وعده سفیر جدید مصر در بخش تحصیلات عالی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۳/۵/۶ کد خبر: 76389 منبع: پرینت

سفیر جدید مصر در نشستی با وزیر تحصیلات عالی در رابطه با از سرگیری روابط آکادمیک میان دو کشور و توزیع بورس های تحصیلی برای جوانان افغانستانی وعده داد.

به گزارش وزارت تحصیلات عالی، در این نشست عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی روی روابط تاریخی و فرهنگی هر دو کشور صحبت نموده و شرایط دانشگاه های مصر را برای تحصیلات عالی جوانان افغانستان مساعد خواند.

وی ضمن اشاره به همکاری های آکادمیک کشور مصر به دانشگاه کابل از وی خواست تا این همکاری ها را گسترش دهند و روند بورسیه های را که قبلا برای جوانان افغانستان وعده داده شده بود، پس از توقف ناشی از ناآرامی های اخیر کشور مصر از سر گیرند و برای جوانان افغانستان زمینه های بهتر تحصیلات را به مصرف دولت افغانستان هر چه زودتر در کشور مصر که قبلا نیز مطرح گردیده بود، جستجو نمایند.

سپس مهتاب نصر، سفیر جدید کشور مصر علاقمندی کشور متبوع اش را در همکاری های آکادمیک با کشور افغانستان ابراز نمود و وعده داد تا این همکاری ها را گسترش دهد و پروسه ده بورس تحصیلی را که در اختیار جوانان افغانستان قرار داده شده است، تکمیل نماید.

قابل ذکر است که در حال حاضر به تعداد 100 محصل افغانستانی در دانشگاه های کشور مصر مصروف تحصیل می باشند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تحصیل در مصرمانند اینست که در مدرسه های کویته تدریس طالبانی نمایند .هر بدبختی که این ملت میکشد از برکت همان تحصیلکرده های مصر است که همه دیدیم و میبینیم .
کارشناس

>>>   واقعیت هم همین است در مصر همه از الازهر گرفته تا دیگر دانشکاه ها همه شیوه های تروریستی و افراط گرایی مذهبی تدریس میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است