جنگ و درگیری در روزهای عید حرام است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۳/۵/۵ کد خبر: 76344 منبع: پرینت

مخالفان باید در آستانه عید، دست از آزار و اذیت و کشتار مردم بردارند.

کمیته ولایتی شورای عالی صلح در بدخشان و فعالان مدنی، از مخالفان مسلح دولت در این ولایت می خواهند که در روزهای عید سعید فطر دست از کشتار مردم بردارند و به پروسه صلح بپیوندند.

در همین حال علمای دینی در این ولایت می گویند: براساس دستور شریعت اسلامی، جنگ و درگیری در روزهای عید کاملا حرام است.

با توجه به افزایش ناامنی ها در ولایت بدخشان، متنفذان قومی و اعضای مجتمع جامع مدنی بدخشان از مخالفان مسلح دولت در این ولایت می خواهند که در روزهای عید از آدم کشی دست بکشند.

آنان می گویند: مردم افغانستان مسلمان هستند و طالبان نباید برادر کشی کند.


کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای .... بر سری این برادر شما عجیب است شما چگونه این گرو .... طالبان را برادر خطاب میکنی و چرا تعبیر به برادر کوشی میکنید آنها اگر شما را من حیث برادر قبول میداشت قطعاً نمی کشتند.ای ملا ها و ملویان عزیز شما این حرمت و حرام را به چه کسی میگوید؟؟!!سخن منطقی برای اهل منطق است نه برای جاهلان همچون طالبان، وقت که این گروهک سخیف عقل و خرد ندارد و بی رحمانه مردم را بقتل میرسانند. آیا این حرف های شما را مشنوند و قبول می کنند.
بامیانی

>>>   جنگ و جنایت و آدم کشی بطور عموم یک عمل قبیح و غیر انسانی است، خصوصاً در ایام عید که مردم مصروف جشن و شادی عید هستند، قبیح تر است.

>>>   آقایان محترم؛
مگر در روزهای دیگر غیر از عید جنگ و خونریزی و ستم بر مردم عادی حرام نیست؟؟... در اسلام یک جنگ مجاز است و آن جهاد در راه دفاع از مردم و کشور اسلامی است و بس؛ نه آدم کشی و امنیت جامعه اسلامی را برهم زدن!!...

>>>   آفرین به تو خوب گفتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است