نشست برآورد هزینه سالانه نیروهای امنیتی در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77930 منبع: پرینت

نیروهای امنیتی سالانه به 5 تا 6 میلیارد دالر نیاز دارند.

در نشستی که درباره هزینه و نیازمندی های سالانه نیروهای امنیتی کشور با حضور مقام های امنیتی کشور در کابل برگزار شد وزیر مالیه گفت: مصارف نیروهای امنیتی کشور تا سال 2017 میلادی در هر سال، 5 و نیم میلیون دالر پیش بینی شده است.

وزیر داخله نیز می گوید: انتقال مسوولیت های امنیتی کشور فشار کار بر نیروهای امنیتی کشور را بیشتر ساخته است و این کار مستلزم هزینه های بیشتر می باشد.

این در حالی که در نشست شیکاگو وعده داده شده بود سالانه 4 میلیارد و یکصد میلیون دالر تا سال 2017 میلادی نیروهای امنیتی افغانستان از سوی کشورهای ناتو پرداخت خواهد شد.

از سویی مقام های امنیتی کشور بر تعهدات خود در مبارزه با فساد اداری تاکید می کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با مصرف صد میلیون دالر از بدخشان الی نیمروز یک سیم خاردار مجهز با وسایل الکترونیکی در شرق و جنوب افغانستان، اعمار کنید، طیاره های بی پیلوت با کمپیوتر مرکزی ارتباط داشته باشد. در صورت عبور شخصی از سرحد، سگنال از سیم خار دار به کمپیوتر مرکزی و از کمپیوتر مرکزی به طیاره بی پیلوت انتقال میکند و طیاره بی پیلوط اتومات پرواز میکند و توسط کمره مخصوص زگنال حرارتی که هم شب و هم روز گرمی خون هر زنده جان را ثبت میکند، زنده جان مذکور ولو انسان باشد و یا حیوان،بمبارد میشود و هیچ مگسی نمیتواند از سرحد عبور کند. ازین که هر سال ملیارد ها دالر صرف نیرو های امنیتی کنید.
اما دولت این کار را نمی کند،زیرا(پشتنو لر و بر یو دی). چنان چه در مورد کشت مواد مخدره نیز چنین است. کسی که هزاران جریب زمین را تریاک کشت میکند،غرض ندارد و کسی که با کانتینر مواد مخدره را به داخل و خارج انتقال میدهد، غرض ندارد. اما به خاطر نشان دادن فعالیت نیرو های امنیتی، چند نفر آدم نا فهم را در دام می اندازند و نیم کیلو و یا یک کیلو مواد مخدره را در بکسش جابجا میکنند و او را دستگیر میکنند و سالانه راپور فعالیت خویش را تقدیم دولت و مقام های بین المللی میکنند و بودجه اخذ میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است