رهبران سیاسی افغانستان شرم و حیا ندارند
دو نامزد گپ یکدیگر را قبول ندارند اما گپ جان کری را قبول می کنند. مگر جان کری چه جادویی دارد که در مقابل وی رام می شوند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۳    ۱۳۹۳/۵/۲۹ کد خبر: 77880 منبع: پرینت

با توافق دو نامزد بر تشکیل حکومت وحدت ملی مردم امیدواری زیادی به حکومت آینده پیدا کردند. جزییات این حکومت توسط نمایندگانی از دو تیم انتخاباتی در حال بررسی است. با توجه به ساختاری که بین دو تیم انتخاباتی صورت می گیرد رعایت قانون و تطبیق عدالت می تواند در دولت آینده ی افغانستان در اولویت قرار گیرد یا وضعیت همچنان مانند دولت کرزی خواهد بود؟

بلقیس روشن عضو مجلس نمایندگان در برنامه بازنگاه گفت: با افرادی که صاحب قدرت در کشور هستند و برای بقای خود تلاش می کنند هرگز نمی توانیم دولتی واقعی بر پایه های استقلال و حاکمیت سیاسی را در آینده انتظار داشته باشیم. این ها مقام های مزدور و دست نشانده ی امریکا هستند که حکومت پوشالی در کشور را بدتر از حکومت کرزی تشکیل می دهند. آن ها مزدورند چرا که تعیین قدرت و چوکی این نامزدها توسط جان کری وزیرخارجه ی امریکا انجام شده است.

وی افزود: این نامزدها یک روز دشمن هم هستند و روز دیگر با دالرهای امریکایی و یا فشار امریکا یکدیگر را برادر می خوانند. علت درخواست این رهبران سیاسی از دخالت امریکا به علت وجود روحیه ی مزدوری در این اشخاص است. نهایت منطق این ها جنگ است. تداوم جنگ از سال 1357 تا به امروز بیانگر همین مساله است. امریکا در هر کشوری که می رود مزدورترین و سیاه ترین نیروها را برای تعقیب اهداف خود تقویت می کند.

روشن اظهار داشت: در دور اول انتخابات عده ای از مردم به علت تبلیغات رسانه ای و فضای گرم رقابتی به پای صندوق های رای رفتند اما دور دوم به طور مطلق یک انتخابات تنظیمی و ملیتی بود و نمی توان به آن انتخابات مردمی گفت. اگر در صندوق ها رای مردم بود پس چرا 8 میلیون رای نتوانست رییس جمهور را تعیین کند ولی در یک شب و با میانجی گری جان کری بین دو گروه توافق حاصل شد؟ دو نامزد گپ یکدیگر را قبول ندارند اما گپ جان کری را قبول می کنند. مگر جان کری چه جادویی دارد که در مقابل وی رام می شوند؟ ممکن است اشخاص باشخصیت و آگاه نیز در دو تیم انتخاباتی وجود داشته باشند ولی در اقلیت هستند و فریب این دو تیم را خورده اند.

عضو مجلس نمایندگان تصریح کرد: نمایندگانی که با حضور امریکا مخالف هستند محدود و کم هستند و بنابراین نمی توانند تاثیری بر سیاست ها و برنامه های حکومت داشته باشند. ما همواره گفتیم که استقلال نداریم چرا که آب و نان ما را امریکا تامین و همچنین سرنوشت مردم افغانستان را تعیین می کند. اگر وضعیت کشور خراب شده هم توسط مزدوران امریکا و مزدوران پاکستان خراب شده است.

وی خاطرنشان ساخت: وقتی که حتی وحدت نظر و توافق دو نامزد به دستور جان کری و امریکا است عرق شرم بر رخسار هر آزادیخواه و وطن دوستی جاری می شود ولی این نامزدان و رهبران سیاسی شرم و حیا ندارند. این چه استقلالی است که رییس جمهوری در آن به طور سمبلیک نشسته و نظاره می کند و دو نامزد با مقام های امریکایی توافق می کنندو با افتخار از گفتگو با اوباما صحبت می کنند.

به باور بلقیس روشن، بیشترین خدمت را همین افراد به اصطلاح مجاهد به سی آی ای و آی اس آی کردند چرا که وقتی دولت نجیب سقوط کرد با یکدیگر نساختند و هر کدام گوشه ای از کشور را میراث پدری خود نامید. همین افراد سه هزار طیاره و بیش از شش هزار تانک اردوی افغانستان و زیربناهای کشور را به فرمان پاکستان از بین بردند. جنرال حمیدگل به عنوان مشاور به افغانستان توسط ربانی به حکومت دعوت شد. به همین دلیل می گویم که این ها مزدور هستند.

روشن تداوم قدرت رهبران سیاسی موجود را به ضرر کشور و ملت خواندو گفت: تا زمانی که همین نیروهای فاسد صاحب قدرت باشند و هر روز ملت افغانستان را بازیچه ی خود سازند وضعیت کشور به همین منوال است. جنگ چوکی و قدرت بین دو نامزد وجود دارد و آن ها برای تصاحب چوکی، قدرت و دالر به بی شخصیت ترین مقام سیاسی و بدترین افراد فاسد سر تعظیم فرود می آورند.

وی در پایان گفت: حزب اسلامی که در یک روز 1300 راکت را بر سر مردم کابل ریختند و دشمن چندین ساله ی حکومت بودند در هر دو تیم انتخاباتی نماینده دارند. این ها شرم از خون 65 هزار کابلی و یک میلیون شهید کشور نمی کنند. اگر این ها دلسوز ملت و کشور بودند عفو عمومی اعلام نمی کردند و حزب خلق و پرچم که بیشترین جنایت ها را در افغانستان انجام داد براحتی نمی بخشیدند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... گلبدین ، عبداله ، غنگگ ندارد همه انها .....
دختر افغان

>>>   خانم بلقیس انچه بیان داشته اند گیلایه ها ودرد دلهای خودرا اظهار داشته اند علت اصلی پریشانی ها ونابسامانی های کشور وملت ما خارجی ها وهمه ای این مصائیب نتیجه ای مستقیم وغیر مستقیم جنگ سرد واثار شوم ان بوده وموقعیت استراتیجی ما هم بجای اینکه به نفع کشور وملت تمام شود به ضرر این مرزوبوم اثر گذاشته است. اگر ملت بیچاره وپا برهنه ای افغان در هر شرایط رنج دیده وفرهنگ واقتصاد و تعلیم ونربیه درین کشور متضرر گردیده است وبعد از بسیار انتظار وتحمل انواع فشار و شهادت ها ورنج کشیدن زندان وناخن کشیدن ها وانواع شکنجه چشم امیدشان پیروزی مجاهدین وسقوط رژیم کمونیستی بود وازن در ابتدا استقبال شایانی بعمل اوردند
اما بیخبر ازینکه کشور های همسایه و مزدوران داخلی شان دین و وطن ندارند وهرگز رحم وانسانیت را نمی شناسند ازینرو این خوشحالی مردم ما را به ماتم بدل نموده تا توانستند راکت باران کردند وکشتند وبستند وتباهی بار اوردند ودر یک روز 1300 راکت نه 4000 راکت بالای شهریان شهر کابل فیر نمودندواین مصیبت ادامه دارد. جالبتر اینکه همان باند ها واجنت های که مردم کابل را راکت باران نموده در یک روز 4000 راکت های کور وبی هدف را بالایایشان فیر نموده اند باز به لباس مصلح ومنجی این ملت عرض اندام نموده میخواهند اهداف قبلی خود را درین میان به نفع اربابان شان پیاده سازند از خداوند بزرگ میخواهیم که این ملت مظلوم را از شر عناصر مغرض ومزدور نجات دهد
تبنگ چی

>>>   افغانستان کدام کارش درسته که حکومتش ودولتش درست باشد

>>>   خانم روشن شايد هم خودت بعضى موضوعات را از عقده شغصى ات ابراز بداري، در بين سياستمداران ما مردمان خوب زياد اند اما اينكه كار را از پيش برده نمى تواننند،علت اش واضع واشكار است ، واينكه شما اظهار داشته ايد بعد از حكومت كمونستها سه هزار طياره افغانستان داشت، متلعقاً من انرا رد ميكنم، افغانستان در هيچ زمانى به اين عدد طياره نداشته، حتماً طيارات مربوط روسها را هم جمع آن نموده ايد،وطياراتيكه از ميدانهاي تاجكستان وازبكستان پرواز ميكرد آن را ظميمهء نموده ايد، ويا اينكه از اقوام نزديكت در خاد نظامى وظيفه داشت راپور غلط برايت داده، لاف زدن هم حد واندازه دارد؟
عبدالله ريحان

>>>   سلام: زور گار عجیبی شده ؟! زنان در افغانستان شرم وحیا را به مردان یاد آوری می کند .

>>>   رحمت به شیر پاکِ که مادر به تو دختر شجاع و نترس کشورم داده است. تو تمام سخن های دلم را گفتی. من صد در صد سخنان تو خانم شریف و وطنپرست را تائید میکنم.به امان خداوند باشی!

>>>   این زن یکی از هوادارن حزب بدنام و کمونیست میباشد که علیه مجاهدین و دولتمردان همیشه سخن های نا روا میگوید... به طور عموم این مجاهدین بودند که ستون دیمکراسی را در کشور استوار کرد و آزادی مطبوعات را نهادینه کرد بشکل که امروز مردم را آزادی داده است که ... علیه ایشان حرف و نظر شخصی خود را مطرح کنند.

>>>   خانم بلقيس يك زن شجاع و غيرتي است و ما از او پيتباني همه جانبه مي نمايم و خداوند موفق و كامياب باشد
ضمير از كابل

>>>   سلام علیکم
بی شرم ترین افراد جامعه این رهبران بی خرد اند و حتی ایمان شان شده دست یافت به قدرت غیر مشروع.
یکبار سردرگریبان خود کنند که این کار های که انجام میدهند آخرشان را بکجا خواهند برد.
از خدا بترسید وتوبه کنید و به سرنوشت این ملت مظلوم بازی نکنید.
شاید خداوند ج شما را بخشید.
الکوزی -هرات

>>>   بلقيس يك زن شجاع و غيرتي است و ما از او پيتباني همه جانبه مي نمايم و خداوند موفق و كامياب باشد بی شرم ترین افراد جامعه این رهبران بی خرد اند و حتی ایمان شان شده دست یافت به قدرت غیر مشروع.یکبار سردرگریبان خود کنند که این کار های که انجام میدهند آخرشان را بکجا خواهند برد.از خدا بترسید وتوبه کنید و به سرنوشت این ملت مظلوم بازی نکنید.شاید خداوند ج شما را بخشید

>>>   باید همین زنان برای این ها بگوید که شرم وحیا ندارد ما مردان هر قدر گفتیم که از خدا ورسول شرم کیند ملت را به این بر بادی ندهید اتخابات بی معنی در بین مردم به وجود اوردید

>>>   چشم اینها از شرم نیستندمشکل اصلی درنظارت برپروسه انتخابات ومحاکمه اعضای متخلف کمیسیون است که ضعف وفسادمطلق قوای عدلی وقضایی ومحکمه عالی یاستره محکمه است
.نواندیشان بلخ

>>>   خانم بلقیس سلام بشما !گفته هایت درست است .اما کاش یک روز ی درمجالس پارلمان د رپهلوی بشردوست صاحب ویا سیاوحش وکیل جوان کشور ما ایستاده میشدی از موضوعی ایشان دفاع میکردی !اما دیده شده شما نیز گاهی دربرابر بحث حق طلبابه بشردوست صاحب وسیاووحش صاحب با وکلای خاین دیگر سر جنبانیده اید.

>>>   همه گپ هاش درست است.اما معلوم می شود که خودش عضو این سازمان بد نام راوا است که به وسیله آی اس آی پاکستان ساخته شده است.

>>>   بیائید منصفانه به گذشته وحال نظری بیاندازیم دست اورد مجاهدین را مورد مداقه قرار دهیم خرافات عقیدتی خارج از دین وفرهنگ کهن ما سوی استفاده های غیر مشروع از مال دولت وملت دروغ ریا وتزویر دینداری تجاوز به حریم شخصی وناموسی مردم غصب زمینهای ملکیت عامه دزدی بانکها وغیره وغیره

>>>   بلقيس يك زن شجاع و غيرتي است غنی کم مغزه تو اشنایی کامل از جامعه اسلامی افغانستان کی داری این زنان با افتخار پاکدامن ککوداد های پرورش یافت افغانستان حق زن اول و ملکه شندن را در افغانستان دارنند نه رولا یهودی .

>>>   بار کللا به خانم روشنک عضو حزب راوا آمار های که دادی نسبت هوا پیما ها دقیقاً مثل گوسفند های چاق
امر خیل است 3000هزار هوا پیما حتی در دهن هیچ دروغ گوئی جور نمی آید یا اینکه میخواهی
در دروغ گفتن رکورد شکنی کنی به همین نسبت راه دروغ گفتن را در پیش گرفته این خانم
تمام گفته های این زنکه وارونه است بر عکس
دروغ روشنک را کند سر بلند
اگر راست گوید شود خیله خند
نمی فهمم این زنکه چه گلی دست کرده برای جامعه افغانستان که این طوری از دیگران طلبگار است
به همه گی بدو بی را ه میگه اگر همه مردم مزدور است پس خود این زنکه هم غلام ومزدوری بیش نیست
با احترام سمیع نظیری از پنجشیر

>>>   با سلام به همه نظر دهنده گان:
بلقیس روشن که نمیدانم کجایش به تخلصش مطابقت میکند دایم منفی بافی میکند . مثلا" میگه که دوستم در دشت لیلی مردم را کشت وغیره وغیره ول من یک بار از خانوم ناخانوم میپرسم درست است که دوستم در دشت لیلی یکتعداد را به جهنم فرستاد . آنها کی بودند ؟؟؟مردم عادی ؟؟؟ نه آنها همه طالبان وقاتلان سلاح بدست ومتجاوز اکثرا" پاکستانی وقبایلی بودند که برای سه روز در مزارشریف قتل عام کردند تنها در یکروز بیشتر از چندین کانتینر برادران مظلوم هزاره مارا در جاه های دشت لیلی زنده زنده مدفون کردند.که هیچ وجدان بیداری حاضر به بخشیدن جنایات انها نیست . این خانوم همگی را به یک چوب میزند لطف نموده یکبار شمال بیایند و نظر مردم شما ل چی پشتون وتاجیک وهزاره را در مورد دوستم بدانند. من پیشنهاد میکنم که جهت قبول شدن به یکی از کشور های غربی به یکی از سفارت ها رفته وبگویند که من میسحی شده ام =یا من همجنسگرا هستم ویایک ادعایی که مطابقت به شاءن شان باشد را مطرح وتابعیت بگیرند و بیشتر از این به تمام هموطنان خوب وبد ما توهین نکنند
بااحترام کریم شمالی

>>>   این خانم قضاوت عادلانه نکرده است . خواسته غیر مستقیم از اشرفغنی و کرزی دفاع نماید. در لویه جرګه کرزی همچنان به دستور کرزی بیرق بلند کرد. معلوم بود که دستوری از منابع داخلی و خارجی کسب کرده است. در غیر آن سوال پیداست که این معاش ماهوار را از کدام عاید ملی میګیری؟ خانم عزیز ؟ از پدر و پدر کلان خود پرسان کن که معاش دالری را در خواب دیده بودند..؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است