پنج برداشت از پنج شایعه آزاد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۳/۵/۲۶ کد خبر: 77603 منبع: پرینت

1
افسر اطلاعاتی انگلیس دخیل در حادثه غور
در قضیه غور که 14 بیگناه کشته شدند، یک افسر اطلاعاتی انگلیس دخیل بوده است.
این افسر اطلاعاتی انگلیس دو روز قبل از این واقعه به منطقه رفته و به چند تن از اهالی ناراضی پشتون این منطقه پول داده است.
از آنجا که این افسر انگلیسی در چند حادثه دیگر شبیه این دخیل بوده، ارتباط وی با این واقعه مسجل است.


2
خواهرزاده جنرال ملک تیر باران شد
بريالي خواهر زاده جنرال عبدالملك رهبر حزب آزادي افغانستان و دل آقا از نزديكان فتح الله يك جنرال برحال وزارت دفاع توسط افراد مسلح ناشناس در ولايت فارياب تير باران شدند.
گفته مي شود بريالي در يكي از دانشگاهاي خصوصي شهر مزار شريف دانشجو بوده كه همراه با دل آقا به سوي شهر مزار شريف در حركت بودند كه اين رويداد در مسير ولسوالي شرين تگاب رخ داده است.
همزمان با اين دو زن در ولسوالي گرزيوان اين ولايت كه مصروف دعا بالاي قبر يك جوان در قبرستان بودند، در نتيجه انفجار ماين كشته شدند.


3
پانزده تن از نیروهای امنیتی اسیر شدند
پانزده تن از نیروهای امنیتی به دست طالبان در ولایت غور اسیر شدند.
تمام شدن مهمات و نرسیدن کمک نیروهای بیشتر امنیتی، سبب شد تا این نیروها را تروریستان با خود ببرند.


4
ریيس منابع بشري وزارت و دست درازی به یک خانم
ریيس منابع بشري وزارت انرژي و آب در وقت بعد از رسميات بالاي يك خانم كه علاقمندي كار در وزارت متذكره بوده دست درازي نموده كه در نتيجه عدم رضايت موصوفه موضوع به جناب وزير مي رسد و در اين روزها اين موضوع قصه لحظه به لحظه عام و خاص در وزارت انرژي مي باشد.
از اينكه خانم از طرف يكي از وكلای پارلمان بنام لالي معرفي گرديده بوده و ریيس منابع بشري از اشخاص قابل اعتماد وزير مي باشد جناب وزير كوشش دارند تا مشكل را حل و از رسوايي اشخاص قابل اعتماد خويش جلوگيري نمايند.
تشكر
كارمند منابع بشري وزارت


5
مقام های محلی ولایت قندوز گفته اند که ده پولیس محلی به شمول یک فرمانده شان به طالبان پوستند.
زلمی فاروقی ولسوال چهاردره قندوز می گوید که یک فرمانده پولیس محلی با نه تن از زیر دستانش در این ولسوالی به طالبان پیوسته است.
آقای فاروقی می افزاید که این فرمانده یار محمد نام دارد و در روستای یتیم ولسوالی چهار دره برضد طالبان می جنگید.
به گفته او این فراریان تمامی جنگ افزارهای دست داشته شان را نیز با خود برده اند.
درهمین حال جهانگير کرامت آمر امنيت فرماندهی پولیس قندوز می گوید که فرمانده يار محمد، برضد طالبان مى جنگيد، اما در چوکات پوليس محلى تنظيم نبود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   او برادر در تمام ولایت غور یک اوغان یا پشتون زندگی نمیکند کلشان هزاره و ایماق است

>>>   با وصف که غور که محل اصلی پشتون ها بود توسط هزاره ها و سایر اقوام گرفته شدهاست بازهم پشتون ها در آن ولا زندگی دارند

>>>   آفرین،برادر دومی. مه یک کتاب کهنه تاریخه پیدا کدیم، ده ای کتاب نوشته است که سر زمین اصلی پشتون ها از اورال تا سند، و از او یغور تا خلیج فارس بوده، همی دانشمند نوشته میکنه که نام اویغور هم در اصل از افغان گرفته شده، یعنی اول اوغون یا همان افغان یا پشتون بوده، که به مرور زمان یک ی قبل از غین اضافه شده، و ن هم به ر تغیر یافته، ای دا نشمند میگه نام بسیاری از مکان های افغانستان، ایران و آسیای میانه ریشه
مثلا بلخ را میگه برخه ، فرغانه پرگنه، تهران تورن، مرو مور
گیلان گلونه، کسپین سپین سین، ایروان یرن، بوده . او ظلم ها وحق تلفی هایره که در طول سده ها و مخصوصا در سه صد سال اخیر ده حق پشتون ها روا داشته شده وسرزمین های اونا توسط اقوام دیگر غصب شده بر شمرده و میگه پشتون مستحق این نیستند که دیگه ده زلت زنده گی کنن، باید دو باره بخیزن و سر زمین های اجدادی خوده پس بگیرن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است