اجرای برنامه حمایت از دانشگاه ها در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۳/۵/۲۸ کد خبر: 77746 منبع: پرینت

ولایت هرات نخستین ولایت در سطح کشور می باشد که در آن برنامه حمایت دانشگاه ها و انکشاف نیروی بشری پیاده می گردد.

به نقل از باختر، این برنامه به هدف ظرفیت سازی در نهادهای آکادمیک و جستجوی فرصت های شغلی به فارغ التحصیلان دانشگاه ها با کمک اداره انکشافی آمریکا تطبیق می شود.

رییس برنامه حمایت از دانشگاه ها و انکشاف نیروی بشری در دفتر یو اس ای آی دی، در دیدار با سید فضل الله وحیدی والی هرات گفت: ولایت هرات نخستین ولایت در سطح افغانستان می باشد که این برنامه در آن تطبیق می شود.

رید هولر می گوید: این برنامه در سال 2002 با موافقت وزارت تحصیلات عالی و به هدف ایجاد یک نظام تحصیلات عالی عصری که بتواند با نظام های تحصیلی منطقه و جهان رقابت نماید ایجاد شده است. گفته می شود از طریق این برنامه فارغان تحصیلات عالی موفق به پیدا نمودن شغل خواهند شد.

تقویت سیستم های مدیریتی وزارت تحصیلات عالی از طریق تطبیق و نظارت برکیفیت تدریس, مدیریت منابع بشری, بهبود سیستم مدیریتی دانشگاه ها بخشی از اهداف عمده این برنامه در سطح افغانستان است.

والی هرات نیز با استقبال از راه اندازی این برنامه در سطح هرات بخاطر پیاده ساختن آن قول همکاری داد و تاکید نمود که تلاش ها بخاطر تقویت نهادهای آکادمیک در سطح هرات به شدت جریان دارد.

دانشگاه هرات که یکی از دانشگاه های برتر کشور می باشد نزدیک به 15 هزار تن از محصلان دختر و پسر را در دانشکده های مختلف زیر پوشش خدمات آکادمیک و تحصیلی قرار داده است.

گفته می شود 70 درصد محصلان دانشگاه هرات از سایر ولایات می باشند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است