ملک عبدالله از من خواست به ایران حمله کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۸    ۱۳۹۳/۵/۶ کد خبر: 76436 منبع: پرینت

ملک عبدالله از من خواست تا آمریکا حمله نظامی گسترده علیه ایران کند /در این دیدار کنترل اعصابم را از دست دادم

وزیر دفاع اسبق آمریکا در کتاب خاطراتش تاکید می‌کند که پادشاه عربستان از وی خواسته تا آمریکا عملیات نظامی گسترده‌ای علیه ایران به اجرا درآورد.

پایگاه خبری عراقی المسله بخش‌هایی از کتاب «وظیفه: خاطرات وزیر در جنگ» که خاطرات رابرت گیتس وزیر دفاع اسبق آمریکا را منتشر کرد که در فصل پنجم این کتاب با عنوان «پس از جنگ عراق، جهان پیچیده» به خاطراتش از دیدار با ملک عبدالله پادشاه عربستان در تابستان سال 2007 پس از نشست شرم الشیخ می‌پردازد.

گیتس در کتابش درباره این دیدار که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت آمریکا هم در آن حضور داشته می‌نویسد: این دیدار یکی از مهمترین دیدارهایم با مقامات سیاسی در طی سال‌های متمادی بوده است و تنها دیدار که در آن کنترل اعصابم را از دست دادم.دلیل این مسئله این بود که ملک عبدالله از من به عنوان وزیر دفاع آمریکا خواست تا آمریکا یک حمله نظامی گسترده علیه ایران به اجرا درآورد که تنها به اهدافی که مشکوک به انجام فعالیت‌های هسته‌ای است، محدود نباشد و توان نظامی ایران را هدف قرار دهد.

طی این دیدار ملک عبدالله تاکید کرد که اگر آمریکا دست به این حمله نظامی نزند عربستان تصمیاتی یک جانبه و مستقل از آمریکا اتخاذ می‌کند تا از منافعش دفاع کند.

گیتس که در دوره ریاست جمهوری جورج بوش و باراک اوباما وزیر دفاع آمریکا بوده و قبل از آن نیز ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت و در زمان ریاست جمهوری بوش پدر هم روابط نزدیکی با رئیس جمهور و جیمز بیکر وزیر امور خارجه وقت آمریکا داشت در ادامه درباره دیدار تاریخی‌اش با پادشاه عربستان می‌نویسد: پادشاه عربستان از آمریکا می‌خواست که جوانان آمریکایی را برای اهداف ریاض و سیاست‌های عربستان در منطقه خلیج فارس به میدان با ایران بفرستد آنچنان که آمریکایی‌ها بدون شک گروگان سیاست‌های عربستان هستند.

این مقام بلند پایه سابق آمریکا در ادامه تصریح کرد: ملک عبدالله در این دیدار گفته که آمریکا در نگاه کشورهای منطقه عربی به حکومتی ضعیف تبدیل شده است.

گیتس هم در پاسخ به ملک عبدالله با اشاره به اینکه در حالی که از مواضع پادشاه عربستان عصبانی شده تاکید کرده که تا زمانی که ایران به آمریکا و متحدانش حمله نکند جنگی در کار نخواهد بود و اگر رئیس جمهور هم چنین تصمیمی بگیرد وی از سمتش کناره گیری خواهد کرد به ویژه پس از جنگ عراق در سال 2003 و بکار گیری نیروهای نظامی آمریکایی تنها برای دفاع از آمریکا، ملتش و منافعش است.

وی همچنین به پادشاه عربستان گفته که «انضباط و حکمت در تصمیم گیری برای عملیات نظامی نشانه قدرت است نه نشانه ضعف، نباید این واقعیت را درباره قدرت آمریکا دستکم بگیرید و کسانی همچون آلمان‌های نازی، امپراطوری ژاپن و اتحاد شوروی قدرت آمریکا را دستکم گرفتند دیدید که چه سرنوشتی داشتند.»

رابرت گیتس این دیدار را ناامید کننده عنوان می‌کند و می‌افزاید: برای دومین بار که با پادشاه عربستان 4 سال بعد دیدار کردم، وی همچنان از نامشخص بودن موضع آمریکا در قبال ایران ابراز سردرگمی می‌کرد.

وزیر دفاع سال‌های آخر ریاست جمهوری بوش پسر در فصلی دیگری از کتاب خودش تصریح می‌کند که در آن برهه از نفوذ زیاد اسراییل و عربستان سعودی در ساختار تصمیم گیری در کاخ سفید و تمایلشان برای عملیات نظامی علیه ایران قبل از پایان ریاست جمهوری بوش نگران بوده و همچنین از همراهی دیک چنی معاون وقت رییس جمهور با این مسئله هم که با رهبران تل‌اویو و ریاض روابط نزدیکی داشت، نگران بود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ايران آنقدر قدرت دارد که بتواند پایگاه آمریکا را در کشورهای اطراف ویران کند .ایران مثل افغانستان و عراق نیست.
علی از هرات

>>>   والله اگر از عرب بد بخت اگر شک هم باشد.
م.ی

>>>   هاهاها، عرب سوسمار خور ودت نوکر امریکا واسرائیل استی، اگر این سه کشور را باج ندی تو ملک عیدوالل سر قدرت نمیمانی.تیل مفته مفته برای امریکا باج میدی

>>>   ملك عبدالله تروريست... از ايران مى ترسد
به امريکا سپرده که به ايران حمله کنند
امريکا هم هيچ غلطى نمى تواند بکند
معين سياف از هرات

>>>   به عرب های جاهل بگو که اگر عرضه داری بیا خودت وارد میدان شو.
ایران افغانستان و عراق نیست، آی عرب های جاهل یادت رفت که جناب رفسنجانی چه گفت.
رفسنجانی گفت اگر آمریکا از هرکشوی بطرف ایران حمله کند من آن کشور را ویران میکنم اگر
عرضه داری ای خاندان آل سعود کشورت را در اختیار امریکا قرار بده که از آنجاه آمریکا به ایران حمله کند.
اسم تان مسلمان هست وگره به سیره اصلی تان که بت پرست بودید و لات و عزا و هبل میگفتی برگشتید.
خدا(ج) نابودت کند.
م- ترکمنی

>>>   آمریکا واسراییل ...جرات حمله ندارند.
عربستان وبعضی کشورهای عربی کاسه لیس همان... هاست.
قشمشم

>>>   این روش عربستان است که می خواهد دیگران بجای آن ها با دشمنان شان بجنگذ امروز تروریست های داعش و النصره در سوریه علیه دولت سوریه, و داعش و انصار الاسلام در عراق علیه دولت عراق , و آنچنان که گفته می شود اسرائیل علیه حماس و حزب الله به نیابت از عربستان می جنگد روزنامه هافینگتون پست از قول یکی از وزیران اسرائیل نوشته بود که هزینه جنگ اسرائیل علیه حماس و جهاد اسلامی را در غزه عربستان به عهده گرفته است

>>>   ایران موشک های بدر و شهاب و .. دارد و خود تهدید کرده در صورت هرگونه تحرکی از اسراییل در ایران اسراییل را با خاک یکسان کرده و توان آن را هم دارد چون نسل جدید موشک های دور برد ایران تا شعاع دو هزار کیلومتری را هدف قرار میدهند و همه روی آسمان فلسطین اشغالی تنظیم شده اند سعودی ها که عددی نیستند هه هه حال همه میدانند تنها کشوری که به غزه موشک میدهد ایران است که خود صراحتا اعلام کرده و تبعات آن را نیز پذیرفته است اگر یک کشور غیرت اسلامی داشته آن ایران است موشکهایی که ایران به غزه میدهد برد دوصد کیلومتری دارد که توانسته از سامانه دفاعی گنبد آهنین موسوم به پاتریوت اسراییل عبور کند و همگان را به حیرت آورد

>>>   دقیقا" ملک عبد...... باید چنین کند چون که خودش نوکر یهود و امریکاست
سنگشکن

>>>   اسمش. ایران خاکش مقدس است و مملکت امام زمان است درست است که در این دو صد سال قسمتهایی را جدا کردند و اسمش را افغانستان ' تاجیکستان و ازبکان.و.....گذاشتند اما دیگر نمیتواند به آن دست بزنند .
افغانپیپر مردانه چاپکن
علی از رشت

>>>   ملک عبدالله خادم آمریکای پلید هیچ غلطی نتواند کند ایران کشور دلیران است
سنایی غزنوی شاعر قرن پنجم سروده است :
آن که چون دست موسی طبع را پر نور کرد-ملک ایران را چو هنگام تجلی طور کرد
همچنین فردوسی طوسی شاعر قرن چهارم سروده است:
چو ايران نباشد تن من مباد
بدين بوم و بر زنده يک تن مباد
بيا تا همه تن به کشتن دهيم
مبادا که کشور به دشمن دهيم
دريغ است ايران که ويران شود
کنام پلنگان و شيران شود
همچنین نظامی گنجوی در هفت پیکر می نگارد:
همه عالم تن است و ایران دل- نیست گوینده زین قیاس خجل
چون که ایران دل زمین باشد- دل ز تن به بود یقین باشد
همچنین عنصری بلخی سروده:
حصار و نعمت از آن لشکر قوی بستند- به یک چهار یک از روز خسرو ایران
همچنین فرخی سیستانی در وصف ایران زمین می سراید:
شیر نر در کشور ایران زمین- از نهیبش کرد نتواند زیان
هیچ شه را در جهان آن زهره نیست-کو سخن راند ز ایران بر زبان
همچنین سعدی شیرازی در بوستان ایران را اینچنین میستاید:
بگفت ای خداوند ایران و تور-که چشم بد از روزگار تو دور
ایران میراث ما نیز هست در صورت کوچکترین خطری برای ایران همه دشمن را به سان خاک خواهیم کرد تا بداند چشم طمع به ایران زمین داشتن جزایش مرگ است
این پادشاهان عرب نوکران آمریکای شیطان صفت استند و طالبان تروریست را در افغانستان حمایت میکنند اگر ذره ای عقل داشتند خود را نوکر آمریکا نمیساختند
عراق را بوسیله داعش به نکبت کشاندند اگر به سمت ایران زمین نزدیک شوند گور خود را کنده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است