باشندگان غور: دولت فقط 10 روز مهلت دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۳/۵/۶ کد خبر: 76406 منبع: پرینت

دولت باید بداند اگر در مدت ده روز، در مورد امنیت غور تصمیم گیری نکند، مردم این ولایت عدم اطاعت خود را اعلام می کنند و امنیت این ولایت را بر عهده می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی گفت: طی گزارش ها و تماس هایی که از مردم این منطقه داشتیم، آنها اعلام کرده اند که وزارت داخله و دفاع ملی تا بعد از عید فرصت دارند تا تروریست هایی که رها شده اند را گرفتار و به جزای اعمال شان برسانند، در غیر این صورت، مسوولان درجه یک این ولایت را اخراج می کنند.

وی افزود: دولت باید بداند اگر در مدت ده روز در مورد امنیت غور تصمیم گیری نکند مردم این ولایت عدم اطاعت خود را اعلام می کنند و امنیت این ولایت را بر عهده می گیرند.

سعیدی تصریح کرد: کارد به استخوان مردم رسیده است و مردم دیگر تحمل سیاست های ضد منافع ملی، سیاست های تعفن آلود و سراسر نادانی دولت را ندارند.

گفتنی است افزایش حملات تروریستی علیه مردم در جریان انتخابات ریاست جمهوری و کشتار غیرنظامیان توسط طالبان خشم مردم را برانگیخته است. مردم در ولایات مختلف در واکنش به حمله اخیر طالبان به سرنشینان یک موتر در غور بر علیه سیاست های دولت از جمله رهایی طالبان از زندان تظاهرات کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آفرین بر شما مردم غور درست تصمیم گرفته اید.

>>>   سعيدي ...!
مثل شما كسيكه ماجراجويي كند كم سراغ دارم. شما كه خود را اهل قلم گرفته ولي ... در اين اواخر به كلي چهره خود را نمايان ساختيد كه واقعا أجنت با اعتماد ممالك همسايه هستيد.اعلان حكومت موازي در خيمه لويه جرگه وحالا اعلان خود مختاري ولايت غور همه دال به اين حقيقت است كه در عقب ان شما وأمثال شما ... قرار دارند.من مطمين هستم كه قيمت اين زورگويي هاي خودرا مجبور خواهي بود ببردازيد
نورمحمد از ولايت هرات

>>>   آقای نور محمد از ولایت هرات، تواگر بجای کشته شدگان و یا هم از نزدیکان آنها می بودی چه میکردی؟ آیا دیدی که چگونه برادران آزاد شدهء کزدی و غنی موسفیدان زوره بدهان را بخون شان آعشتند؟ من مطمین هستم تصویر آنهارا ندیده ای اگر دیده ای و باز هم از چنین موقفی صحبت میکنی با تآسف که وجدان و ضمیرت زیر سوال است. زمانیکه آقای سعیدی حقایق را میگوید و جهان ازین رویداد خونین خبر شدند، پس وی باید متهم شود به جاسوسی کشورهای بیگانه. مزدوران بیگانه مردم مارا قتل عام میکنند، چشم و گوش و بینی شانرا می برند، آیا منحیث مسلمان نه بلکه منحیث یک انسان مراجعه به ضمیرت کردی؟ افسوس و صد افسوس که مثل شما انسانها خودرا انسان میگوئید از اسلام دیگر خبری نیست حتی در انسان بودن شما من شک دارم. کرزی و غنی برادران خودرا از زندان آزاد می سازند تا با بی رحمانه ترین و وحشی ترین حالت زن، پیر و جوان مارا قتل عام می نمایند و مانند شما ازین وضعیت رقتبار دفاع مزدورانه میکنید.

>>>   نور محمد از هرات
مثل اینکه چشمانت مثل چشمان ملا عمر کور شده است
نمی بینی مردم در سرتاسر افغانستان قتل عام می شود
یا اینکه نه تو هم دار دسته ملا عمر هستی اگر از دسته ملا عمر هستی بدان روزی مرگت فرا رسیده
باسلام خدمت شما هموتنان عزیز
فرارسیدن عید سعید فطر را خدمت یکایک شما هموتنان عزیز تبریک میگویم
بخصوص خانواده شهدا آنهایی که عزیزان شان درین ماه مبارک ازدست داده اند
گرچه این گروه پلید طالبان خشهالی عید فطر را ازآنها گرفته است امیدوارم صبر شان بیشتر از اینها باشد
با مردم عزیز ولایت غور کاملا موافقم
حکومت باید امنیت مردم را تامین کنند و اگر نمی توانند باید جلو مردم را نگیرد
تا مردم بتوانند ازخود محافظت کند
محمد علی حیدری ازاروزگان فعلا درایران

>>>   زنده باد آقای سعیدی درست گفتی وشما آقای نور محمد ازهرات مگر شما نمیدانید آنعده از برادران ناراضی کرزی که به واساطت کرزی واشرفعنی از زندانها رها شدند دوباره اسلحه بدست گرفته و واسکت انتحار پوشیده هر روز مردم ملکی را قتل عام میکند اگر آقای سعیدی اجنت بیگانه هست حتما" خودت هم اجنت آ اس آ هستی چون از کرزی و طالب دفاع میکنی وقتیکه دولت نمیتواند از مردم بی دفاع وبد بخت حفاظت کند مردم مجبور است که اسلحه بدست گرفته ازخود دفاع کند وقتیکه دولت خودش با یک تیم خاص تبانی نموده دست به تقلب گسترده میزند مردم مجبور میشود حکومت موازی اعلام کند... بر کرزی ... ملی که طالبان ... و تروريست را از زندانها رهامیکند.

>>>   نور محمد جان جیبت از دالر و پشتت به حمایتهای اربابان طا لبان خونریز گرم ، برادر ، خو اهر و پدرت کشته نشده تا عمق فاجعه را درک کنی.
احمد کابلی

>>>   آقای نورمحمد ازهرات
کسی که واقعیت ها را انعکاس می دهد ودرد دل مردم را می گوید شما آنرا ماجراجو خطاب می کنید این یک واقعیت است که مردم غور ازدولت تامین امنیت وبه محاکمه کشاندن طالبان وحشی که درقتل عام اخیر درغوردست دارند می باشند. این گفته سعیدی نیست بلکه خواست مردم غور است . زیرا همین چند نفر جنایتکار مرغابی درطی یکسال بیش از50 نفررا مظلومانه شهید ساختند. آقای نورمحمد اگرخودت سخنگوی طالبان را نمی کنی وازایشان حمایت نمی کنی پس برعلیه یک شخصیت نیزتهمت نکن .
نعیمی ازغور

>>>   تا که افغانستانست
ملک درفغانستان
ونامش بطلانست
اوغانگرایی -افتخار
پاکستان پرستی
انجام کار

>>>   درود بر شما مردم غیور و شجاع غور، به پا برخیزید تا همه مردم افغانستان به پشتیبانی شما به پا برخیزند و پوزه رژیم کثیف کرزی و غنی احمد زی و دیگر طالبان تروریست را درهم بریزند.خونهای شهدای مظلوم را هدر ندهید از هر قطره خون آن بیگناهان مظلوم باید مردان شجاع برای رزم مقدس بپا برخیزند.
صاحبدل

>>>   مردم بسیار تصمیم خوب گرفته اند.من هم حمایت می کنم.
یک هموطن

>>>   آقای نور محمد ایکاش یکی از اقارب نزدیک تان در جمع همین شهدا غور وپکتیکا میبود تا از درد دل دوستانیکه عزیزان شانرا ازدست داده اند باخبر میشدی وکمی احساس بشر دوستی در وجودت زنده میشد.

>>>   آفرین و درود بر غیرت و مردانگی هزاره
من از ولایت های هزاره و مردم با شعور هزاره میخوام اعلام استقلال کنن
ما یک ملیون هزاره تو ایران هستیم به شما می پیوندیم و به خواست
خدا میخواهیم هزارستان کبیر رو تشکیل بدیم
باید یک همه پرسی ( رفراندوم ) در ایالات هزاره برگزار بشه
درود بر هزاره دلیلی نداره ما با افغان هموطن باشیم
هزاره نژاد از غرب خراسان قدیم ( نشون بده )

>>>   نور محمد...مگر احساست مرده ؟

>>>   جناب نور محمد از هرات
ننگت باد با این نظر دادنت ننگت باد با این غم شریکی با داغداران این حادثه مظلومانه و این کشتار مظلومانه به دست پلیدترین انسان نما ها که تو و امثال تو از آن طرفداری می کنی. نمی دانم تو چی رقم بشر هستی که به جای دلداری از هموطن و انسان داغدار همسایه ات این طور بی شرمانه نمک بر زخمش می پاشی
ننگ بر این جانیان خائن که مظلومین بی گناه روزه دار را بدون اسلحه و غیر نظامی قتل عام می کند ... بر این ظالمان و طرفداران و حامیان آنها وای جگرم می سوزد از این همه ظلم و ستم و...وای تمام اعضآء و جوارحم این جانیان را و طرفداران آن را لعنت و نفرین می کنند وای وای از ظلم و سیعلمو الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
مهاجر از ایران

>>>   آفرین بر شما مردم غیور غور که چنین تصمیمی شجاعانه و درستی را گرفته اید. اگر هر ولایتی نا امنی افغانستان همانند شما چنین تصمیم قاطعانه و جدی و به خردانه ای را می گرفتند دولت به خود می آمد و از خواب خوش و راحت می پریدند و دیگر عاملان ناامنی این کشور را برادر خطاب نمی کردند. امیدوارم که یک روزی همه کشور روی آرامی و خوشی را ببینند.

>>>   سعیدی‏!‏ گپ مفت نزن؛ نه دولت توانای گرفتار طالبها را دارد و نه مردم قدرت اخراج مقامات را دارد؛ پس شوله ات را بخور پرده ات را کن.
شوله خور

>>>   باید مردم زنده باشد و حکومت را تحت فشار قرار دهد که امنیت آنان را تأمین نماید. راه فوق یکی از راه ها است. گزینه های دیگر نیز بررسی شود.
دانش

>>>   درود بر شما
کرزی صاحب با آزاد کردن طالبان، جایزه جانیان غور را تقدیم کرد. به این که جنایت کاران را مجازات کند؛ به دنبال بهانه است که تا برادران ناراضی اش را از زندان آزاد کند و مرد حق دارد به دولت اخبار بدهد.از همه مردم خواسته می شود که یک صدا فریاد بزند، یا دستگیری قاتلان شهدا غور و یا خدا حافظ دولتی حامی جانیها . مردم دیگر از نا امنیتی سیر آمده.
غمخوار

>>>   جلو طالب راگرفتن واز حق زندگی خود دفاع کردن ماجرا جوئی بوده، خوب شد از اقای نور محمد هراتی که بدون شک نام حقیقی شان نیست، فهمیدیم. مارا ببین که چنین مغز هایانشتینی داریم ولی خبر نیستیم. خدا خیرت بدهد که ما بی خبران را با خبر ساختی.
سامانگر، از قصبه خانه سازی

>>>   ترسم نه رسی به کعبه ای اقای سعیدی
این رهی که تو میروی به چغچران است
شهاب الدین غوری

>>>   این حرف ها به معنایی تهدید است که دولت بی مسولیت به فکر باشد
تا یک بچه گریه نکند مادرش نمی فهمد که نیاز به شیر دارد
البته شان مادر را با دولت بی مسولیت قیاس نمی کنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است