تقسیم فرماندهی امنیه تخار میان چند خانواده
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۳/۵/۲۱ کد خبر: 77230 منبع: پرینت

بر بنیاد گزارش ها از فرماندهی امنیه ولایت تخار، شماری زیادی از منسوبین پولیس در این ولایت در پی یک دسیسه ی سیاسی برکنار شده اند.

گفته می شود که عبدالحنان قطغنی فرمانده امنیه ولایت تخار بدلیل خصومت های شخصی شماری از منسوبین پولیس این ولایت را برکنار نموده و به جای انان افراد نزدیک به خانواده خودش را تعیین نموده است.

از سویی هم خانواده جنرال شاه جهان نوری فرمانده امنیه پیشین تخار نیز مقام های فرماندهی امنیه این ولایت را متهم می نمایند که پس از کشته شدن جنرال نوری تمام همکاران و دستیاران وی نیز از سوی فرمانده امنیه تخار برکنار شده اند.

خانواده نوری می گویند: فرماندهی امنیه تخار میان چند خانواده تقسیم شده و این امر سبب افزایش گراف نا امنی و تحاوز به جان و مال مردم گردیده است.

فخرالدین قاریزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بگیرید که چوکی پدران تان است اگر جهان نوری است یا قطغنی خان است هر کس نفر خود را جابجا میکند وای به حال مردم حکومت فاسد وزارت داخله فاسد سیستم فاسد و بلاخره رهبران و مقامات...
شغنانی کابل

>>>   در اداره که خود شخص بی کفایت باشد ودر طریق شناخت که با مقام ها دارد باید همین طور کار باید انجام گردد
ف ق ی ر م

>>>   ما از فرمانده ولایت تخار تشکر مکنیم واقعآ امنیت 100 فصد در ولایت تخار آورده
کشوری

>>>   تغیر وتبدیل درنظام یک اصل است هیچ ربطی به خانوادهء شهدانمیداشته باشد.هیئت رهبری وتمامأ پولیس ولایت تخاربه تمامأ اعضای خانوادهء شهدای کشور احترام خاصی داشته وخواهد داشت.. تبدیلی آقای حکمت الله ازحوزهء مربوطه تعلق به ادارهء پولیس داشته که لزومأ ازآن حوزه تبدیل وشایدهم دریک بست دیگری تعین گردد.هیچ گونه دسیسهء سیاسی مربوطه به تبدیلی آن بوده نمیتواند. درکشورما هیچ خانوادهء نیست که بخاطردفاع ازتمامیت ارضی ونوامس ملی واستقلال افغانستان شهید. معیوب و معلول نداده باشد. به تمامی شهدای کشور خود احترام داریم . اما آقای نصرالهی بنابرخواست های غیرقانونی که ازادارهء پولیس تخار ازقبل ها به اینسو دارد وبرآورده شدن آن خلاف مقررات بوده به بهانهء های مختلف همیشه علیه اداره پولیس تخار همچو دسیسه ها را میسازد درحالیکه هم اکنون از چند عراده وسایط مربوط به پولیس به پاس خانوادهء شهید استفادهء شخصی میکنندکه به همه مردم تخار هویدا است.

>>>   ونقطهء جالب دراینجا است که تمامأ پرسونل پولیس تخار اعم از افسر-ساتنمن- و سرباز از اقوام مختلف شامل تشکیل بوده و از قبل به اینسو در تأمین امنیت مردم قرار دارند. هیچ گونه تقسیم بندی درقسمت تعینات پرسونل پولیس وجودندارد... کسانیکه چنین ادعا دارند کاملأ از سوی ادارهء پولیس رد میگردد. از فامیل قوماندان صاحب امنیه صرف یک پسرآن که آنهم فارغ اکادمی پولیس بوده وبحیث یک افسر دریکی ازقطعات پولیس تخار ایفای وظیفه مینمایند . ودیگر بقیه پرسونل پولیس هیچ ربطی به شخص قوماندان امنیه و یا آمر امنیت ندارد.

>>>   تاجائیکه من معلومات دارم افسران ساتنمنان وسربازان پولیس منسوب به اداره پولیس میباشدنه به خانواده ها وگاهی به اساس ضرورت ها وبهترشدن امور تغیر و تبدیل میگردند. نباید درامورات پولیس مداخله نمود و آن را دسیسهء سیاسی خطاب کرد.. و با تأئید از یک گپ که واقعأ از مدت ها به اینسو یک عراده موتر رینجر و یعکراده موترکرولای مربوط به پولیس تخار نزد برادران نصرالهی صاحب است و از آن بااستفاده از نام خانوادهء شهید در کارهای روزمره شان استفادهء شخصی میکنند. و آنها همیشه تقاضا و خواست تیل و غیره امکانات را از قوماندانی امنیه تخار دارند. نه در حال بلکه در زمان جنرال خیر محمد هم چنین تقاضاها را داشتند. تقاضای تیل- تقاضای اعاشه- و سایر ضروریات شانرا...وقتیکه خواستهای غیر قانونی شان برآورده نشد باز بهانه جویی نموده یک توطیه و دسیسه را به گونه های مختلف نه تنها علیه قوماندان امنیه بلکه علیه تمامأ منسوبین پولیس انجام میدهند. بخصوص به یک ژورنالست چنین کار خوبی نیست. من دریکی ازقسمت گفته های آقای نصرالهی در کومنت هایش در فیسبوک خواندم که گفته من 5000خانواده قوم دارم گویا به ما مردم ولایت تخار معلوم نباشد... جای تأسف است برایشان... مردم ولایت تخار از کار کردهای تمامأ پولیس شان رضایت کامل داشته و آقای قطغنی که در راس پولیس تخار قراردارند یکی از شخصیت های دوران جهاد و مقاومت افغانستان هستند همهء پولیس را یکسان میدانند و واقعآ در خدمت مردم قراردارند.به امید صلح و ثبات در سر تا سر کشورعزیزمان افعانستان.
عزیزی!

>>>   قوماندان امنیه تخار یک... است قبلا به صفت شاروال کار می کرد تمام شاروالی را چور چپاول کرد و اکنون که به صفت قوماندان امنیه تخار کار میکند از چور و چپاول این شخص... مردم به سطوح امده و روز بروز دامنه ناامنی در سطح ولایت بیشتر میشود و هرچه زودتر وی برطرف و به میز محاکمه کشیده شود.
باشنده شهر تالقان تخار

>>>   اگر در جمع همان اشخاص کارمندان جنایی هم شامل باشند کاری درستی را انجام داده اند چون همه دزد اند و هچ حس انسانیت ندارند
بدخشانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است