جوانان محصل نخستین بار آموزش حقوقی دیدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77903 منبع: پرینت

حق دسترسی داشتن به محکمه عادلانه یکی از حقوق اساسی متهمان است.

به نقل از باختر، سید فضل الله وحیدی والی هرات با اعلام این مطلب در آغاز یک کارگاه آموزشی حقوقی گفت: ولایت هرات تنها ولایت در سطح کشور است که بیشترین میزان دسترسی شهروندان به محاکم عادلانه را فراهم ساخته است.

این کارگاه آموزشی از سوی ریاست عدلیه با همکاری اداره مبارزه با جرایم و موادمخدر سازمان ملل متحد در سالون فرهنگی غازی امان الله برگزارشده است که در آن 60 تن از دختران و پسران و همچنان شماری از حقوق دانان و مسوولان ارگان عدلی و قضایی شرکت داشتند.

والی هرات در مراسم گشایش این سمینار قانون پذیری و قانون مداری شهروندان هرات را قابل قدر توصیف نمود و افزود: ولایت هرات در جریان یکسال اخیر شاهد مبارزه جدی بافساد اداری در محاکم بوده است که همکاری مردم در این مبارزه اساسی و قابل وصف است.

آقای رحمانی رییس عدلیه هرات می گوید: شرکت کنندگان این دوره آموزشی در جریان دو روز آینده اهمیت حق داشتن دسترسی به محکمه عادلانه وسایرحقوق متهمان را آموزش می بینند.

در جریان این دوره همچنان پیرامون مفاهم حقوقی موضوعات شامل برنامه بحث و در مورد آن از طریق رسانه ها نیز به همگان توزیع داده می شود. از سوی دیگر جوانانی که از مزایای این برنامه آموزشی بهره مند گردیده اند خواهان تداوم راه اندازی همچو دوره ها می باشند.

این برای بار نخست است که برای جوانان محصل دوره آموزشی حقوقی راه اندازی می شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است