جناب کامرون، آیا کودکان غزه بشر نیستند؟!
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۶    ۱۳۹۳/۵/۲۸ کد خبر: 77805 منبع: پرینت

روزنامه رای الیوم نوشت: انگلیس باید سیاستهای یک بام و دو هوایش را کنار بگذارد چون مردم غزه هم همچون کردها و ایزدیهای عراق آدمند.

روزنامه رای الیوم چاپ لندن در سرمقاله خود دراینترنت تحت عنوان "آقای کامرون نگران تشکیل دولت تروریستی داعش در سواحل مدیترانه نباشد چون یک دولت تروریست آنجا هست " نوشت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مقاله روز یک شنبه خود در روزنامه "ساندی تلگراف" درباره ایجاد "دولت تروریستی" در سواحل دریای مدیترانه در کنار یکی از کشورهای عضو ناتو ( منظور ترکیه ) هشدار داد و نوشت در صورتی که گروه داعش که اکنون هزاران کیلومتر از خاک عراق و سوریه را تحت کنترل خود در آورده است بتواند دایره تحت نفوذش را افزایش دهد این دولت تروریستی در سواحل دریای مدیترانه تشکیل خواهد شد. کامرون در مقاله خود تحت عنوان "یا الان با ایدئولوژیهای مسموم مبارزه کنید و یا در خیابانهای انگلیس با تروریسم مقابله کنید" تاکید کرده ا ست خطر این گروه دور از انگلیس و قاره اروپا نیست.

نویسنده تصریح می کند این هشدارهای کامرون بسیار مبالغه آمیز است و در آن بزرگنمایی شده است و مشابه موضعگیریهای تونی بلر نخست وزیر قبلی انگلیس درباره سلاحهای کشتارجمعی صدام حسین است .

نویسنده با اشاره به اینکه حمله به عراق نتایج فاجعه بار و ذلت باری برای آمریکا و هم پیمانانش داشته است می افزاید کامرون هم شاید همان راه بلر را دنبال می کند تا بتواند افکار عمومی انگلیس را برای مداخله نظامی مشابه،‌ در عراق به بهانه های جدید از جمله جلوگیری از خطر رسیدن "دولت تروریستی" داعش به خیابانهای انگلیس و نجات ایزدیها و حمایت از کردها ، آماده کند . به ویژه که این مقاله همزمان با صدور قطعنامه شورای امنیت که در آن بند هفتم هم قرار دارد صادر شده است و به موجب این بند توسل به زور برای مقابله با تهدید داعش و جبهه النصره مجاز قلمداد می شود.

نویسنده مقاله با اشاره به اینکه انگلیس یکی از طرفهای حامی این قطعنامه است تصریح می کند با وجودیکه ما با آقای کامرون دراینکه گروههای تروریست برای جوامع و امنیت ما خطرناک هستند هم عقیده ایم ولی این حق را داریم که بپرسیم چه کسی مسوول به وجود آمدن این گروهها و قدرت گرفتنشان در لیبی ،عراق ، یمن و سوریه است؟ نویسنده تاکید می کند این عراقی که کامرون خواستار مداخله نظامی در آن است و می گوید که تنها با حملات هوائی نمی توان گروه داعش را نابود کرد کشوری باثبات بود و به هیچ عنوان اجازه حضور گروههای افراطی را در خاک خود نمی‌داد و در مقابل همین انگلیس و آمریکا بودند که این گروهها را در افغانستان آموزش می‌دادند و به آنها پول و سلاح می‌دادند تا با اتحاد جماهیر شوروی بجنگند.

نویسنده می افزاید ما باید این نکته را به کامرون یادآوری کنیم که آنچه که باعث شد این تروریست‌ها و در راس آنها داعش وارد عراق شوند حمله کشورش به عراق و اشغال این کشور و تبدیل آن به دولت شکست خورده و به راه انداختن فتنه های طایفه ای و قومی بر اساس به انزوا کشاندن یکی از اقشار مهم جامعه عراق(اهل سنت) بود که از حمایت غربیها هم برخوردار شد.

نویسنده می افزاید اینکه کامرون به عنوان نخست وزیر نگران امنیت کشور و شهروندان آن از خطر گروه داعش است حق دارد چون طبق مقاله اکنون چهارصد انگلیسی در میان این گروه مشغول جنگ هستند و می توانند تجربیات رزمی و عملیات انفجاری را مشابه انفجارهای قطار در سال 2005 به انگلیس منتقل کنند.

نویسنده تصریح می کند با همه اینها آنچه که ما بر سر آن با کامرون مخالفیم این است که وی این را قبول ندارد که خطرات احتمالی که انگلیس و غرب را تهدید می کند به خاطر سیاستهای انگلیس و هم پیمانانش در آمریکا و اروپا بوده است و در بیشتر موارد علت این خطرات سیاستهای دوگانه این کشورها برای محقق کردن اهدافی بوده است که به هیچ عنوان ارتباطی با معیارها و ارزشهای عدالت ، اخلاق و حقوق بشر ندارند.

نویسنده می افزاید آقای کامرون با عرض معذرت باید بگوییم سیاستهای انگلیس در حمایت از حملات اسراییل به نوار غزه که منجر به شهادت دو هزار کودک که یک چهارمشان کودک بوده اند و زخمی شدن بیش از یازده هزار نفر شده است از اشتباههای بزرگی محسوب می شود که کشورش را تهدید می کند و سخنانش را فارغ از( ارزشها و معیارهای ) عدالت و حقوق بشر می کند . زیرا انگلیس خواستار مداخله نظامی برای حمایت از کردها ،ایزدیها و لیبیائیها هست ولی همین کار را برای حمایت از کودکان غزه نمی کند ؟آیا این کودکان بشر نیستند؟ آیا این انگلیس مسوول اول بدبختیهای این مردم نیست؟ سیاستهای انگلیس که عراق را ویران کرد و آنرا به دولت شکست خورده تبدیل کرد بلای مشابهی بر سر لیبی آورد و این کشور با شبه نظامیان مسلحش منبع تهدیدی برای اروپاییها شده اند و قضیه مهاجرتهای غیر قانونی از سواحل لیبی را به آن سوی دریای مدیترانه ایجاد کرده است.

نویسنده تاکید می کند سیاستهای انگلیس باید به طور ریشه ای تغییر یابد چون نتایج آن نه تنها بی فایده بوده است بلکه نتایج عکس داشته است به نحوی که این سیاستها منجر به ایجاد مناطق صدور تروریسم که خیابانهای انگلیس و اکثر کشورهای اروپائی را تهدید می کند شده است.

نویسنده در خاتمه تاکید می کند به کامرون که نگران ایجاد دولت تروریستی داعش در سواحل دریای مدیترانه است اطمینان می دهیم که در این سواحل عملا یک دولت تروریستی و جود دارد و علیه مردم بی گناه اقدامات تروریستی می کند و به مدارس سازمان ملل حمله می کند تا کودکان ساکن آنرا بکشد و این دولت تروریستی که قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد و سرزمینها را اشغال می کند نامش "اسراییل" است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است