عبدالله و اشرف غنی ما را مضحکه جهانیان کرده اند!
در کجای جهان دیده اید که یک انتخابات هفت میلیون نفری پنج ماه به طول انجامد و ناظران دو تیم انتخاباتی هر روز مثل خروس جنگی به جان یکدیگر بیفتند یا بزرگان و سردمداران دو تیم یکدیگر را ریشخند کنند و از آخر هم مدعی شوند که دیگری در زیر قبای خود تجهیزات نظامی برای جنگ پنهان کرده است 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۹    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77897 منبع: پرینت

یکبار دیگر روز گذشته در پی درگیری ناظران دو تیم اصلاحات و همگرایی و تحول و تداوم با یکدیگر و استفاده از چاقو و زخمی شدن چندین نفر، روند بررسی و بازشماری آرا ساعاتی متوقف شد.

ماجرای درگیری میان ناظران تیم داکتر عبدالله و کارمندان کمیسیون انتخابات از این قرار بود که کارمندان کمیسیون انتخابات تعدادی از صندوق‌های رای از ولایت‌های هلمند، زابل و چند ولایت دیگر که برگه نتایج نداشتند و خالی بودند را می خواستند به جای دیگری انتقال دهند که ناظران تیم اصلاحات و همگرایی مانع انتقال این صندوق‌ها شدند و نخست مشاجره لفظی و سپس به درگیری کشانده شد.

به گفته شاهدان حمله نخست از سوی کارمندان کمیسیون علیه ناظران اصلاحات و همگرایی صورت گرفته است چرا که آنها مدعی بودند که کارمندان کمیسیون از این صندوق‌ها در زمان مناسب به نفع ستاد انتخاباتی اشرف غنی استفاده می‌کنند.

در این درگیری دو طرف از چاقو، قیچی و وسایل برنده در برابر هم استفاده کردند که تعداد مجروحان این حادثه تا حدود 20 نفر هم گزارش شده است به علاوه اینکه تیم داکتر عبدالله مدعی است، ناظران تیم تحول و تداوم نیز در این درگیری نقش داشته اند.

آنچه باعث ناراحتی بیشتر تیم اصلاحات و همگرایی است اینکه عملکرد ماموران امنیتی مستقر در کمیسیون انتخابات بسیار ضعیف است. آنها کوچکترین اقدامی برای جلوگیری از درگیری انجام نداده اند. به همین دلیل هم قرار شده است تا گاردی ویژه برای جلوگیری از درگیری میان ناظران دو تیم در محل استقرار عالیجنابان مستقر شود.

شما انصاف دهید در کجای جهان دیده اید که یک انتخابات هفت میلیون نفری پنج ماه به طول انجامد و ناظران دو تیم انتخاباتی هر روز مثل خروس جنگی به جان یکدیگر بیفتند یا بزرگان و سردمداران دو تیم یکدیگر را ریشخند کنند و از آخر هم مدعی شوند که دیگری در زیر قبای خود تجهیزات نظامی برای جنگ پنهان کرده است.

این اواخر شایعه شده است که در مرکز رسانه ای تیم اصلاحات و همگرایی که محل برگزاری جلسات و گردهمایی های این تیم می باشد، تجهیزات جنگی برای استفاده‌های غیرقانونی وجود دارد. شایعه که تاکنون هیچ یک از نهادهای امنیتی آن را تایید نکرده‌اند.

واقعا نوشتن و سخن گفتن از انتخاباتی این چنینی برای کشور ما، زشت و بی آبرو کننده است. فقط کافی است با خارجی های مقیم افغانستان یا خارجی ها در کشور خودشان هم سخن شوید، آن وقت می دانید که چقدر عبدالله و اشرف غنی با این افتضاحی که هر روز در سومین انتخابات ریاست جمهوری کشور به وجود آورده اند، باعث تمسخر افغانستان شده اند.

اینها که اولشان این است و برای شروع به کارشان باید ده ها کمیسیون ویژه و گاردهای مخصوص تشکیل شود، وای به حال بعدشان که قرار است زیر یک سقف در کنار هم " دولت وحدت ملی" تشکیل دهند آن هم تحت تسلط کامل آمریکا. خدا می داند که از این به بعد چه فیلم ها و سیانس هایی را در صحنه ی سیاسی کشور شاهد باشیم.

به هر حال چاره ای نیست جز اینکه بگوییم: خدا عاقبت ما را با این عبدالله و اشرف غنی و دوستان نابخردشان به خیر گرداند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نویسنده محترم: همه چیز بخیر است تشویش نداشته باشید وقتیکه کارکمیسیون ختم شد فردای ان همه چیز بهم میریزد چراکه گل مرجانی نه منی. و اگر گل مرجانی ومنی (دلبر جانی نه منی)عاقبت همه ما نه بخیر است بلکه به شر ختم میشود این سه دهه جنگ یک تعداد راصاف وپاک دیوانه کرده بخصوص کسانیکه سرمایه اندوخته اند میخواهند اکت سرمایه داران مافیاصفت امریکایی کنند واین ملت را بخاک وخون بکشانند ( عطا ) قسم خورده که جز خودم دوم نفر حق رفتن به ارگ راندارد ویک جبهه ضد مقابل راهرکس که باشد تشکیل داده مغز عطا به اثر فشار سرمایه 100 درجه در جوش است و حتماء کاسه سرش را میکفاند و اطرافیانش را مسموم میکند بدا بحال همچو افراد بدا بحال کرزی که همچو اشخاص را موقع دزدی غصب قاچاق و فساد را داد و اینک بیک دردسر برای ملت افغان تبدیل شده است واضحاء دو پای را در یک موزه کرده که به ارگ حمله میکنم بناء از کمیسیو ن انتخابات انتظار ی نداشته باشید.
م.ا.کابل

>>>   رای از ما اختیار از آنها . دلشان که با رای های ملت که مال شخصی هردو تیم است . چه می کنند.

>>>   دیروز سالروز استقلال کشور بود، آخه کدام استقلال، اگر یک روزی آمریکا پا در میانی نکند، کار به جنگ و در گیری می کشد. این چگونه استقلالی است؟
بامیانی

>>>   سلام شششرم است بخدا درکشوریکه مردم دحالت فقر وفلاکت بار زندگی مینمایند یک عده... و وطن فروشان به سرنوشت شان بازئی را به نفع باداران خود راه اندازی مینمایند که هیچ پایانی نداشته هیچ برنده نخواهد داشت اگرما صاحب دولت ودولت مردانی میبودیم امروز بعد از 13 شا بااینهمه کمک های جامعه جهانی امروز به چنین سرنوشتی هرگز دچار نمیشدیم به باور من که از ابتدا خواهان بسته نمودن دروازه های کمیسونهای انتخاباتی و چلوگیری از ضیاع وقت بودم هنوز هم سروقت است با شناختی که از سازمان دهندگان این نهاد دارم باور کامل دارم که این شمارش ارا هرگز بجای نخواهد رسید جز ایجاد اختلاف اگر دولت میبود در همان اوایل چند نفر محدود را به میز محاکمه به شمول .... میکشاند و انهارا روانه پلچرخی میساخت به یقین که امروز دچاز این همه بدبختی نمیشدیم

>>>   اشرف غنی تقلبکار وفریبکار جعل وعهد شکن متعصب قبیله پرست فاشست است امروز خودش در عمل ثابت کرد ک همان خصایل ذکر شده در ان وجود دارد و مردم غلط قضاوت نکرده بودند پس ملت چنین شخص که صادق بگفتار نباشد عوام فریب تقلبکار باشد و کبر و غرور بی جا داشته باشد و بدتر اینکه معتصب قوم گرایی در خون و رگ ان جاری باشد بدرد بخور ملت نیست و ملت چنین ریس جمهور را هرگز قبول ندارد .

>>>   آغا ! عجب کشور و قضاوت... ، دزد و صاحب خانه را یکی نگویید. اشرفغنی دزدی کرده است . باید گفت ... است ،هر کسی از خاین دفاع کند خاین است. صندوق های خالی را پر میسازند، گوسفندان را چاق میسازند . ملت را با دزدی به گروگان گرفته اند ومیگویند زود شوید قبول کنید که من برنده هستم .شما چرا خایینانه به عطا حمله میکنید، به پدر بزرگوار و رهبر بی وجدانی که حق پاک ملت را زیر پا نمود وصندوقهای... را بنام رای مردم پر نمود حمله کنید. بی وجدانی کدام هنرنیست. بیوجدانی مرگ است. امروز اگر وجدان نبود مرگ حقیقی است . به شخصیت دزد تاریخی افتخار نکنید ودیگران را بی مورد محکوم نسازید.

>>>   قصد دارند نام وطن را در کتاب گینس ثبت کنند.

>>>   محترم عطا محمد نور را نمیشناسم ونه او را از نزدیک دیده ام ولی طی چهارده سال رسانه های صوتی تصویری ونشرات مطبوع را در خارج از کشور همه روزه تعقیب نموده ام ومنحیث یک پشتون حق پسند وواقع بین گفته ها کار های نیک شان را تائید مینمایم ما پشتونها مرتکب خطاها واشتباهات زیاد لجوجانه در برابر دیگر ملیت های ساکن این سرزمین هستیم در حالیکه اکثریت شان بومی همین جغرافیای میباشد وما از حق مشروع شان باسنگ اندازی هامغرضانه محروم شان کنیم زبان فارسی رادری میگویم تفکیک نشده دری لهجه است نه زبان به همین گونه این زبان تالیف ترجمه زبان شیوای اداره که در طول تاریخ مصدر خدمات شایانی این فارسی زبانان چه هزارها وچه تاجکها به این کشور شده اند نادیده نباید گرفت بیاید منصفانه بتاریخ نه چندان دور نگاهی داشته باشیم صرف نظر از پیشدادیان هخامنشیان کیهانیان ساسانیان سامانیان غوریان غزنویان خارزمیان سلجوقیان صفاریان صفویان فارسی زبانان دارنده گان مولانای بزرگ ناصرخسرو حافظ سعدی خیام فردوسی عطار خاقانی گنجوی فخررازی عنصری دقیقی انوری رودکی بادغیسی بیدل جامی انصاری وغیره این ملیت ها به واقعیت باحیا و شکیبائی برخورد نموده اند ولی نسل جدید با اگاهی این همه زور گوئی های ما پشتون ها را نمی پذیرند وما پشتون ها هم به فارسی زبانان حقوق واقعی شان را واگذار شویم تا دست به خشونت در اینده نزنند
پتیار

>>>   اینها که چشمشان ازشرم نیست اما وظیفه ماوشماوروشنفکران اعتراضات مدنی وانتقادات به عوامل اصلی خصوصادادگاه عالی وقوای عدلیه و کمیسیون که نظارت بر پروسه را بر عهده دارند می باشد که شاید بسیار محدود و در حد صفر بوده است و یا انسجام نداشته است .
نهاد نواندیشان بلخ .شیوا

>>>   بیایید مردم تا این ...را برانیم.همه متحدشویم.

>>>   خداوند شما دوکاندید ریشخند ومسخره عالم را ره به قهر وغصب گرفتار کند ... ازدست شما دوتا به ستوه آمدیم .او اشرف غنی ما خو ترا یک سیاست مدار خوب واقتصاد دانان درجه دوم میدانستیم تر ه چه بلا شد اخر تو یک... بودی .اگر تو ریس جمهور شوی این وطن دیگا م خراب تراب میکنی .
فاریابی

>>>   عبدالله عبدالله واقعا قربانی توطه های ارگ نشینان و جاسوسان شده است عبدالله شخصیت مسلمان پاک ، مهربان ، هوشیار ، وطندوست ، زحمت کش وایماندار او همیش آنچه در دل دارد کمتر به زبان میاورد اگر واقعا او را بشناسید تا مرگ از او حمایت میکنید در مقابل ضیا گل احمدزی شخص خودخواه ، جاه طلب ، منفی باف و پول دوست که از غنی ده میلون دالر گرفته در پنچشیر به گل حیدر لنگ به جنرال جرت داده است و حتی پولهای را که بخاطر ساختن قبر قهرمان ملی احمدشاه مسعود برادرش از سوی نهادهای ملی و خارجی کمک شده بود سالم نگذاشت برای او شرم است از شخص دفاع کند که در انظار عمومی دست یون بزرگترین فاشیست قومی را بالا کند که تاجیک ها و هزاره ها را تاجیکستانی و چینای میداند و حتی اوزبک ها را ازبکستانی میداند و در ذهن پاکسازی قومی را می پروراند چون برای او پول امریکایی با ارزش تر است از عزت و وقار .

>>>   اگر تا به حال در کتاب گینس ثبت نشده باشد در اکثر خبرگزاریهایی که search کردم انتخابات افغانستان طولانی ترین انتخابات یاد مشود. حتی از بزرگترین انتخابات جهان که در هند برگزار مشود نیز طولانی تر شده.
مهاجر

>>>   اگر اشرف غنی تقلبکار است عبدالله کگ هم از اون کم نیست

>>>   تا بکی منتظر آمدن کیری هستین جور بیایین قدرت طلب ها مردم را رسوا کردین او سری کلت به زیری خاک از کجا آمدی که مردم را ره گوم کردی
بدخشانی

>>>   من یک مهاجرم درایران زند گی می کنم واقعا که شما آبروی هرچه افغانیه بردید.دوستان ایرانی من هرروز مارا مسخره میکنند تامارامی بینندمیپرسند ریس جمهورتان چه شد.ما هیچی نداریم بگیم.....شماآبروی مارابردید
کریمی ازمشهد

>>>   آآقای پتیار برای شما از خداوند تقاضای خیر و خوشی دارم که این قدر واقع بینانه و بدون تعصب نظر دادید آفرین

>>>   انهای که در برابر فاشیزم قرار دارند منصف تر اند زیرا میدانند با وجود اینکه عبدالله نیز پشتون بوده واز قندهار ودر قوم هم هوتک است اورا به رهبری وریاست خود پذیرفته اند ودوبار توانستند اورا به پیروزی برسانند ولی هردوبار بلکه اگر دور دوم انتخابات امسال را نیز بحساب بیاورید هر سه بار درحق او ظلم صورت گرفته او درین کارزار مظلوم بحساب می اید وجانب مقابل باندازه ای بی حیا وپر روی است که در طول دوره ای چهار ساله اش کرزی یکبار هم از انصراف عبدالله به نفع خودش تشکر ویاد اوری نکرد واگر او انصاف میداشت وافغان میبود این مرتبه اقلا همان یک رای شخصی که داشت به نفع عبدالله استعمال میکرد ولی او در ظاهر نه از عبدالله بلکه از اربابان خودش ممنون وشکر گذار بود که امدند ومداخله نمودند وعبدالله را مجبور به انصراف کردند ودست متقلب بزرگ را بعنوان پیروز انتخابات بلند نمودند بالمقابل رئیس ارگ بجای ممنون بودن از عبدالله درست در برابر او استاد شد وتا هر اندازه ای که ممکن بوداز تقلب کار گرفت تا عبدالله به ریاست نرسد البته اودرین راستا در اراده واختیار خود نیز نبوده ار بیرون دستور میگرفته وبا وجود مخالفت های تصنعی با خارجی ها این همه را به فرمان ودستور انها انجام داده است وخارجی ها نیز باساس برنامه واساساتی که دارند در هیچ جای دنیا غیر از تکنوکرات های بی خاصیت کسی دیگری را در راس امور نمیخواهند وباز اشرف غنی با پاسپورت مخفی امریکای اش وبا خانم مسیحی لبنانیش وبا عضویتش وسابقه داریش در کمپنی یونیکال بهترین گزینه برای خارجی هابوده گسی دیگری را ولو غلامی انها را پذیرفته واز برنامه های انها مطیع وفرماننبردار باشد نمی پذیرندتا عبدالله اشرف غنی میشود ومورد اعتماد اربابان قرار میگیردسی سال در کاراست که انها درین سی سال از زمان تحصیلش {اشرف خان } در بیروت در پوهنتون امریکای ها سرمایه گذاری کرده اورا زیر تربیه قرار دارند
تبنگ چی

>>>   عبدالله... فروش افغانستان را بدنام بدنام کرد.
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   اقای... از پوهنتون کابل وطن فروش کسی است که نوکر خارجی ها وبکمک خارجی ها بر سرقدرت بیاید ووطن فروش کسی است که از سالیان متمادی بدینسو در خدمت کمپنی یونیکال خدمت گذار است ووطن فروش کسی است که همه استعماریون وامپریالیست ها در پشت سر او ارباب گونه استاد هستند عبدالله حداقل در دو ره ای هجوم کمونیست ها و پاکستانی مبارزه نموده و در برابرا شماذ و انها استاده است ازین رو تو حق داری نام خودت را بالای عبداله بگذاری و عیب مزدوری و وطن فروشی خود را به دوش دیگران بگذاری
منصف از دانشگاه

>>>   من فکر میکنم که توطۀ و مهندسی ارگ ریاست جمهوری واقعت دارد که کرزی میخواهد دست نشانده خود را به ارگ راه دهد ، به همان خاطر همین وقتی کرزی یقین پیدا کرد که دیگر برد عبدالله قطعی شده ، پس رو آورد به تقلب های سازمان دهی شده و گوسفندی ، باید مقصر اصلی شناخته شود و به محاکمه کشیده شود ، تمام فتنه ها و دسیسه ها از ظاهراً از سوی ارگ اما باطناً ممکن از سوی امریکا و کشور های غربی باشد. در این انتخابات من صد در صد یقین پیدا کردم که دیگر دموکراسی در افغانستان یک چیز دروغ و عوام فریبی بوده است، و دیگر رای مردم سرنوشت ساز نیست چون کشور ما را امریکایی ها و غربی ها تمویل میکند و به خود جرأت میدهند تا در امور سیاسی کشور ما مداخله بدون هراس و آشکار داشته باشند.

>>>   اشرف غنی نه بلکه عبدالله ما را مضحکه جهانیان کرد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است