بچه ‌بازی، تنها تجاوز نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77939 منبع: پرینت

خانم سمر از مسوولان نهادهای امنیتی خواست تا در این رابطه اقدامات جدی را روی دست بگیرند.

سمر گفت: شماری از مسوولان امنیتی نه تنها بچه بازان را دستگیر نمی کنند بلکه در بسیاری از محافل خود، از کودکان به عنوان برده های جنسی استفاده می کنند.

در کنفرانس خانم حکمت شاهی، رییس حقوق بشر وزارت امور داخله نیز حضور داشت.

خانم شاهی گفت که رهبری وزارت امور داخله در این باره اقداماتی را روی دست خواهد گرفت تا با عاملان بچه بازی در پاسگاه های امنیتی برخورد قانونی صورت بگیرد.

او می گوید: نیروهای امنیتی مکلف هستند تا کسانی که مرتکب عمل بچه بازی می شوند را دستگیر و به نهادهای عدلی و قضایی بسپارند. رییس کمیسیون حقوق بشر می گوید: بچه بازی در افغانستان تا کنون به عنوان جرم در قانون اساسی کشور گنجانده نشده و در بعضى محافل، مقام های بلند پایه دولتی به جای برخورد قانونی با این قضیه، خود بچه ها را می رقصانند و از آن لذت می برند.

سیما سمر به صراحت گفت که یکی از عوامل افزایش پدیده بچه بازی در افغانستان این است که قانون تکلیف عاملان بچه بازان را مشخص نکرده است.
بانو سمر همچنان از مردم انتقاد کرد که در برابر بچه بازان در کشور عکس العملی نشان نمی دهند و به نحوی باعث افزایش این پدیده شرم آور در کشور می شوند.

او گفت:برعلاوه جرم‌ انگاری عمل شرم آور بچه‌بازی، از بین رفتن فرهنگ معافیت، برخورد جدی در برابر عاملان این جنایت فجیع از سوی مردم و حمایت از قربانی این پدیده زشت از مسایلی هستند که باید دولت در این باره توجه جدی داشته باشد.

در قانون اساسی افغانستان در ماده ۴۲۷ قانون جزا، عمل زنا و لواط ممنوع خوانده شده و برای عاملان آن حبس طولانی در نظر گرفته شده است.

کمیسیون حقوق بشر اما می گوید که این ماده قانون کافی نیست چون در فعل بچه ‌بازی تنها تجاوز جنسی صورت نمی‌ گیرد بلکه کودکان در محافل خصوصی و عمومی به نحوی مورد آزار جنسی قرار می گیرند.


احسان الله کوشان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانم سیما ثمر بعد ازین شما ها بجای بچه ها برقصید این بچه های رقصنده که جای زنان را گرفته اند
شما ها با تمام قاطعیت بر خورد کنید شما ها خودتان برقصید بلا زده شما زنان را از بس که تنبل تن پرور هستید جایتان را....ودیگر همکاران شان پسران گی گرفتن شما مثلی که یادتان رفته
در آمریکا واروپا قوانین همجنسگرای تصویب شده اگر با این قانون اون ها مخالفت کنید که دیگر شما را
از حقوق نابشر اخراج میکنند
خوبه چه تحلیل گر های هم داریم مثل همین آقای احسان الله کوشان که نه تنها در اشتبا نوشته کردن
فامیلی سیما جان خیر بلکه خیلی موارد اشتبا وغلطی در املایی داشته متاسفم برای ایشان
سیما ثمر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است