امروز دغدغه های زنان افغانستان تغییر کرده است
این موضوع که زنان افغانستان به فکر سلامت خود باشند بسیار خوب است، اما عمده ی نگرانی جایگزین شدن تفکر غربی به جای اعتقادات اسلامی در افکارعمومی این بانوان است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۳۹۳/۵/۲۸ کد خبر: 77728 منبع: پرینت

تلاش برای تناسب اندام و لاغری سالها است که مشغله بسیاری از زنان در کشورهای مختلف است اما موضوعی جدید برای زنان کشور ما محسوب می شود.

سالها پیش در بین مردم افغانستان، زنی زیباتر بود که نسبتا چاق بود و لاغری معیاری برای زیبایی نبود، اما با ورود فرهنگ غربی به کشور ما و رشد روز افزون شبکه های ماهواره ای اکنون این باور کم کم دارد تغییر می کند.

شماری از زنان به خصوص در شهرها می کوشند به هر طریق ممکن خود را لاغر کنند و به مد روز باشند که در این میان استفاده از داروهای لاغری، کمربندهای برقی، چای لاغری و رفتن به باشگاه‌های زنانه راه هایی برای رسیدن به آرزوی لاغری رواج یافته است.

این ذوق و شوق زنان برای لاغر شدن، فروش داروهای لاغری را افزایش داده و باشگاه های ورزشی زنانه را به ایجاد بخش های جدید تشویق کرده است.

این تغییر مزاج زنان باعث شده تا اکنون داروخانه ها چای و قرص لاغری بفروشند که برخی گیاهی و برخی شیمیایی هستند. در حالی که براساس گفته ی رییس نهاد ملی خدمات دارویی کشور، تولیدات دارویی برای لاغری مجاز نبود و تولیدات دست ساز مجوز معتبر بهداشتی ندارند.

آنچه ایجاد نگرانی می کند استفاده زنان از هر دارویی برای لاغری است. داروهایی که بصورت غیرمجاز وارد می شوند و احتمال آلودگی در آنها فراوان است. به عنوان نمونه مشاهده شده که داروهایی که از یونانی وارد کشور ما شده، نتیجه رضایت بخشی نداشته است.

از طرف دیگر عده ای از بانوان به جای استفاده از داروهایی شیمیایی غیر مجاز و داروهایی گیاهی دست ساز، برای لاغر شدن به ورزش کردن روی آورده اند که گسترش باشگاه های ورزشی زنانه که از سال ۱۳۸۵ به این سو آغاز شده، گواه این مطلب است.

بنا بر گفته مسوولین، اکنون یازده باشگاه فعال زنان در کابل موجود است اما مشکلات امنیتی سبب بسته شدن باشگاه های ورزشی زنانه در ولایات هرات و بلخ شده است.

خلاصه کلام اینکه: عصر فن آوری و ارتباطات زنان افغانستان را نیز با مفاهیم جدید آشنا کرده و آنها را واداشته که در بخش های گوناگون حتی در مدهای روز دنباله رو زنان جهان باشند.

این موضوع که زنان افغانستان به فکر صحت و سلامت خود باشند بسیار خوب و مفید است، اما عمده ی نگرانی جایگزین شدن تفکر غربی به جای اعتقادات اسلامی در افکارعمومی این بانوان است. زنانی که تا دیروز بزرگترین دغدغه شان گرم نگه داشتن کانون خانواده و رعایت دستورات اسلام بود، دیگر تحت تهاجم فرهنگی غرب در قالب شبکه های ماهواره ای، اکنون به فکر لاغر شدن و مدگرایی هستند!

گفتیم صحت و سلامت خوب است اما مدگرایی و به روز بودن آن هم به هر قیمتی، تنها خواسته ی غربیها است تا به قول خودشان "این اردکهای زشت را تبدیل به قوهای زیبا کنند!" به راحتی می بینید که غربیها هدفی جز تخریب وجهه پاک و اسلامی زنان کشور ما ندارند. آنها می خواهند با ترویج چنین تفکراتی، زنان افغانستان را نیز مانند زنان غربی تبدیل به ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود نمایند.

لذا بر همه زنان پاکدامن افغانستان واجب است تا درکنار ورزش و حفظ سلامت خود، دغدغه های دینی و اسلامی خود را نیز فراموش ننمایند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب مقاله نویس،
برای اینکه انصاف و عدالت بجا میشد، باید چند سطرِ در رابطه به پرورش اندام و رفتن مردان به کلپ های ورزشی مینوشتید،که چرا جوانان ما میخواهند که اندام شان مانند ستاره هالیود(شوَرزِن ایگر) باشد.در اسلام نیز از اصراف در غذا (پُرخوری) باید پرهیز نمود. اما از داروی لاغری به هیچ وجیه نباید استفاده کرد، زیرا صد ها ضرر دیگر به سلامت انسان میرساند.

>>>   زیبایی و سلیقه چیزی خوبی است ما طرفدار صحتمندی و زیبایی بانوان هستیم اما طوری که در پهلوی این همه به ارزش های دینی خویش نیز توجه داشته باشند.
ن ف از کابل

>>>   یک پرسش همیشه ذهنم را قتقتک می دهد که: چرا هر امری در کشور ما برای مردان مایه افتخار و برای زنان مایه شرم وننگ تلقی می گردد؟!!(منظورم مواردی است از دیدگاه اسلام عزیز تکلیف زن و مرد در آن موضوع همسان است!)مثلأ همین مورد بخصوص؛ مردان با رفتن به باشگاه های ورزشی٬ استخر های شنا ویا حتی رفتن به آرایشگاه ها به منظور اصلاح صورت و نازک کردن ابرو (که واقعأ! کاریست زیبنده زنان) هرگز مورد سرزنش یا حتی نصیحت هم جنسان محترم شان قرار نمی گیرند. ولی ما زنان همیشه زیر ذره بین منتقدین (مرد؟) قرار می گیریم وایشان احساس مسولیت می کنند که باید مارا امر به معروف و نهی از منکر نمایند.
هم چنان محض اطلاع تان ٬ پیروی از مد از امروز ودیروز در بین زنان ما مروج نیست! نگاهی به تصاویر زنان قبل از هجوم طالبان بیاندازید! ضمنأ گرم نگهداشتن کانون خانواده در دین مقدس اسلام وظیفه زن نیست!!! نه تنها انجام امورات خانه بلکه حتی شیر دادن به بچه خود هم از عهده زن ساقط است!(رجوع شود به حقوق زن در اسلام)به نظر حقیر زیبنده تراست که به جای ترویج اندیشه طالبانی ٬ با مطالعه در قوانین ناب اسلامی واقع بینی را به جای حسد در خود های تان پرورش دهید.

>>>   زنان هم حق دارند ورزش کنند واندام خود را مناسب سازند ازچاقی جلوگیری کنند.اما با حفظ حجاب اسلامی.
چنار زی

>>>   گرم نگهداشتن کانون خانواده در دین مقدس اسلام وظیفه زن نیست!
این همان چیزی است که آمریکا دوست دارد از دهان یک زن مسلمان بشنود تا خانواده مسلمانان متلاشی و نسلشان به فساد و تباهی کشیده شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است