدا بشرمین .
بااحترام کریم شمالی

>>>   محترم جنرال دوستم که از اعضای کمیته مرکزی حزب دموکرات خلق واز اعضای بر جسته ای پرچم بودند حتما ماتریالیست بوده به دین وائین عقیده مند نبوده از ارتجاع و امپریالیزم متنفر میباشند پس تبریک گفتن عید مسلمان ها مفکوره ای ایشان را زیر سئوال برده دلالت به نفاق و دو روی انها مینماید وقتی انها از مخالفت شان با تقلب صحبت مینمایند و خود با تیم متبوع شان2500000 رای را تقلب کرده اند باز هم میخواهند به چشم ملت خاک زده در اظهارات خود هم تقاب نمایند وقتی انها از اشتراک وسیع مردم در هر دو دور اظهار مینمایند خود یک نوع تقلب در گفتارشان است مگر مردم همه ندیدند که اشتراک در دور دوم حدود سی تا سی و پنج در صد کمتر اشتراک نموده بودند می ایم که همدردی و اظهار تسلیت مردم نسبت به وفات بردرشان واقعا مردم ما در اظهار همدردی وتسلیت و غم شریکی سرامد روزگار بوده در غم وشادی همدیگر خود را سهیم میدانند ولی ایکاش با هم وطن غریب وبیچاره ای خود نیز این احساس را زنده نمایند
بیدل

>>>   مرحبا عید سعید ورمضان کریم و عساکم من عواده و کل عام وانتم بخیر شکرا علی هاذ الخبر الجمیل .ایناس من العراق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است