کرزی صاحب در این 13 سال برای مردم چه کردی؟
اکنون 1826 روز از دومین دور ریاست جمهور جناب کرزی می گذرد! که اگر 1756 روز اولین دور حکومت کرزی صاحب را به آن اضافه نماییم می شود 3582 روز ارگ نشینی که البته باید 1034 روز طول عمر دولت انتقالی به ریاست ایشان را به آن بیفزاییم که مجموعا می شود 4616 روز ریاست جمهوری! 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۳۹۳/۵/۲۹ کد خبر: 77820 منبع: پرینت

پنج سال پیش در چنین روزی یعنی 29 اسد، دومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی با هزاران بیم و امید برگزار شد تا مردم افغانستان با حضور خود در تعیین سرنوشت مملکتشان، جامعه جهانی را حیرت زده نمایند.

آن روزها هریک از نامزدان ریاست جمهوری برنامه کاری خود را برای جذب آرا مردم با شور و اشتیاق بیان می نمود که در میان آنها وعده های محترم حامد کرزی رییس جمهور فعلی برای بازسازی کشور با استفاده از تجارب گذشته، بیش از همه به یاد مردم مانده است.

اما آیا واقعا رییس جمهور به آن شعارها و وعده های انتخاباتی اش عمل کرده است؟ اکنون 1826 روز از دومین دور ریاست جمهور جناب کرزی می گذرد! که اگر 1756 روز اولین دور حکومت کرزی صاحب را به آن اضافه نماییم می شود 3582 روز ارگ نشینی که البته باید 1034 روز طول عمر دولت انتقالی به ریاست ایشان را به آن بیفزاییم که مجموعا می شود 4616 روز ریاست جمهوری!

بیش از چهار هزار و ششصد روز حامد کرزی با میلیاردها دالر کمک سرازیر شده به افغانستان، وقت داشت تا کشور را سر و سامان دهد و در راستای تحقق اهداف بلند مدت تعیین شده در کانفرانس بن گام بردارد. اما آیا این امر محقق گردید؟ ( اول جدی سال 1380 اغاز ریاست جمهوری حامد کرزی در دولت موقت بود)

ما می دانیم که برآوردن همه خواسته های مردم از طرف رییس جمهور امری دشوار است، اما مردم ما انتظار داشتند رییس جمهور با جدیت فوق العاده، برنامه ریزی دقیق و پیشبرد راهکارهای معقول در جهت حل مشکلات و کاهش رنجهای مردم اقدامات مفیدی انجام دهد.

طی این دوازده سیزده سال گذشته کانفرانس ها و نشستهای چند جانبه زیادی برگزار شد، ولی مردم همچنان تغییر محسوسی در نحوه حکومتداری و حتی تغییر وضعیت جامعه خود شاهد نبودند. با اینکه میلیاردها دالر برای کمک به افغانستان وعده داده شده، اما ملت هیچ خیری از این پولها ندیده و حتی از آثارش نیز خبری ندارند.

ملت افغانستان توقع داشتند تا کابینه های دولت و در راس آن جناب رییس جمهور بتوانید با یک برنامه ریزی دقیق و پیشنهاد یک طرح جامع، کوتاهی های گذشته را جبران نماید، اما هر سال که گذشت دیدیم که این امر تحقق نیافته است.

این امید وجود داشت که رییس جمهور در ابتدایی ترین اقداماتش در دور دوم ریاست جمهوری در تجهیز و تقویت ارتش مستقل ملی تلاش فراوان بنماید، اما هنوز می بینیم که خبری از پیشرفت چشمگیر ارتش و پولیس ملی نیست و هر چند وقت یکبار شاهد حمله مخالفین به پایتخت کشور هستیم و هنوز ناامنی در سراسر ولایات موج می زند و اکنون هم که پاکستانیها آشکار ولایت کنر را مورد اصابت موشکهای خود قرار می دهند.

از آرزوهای مردم این بود که بهره برداری از معادن تحت انحصار دولت در آمده و به قوای مستقل امنیتی سپرده شود چرا که این معادن می تواند زمینه جلب سرمایه گذاری های بزرگ خارجی را در کشور فراهم آورد و منبع مالی خوبی برای بودجه دولت تامین گردد، ولی ظاهرا این نکته مهم نیز از دید رییس جمهور پنهان ماند.

برخورد جدی با جرایم و جنایات سازمان یافته و ایجاد هماهنگی لازم میان دستگاه های امنیتی ، عدلیه و قضایی کشور از شعارهای بود که رییس جمهور هنگام دومین انتخابات به آنها خیلی تاکید می کرد. ولی در این مدت ما حتی یکبار نشنیدیم که یک مقام بلندپایه دولتی که متهم به فساد مالی باشد، در محاکم خاص قضایی مورد بازخواست قرار گیرد.

رفع مشکلات بیکاری مردم مخصوصا جوانان با ایجاد تسهیلات ویژه و دادن وام های قرض الحسنه از سوی دولت با باز پرداخت های مناسب با هدف زمینه سازی کاهش فقر و محرومیت در کشور، حل مشکل بی سرپناهی مهاجرین باز گشته به وطن با اعطای برخی زمین های حاشیه شهرها، رسیدگی به قوانین سرحدات جهت رفع مشکلات سرحدی و حقوقی با بعضی از همسایه ها، توسعه سيستم تعليم و تربيه و ارتقاي سطح دانش عالي علمي و مسلکي در کشور و حل مشکل بی سوادی، حل بنيادي مشکل مواد مخدر از طريق ارايه کشت بديل و جایگزین به کشاورزان، نابودي مزارع خشخاش، برخورد قاطع با قاچاچيان و ... همه و همه شعارهایی بود که آن روزها رییس جمهور حامدکرزی برای انجام آنها به مردم ولایات مختلف قول عمل می داد.

اما اکنون باید از جناب رییس جمهور پس از گذشت این همه سال از آن وعده ها، پرسید که چقدر از آن تعهدات تان را عملی نمودید؟ برای رفع مشکلات مردم چه اقدامات مفیدی انجام دادید؟چند نفر از مفسدین اقتصادی را محاکمه و به مجازات عملشان رساندید؟ چقدر زمینه را برای برگزاری یک انتخابات به دور از تقلب برای رییس جمهور آینده مهیا ساختید؟ وزراتخانه های شما چقدر آمادگی تحویل وزارت به دولت آینده را دارند البته بصورت سالم و صحیح؟

ما از جناب حامد کرزی توقع نداشتیم که همه مشکلات موجود را یک شبه حل نماید اما این حق ملت ما است که از رییس جمهور منتخب خود سوال نمایند بعد از گذشت چهارهزار و ششصد روز ریاست جمهوری، چه اقداماتی را برای آنها انجام داده است. چقدر خوب می شود که محترم کرزی قبل از مراسم تحلیف رییس جمهور جدید (البته اگر عبدالله و اشرف غنی با یکدیگر به تفاهم برسند و روند شمارش مجدد ارا نتیجه دهد) در رسانه ملی یا تلویزیون های خصوصی حاضر شود و مردم را در جریان برنامه های کاری دولت خویش قرار دهد و بگوید در این سالها چه کرده است؟

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من کرزی: درین مدت برایتان انتحاری اوردم .موانع را از راه عملیات های طالبان برداشتم. برای خوب گرم کردن جنگ همه طالبان را ازاد کردم . تجاوزات جنسی را ازاد کردم . گست حوص را تشویق کردم . فحاشی را رواج ساختم . جاده ها را خورد کردم . دولت را از طالبان ترساندم.کمک های خصوصی ازکشورها بنام تحفه گرفتم. حساب خود را چاق کردم اینده خود را در پاکستان... تضمین کردم غاصبین را افرین و شهرک سازان را شاباش گفتم در هر کوچه با ساختن بلند منزل ها مالکان شان را وکیل کوچه ساختم خان را خانتر و غریب را غریب تر ساختم دارایی ملت را هفتاد فیصد پاینتر به مافیا فروختم . معادن را به چور گذاشتم . ملیت ها را بحان هم انداختم به دل هر شهروند وحشت ایجاد کردم و خواب ارام از چشمان شان گرفتم طالبان را بار تاپشت دروازه های کابل اوردم جهان را فریب دادم... پاکستان را خوش ساختم دیگر حوصله ندارم برو او بچه.
م.ا.کابل

>>>   بنابر مصروفیت دفتری که دارم صرف عنوان این متن را خواندم و چنین جواب میدهم :
کرزی صاحب در 13 سال قدرت خود بجز از گدائی چور و چپاول انتحار آزادی برادران نام بد جهانی قوم گرائی خرابی دزدی و مثل خرم واره اشخاص را مقرر کرد و موصوف آنقدر بیچاره است که هرگز به فکر آزادی پیشرفت برادری برابری و همدلی هموطنان ما نبود .
از روزیکه من مصاحبه یکی از جاپانی ها در بگرام را که در بگرام با تلویزیون آریانا نیوز نموده بود ما کاملآ با خبر از جامعه خود شدیم :
مشاور بخش باز سازی جاپان در امور افغانستان چنین اظهار نمود:
گفت که افغانستان به مکاتیب و انستیتوت های حرفوی تخنیکی و صنعتی ضرورت دارد نه به دانشگاهای حق و نا حق افغانستان باید در بخش صنعت استخراج معادن کسبه کاری زراعت و مالداری انستیتوت های کوتاه مدت حرفه عبارت از نجاری خیاطی موتر سازی بایسکل سازی کراچی سازی ترمیم طیاره اسلحه تانک وغیره نیازمندی های کوچک افغانستان تا اینکشور کم کم خود کفاه شود .
اما بدبختانه یا متآسفانه با شرمنده گی زیاد باید گفت که در طور 13 سال گذشته اصلآ یک زره هم پیشرفت فعال ساختن شرکت ها کمپنی های تولیدی و یا امثالهم با وجود بیشتر از 700 ملیارد دالر کمک در این کشور هیچ فعالیت صورت نگرفته است .
بنآ در جواب متن شما باز هم مکررآ میگویم که کرزی در طول 13 سال کاری خود بجز از فساد اداری قاچاق انتحار آزادی طالبان گدائی و خیرات هیچ کار دیگری نکرده است و باید مردم افغانستان و مجامع بین المللی بدانند که افغانستان هرگز از کشوری نه قرض گرفته و نه قرضدار کسی است صرف کرزی و هم تیمانش مثل خرم رئیس دفتر ارگ عمر زاخیلوال احدی وزیر اسبق مالیه رحیم وردک وغیره اشخاص که در تیم موصوف است آنها مقروض اند نه ملت بیچاره و گدا که در یک لقمه نان شب و روز زحمت میکشند .با احترام
سید امید انتظار - کابل

>>>   محترم حامد کرزی به مردم افغانستان خدمات شایسته انجام داد افغانستان تکه تکه را افغانستان نوین ساخت ،
رهبران که وطن از دست شان تکه تکه شده بود همه شان را به یک دستر خوان آورد شکم همه شان سیر کرد تا این مردم به آرامی زنده گی کند بار دیگر بعد از چندین سالهای که کشور به دنیا یک قبرستان تبدیل شده بود به گلستان تبدیل گرد و در تمام جهان معریفی کرد کار که این محترم در افغانستان انجام داد بی سابقه بود بعد از این هر قدر پیشرفت و ترقی در وطن ظاهر شود همه از برکت جناب محترم حامد کرزی است من فرزند این وطن افتخار میکنم که مثل کرزی صاحب ریس جمهور دارد
بچه افغان

>>>   جناب رئیس حاصب جمهور( کرزی) در بیشتر از دو دهه حکومتداری اش توانست کارهای محدودی را در راستای پیشرفت و باسازی کشور انجام دهد اما آنچنانی که مردم انتظارش را داشت نتواست، ولی از جنجال های کنونی کرده باز هم خوب بود.
ن ف از کابل

>>>   کرزی هرخدمتی که کرد برای برادران طالب وتروریست وانتحاری خود انجام داد کرزی ملیارد هادالر را به کمک اشرفغنی احدی وزاخیل وال وزیران مالیه خود از افغانستان خارج کرد کرزی مردم افغانستان را تا گلو با اشرفغنی زیر قرض گور کرد وده ها ملیارد دالر از کشور های جهان بنام قرض های طویل امدت که باید این قرض ها بعد از سال 2030 پرداخته شود گرفت وهمه را با اشرفغنی به خارج پارسل کرد مگر اولاد وطن را درکرایی بریان کرد کرزی درآخرین روز های حکومتش افغانستان را توسط کمیسیون انتخابات خود تجزیه نمود وازبین برد تاکسی این همه جنایاتش را پیگیری نکند به بحران رفتن افغانستان یک دسیسه وپلان طرح شده کرزی با رفقای دزدش که ملیارد هادالر را ازین کشور کشیده اند میباشد اگر کرزی یک رییس جمهور باتدبیر ودانشمند میبود مانند امر خیل یک بچه گک بیعقل وبیخرد را دربزرگترین مقام (منشی انتخابات) مقرر میکرد یا ضرار احمد مقبل را وزیر خارجه میساخت ؟ این همه خیانات... کرزی است که ممکن افغانستان خدای ناخواسته به یک حمام خون تبدیل خواهد شد وهنوز هم از تقلب حمایت دارد

>>>   از کرزی جامعه جهانی گوشه گیری کرده است و کرزی اعتبار و آبرو خود را در عرصه بین المللی در نزد جامعه جهانی بخصوص کشور دوست مردم افغانستان امریکا به اثر دکتی کریم خرم از دست داده و باخته است و از این موضوع گیری ... کرزی بر علیه امریکا و غرب مخالفین استفاده کرده در بین نیرو های پاس بانی نفوس کرده و هروز به حمله های انتحاری و انفجاری خود را به کمک افراد دولتی افزایش داده اند و هم کرزی و تیم کرزی طرف دار شرایط بی نظمی ساختن افغانستان هستند که انتخابات صورت نگیرد

>>>   ای بابا کرزی دیروز و امروز به این وطن فریادستان توسط راپوردهی شما به امریکا ها در 1980 در پاکستان این وطن زخمی توته وتک و بدنام در سطح جهان در قاچاق مواد مخدر و 3 میلون شهروند افغانستان را شهید کرده استی خداوند(ج) هروز روی تو شاه شجاع را در قسمت افکار شیطانیت طالبی و قبیله پرستی ات در تاریخ افغانستان روی سیاه کرده روان است و در نزد بادارنت هم رسوا شرمسار و سرت را خداوند پاین کرده است. سرنوشت تو به سرنوشت نجیب الله یکسان است. بخاطریکه نجیب الله هم در روز های آخیر حکومت خود شروع به قبیله پرستی کرد. امروز تو ...هم به حمایت طالبان...قبیله آدم کش و نصار پرداخته اید. نمونه قبیله پرستستان در سیاه گرد غوربند در نزد اکثریت مردم افانستان ثابت شده است. ای...خدا نا ترس و قبیله پرست است

>>>   کرزی جان این سیاست های خام را که امروز شما دنبال میکنید مطمین باشید که ملت افغانستان ماهیت خودت و نیروهای خارجی و همچنان طالبان که از طریق شما تمویل میشود درست درک کرده تا به کی خاک ما در سیاست های خام و پراگنده شما بر باد شود از خدا بترس یا کشور را از بحران کنونی رها ساز یا خودت به جراات خود در نزد ملت افغانستان گناه که در این چند سال انجام دادی بپذیر و از قدرت کنار برو تا که وطن چه میشود درست مردم آینده خود را بدانند که چه باید بکنند

>>>   نوش جان رییس جمهور کرزی که ۴۶۱۶ روز رادرارګ سپری کردی دل دشمنان را ترقاندی عبدالله دبل دلش کفید که چند روزی رادرارګ سپری کند ولی بازهم موفق نشد اینباربازهم داکتراشرف غنی احمدزی وارد ارګ میشود وعبدالله باز ۵ سال منتظر میماند ولی به طور خلاصه ګفته میتوانیم که دبل عبدالله دیګر هرګز چانس برنده شدن درانتخابات ریاست جمهوری رانخواهد داشت و به این خواب خود هرګز نخواهد رسید که چند روزی رادر ارګ ریاست جمهوری افغانستان سپری کند
ولیزاده هراتی ازهرات باستان

>>>   دام 60 سال جنگ سرد پاگستان بر علیه افغانستان برسر عدم شناخت مرز دیورند از طرف حکومت افغانستان است. اما با تاسف که دامن زدن و تشدید جنگ گرم از طرف پاکستان در 34 سال بوسیله نوکران آن زندگی و روزگار مردم افغانستان را بدخت ساخت است. این جنگ گرم باعث کشتار ملیون جوان بیگناه افغانستان و به فایده یک تعداد از بی سوادن و مافیی ها محکم گرفتن قدرت بنام نماینده اقوام با مصلحت گرای کرزی ای مامله گران سیاست از نام قوم را میلیارد و میلیونر ساخت است و آنها این پولهای دوذدی و چپاول کمک های جامعه جهانی و بخصوص دسبرد کابل بانک را ذخیره منافع مردم امارات دوبی نه به مردم بیچاره افغانستان کرده هستند

>>>   کرزی بخاطر طالبان نوکر پاکستان و دشمن مردم افغانستان این قرار داد مهم پیمان امنیتی که به خیر و سعادت مردم افغانستان است گروگان گرفت است .

>>>   کرزی دارای یک سیاست خودسری خود کام است و در قصه گشار مردم بی گناه و سربازان جوانان افغانستان از طرف برادر های طالب جانی نبوده و نیست.

>>>   همین شرایط روزنامه الکترونیکی که آزادانه دولت را نقد مکند هم از دستاوردهای دولت به حساب مآید.... افغانستان در یک روز خراب نشده که بشود در یک روز دوباره آباد شود. یک زمانی داکتر نجیب را حق و ناق محکوم مکردید وقتی که شهید شد همه حسرت دوران داکتر نجیب را خوردیم . ما عادتمان همین است.نود فیصد قولهای انتخاباتی عبدلله و اشرفغنی در دوره 5 ساله ریاست جمهوری نشدنیست و واقع گرایانه تر اگر حساب کنیم افغانستان دو نسل باید قربانی بدهد تا جبران جنگهای داخلی شود.
مهاجر

>>>   جناب کرزی صاحب فقط طالبان رادوباره زنده ساخت تادرزیر سقف بد امنی هر قدر چور وچپاول وغارت کند کسی نفهمد واشرفغنی هم از نزدیکترین همکارانش بود که زمانی انتخاری ها وتروریست ها گرفتار میشدند هردو یکجا شده واینهارا اززندان ها فرار میدادند تا بتوانند ده ها ملیارد دالر را به کم دزدان غربی خود ازافغانستان بکشند

>>>   کرزی نهایت خیانت کرد و بس.
تاریخ در آینده این حرف مرا اثبات میکند.
ننگیالی

>>>   اﺯ اﻗﺎﻱ ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ ﺧﻮاﻫﺸﻤﻨﺪﻳﻢ اﻱ ﺭا ﻫﻢ ﺗﺬﻛﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻛﻪ اﻳﺸﺎﻥ ﺑﺮاﻱ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﭼﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ.

>>>   خوده منکر مباش جیب های شماره پور کرد دیگه چی کند مقاومت به خاطر حفظ جان خود کردی و جیب تان را کرزی صاحب پور کرد هنوز هم قناعت نداری. افسوس به حال شما
عبدالولی از کابل

>>>   کرزی فقط برای پاکستان ملاعمر وحقانی خدمت کرد هرزمانی که کدام نفر اینها با واسکت انتحاری گیر میشد خلاصش میکرد وبس .
کرزی دراخیر حکومت خود افغانستان را به تباهی وبربادی کشاند بجای اینکه قدرت را به شیوه درست آن تسلیم کند درانتخابات مداخله کرد ومانند یک مرد افغان ومسلمان از گفتن حقیقت به مردم هم میگریزد به کسی گفته که اگرزنده ماندم خو خودم دراخیر عمرم مینویسم واگر کشته شدم برایت وصیت میکنم که این را به مردم بگو که رییس جمهور اصلی وواقعی شما داکتر عبدالله از 6 سال به اینطرف میباشد من هم به تقلب رییس جمهور شدم وبرای اشرفغنی هم دوملیون رای تقلبی را من انداخته ام اشرفغنی اصلا هیچ رای نداشت وندارد

>>>   کرزی در حکومت خود برای مردم کاری نکرد, اما عملکرد آن برای طالبان ستودنیست, طالب ها را نوازش کرد, طالب های زندانی را آزاد کرد, طالبان را جهت رسیدن به اهداف شان همکاری نمود, قتل های زنجیره یی را برای شان پلان ریزی کرد. ذهنیت طالب گرایی را به قبیله خاص بوجود آورد. این ها از شاهکارها کرزی است که نباید از آن چشم پوشی شود.
خالد گل

>>>   نظر دهند ه اول و دوم ...فكر ميكنم در در سال 1992 تولد نشده بوديد و يا تعصب عقلانيت تانرا گرفته و تراوشات ذهني از مغز بيمار در قضاوت انسان را ناتوان و عليل ميسازد

>>>   کرزی برای تمویل هرچه بیشتر فهیم قسیم وخانواده بیسوادش زمینه شد وسر انجام با نرمش خاطر اورا به دار فانی سپرددراینده نه چندان دور هستی باد اورده شان که دربانک های دوبی لندن هم اختلاس شده کابل بانک را از نزد حسین برادرش دولت اینده بدست خواهد اورد فهیم گول کرزی را از همان اوان خانه نشینی خورده بود که باتزویر ریا اورا فریب داد دربرابر منهدم ساختن جبه ملی که نماد مستحکم مردم سالاری بود ازخویش راضی نمودودر فر جام توانست راه را برای گلبدینی ها وطالبان هموار نماید این هم یکی از خدمات شایانش
زیرک

>>>   هرچه کرد درآخر بالای همه خدمت هایش چلیپا کشید چون درافغانستان این یک فرهنگ دیرینه است که هیچ رییس جمهور ازین ارگ زنده بیرون نشده چندین پسر پدر خودرا به قتل رسانید تا رییس جمهور شود وحتی شاگرد وفادار خلق حفیظ الله امین استاد خود تره کی رادرهمین ارگ توسط بالشت کشت وازبین برد وکرزی هم تصمیم گرفته که ازین ارگ زنده نبراید به همین خاطر افغانستان را توسط کمیسیون انتخابات خود به طرف بربادی وتجزیه برد تاجاییکه من میدانم نه حکومت وحدت ملی میتواند افغانستان رااز تجزیه نجات دهد نه حکومت ایتلافی این همه کار جوری کرزی است

>>>   من ازبیگانکان هرگز ننالم گله ام از دوست است که چرا بامن جفاکرد هر خیانت وجنایت که پاکستنی ها ویا طالبان در حق مردم وطن ما انجام داده اند انها دشمنان قسم خورده و ویرانگر ملت و مردم ما میباشند ولی گله من از جناب کرزی چرا بعوض خدمت گذاری به ملت بیشتر توجه و خدمتگذاری را به دشمنان ملت و وطن انجام داده و مردم کین کشور را بیشتر بخاک و خون کشانیده وگوشه گوشه خاک ما بدست دشمنان این مرز و بوم ای اس ای و افراد ان طالبان مزدور تخریب و مردمان ما همه روزه قتل و قتال میگردد ولی کرزی واشرف غنی ریس جمهور پشت پرده وشریک تصمیم گیری در حکومت کرزی انچه از توان شان بوده در مورد کمک رسانی به طالبان مزدور ای اس ای دریغ نکرده اند واکنون ضلع مثلث اشرفغنی وحامدکرزی با دار ودسته شان وکمیسون گلچین کرزی در کمیسون انتخابات که تخلف و تقلب گسترده را به نفع تیم تحول و تداوم انجام داده اند در صدد ان اند تا با شمارش ارای تقلبی اشرف غنی را ریس جمهور اعلان کنند که در صورت چنین کار دوام حکومت نا کام کرزی همان اش وهمان کاسه خواهد بود وهنوز اشرف غنی با همان راتقلبی برنده اعلان نشده وفاداری وخدمتگذاری خودرا به طالبان مزدور وحزب گلبیدین اعلان کرده ولی برای ملت کدام تعهدو پیمان در گفتارش شنیده نشده است به این اساس ملت را نگران اوضاع ساخته .

>>>   کرزی صاحب درطول ۱۳سال اګربه ملیت های دیګرچیزی نکرده خیراست ولی به تاجیک های... راه دزدی چوروچپاول مساعد کرده است حتی دردوران اقای کرزی کسانی که سقاو بودن حالا میلیونر شده
(بهرام قل)

>>>   ولیزاده هراتی ازهرات باستان
باز از زیر چادری سخن میزی و این بار از زیر چادری هراتی صدایت برآمد کاسه لیسی و... هم اندازه دارد! یک کمی در فکر این باش که وطن چطور آباد میگردد، مسلمان چطور برادر هم اند و کرزی خان تو در 13 سال چی کرد؟ واقعاً کرزی خان تو بسیار خدمت کرد بسیار زحمت کشید، 13 کرزی را فرسوده و استهلاک ساخت! اما چرا؟؟؟چرا؟؟؟ به بیهوده کرزی پیر شد؟ ای کاش که جناب کرزی را یک حلقه فاشیست و قوم پرست حلقه نمیکرد و کرزی مسکین را آنقدر چارچاپیر کرده اند که شاید کرزی را به تشناب رفتن هم آدرس غلط بدهد ...
شاداولا جان!

>>>   اين اولين ريس جمهور از است كه بعد از ختم دوره رياست جمهوري زنده مي ماند
حكيم از كابل

>>>   کرزی همه خوب کرد بلکه دادن قدرت به تیم اصلاحات را که وطن را چور کرد، بد کرد!
من

>>>   توقع خوب است درصورت كه به جاباشد . عده ي هميشه ميگويند جناب كرزي چه خدمت كردي؟كرزي بيش ازخدمات كه انجام داده ديگر چه مي كرد؟اگركسي ديگري به جاي كرزي بود چه مي كرد؟عزيز!فكركردي كه افغانستان ازاقتصادهيچ جيزي نداشت وازبانگ جهاني قرض دار بود؟ فكركردي كه افغانستان وابسته به ديگران است ؟فكر كردي كه اغلب ازسران كشور وابسته به بيگانه هاست؟اين چند معضل ازباب نمونه .خوب بااين وضعيت ها جناب كرزي چه مي كرد؟ جناب كرزي نه ،يكي ديگر، اصلا شما آقاي معترض با اين وضعيت ها چه مي كرديد ؟ بااين همه دوست و دوشن داخلي وخارجي كه بعضي ازآنها دوستي ودوشمنيش هم خوب شناته نمي شود.
(آواره )


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است