راه حل های افتضاح دولت دموکراتیک
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77949 منبع: پرینت

وقتی در سال 2001 نظام طالبان در افغانستان سقوط داده شد و این کشور تحت اشغال بزرگ ترین استعمارگر قرن، آمریکا، قرار گرفت. مردم مسلمان این سرزمین از شعارهای که کفار و اجیران آنها سر میدادند متأثر شده و فکر میکردند که فصل پیشرفت و ترقی این بخش از سرزمین اسلامی فرا رسیده و غرب کافر در رأس آن امریکا به همکاری مزدوران افغان اش، این کشور را به قدرت قوی در منطقه تبدیل خواهد نمود اما با گذشت زمان و آنگاه که امریکا و اجیرانش به اهداف استعماری و منافع خانوادگی شان رسیدند، واضح شد که این خوش باوری بی دلیل مردم بوده و از حقیقت فاصله زیادی دارد.

به علاوه اینکه کمک گرفتن از کفار برای حل مشکلات، دوست گرفتن آنها و مسلط ساختن شان بر امور مسلمین یک حرام قطعی است و مسلمانی که درین اعمال دخیل باشد نتیجه عمل قبیح اش را خواهد دید، بیش از یک دهه حضور غرب در افغانستان از دید مادی نیز دستاوردی برای مسلمانان این سرزمین در پی نداشته است و آنچه باقی گذاشته فساد است و تباهی است.

در این سال های که تحت حاکمیت کفار سپری شد، مسلمانان زیادی بدون داشتن کدام جرمی توسط سربازان وحشی دموکراسی به شهادت رسیدند، به آبرو و عزت خواهران پاکدامن مان تجاوز صورت گرفت، فساد اداری به اوج خود رسید، با حاکم شدن فضای کپیتالیستی مشکلات اقتصادی فزونی یافت، مواد مخدر که عامل رشدش حضور کفار است میلیون ها جوان و طفل مسلمان را به طرف نیستی سوق داد، ناامنی گسترش یافته و زندگی روزمره مسلمان ها را مختل ساخت، با حاکم شدن آزادی های دموکراتیک ارزش های اسلامی به باد انتقاد گرفته شده و در عوض افکار کفری شایع گردید و ده ها، بلکه صدها مشکل دیگر دامن مردم مسلمان و مجاهد افغانستان را گرفت که صرف یاد آوری از آنها بحث را به درازا می کشد.

همان طوری که واضح است این مشکلاتی که یاد شد مخصوص یک و یا چند شهر افغانستان نمی شود بلکه در تمام شهرها وجود دارد. یکی از شهرهای مهم افغانستان که حدود سه میلیون مسلمان در آن زیست دارند و دستاوردهای نظام دموکراتیک آنها را به ستوه آورده است، هرات می باشد. شهری که ظرفیت های لازم برای حل مشکلات انسانی در آن وجود دارد اما ناکارآمدی نظام دموکراتیک افغانستان باعث شده تا همچنان مردم این شهر در مشکلات مختلف به سر برند.

یکی از مشکلاتی که در این روزها ایجاد شده و مردم را زیاد آزار می دهد راه حل نابخردانه ای می باشد که مقامات دولتی این شهر بعد از مشکلات امنیتی ای که درین اوخر دوباره اوج گرفته، روی دست گرفته اند و آن استفاده نکردن بیش از یک نفر از موتور سایکل در یک زمان می باشد، این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که اکثریت مردم درین شهر از موتورسایکل استفاده می کنند. چون توان این را ندارند که همچون مقامات دولتی، برای طی کردن فاصله های کوتاه از موترهای آخرین سیستم استفاده کنند و یا هم برای رسیدن به مقصد شان ساعت ها در انتظار موترهای لینی بمانند.

این تدابیر افتضاح باعث مشکلات دیگری از جمله بروز درگیری های لفظی و فزیکی بین استفاده کننده گان از موتور سایکل و نیروهای امنیتی گردیده است که خود یک مشکل بزرگ و ناشی ازین راه حل غلط مقامات بی خرد می باشد اما آنچه مردم هرات و دیگر مسلمان های که تدابیر احمقانه دولت دموکراتیک افغانستان، آنها را دچار مشکلات ساخته، در نظر داشته باشند، امور ذیل می باشد.

1- بعد از سال ها زندگی تحت چتر دولت دموکراتیک افغانستان، مردم مسلمان این سرزمین باید به این نتیجه رسیده باشند که حکام امروزی امت اسلام مخصوصاً حکام افغانستان هرگز به فکر رعایت امور مسلمان ها بر اساس شریعت نمی باشند و در هر جایی که از اسلام یاد میکنند هدف شان فریب مسلمان ها و پایین آوردن احساسات اسلامی شان است و آنها با این کاری که می کنند از دید شرعی صلاحیت رهبری امت را ندارند و اینها کسانی اند که تمام کوشش و تلاش شان در کسب رضایت باداران کافر آنها و پر ساختن جیب های شان می باشد.

2- مسلمانهای افغانستان باید بدانند که مشکلات موجود زاییده نظام کپیتالیستی(دموکراسی) است و تا زمانی که همین نظم حاکم باشد، هرگز با تغییر چهره ها مشکلات حل نمیشوند و مردم هرات نیز نباید فکر کنند که با عوض شدن چند مقام دولتی مشکلات رفع می شود.

3- مسلمانان باید به این درک رسیده باشند که حل مشکلات شان بر اساس نظام های غیراسلامی حرام قطعی و محال بوده و تطبیق شریعت اسلام برای حل مشاکل زندگی یکی از مهم ترین فرایض و یک امر حتمی است.

4- منحیث آخرین نکته می خواهم تذکر دهم که ما همانگونه که مکلف هستیم تنها الله سبحانه و تعالی را عبادت کنیم نه غیر وی را، این مسوولیت را نیز داریم که برای از بین بردن نظام های کفری با تمام اشکال شان و تاسیس دولتی مبتنی بر اساس عقیده اسلامی کوشش نماییم. دولتی که وحدت سیاسی و جغرافیایی امت را اعاده کرده و مسلمانان را از شر مفکوره های همچون مرزهای ملی و منافع ملی نجات دهد و این دولت اسلام را به عنوان آخرین پیام الله سبحانه وتعالی به تمام جهان حمل کند و با این کار خویش حاکمیت زمین را از طاغوت گرفته و به شریعت اسلام بسپارد تا بشر دوباره به عصری داخل شود که مشکلات شان بر اساس عقیده اسلامی حل شده و آنها از نظام های مخالف فطرت شان آزاد شوند.


عمادالدین هروی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب عمادالدین هروی ! من که انجنیری را درکشورکفر به اتمام رسانیدم ادای فرایض وواجبات دینی کدام مشکلی نداشت . هیچ کس نماز نمیخواند من میخواندم چون این کار توشه آخرتم بود . متاسفانه اسلام شما سنتی نیست بلکه اسلام سیاسی است . همین اکنون صدها حزب و فرقه های مذهبی یکی دیگری را تکفیر داردمگر چنداسلام است ؟روزی ازجمع طلبای کرام به مسجدما آمده فتوی داد منبعد سنت های نماز راادا نکنید ماخدا پرستیم بنده پرست نیستیم که ازپیغمبر و خدا یکسان پیروی کنیم فقط خدارا میشناسیم . چنانچه داعش درعراق میگوید کعبه الله را منفجرمیسازم بت بنده گان شده است خداخانه ندارد این فریضه دینی دروغ است بنای مسلمانی 4 است نه 5 بلاخره سوره الکافرون قرآنکریم را خطا دانست یعنی قصددارد خطاهای قرآن را بندگانش ازطرف افراد داعش بزودی اصلاح میگردد. یعنی نه اعوذبالله این داعش بهترازخدامیداند . حال اسلام سیاسی اسلام را افزار سیاسی ساخته هدف دلخواه خودرا آیه قرآنی تفسیر میکند . حال نمیدانم شماازکدام اسلام حرف میزنید ؟ بگذارید دراسلام هم ازدست امثال شماآبرو نماند. ملاامام کهنه مسجد ما بمراتب بهتر ازرهبرسیاسی داعش شماست که امروز طالب هم بخاطر دالر ازآن بیعت کرده است .
وطندوست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است