بحران گرسنگی در دانشگاه‌های آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۸    ۱۳۹۳/۵/۲۹ کد خبر: 77882 منبع: پرینت

بنیاد خیریه تغذیه آمریکا (Feeding America)‌ در گزارش جدید خود اعلام کرد: دانشجویان دانشگاه‌های این کشور نیاز جدی به خدمات تامین موادغذایی دارند.

آسوشیتدپرس نوشت: بنیاد تغذیه آمریکا یک بنیاد خیریه پیشگام در رفع گرسنگی در آمریکاست. این بنیاد که شبکه‌ای متشکل از 46 هزار آژانس خدمات فوری تامین غذا است هر چهار سال یکبار گزارش خود را از وضعیت گرسنگی در این کشور منتشر می‌کند. این گزارش بر مبنای اطلاعات دریافتی از بیش از 60 هزار مشتری استفاده کننده از خدمات این بنیاد تهیه می‌شود. بنابراین گزارش، بسیاری از دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا نیاز جدی به حمایت غذایی دارند.

اگرچه به سختی می‌توان تعداد دقیق دانشجویان گرسنه و نیازمند به دریافت حمایت‌های اغذیه‌ای را اعلام کرد اما آمارهای دریافتی از سوی بزرگترین شبکه خدمات فوری غذا در آمریکا نشان می‌دهد دست‌کم چند میلیون دانشجو با بحران گرسنگی و عدم دسترسی به غذای کافی مواجه هستند. آمار بنیاد خیریه تغذیه آمریکا در گزارش 2014 میلادی حاکی از آن است که 10 درصد از مجموع مشتریان 46 میلیون و 500 هزار نفر عضو این بنیاد را دانشجویان تشکیل می‌دهند. از مجموع این دانشجویان یک سوم آنهایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند یعنی حدود 30.5 درصد از آنها گفته‌اند که سال گذشته میلادی مجبور بوده‌اند بین هزینه غذا و هزینه‌های تحصیلی فقط یکی را انتخاب کنند. با این حال بسیاری از دانشجویان نیازمند نیز دریافت غذای رایگان را به نوعی تحقیر و عیب می‌دانند و از دریافت آن سرباز می‌زنند.

«راندالیزا رابرتس»، دانشجو و یکی از استفاده‌کنندگان از همین خدمات حمایتی غذایی می‌گوید: وقتی به دانشجویان نیازمند و گرسنه پیشنهاد می‌کنم از این خدمات رایگان استفاده کنند آنها با ناراحتی می‌گویند ما فقیر نیستیم و به این خدمات نیاز نداریم.

وی افزود: این مساله بسیار نگران‌کننده است چرا که بسیاری از دانشجویان دریافت این کمک‌ها عار می‌دانند. هیچکس حتی در شدیدترین وضعیت و نیاز به کمک، دوست ندارد که نیازمند تلقی شود.

این احساس و واکنش منفی دانشجویان نیازمند به غذا به چالش اصلی ارایه‌دهندگان غذای رایگان تبدیل شده است. اما به نظر می رسد این بحران بیشتر در دانشگاه‌های این کشور به چشم می‌خورد زیرا این تصور در ذهن همه وجود دارد که وقتی می‌توانید هزینه چند هزار دلاری شهریه خود را بپردازید پس آنقدر گرسنه نیستید که نیاز به دریافت کمک‌های غذایی داشته باشید. با این حال برخی دانشگاه‌ها برای مقابله با این معضل بسته‌های بدون نشان حاوی غذا را به دانشجویان نیازمند می‌دهند تا آنها این غذاها را با خود به خانه‌هایشان ببرند. تمامی این مراحل به صورت کاملا محرمانه انجام می‌شود.

طی سال‌های اخیر عدم امنیت غذایی در آمریکا افزایش یافته و آتش آن حتی دامن خانواده‌هایی را که تا به حال این بحران را تجربه نکرده بودند نیز گرفته است. بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی بنیاد خیریه تغذیه آمریکا در ماه آوریل 27 درصد از افرادی که از عدم امنیت غذایی رنج می‌برند به دلیل داشتن درآمد بالا مستحق دریافت بُن غذا نبودند. حال اگر ناامنی غذایی در آمریکا به دنبال افزایش شمار ثبت نام‌ها در دانشگاه‌های این کشور بالا رود، این مساله می‌تواند به یک مانع در امنیت اقتصادی آمریکا تبدیل شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است