رضایت مسوولان هرات از روند اجرای پروژه ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77917 منبع: پرینت

برعکس سایر ولایات کشور که مردم از کندی روند بازسازی شکایات دارند, مسوولان دولتی در ولایت هرات ازطرح ریزی و اجرای طرح های نوسازی و انکشافی درجریان سه ماه اخیر در این ولایت ابراز رضایت دارند.

به نقل از باختر، مسوولان ریاست اقتصاد ارزش مجموع پروژه های برنامه ریزی شده و اجرا شده درجریان ربع دوم سال روان را 220 تا 230 میلیون دالر اعلام کرده اند و می گویند: تنها در جریان یک ماه گذشته با هزینه نزدیک به 18 میلیون دالر پروژه های اساسی در سطح این ولایت تهداب گذاری و یا هم به بهره برداری رسیده است.

از سوی دیگر سید فضل الله وحیدی والی هرات بر توجه به کیفیت کارساختمانی پروژه های در دست اجرا تاکید دارد و از شتاب یافتن روند بازسازی در این ولایت ابراز رضایت دارد. والی هرات که امروز در جلسه کمیته انکشاف ولایتی در جمع منابع تمویل کننده ملی و بین المللی صحبت می کرد اظهار امیدواری نمود تا با روشن شدن نتیجه انتخابات روند بازسازی در تمام ولایات کشور سرعت یابد و مردم به آرزوهای خود برسند.

آقای وحیدی می گوید: تعهد ما این است تا بدون در نظرداشتن نتیجه انتخابات به تلاش های خود بخاطر ایجاد فرصت های شغلی به مردم و همچنان تسریع روند بازسازی تلاش نماییم.

این مقام بلند پایه دولتی درعین حال ازنقش بخش خصوصی نیز در مشارکت فعال در بازسازی هرات نیز تمجید نمود و با اشاره به آغاز فعالیت بزرگترین تصفیه خانه نفت کشور در ولایت هرات گفت: پالیسی اداره محلی حمایت از بخش خصوصی است. والی هرات با بیان این مطلب که بدون برنامه ریزی بخاطر رشد زراعت و مالداری در کشور, رشد اقتصادی مممکن نیست گفت: تلاش هیات مقام های دولتی ولایت هرات در دهمین نمایشگاه دام و طیور در شهر مشهد جلب همکاری و سرمایه گذاری متخصصان زراعتی در بخش زراعت ولایت هرات بود.

در حالی که برخی گزارش ها مبنی بر آسیب پذیر بودن وضعیت امنیتی سبب نگرانی موسسات ملی و بین المللی شده است, والی هرات تغییرات اخیر در بخش امنیتی را اثرگذار بر وضعیت امنیتی عنوان کرد و به مردم هرات اطمینان داد که درظرف یک ماه آینده وضعیت امنیتی بکلی بهبود خواهد یافت.

از سوی دیگر عبدالناصراسودی رییس اقتصاد می گوید: در جریان سه ماه اخیر نزدیک به 30 پروژه عمرانی و انکشافی درسطح ولایت هرات تکمیل شده است که بنا در نظرداشت وضعیت کلی حاکم برفضای سیاسی کشور, نشان دهنده سرعت یافتن روند بازسازی درهرات است. در همین حال سید عبدالوحید قتالی رییس شورای ولایتی هرات نیز از تلاش مسوولان درامر بهبود وضعیت امنیتی و بازسازی تقدیر نمود و از برگزاری جشنواره انگور در شهر هرات خبر داد.
این جشنواره قراراست در شهر هرات با همکاری ریاست شهرداری برگزار شود.

کمیته انکشافی مسوولیت طرح ریزی و اجرای پروژه های بازسازی و همچنان نظارت از کیفیت کارساختمانی پروژه ها در سطح ولایت هرات را دارد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   لطفا از کار پروژه اسفالت سرک امام ششنور معلومات بدهيد.
تقريبا 80 فيصد اکمالات غله ترکارى وميوه جات شهر هرات از قريه جات
امام ششنور صورت ميگيرد..که ازلحاظ اقتصادى واقعا قابل ستايش است.
وهمچنان زيادتر قريه جات ولسوالى انجيل در مسير همين سرک واقع
گرديده که قريه جات را به مرکز ولسوالى ارتباط ميدهد. وقتيکه در ماه حوت
سال قبل هيئ ت محترم از وزارت فوايد عامه به امام ششنور آمد و مردم محل
بخاطر عقب نشينى همگى سندهاى که ازطرف وزارت فوايد عامه ترتيب شده
بود امضا و نشان شصت کردند.هييت محترم ازانتقال بودجه آن و شروع کار عملى آن در حمل 1393 نويد داده بود.
ولى حال سال 93 نيمه شده و خبرى از شروع اين پروژه اساسى شنيده نميشود.
کجاشد بودجه آن نکند بخاطر کند کارى مسولين دوباره به کابل برگشت شده باشد؟
اگر از مسولين کسى معلومات داره لطفا ارا ئه بدارد.
احالى قريه جات: اردوخان چودنگر ساوه کشکک نوبادام نوسان شاديجام خشت پاشان,
امام ششنور,کتنى, فتاح آ باد غشه سراسياب ننگ آ باد, لکنى گلوشتر, سرحسام خواجه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است