آلمان و فرانسه در آستانه رکود اقتصادی قرار دارند
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۸    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77888 منبع: پرینت

رییس حزب ضد یوروی آلمان با تاکید بر اینکه به هبچ عنوان بر بحران یورو غلبه نشده است تصریح کرد که آلمان و فرانسه در آستانه رکود اقتصادی قرار دارند.

"برند لوکه" رییس حزب ضد یوروی " جایگزینی برای آلمان" در بخشی از گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر روند شای" ارسال سلاح برای کردها در عراق را رد کرده و گفت: ما نمی دانیم این تسلیحات بعدها در دست چه کسانی می افتد و حتی اگر کردها این تسلیحات را دریافت کنند آن ها با شریک ما در ناتو یعنی ترکیه اختلاف دارند.

وی افزود: در صورت وقوع یک حمله به خاک ترکیه این وظیفه ما است که از این کشور حمایت کنیم. از این رو ما نمی‌خواهیم با تسلیحات خودمان مورد هدف قرار گیریم.

این سیاستمدار آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو به بحران اوکراین و مسئله کریمه پرداخته و اظهار داشت: چرا آلمان از اینکه مردم کریمه در یک همه پرسی آزاد و منصفانه درباره وابستگی خود به دولت مرکزی تصمیم بگیرند حمایت نمی کند؟ در هر صورت کریمه با یک جمعیت اکثرا روسی در سال 1954 در یک اقدام مستبدانه به اوکراین ملحق و بخشیده شد و هنوز امروزه هفتاد درصد ساکنان آن روسی صحبت می کنند.

وی افزود: بگذاریم مردم کریمه بدون دخالت خارجی آزادانه درباره آینده خود تصمیم بگیرند مانند اسکاتلندی ها در انگلیس و کاتالان ها در اسپانیا.

برند لوکه در ادامه به مساله بحران یورو پرداخته و اظهار داشت: به هیچ وجه بر بحران یورو غلبه نشده است. بدهی های دولتی هرگز در گذشته تا این حد بالا نبوده است، آلمان و فرانسه در آستانه رکود اقتصادی قرار دارند. ایتالیا هم در این وضعیت قرار دارد و همه جا در معرض تهدید انقباضات پولی قرار دارد. این روند تا کجا ادامه پیدا می کند زمانی که اقتصاد جهانی حالا به دلیل تشدید اختلافات بین المللی شرایط بدتری پیدا کند؟

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است