نشست استراتژی منع خشونت علیه زنان در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77904 منبع: پرینت

وزارت امور زنان در نظردارد تا مطابق با استراتژی منع خشونت علیه زنان طرح های متفاوتی را برای مبارزه با خشونت در برابر زنان در کشور روی دست گیرد.

به همین منظور کار روی ساخت این استراتژی در تمام ولایات کشور از سوی کمیسیون های منع خشونت روی دست گرفته شده است.

محبوبه جمشیدی رییس امور زنان ولایت هرات می گوید: اعضای این کمیسیون درولایت هرات نیز در کنفرانس یک روزه در خصوص موارد مورد نیاز، این استراتژی را مورد بحث قرار داده اند.

او در این نشست که در مارکت تجارتی زنان خدیجه الکبری تدویر یافت تدوین این استراتژی را گام مهم در رسیدن به اهداف مبارزه با خشونت علیه زنان عنوان کرد.

هدف از ساخت این استراتژی برنامه ریزی اقدام های عملی, افزایش موثریت کمیسیون های منع خشونت علیه زنان در سطح مرکز و ولایات, تقویت مکانیزم با همکاری میان نهادهای دولتی و غیردولتی با اهدف نهایی مبارزه موثربرای منع خشونت اعلام شده است.

کمیسیون منع خشونت که متشکل از نمایندگان ها ی مختلف دولتی و غیر دولتی می باشد از سال 1389 تاسیس و تا اکنون گام های موثری را در زمینه به مبارزه با خشونت علیه زنان برداشته است.

گفتنی است هر عملی که برمبنای خشونت جنسیتی باشد و منجر به صدمات و یا زجر فیزیکی جنسی یا روحی بشمول تهدید مانند رفتارهای نادرست اجبار و همچنان سلب آزادی زنان چه در زندگی خصوصی یا اجتماعی گردد خشونت علیه زنان گفته می شود.


صمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است