در حکومت احمدزی، والیان سلطان نیستند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۳/۵/۲۹ کد خبر: 77835 منبع: پرینت

والیان در حکومت احمدزی تابع قانون هستند و سلطان ولایت نخواهند بود.

اشرف غنی احمد زی می گوید: در صورت برنده شدن در حکومت والیان تابع قانون خواهند بود و در غیر این صورت اصلا والی نخواهند بود. بر باور وی ایجاد حکومت وحدت ملی را در شرایط کنونی برای یک کشور یک ضرورت می داند.

اشرف غنی احمد زی می گوید: کرسی ریاست اجرایی حکومت آینده دارای صلاحیت های قابل ملاحظه ای خواهد بود.

احمدزی امیدوار است در صورت برنده شدن در انتخابات، رقیب اش داکتر عبدالله مقام ریاست اجرایی حکومت را بپذیرد زیرا کرسی ریاست اجرایی حکومت آینده دارای اختیارات زیادی خواهد بود و در این زمینه وی و رقیب اش عبدالله، به توافق خواهند رسید.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هههههه حرفهای استاد عطا خوب اشرفک را ترسانده است . اشرف ماما هنوز هم در خواب خرگوش است اگر ترا امریکا برنده اعلان کند درست در غیرآن با رای کثیف چیزی جور نمیشود و تنها صلاحیت حکومتت تنها در محوطه ریاست جمهوری خواهد بود چنانچه خودت و اجداد چنین حکومت کرده اند .

>>>   مابارهاخاطرنشان نمودیم که والیان نباید مانندحکومتهای فدرال یافراترازآن همراه بافساد ومافیاحکمرانی کنندبلکه باید تابع قانون باشند ومانندیک کارمنداعمال وظیفه نمایند .بسیارسخن نیک است اگرتطبیق واجرایی شود .
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   اشرف بابا زود قدرت را دردست بگیرکه ازبی قانونی این...ها به بینی رسیده ایم !!

>>>   ما به همین خاطر به شما رای داده بودیم تا ... دزدها... مثل عطا را برطرف، محاکمه و اعدام کنید، موفق باشی ای فرشته نجات افغانستان

>>>   متاسفانه عطا محمد نور ومعاون خود خواه و خود محورش ظاهر وحدت در مزار شریف مردم و بیت المال را غارت نموده اند، عطا محمد کل ساکنان ولایت بلخ را به بردگی و غلامی گرفته اند معاون دزدش مردم بیچاره و درمانده هزاره را چون مغول و تیمور استثمار میکند، این دو ثروت ملی و دارای مردم را از آن خود میدانند، هر آن چه دلش میخواهد انجام می دهند، از ولایت سمنگان تا ولسولی بلخ هر اندازه زمین و ملک بود جناب عطا و ظاهرخان به بستگانش بخشیده و برای نسل آینده این کشور چیزی باقی نمانده است، اینها باید بداند بالاخره این نابسامانی یک روز به پایان می رسد نسل آینده کشور با سواد و آگاه است آنان نخواهد گذاشت که قارون صفتان که بر روی بستر شهدا چون فرعون زندگی کنند و خانواده شهدای ما که از همه چیزی شان در راه آزادی و اسقلال کشور در برابر متجاوزان شوروی و متحجران طالب گذشتند امروز در بدترین وضعیت به سر ببرند، آیا این دو ملاک خود پرست و خود محور می دانند در همین مزار صدها خانوداه شهیدی وجود دارد که نان شب اش را ندارد، معلول ما که به عوام هردم شهیدند و دست به گدایی می به خدا گدایی لیلقت این دو... است که دارای مردم را به غات بردند و در کشورهای بیگانه به ساخت وساز کاخ های آن چنانی پرداخته اند...

>>>   والیان که افراد مسلح شخصی داشته باشند درزمان کرزی هم سلطان بود ودر زمان اشرف غنی نیز ووالیان بدوان مسلح دوروز درولایات کا کرده نمیتواند وبه دسیسه های مافیا موجه میگردد .

>>>   جناب شیوا از بلخ از عباس اخلاقی نماینده امور اجتماعی محقق بگوی چی قسم حکومت برای خود جور کده؟ صد رحمت به فلسطین. جان و ناموس مردم به ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است