از سالروز تجلیل شد شد، نشد نشد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۶    ۱۳۹۳/۵/۲۹ کد خبر: 77874 منبع: پرینت

در سه دهه اخیر تجلیل از مراسم جشن استقلال دلخواه صورت گرفته است (شد شد، نشد نشد). با شکوه ترین جشن استقلال افغانستان حدود سال های ۱۳۸۶در زمان رحیم وردک وزیر دفاع سابق افغانستان در محضرعام صورت گرفت که با چند فیرهوایی، وزیر دفاع با ده ها نشان شجاعت ازهمه اولتر ازمراسم جشن استقلال فرار نمود و بعدآ ده ها جنرال ارتش ازمحل مراسم چنان فرار نمودند که تعدای کلاه جنرالی در میدان مراسم تجلیل از جشن استفلال افغانستان باقی ماند. (شاید هموطنان این مراسم را دیده باشند).

گفته می شود گاهی تجلیل از مراسم جشن استقلال دور از دید مردم در ارگ و یا داخل وزرات دفاع نه برای عموم مردم بلکه برای طبقات خاصی برگزار می گردد. چنین معلوم می شود که چندان علاقه ای به تجلیل از جشن استقلال باقی نمانده است. افغانستان درارتباط به روزهای ملی افغانستان طرزالعمل درستی نداشته است.

گاهی از مراسمی مانند جشن استقلال و دیگر روزهای ملی به طور مختصر و محدود برگزار می شود و گاهی هم اصلا به فکر تجلیل از مراسم ملی کشور نبوده اند. این در حالی است جشن بیست و سومین سالگرد استقلال تاجیکستان در برلین امسال نیز مانند سال های گذشته با اشتراک ده ها کارمند ارشد وزارت امورخارجه آلمان و سفرآی کشورهای دوست و همسایه در برلین برگزارمی شود ولی درسفارت افغانستان در برلین چنین مراسمی گاهی به ندرت و گاهی اصلا برگزار نمی گردد مانند امسال، این برمی گردد به بی تفاوتی وزارت خارجه افغانستان که دستورالعمل درستی به نمایندگی ها صادر نمی کند و باعث سر درگمی آنها می گردد.


منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یادش یخیر از جشنهای سه روزه استقلال کشور که در زمان ظاهرشاه در چمن حضوری انجام می شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است