جبهه وحدت ملی مخالفت پایگاه های نظامی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77955 منبع: پرینت

هر چند دادستانی کل، ماتیو روزنبرگ خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز را به دلیل نوشتن مقاله ای درباره احتمال تشکیل دولت موقت، از افغانستان اخراج کرد اما باید گفت بر خلاف ادعای دادستانی نوشته های وی ساخته و پرداخته ذهن این روزنامه نگار نیست.

توماس راتینگ یکی از مدیران شبکه تحلیلگران افغانستان Afghanistan Analysts Network پیش از وی در مقاله ای از تلاش عده ای برای شکل گیری دولت موقت خبر داده بود.

بر اساس اطلاعات این تحلیلگر که در کابل مستقر است، سران جبهه وحدت ملی و مخالفت با پایگاه های نظامی خارجی که در راس آنان احمدشاه احمدزی، حاجی فرید و وحید مژده قرار دارد، از جمله مخالفان تشکیل دولت وحدت ملی بوده و پیشنهاد کرده‌اند که برای پایان جنگ، یک دولت جامع با حضور گروه‌های مهم شبه‌نظامی تشکیل شده و سپس انتخابات جدیدی برگزار شود.

ایجاد یک دولت موقت متشکل از افغان‌ستانی هایی که طی 13 سال گذشته مقام های بالای دولتی نداشته‌اند، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح است. به گفته اعضای این جبهه، تشکیل چنین دولت جدید و بی‌طرفی، راه را برای تشکیل یک دولت جامع و شامل باز می‌کند، دولتی که نمایندگانی از طالبان و حزب اسلامی حکمتیار نیز در آن حضور داشته باشند.

براساس این نوشته، جمعیت اصلاح هم با سران جبهه وحدت ملی همکاری و همسویی دارد.

به نظر می رسد چالش های عظیمی فرا روی دولت وحدت ملی وجود دارد و دموکراسی افغانستان در گردنه سختی قرار گرفته که امکان سقوط آن به پرتگاه دور از انتظار نیست.


جاوید حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حاجی فرید و وحید مژده این دو... مربوط طالبان و حزب گلبیدین با احمد شاه احمدزی این شخص که تا چندی قبل عضو اتحاد اسلامیبه رهبری استاد سیاف بود و تمام زندگی را در عیش و نوش در خارج سپری کرده و در حکومت مجاهدین صمت وزیر شهرسازی و سرپرست صدارت بود از دزدی و غارت مال مردم بیشتر از ده ها خانه خیلی گران قیمت را در شهر کابل بزور و راضی از مالکین ان خریداری کرده این سه تن به اصطلاح سر کرده جبهه ملی اند و اسناد و ثبوت شان وجود دارد حالا می خواهند که بنام تشکلیل به اصطلاح جبهه ملی (مولی )دستورات استخبارات بیگانه را در وطن ما پیاده کنند مردم را بجان هم بیندازند مردم به این سه چهره های شیطانی سرکرده های به بنام جبهه ملی که در واقعیت جبهه دشمن مردم وجبهه تفرقه اندازی بین ملت و جبهه تعصب قومی و زبانی است می خواهند که یک بار دیگر ملت را بنام قوم و زبان و منطقه با هم درگیر سازند اما غافل اند که این سه چهره ... را مردم خوب میشناسند که جبهه ساخته و بافته شان ریشه ان از بیگانه گان ابیاری میگردد وحید مژده که چندی قبل ارتباط تیلفونی ان با گروه طالبان در رسانه ها رسوا شد و ناگزیر که مژده از ثبت اواز خود انکار نتوانست و مردم محکمه این خاین ملی را از دولت نموده بودند ولی دولت کرزی از خواست ملت بی تفاوت عبور کرد و حاجی فرید کوهستان و وحید مژده با جمع جند تن ... و چپاولگر تظاهرات را بخاطر چور و چپاول در شهر کابل براه انداخته بودند ولی با مقاومت مردم و قوای امنیتی مواجه گردیدند باز هم دولت جناب کرزی انرا دست کم گرفت حالا با شایعه افگنی دیگری می خواهند که مردم را به وسوسه دچار سازند بنام حکومت موقت که همیشه از زبان طالبان و گلبیدین همین حرف ها خارج میگردد صدای دلخراش شان را بلند کرده اند اما نزد ملت بلند شدن این صدا ها جز دشمنی با ملت چیزی دیگری تلقی شده نمیتواند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است