در امنیت ملی چه خبر است ؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۳/۵/۲۱ کد خبر: 77228 منبع: پرینت

رحمت الله نبیل در باره ی جراحی یک اداره ی خاص: وظیفه استخبارات کار در قلب دشمن است؛ نه در بلند منزل ها و خانه های مجلل !
گزارشنامه ی افغانستان با استفاده از محتوای یک نامه ی برقی «منبع خاص» خبر داد که یک اداره ی ویژه ی وابسته به اعضای جمیعت اسلامی در اداره ی امنیت ملی به دستور رییس جمهور کرزی، از نظر تشکیلاتی، بمباران و فلج شده است.
این اقدام، عمدتا در پی نشر فایل های صوتی از مقامات دولت در بحث انتخابات صورت گرفته است.
رییس جمهور کرزی بر رهبری امنیت ملی فشار شدید آورده بود که مراکز و آدرس اداره یا هسته هایی را که در داخل دولت به کار مستقل از دولت مشغول باشند، به هر طریق ممکن، شناسایی و متلاشی کند.

اینک پاره هایی از توضیحات رسمی از زبان رحمت الله «نبیل» در این رابطه پخش می شود که صحت گزارش های قبلی در این مورد را تایید می کند. برش هایی از یک متن رسمی که در صفحه ی اینترنتی رحمت الله نبیل به اشتراک گذاشته شد، را برگزیده ام. باید یاد آور شوم که متن اعلامیه رسمی آقای نبیل پس از چند ساعت بنا به دلایلی ( شاید برای پرهیز از تنش آفرینی) از رخنما حذف شد.

رییس امنیت ملی در ابتدا چنین می نویسد: در گذشته در بدنه ی امنیت ملی بدون اخذ منظوری رسمی شورای امنیت ملی و حکومت افغانستان، اداره ی در تفاهم با تمویل کننده های خارجی جهت به دست آوردن اهداف خاص مورد نظر خارجی ها٬ ایجاد گردیده بود که هیچ گونه دست آورد خاصی به حکومت و مردم افغانستان نداشت. در تشکیلات این اداره 85 درصد کارمندان از یک ولایت خاص نه، بلکه از سه قریه ی خاص و اقارب خاص و نزدیک افراد محدود با دریافت معاشات دالری فعالیت می نمودند.

آقای نبیل می افزاید: در این اواخرکه کمک های جامعه بین المللی در مجموع تقلیل یافته است، از تمویل اداره ی متذکره از جانب مرجع تمویل معذرت خواسته شد. بنا بر این، با درنظرداشت نبود بودجه ی تمویل و عدم مؤثریت اداره ی مذکور، تصمیم به ادغام آن جهت تقویه ی دیگر بخش های امنیت ملی گرفته شد و در نتیجه بر عکس نظریات دوستان بی خبر، هیچ یک از کارمندان اداره ی متذکره بر طرف نگردیده است. و در ضمن باید در نظر داشت؛ این که ارگان امنیت ملی اداره ی کاریابی و یا هم کمک های بشر دوستانه نه بلکه، اداره ی کشفی می باشد و مردم افغانستان توقع بیشتر از مؤثر بودن این ارگان ملی شان دارد.

این اقدام که برای نخستین بار با چنین شتاب وصراحت صورت گرفته، شماری از دست اندرکاران قرار دادی را نا راحت کرده و به رسم شکوه گفته اند که رهبری امنیت، کارکنان اداره ی لغو شده را به ساحات نا امنِ خارج از تسلط دولت مقرر کرده است. رحمت الله نبیل درین باره چنین پاسخ می دهد: جایی که حاکمیت ملی دولتی موجود نباشد، شاید امنیت ملی نیز حضور علنی نداشته باشد؛ ثانیاً اگر این بهتان درست هم می بود وظیفه استخبارات کار در قلب دشمن است؛ نه در بلند منزل ها و خانه های مجلل!

رییس امنیت در فرجام تذکر می دهد: می خواهم یک اشاره کوچک داشته باشم به اینکه٬ دوستان ما که خود را ملی می تراشند! (به طور مشت نمونه ی خروار) چرا نخواستند و یا نگذاشتند در طی ده سال در ارگان امنیت ملی مثلا تعداد کارمندان قوم ترکمن از ۵ تن به ۱۰ تن اضافه شوند! اما تنها ۱۲۳ نفر از اقارب نزدیک همچون خواهر زاده٬ بچه ماما٬ بچه کاکا و ... یا هم اهل یک قریه با آن که بیسواد هم بودند؛ مربوط به یک کارمند بلند رتبه امنیت ملی استخدام شدند؟


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با این اعمال ... فجیع هیچگاه نخواهند توانست تا قوم شریف تاجک را از بدنه دولت و حکومت بطور خاص حذف نمایند ، نادرغدار ، ظاهر ، داود دیوانه ، ترکی ، امین ، نجیب و ملاعمر چنین کوشش ها را بسیار نمودند و در چاه هایی که خود حفر نموده بودند غرق شدند ، کرزی این . نیز در همین گونه چاه ها غرق خواهد شد...
کاوه

>>>   ﺑﺎ ﺳﻼﻡ. ﺗﻤﺎﻡ ﮔﻨﺎﻩ اﺯ ﺟﻤﻴﻌﺘﻲ ﻫﺎ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻏﻴﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﻮﺵ ﻣﻴﺪﻫﻨﺪ. ﻭﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺧﻴﺎﻧﺖ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ. ﺗﺎ اﻳﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰﻱ ﺧﻮﺏ اﻧﺘﻆﺎﺭ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ.
ﺑﺎﺷﻤﻲ ﺗﺮﻛﻤﻦ

>>>   اگر حرفهای نبیل راست باشد که همه این صاحبان امتیاز از یک قریه باشند و حقوق سایرین را غصب نموده باشند پس حق بجانب است.

>>>   کاوه محترم درکجای از قانون خودرا وارث تاجیک ها میدانید پس معلوم است که همه کارمندان امنیت ملی از قماش پنجشیریها است وقت ان رسیده که به همه اقوام باهم برادر توجه صورت گیرد دوزدهای شورای نظارباید زده شود

>>>   نباید یک قریه یا یک ولسوالی آن هم غیر مسلکی و در ارگان امنیت ملی جابجاگردند و حال که به این فساد خاتمه داه میشود از همین قماش مردم هستند که میگویند گویا تاجک هارا از امنیت ملی میکشند تا به اینطریق ذهن مردم را مغشون کنند. آقای نبیل به پیش کار خوب میکنید ما از شما پشتیبانی میکنیم و دیگر اینکه تاجک یک قریه و یا یک ولسوالی و با ولایت نیست تاجک در همه جا و در هر گوشه کشور ما مسکن دارند و تاجکان قوم دوست هستند ولی قوم پرست نه ، نباید ازنام تاجک ها هر للو و پنجو سو استفاده کند. تاجک ها جز مردم افغانستان و مانند یک وجود با سایر اقوام در آبادانیکشور سهم داشته اند و خواهد داشتند. دستگیر

>>>   محترم نبیل دیر خبر شد کاش در اول این ... جمعتی را ازبین میبرد تا وطن یک اندازه ساه ارامی میکشد باز هم افرین به نبیل صاحب قهرمان
مایار

>>>   اگر اقای نبیل به عنوان رئیس عمومی امنیت ملی هیچ دستاورد خاص نداشته است این یک دستاورد است که ایشان انجام داده است.
ن شفایی

>>>   باید تمام پنچرمین ها و خواهر زاده ها... از اداره امنیت نا ملی حذف شوند و بعدآ نامش امنیت ملی ګذاشته شود. اینها همه دزد و و انسانهای بی... هستند و هیچ علاقه ای به انجام وظیفه صادقانه ندارند. همه در فکر دزدی و توطیه علیه دیګر اقوام هستند. همه چیز را میراث پدر کلان خویش ساخته اند. هیچ صفتی جز دزدی و چور ندارند. از زمرد و بیروچ و الماس و لاجورد و غیره سنګ های قیمتی ګرفته تا تار و سوزن این کشور را نیز به غارت بردند. پس اینها چه صفتی دارند؟ پولدار شدند و افتخار هم میکنند. از دارایی خلیفه فهیم خان چقدرش به همرایش به ګور رفت؟ اما چقدر افتخار میکرد!!!؟
زمان از کابل

>>>   نبیل خاین دزد، دوزدی های جلال آباد در سال ۱۹۹۴ یادت رفته٫ وقتیکه همرای حیدری کار میکردی فراموش کردی که لاری گندم مهاجرین را بفروش بروده و در شهر جلال آباد مستند دستگیر شدی. ای... حال بدستور فاشیزم تفرقه بین اقوام با هم برادر میندازی. کرزی خو نابود شدنی است. آیا خودت تصمیم داری که به خارج فرار کنی یا مثل دیگران در کابل زندگی آبرومندانه داشته باشی. مشوره بنده برایت اینست تاالحال خود را که دور از طرفداری ... و متقلبین گرفته بودی برایت بهتر است در غیر آن آینده خود را بدست خودت خراب نکن.
سلیم کابلی

>>>   درریاست امنیت نه تنها یگ ارگان فاملی است بل غیابت وظیفوی فاملی ها نیز از حد آن گذشته است. فقد اول ماه وآخر ما بخواطری اخذمعاش حاضرن وبس
حسن یار

>>>   خوب ترین کاری که کرزی تاکنون انجام داده همین متلاشی ساختن باند مخوف دولتی است. این تشکیلات خلاف تمام موازین دولتی وامنیتی بود. این تشکیلات سرکه بود که همیشه درشیر اطلاعات اصیل میریخت وانرااز استفاده امنیت ملی خارج میساخت وپسوند اداره امنیت ( ملی) را لکه دار ساخته بود پشنهادمن به نبیل صاحب چنین استکه این اقدام جانانه خودرا در یک یادداشت درشت بنویسدو بدیوار مقابل میزخود داخل دفترش نصب کند تابه دیگران هم مایه عبرت باشد بسلامت باشید نبیل صاحب.
م.ا.کابل

>>>   مگر نبیل فراموش کرده که در زمان های حاکمیت محمد زای ها، خلقی ها، طالب ها تمامی دولت چند خوانواده معین پشتون بود و دیگران صدای شان در گلون خفه شده بود. زنده باد پنجشیری های بزرگ که شما را به این جفای ملی متوحه ساختند.

>>>   اگر همین خانواده و فامیلیها نمیبود- آرای گوسفندی اوغانا - اکثریت شمرده میشد.زنده باد افشاگران تقلب/ اگر نبیل و کرزی از خر جهالت پایین نیایند- جاسوسی ها و مزدوریهای شان به ای اس آی رسمآ به مردم افغانستان اعلام خواهد شد.
از رده پایین

>>>   برخی مردم از جمله تاجیکها و هزاره ها و بخصوص ازبکها ...ازینکه از طرف اوغانا آنقدر ... کشته اند- که همیشه گذشته وحتی همین امروز صبح خود را که برادر یا خواهر ویا فرزند خود را در حمله انتحاری و یا حملات تهاجمی به قرا و قصبات خود از دست پاکستانیها و غلامان اوغانشان از دست داده اند- فراموش میکنند که اگر همین جمعیت نمیبود و اگر همین فرزندان صدیق و مجاهدین دلیر جمعیت نمیبود- درسالهای قبل از خروج روسها و بعد از خروج روسها تا بحال چندین بار همه قتل عام می شدند و حالا که زور اوغان نمیرسد -فقد با تفرقه اندازی و شراندازی بین اقوام غیر پشتون میخواهند که یک گروه را بدنام و دیگران را خوشنام جلوه دهند؟؟؟؟
اگر چنین است/ پس دست آورد جمعه خان همدرد در ازبک نشینان جوزجانی چه بوده؟؟؟و همچنانکه هزاره ها درمسیرهای کابل غزنی وکابل قندهار و ارزگان و دایکگندی و غور و کابل بامیان و غوربند چه امتیازی از اوغانا و طالبن اوغان یا برادران نبیل و کرزی و غنی کوچی گرفته اند؟؟؟و همچنان مردم کابل ما و دیگر ولایات تاجیک نشین مانند هرات و شمال در حملات انتحاری چقدر تلفات داده اند؟؟؟
کابلی

>>>   ... اين پنجشيري ها بودند در دهه 70 كه چور چپاول كردند ميگفتن تا چور خيرخانه از يگديگر خود قرضه ميگرفتند.

>>>   پنجشيري ها چندان نام پر افتخار ندارند كه از أيشان به نام نيك ياد شود.

>>>   مایار! اگر این جمعیتی ها نبودند تمام این کشور هنوز هم تحت حکمروائی ظالمانه طالبان میبود. و شما به این همه تکنولوژی دست رسی نداشته و مانند سایر مردم (پشتون) در والایات جبراً واسکت انحاری پوشانیده میشدید.
(زاهـــد)

>>>   افرين کار شاهانه کرديد٠ اينها وطنفروشان استند کشور ما را در مقابل دالر فروختند و اکنون داد از وطندوستي هم ميزنند !
بنام جمعيتي و شوراي نظار وطنفروش را درين ارګان نګذاريد که تمام معلومات محرم را به فروش ميرسانند !

>>>   پنجشیری ها و یا کسانی که از انها دفاع میکنند ...سه هفته پیش هم در کشاکش انتخابات خود را قهرمان و جنگجو و نمیدانم غیر معامله گر و یکه تاز معرفی میکردید از عبدالله کمپودر پیامبر ساخته بودید اخر چی شد به دامان که افتاد ؟چه شد خوابهای ارگ نشینی چه شد خیالات و شعار های انقلابی و جهادی تان ؟؟؟؟ بخدا قسم است که به واژه شرم حتی آشنای هم ندارید چه رسد به داشتن اش
زید

>>>   کور خود بینای مردم، شما بروید وزارت مالیه بخصوص گمراکات، وزارت معارف و دیگر وزارت ها را ببینید که چند فیصد از کارمندان اش از کدام ملیت هستند؟!!
کجا عدالت است که در امنیت ملی نیست؟!مایه فساد همین کرزی است، این شخص خیلی قومپرست و متعصب است، در ظاهر جرائت نمی کند نشان دهد ولی در خفا خیلی به مسایل قومی دامن زده است، حتی به آمریکایی ها گفته بود که جبهه شمال از القاعده و طالب کرده خطرناکتر است و تمام ترور ها قتل ها کار اینها است، آمریکا باید اینها را از بین ببرد، ما شاهد ترور و قتل های زنجیره ای که بیشتر شان متعلق به یک ملیت و یک حزب بوده اند، هستیم.
شهروند کابل...

>>>   هیچ نوع تضاد به هیچ قوم افعانستان ندارم .
ولی تمام سخنان آقای نبیل را تایید میکنم .ضعف 13 ساله استخبارات ، وزارت امور خارجه و امور داخله در موجودیت افراد بیسواد فارسی صنف 6 ، 9 و 12 بوده که به هیچ عنوان جوابگو به عمال ا.س.ا ...نبودند ونیسه. پس چطور در مقابل یک استخبارات که 67 سال تجربه کاری آنهم استخبارات در امور افعانستان دارد یک بیسواد حد اقل 12 پلان های دشمن را خنثی نمایند تصور این شده نمی تواند.یا کارمند وزارت خارجه چطور بتواند سیاست جاری کشور را چطور بین دیپلمات آن ورزیده غربی، عربی و جهان از دست آوردهای کشور و مداخله بيشرمانه همسایه ها تشریح خواهند نمود .با وجود که کرزی در 13 سال سازش نمود و تمام امید های مردم وملت را بخاک سپرد.تا از وی انتقاد ویا این شخص ویا آن دزد خفه نشود .ببینید باعث بدبختی تاراج و به اصطلاح خودشان DDR افسران ورزیده و صادق توسط یک شخص خودخواه و ملیشه زمان جهاد بریا لی سبب نشد که جزوتام های مجرب با افسران ورزیده که حد اقل درجه تحصیل ایشان حرفی شو نمی حرفی پوهنتون آکادمی های هندوستان مصر و اتحاد شوروی سابق بود از وظیفه سبک دوش نمود.
89 فیصد دیپلمات های وزارت خارجه لسان های خارجی نمی داند 70 فیصد منسوبین وزارت خارجه که وظیفه شان ختم میگردد از عودت سرباز میزند و خواهان پناهندگی درآن کشور میگردد.به همین منوال در وزارت امور داخله و امنیت ملی از معتمد تیل الی معاونین اول داره از یک قوم از سه قریه میباشد حضور دارد .اداره امنیت را طوری فلج نموده مثل که در تار عنکبوت گیر آمده باشد .اکثریت جنایات توسط سلاح امنیت وپولیس توسط وسایط امنیت و پولیس هم اختطاف هم قتل هم دزدی صورت میگیرد. وهم شرایط انتقال تروريستها در مقابل پول صورت میگیرد.اگر دولت آینده تدابیر جدی و لازم مد نظر نگیرد .آینده استخبارات و پولیس به ترکستان میرود .
اسدالله

>>>   رئیس امنیت ملی همان طور یکه مسئولیت امنیت کشور را دارد صلاحیت اصلاح اداره را هم باید داشت برای حفظ سلامت اداره باید تمام پرسونل به خاطر امکانات مالی نه بلکه به خاطر خدمت به وطن دران عضویت داشته باشند وزما ن قومانده درمغاره دشمن داخل شده بتوانند مانند امنیت دولتی زمان داکتر نجیب الله که درقلب دشمن فعالیت داشتند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است