محمدی: نظام فعلی مشروعیت ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۹۳/۵/۲۹ کد خبر: 77871 منبع: پرینت

با وجود بی نظمی های زیاد انتخاباتی و تقلب گسترده در آن، نظام فعلی مشروعیت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غلام محمد محمدی تاریخ نگار گفت: به حدی نظام حکومتی افغانستان از هم پاشیده و دچار بحران همه جانبه، عمیق و درگیری شده که حتی بر ولایات خود تسلط کافی ندارد تا به حدی که به تنهایی نمی تواند قانونی را در راستای منافع ملی بسازد و حتی تصمیم بگیرد و کشورهای خارجی به آن نظر و پیشنهاد می دهند.

وی افزود: با وجود بی نظمی های زیاد انتخاباتی و تقلب گسترده در آن، نظام فعلی مشروعیت ندارد. مشروعیت قدرت می آورد و وقتی مشروعیت نباشد قدرت هم نیست بنابراین شورش و کشمکش فعلی، بیانگر نبود مشروعیت و اعمال قدرت است.

غلام محمد محمدی تصریح کرد: شخص رییس جمهور مسوول وضعیت بوجود آمده است چرا که در مورد مشکلات کشور و انتخابات از خود بی مسوولیتی نشان داده و در حالی که مردم افغانستان در مشکلات غرق شده اند، ارگ همچنان خاموش مانده است.

این در حالی است که انگشت اتهام بسیاری به سوی رییس جمهور کرزی نشانه گرفته شده است. آنها وی را مسوول تشنج بین نامزدان، عملکرد نادرست و جانبدارانه ی کمیسیون انتخابات و رکود بازار اقتصادی کشور می دانند، چرا که چنین وضعیتی را به تداوم قدرت وی منتهی می دانند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رئس جمهور کرزی و ... به نام اتحاد شمال کشور را به قهقرا بردند

>>>   درود به جناب محمدی نشست رویا روئی تان رادر میز فرا خبربا اصف ننگ جاسوس دیدم اوکه از سواد کافی هم بر خوردار نیست کمبودی های بادار طالبانی شان ... در برابر استدلال تاریخی منطقی شمانتوانست پرده پوش شود وحکومت نامشروع را بالای ملت اگاه مشروعیت بخشیدن ناممکن است وهیچ انسان بادرک این حکومت قلابی را بیش ازین تحمل کرده نمیتواند مجبور وبه بیدادوستم قبیله ی انگلیس پرستان پاکستانی مشرب دست به قیام مدنی زد

>>>   اگر کرزی صدای خوده بلند کند -مکالمات تلفونیش با کوچی غنی وخارجیها نشر خواهد شد.

>>>   در همه نارسایی ها خیانت ورشوت در دولت کرزی اشرف غنی ریس جمهور پشت پرده با حامد کرزی مسولیت مساوی دارد هر تصمیم که حامد کرزی اتخاذ کرده بدون مشورت ونظر اشرف غنی نبوده چنانچه در مورد رهایی طالبان از زندان بگرام بدون تحقیق ومحاکمه اشرف غنی در کمپاین انتخابی خود بمردم قندهار اظهار نمود که وعده کرده بودم که تما زندانیان طالب را از بگرام بی قیدوشرط رها میکنم رها کردم ووعده دیگر میدهم که در با پیروزی در انتخابات تمام طالبان زندانی را بدون قیدوشرط رها میکنم همین گفتار اشرف غنینشان دهند ان است که در حکومت کرزی همه کاره وشریک تصمیم گیری کرزی بوده ودر نارسایی های حکومت کرزی مسولیت مساوی دارند .

>>>   اگر اشرف غنی خوب آدم می بود جناب بشر دوست نمیگفت که کمیشن کاری را جناب عالی رایج ساخته که مانع اصلی پیشرف افغانستان و زاینده اصلی فساد و در بدری بوده است پس خاموش باشید اشرف غنی ... اصلی و طراح تمامی پلان های اسرائیلی در افغانستان بوده است و کرزی ماکیاولست از او برای تداوم قدرت استفاده کرد.
عبدالحی آرین

>>>   این غلام محمد محمدی، خویش و یا قوم غلام محمد میمنه گی است و یا از بسم الله محمدی؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است