اعلان نتیجه انتخابات در دستان ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۳/۵/۲۳ کد خبر: 77407 منبع: پرینت

هر چند بحث پیرامون انتخابات و نتایج آرا به یک مضحکه تبدیل شده و فکر کردن روی این موضوع هم جزء ضیاع وقت چیزی نیست و اعتراض و انتقاد هم بدون اینکه کدام نتیجه داشته باشد از دید حاکم کشور نماد از دموکراسی و جزء از دستاورد های حکومت سیزده ساله است که مردم باید در همین حد اکتفا کنند و انتظار هیچنوع اقدام و اصلاحی را نداشته باشند ولی بازهم بخاطر اذعان بیشتر مردم افغانستان باید به حقایق رو آورد و برخی گفتنی هارا با مردم شریک ساخت و این حقیقت را روشن ساخت که درامه افتضاح انتخابات از روز اول توظیف کمیسیون ها تا شکل دادن به نامزدان ومعرفی شان به کمیسیون همه از یکدست صورت گرفته و این ملت مظلوم افغانستان است که به برخی واژه ها وهنجار ها خوش باوری نموده با یک شور و شوق وارد میدان انتخابات و تمثیل دموکراسی از مسیر و مجرای مهندسی شده دیکتاتوری شدند.

ارگ چه می گوید:؟ نتایج نهایی دور دوم انتخابات تا سوم سنبله معلوم خواهد شد. سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که نتایج نهایی دور دوم انتخابات، تا سوم سنبله معلوم می گردد.

حالا قضاوت از شما. با آنکه عده می نویسند که نامزدان صلاحیت تصمیم گیری را از کمیسیون های انتخابات گرفته اند. به همین دلیل کشور بسوی بحران می رود ولی من می گویم کمیسیون ها به اشاره ارگ وبر نامه های از قبل تعیین شده برای نامزدان میدان داده اند تا با اعمال نفوذ و ادامه کشمکش انتخابات و شمارش آرا را به افتضاح بکشانند.

اگر صلاحیت از دو نامزد گرفته شود و کمیسیون ها مطابق به قانون عمل کنند یکی از طرفین مجبور میشود به قانون تمکین کند و سرنوشت کشور زودتر تعیین شود و حامد کرزی در یکی از باغ های خود ساخته با حیوانات وحشی و اهلی خود روزگذرانی کند. سخنگوپی رپیس جمهور زمان نتایج نهایی انتخابات را اعلان می کند در حالی که مسوولان هردو کمیسیون هیچ خبر نیستند و نمیدانند سرنوشت به کجا می انجامد.

از روزی که اعضای دو کمیسیون معرفی شد فهمیده می شد که این افراد بدون اشاره ریس جمهور یک گیلاس آب هم نمی توانند بنوشند و بدون اشاره ارگ از خود به اندازه یک دانه نخود صلاحیت ندارند و اگر کسی دلش به انتخابات و دموکراسی می سوخت باید همان زمان دست به اعتراض می زد و از خوش باوری کاذب می گذشت. حالا که این اشتباه جبران نمی شود باید اذعان کرد باید قصر و یا ارگ ریاست جمهوری سرنوشت انتخابات را تعیین کند طوری که ایمل فیضی گفته روز سوم سنبله سرنوشت تعیین می شود.

با آنکه رییس جمهور کرزی علیه حضور هر خارجی در پروسه انتخابات و شمارش آرا مخالفت می کرد حالا به چه دلیل حضور خارجی و مداخله شان را حتی در تنظیم پروسیجر ابطال آرا می پذیرد؟دلیل اش این است که جناب عالی یکجا با افراد دست نشانده در کمیسیون ها بحد کافی انتخابات را به افتضاح کشانید که دیگر هیچ نتیجه مطلوب ازین درامه بدست نمی آید و حال می کوشد این گند را با دستمال خارجی ها و نامزدان پاک کند. شما می بنید که مسوولان کمیسیون ها به ایما واشاره جناب کرزی دفتر کمیسیون انتخابات را میدان شاخ جنگی دو نامزد و طرفداران شان ساخته و سرانجام اعلان می کنند که اطلاعات کمیسیون از طرف حامیان نامزدان دست خورده دیگر هیچ رایی قابل ‌عتبار در کمیسیون وجود ندارد و رییس جمهور باید درین زمینه تصمیم بگیرد چون هیچ یکی از نامزدان برنده قاطع نیست.

نه تنها دو نامزد پیشتاز بلکه تعداد زیاد از این نامزدان به ایما و اشاره جناب کرزی وارد میدان رقابت های انتخاباتی شدند و خود را نامزد کردند. برای همه وعده حمایت و همکاری داده شده بود.

داکتر زلمی رسول و استاد عبدالرب رسول سیاف قربانی ها های اصلی این مکر بودند که در نخستین روزهای مبارزه کنار زده شدند و حال این دو نامزد پیشتاز مانند دو کبوتر بی اراده گاهی طرز العمل می سازند زمانی در میدان رقابت می ایستند تا جان کری دست یکی را بلند کند و یا هردو را برنده بگوید و اشک مایوسیت از چشم هرد پاک کند. اگر نامزدان به دموکراسی باور داشتی و در مبارزات و شعارهای خود هدفمند می بودند نمی گذاشتند روند دموکراسی آنقدر صدمه ببینند.

ایشان به زودی قناعت می کردند و به هر نحو ممکن قصر را از وجود مکر و تزویر وبی کفایتی پاک می کردند اما بر عکس ارگ این دو نامزد را آنقدر سر گردان ساخته که نمی توانند به ارزش حضور مردم در صحنه فکر کنند فقط بخود و چوکی ریاست اجرایی می اندیشند.

کسانی که به چوکی می اندیشند هیچ هدفی ندارند و زود از صحنه خارج می شوند.


احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کسانی که به چوکی می اندیشند هیچ هدفی ندارند و زود از صحنه خارج می شوند مانند جناب شما که تمام اظهارات تان علیه رییس جمهور به اساس همان عقده های است که شما را نسبت به بی کفایتی تان ازوظیفه تان سبکدوش کرده وتاامروز شما علیه رییس جمهور کشور عقده ګشایی میکنید
فرهاد نوری ازسکاتلند

>>>   سعدی صاحب خاطر جمع باشد کرزی صاحب تا زنده است در ارگ ریاست جمهوری است این را من به تو خط می دهم در نزدیک ارگ یک تعمر لکس جور کرده که در آینده به همر ای میرویس و فامیل خود در آنجا به صورت بهتر زندگی کند
سالم از کابل

>>>   فرهاد نوری تو در درخارج مملکت که به کمک ارگ رفتی ودر عیش وحشرت زندگی مینمایی واز درد و غم مردم ساکن در وطن نه خبر داری ونه شریک هستد مصروف ... خود باشید کسیکه مانند سایر مردم دست اندازی های کرزی را در انتخابات بخصوص دور دوم لمس ودرک کردند باید انرا به ملت خود واضح وروشن سازند ومردم در قضاوت ان ابراز نظر میکنند از دورهای دور کدام اینه جهان نما در اختیار شما است که همه جریانات را زیر نظرتان قرار گرفته است این حمله حساساتی ودور از واقعیت شما خود میرساند که از حامیان وطرفداران ارگ نشینان قومگرایان وضدیت با ملت رنج کشیده چیزی بیش بوده نمیتواندننگ وعار است که ازیک چنین دولت ناکار ...متقلب جانبدری نماید .

>>>   آغای سعیدی شما درک عالی از شیوه حکومتداری حامد کرزی دارید. ایشان مثل اجداد خویش تلاش میدارند که تفرقه بانداز وحکومت کن و آب را خت کن ماهی بگیر.

>>>   اعلان نتایج انتخابات بدست "بادارات" عطای نور است !!!! او دیروز اعلان کرد که نتایج انتخابات هر چه باشد قبول ندارد، مگر آنکه "کاندید او"!!! عبدالله رئیس چمهور اعلان شود!!! اقای سعیدی! اینست دموکراسی...ات!!! تا دیروز جکومت موازی!! بود امروز حکومت انحصاری عبداللهی - عطایی شد!!! چیزی شبیه مارکسی - لنینی که عقاید دیروزی ات بود!!!!!
کاکا مونجانی

>>>   کرزای فایده نداشت جز ضرر

>>>   نظر اقای کاکامونجانی درمورد سعیدی وګروه ... شورای نظار مورد تایید مردم افغانستان قراردارد
کمال الدین ازګلستان پنجشیر

>>>   اقای کاکا مونجانی !
ناحق دزدها را با فیلسوفان تشبیه نکن! زیرا این یک نقص دارد که اینها براستی خود را مارکس و لنین فکر نکنند و دمار از روزگار این وطن نکشند!!

>>>   سعیدی شما زمانی از اتحاد شوروری بزرگ صحبت مینمودید چه باعث شدکه به ببنیاد گراییی پیوستید وفعلا به آمریکا پیوسته اقوام را توهین وتفرقه اندازی مینمایید اندکی درمورد کارمل ونجیب وطن فروش وقاتلان میلیونها مردم زحمتکش افغانستان صحبت نمایید
حبیب اله از چهار اسیاب کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است