نتیجه همایش سران تیم عبدالله:
به اشرف غنی اجازه ریاست جمهوری نمی دهیم
افغانستان از جنگ عبور نکرده و هنوز هم داخل جنگ هستیم. تصمیم نهایی ما این است که اشرف غنی نمی تواند رییس جمهور شود. اگر وی تمایل دارد می تواند شورای ریاست اجرایی را که در توافقنامه ذکر شده، بر عهده گیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۹    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77964 منبع: پرینت

شماری از اعضای ارشد تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی امروز (پنجشنبه 30 اسد) سیاست جدید خود را در برابر دولت وحدت ملی و روند بازشماری آرا اعلام کردند.

در این همایش شخصیت‎های جهادی، روسای احزاب سیاسی، نمایندگان پارلمان به شمول عالی جنابان عطامحمد نور والی بلخ، محمداسماعیل خان والی پیشین هرات، محمد محقق معاون تیم عبدالله، گل‎آغا شیرزی نامزد دور اول ریاست جمهوری، یونس قانونی معاون اول کرزی، زلمی رسول نامزد دور اول ریاست جمهوری، محمود کرزی برادر حامد کرزی، صلاح‎الدین ربانی رییس شورای صلح، عبدالهادی ارغندیوال وزیر اقتصاد و امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی حضور داشتند.

محترم محمد محقق معاون دوم تیم اصلاحات و همگرایی در این همایش ضمن ادعای پیروزی تیم اصلاحات و همگرایی، از تیم تحول و تداوم خواست تا با پذیرش شکست، متصدی ریاست شورای اجرایی گردد و فکر ریاست جمهوری را از سر بیرون نمایند.

جناب محقق در بخشی دیگری از سخنان خود با ادعای اینکه حکومت از تیم تحول و تداوم حمایت قاطعی کرد، اظهار داشت: حکومت نمی‎خواست داکتر عبدالله برنده شود. شخص حامد کرزی در یک نشست خصوصی از من خواست تا دست از حمایت عبدالله بردارم. وقتی به کرزی گفتم، مردم به عبدالله رای خواهند داد و وی برنده خواهد شد، کرزی گفت: عبدالله اگر برنده انتخابات شود، توان تشکیل حکومت را نخواهد داشت.

میرویس یاسینی یکی دیگر از از اعضای ارشد تیم اصلاحات و همگرایی در سخنانی خود در این نشست گفت: آرای پاک باید از آرای ناپاک جدا شود و مسوولیت ما آن است که از آرای مردم دفاع کنیم.

جنرال ملک به عنوان یکی دیگر از سخنرانان اظهار داشت: نتیجه انتخابات با درنظر گرفتن دور نخست انتخابات مشخص است. کلید قضیه هنوز در دست تقلب‌کاران است و تاکنون در مورد تقلب‌کاران هیچ اقدامی صورت نگرفته و در صورت فراهم شدن فرصت بار دیگر تقلب می‌کنند.

محترم داوود کلکانی یکی دیگر از اعضای تیم عبدالله تاکید کرد: این نشست را به منظور مشاوره درباره وضعیت موجود مربوط به انتخابات برگزار کرده‌ایم. شماری از سیاست‌مداران و تحلیلگران می‌گویند که افغانستان از جنگ عبور کرده است، اما من باور دارم که هنوز هم داخل جنگ هستیم و از جنگ فارغ نشد‌ه‌ایم.

کلکانی اظهار داشت: هیچ بدیلی به جز انتخاب رییس‌جمهور توسط آرای مردم وجود ندارد و کسی با آرای تقلبی نمی‌تواند رهبر و رییس‌جمهور افغانستان شود.

عده ای از حاضرین این نشست می گویند: نتیجه این نشست به معنای تصمیم نهایی تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله است به این معنا که اشرف غنی با وجود این تقلب گسترده نمی تواند رییس جمهور باشد. اگر وی تمایل دارد می تواند شورای ریاست اجرایی را که در توافقنامه ذکر شده، بر عهده گیرد و دیگر هیچ.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هوشدار مردم شریف افغانستان و اعضای ارشد تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی!
غنی کم مغزه تا هنوز شناسایی کامل از جامعه اسلامی افغانستان کی داری این زنان با افتخار پاکدامن ککوداد های پرورش یافت افغانستان حق زن اول و ملکه شندن را در دولت اسلامی افغانستان دارنند نه رولا یهودی .
این ککوداد های حق زن اول وملکه شندن است
خانم بلقیس روشن
فاطمه گیلانی
ناهید فرید
فوزیه کوفی
ملای بهادری
فتانه گیلانی
ملایی جویا
سمین بارکزی
نیلوفر ابراهمی
مریم حرم
جمیله بیاز
حمیرانور زایی
سیما صمر
ثریا پرلیکا
حمده یوسفی
فاطمه عزیز

>>>   اظهارات محترم داوود کلکانی و میرویس یاسینی به اصول و منطق برابر است حالانکه جناب محقق و جنرال مالک هنوز هم در عالم رویا بسر میبرند و متاسفانه کسی در مجلس نیود که آنها را ازین خواب غفلت بیدار میکرد. جالب اینست که داکتر صاحب عبدالله و داکتر صاحب اشرف غنی باهم مذاکره میکنند و درعین زمان اعضای ارشد تیم همگرائی بدون درنظر داشت فضای سیاسی موجوده تصامیم خود را اعلان میدارند که این حالت از اختلافات عمیق فکری و سلیقوی در تیم همگرائی نمایندگی میکند. محترم داوود کلکانی بسیار خوب گفته اند که ما "هنوز هم داخل جنگ هستیم و از جنگ عبور نکرده ایم". با دشمنان آشتی ناپذیر خود باید با میل تفنگ حرف زد اما با آنانیکه به اثر عوامل محیطی و ضعف حکومت در مقابل دولت می جنگند باید زمینه را مساعد نمائیم تا در آبادی وطن سهیم شوند و دشمنان آشتی ناپذیر وطن را هدف قرار دهند نه هموطنان بیگناه را.چه خوب گفته اند که خون با خون شسته نمیشود خون با آب شسته میشود.
احمد

>>>   خداوند شما و همه تیم تان را... کند قدرت پرستان ...آرامش مردم مظلوم زا برهم زدید 6 ماه است که در انتظارند اما هنوز نتوانستید به نتیجه برسید.
خداوند شما و تیم های تان را همه به جهنم واصل کند هم از عبدالله وهم از اشرف غنی را.بدنامان وطن فروش و بدنامان تاریخ.
عارف پنجشیر

>>>   ...پنبه دانه خواب میبینند. مثلیکه قباله افغانستان به کیسه های این ... است... به همه ایشان ...مردم افغانستان ازین چهره های... بیزار شده اند.
هراتی

>>>   مردم به اشرف غنی رآی داده اند لا اقل 50% او چی رقم می شود و نا گفته نماند که این دفعه رهبری هزاره هاره یعنی محقق...بدست دارد خدا خیر کند به هزاره ها

>>>   فقط خانه... تان است که اجازه نمیدهید 4سال قبلاً و13سال دیگر ملت افغان را گروگان گرفته بودید اکنون همه مردم دانسته اند که واقعاً شما ... بودید.
سلیم از هالند

>>>   ملت مجاهد و مسلمان افغانستان تصمیم خود را گرفته است و رای خود را به رهیران جهاد استفاده کرده است و به مجاهدین اعتماد دارند. ما گماشته شده گان اسراییل را نمی پزیریم
غلام باقی پشتونیار

>>>   تیم عبدالله ومحقق جنگ میخواهند دیده شود که چطور برنده میشوند

>>>   بسیار موضوع درست را فرمودید بگذراید دیگر اقوام در افغانستان حکومت کنند اوغان خو در مدت 260 هیچ چیزی نکردند که در 5 سال آینده کنند مانند اشرف غنی صدا ها و هزارها آمدند بازهم بجز از معامله و خیانت چیزی دیگری انجام ندادند.

>>>   بدون کدام تعصب وحمایت این گفته های خلاف قانون محکوم است .قانون اساسی ومعاهدات امضاشده توسط دوطرف باید ملاک باشد .امنیت ملی ومحکمه عالی باید مقتدرانه مقابل ناقضان قانون وچوکی طلبان فاسد مطابق قانون اساسی وقوانین مشزوعه جاری نظارت وبرخورد داشته باشند.
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   عبدالله جان!
بخیالم از پشت دیوار تیر شدی !!! حالا هر تهمتی داری نثار اشرف غنی کن!!!! آخر این رسم بعضیها است!!!!!!!!!!

>>>   راستی درصحیح بخاری با سند موثق آمده است که :«القرعه لکل امر مشکل» قرعه کشی کنید به نام هرکسی که آمد خیر است همان ریس جمهور شود . با این کار جنگ انتخاباتی خاتمه می یابد و در آینده هم ریس جمهور را با« خیر و شیر» انتخاب کنید که هم کم هزینه است و هم انگشت مردم قطع نمی شود و هم تمام مردم را هم که مشارکت بدهد ظرف یک هفته ریس جمهور انتخاب شده و همه چیز ختم به خیر می شود /
بهلول دانا

>>>   هردو نامزد لياقت ندارد خداوند اينها را هدايت كند ,

>>>   جالب این است که مثلث کمیسیون انتخابات،ریاست جمهوری و تحول و تداوم خود را نابغه های زمانه دانسته عبدالله را مناسب تشکیل حکومت نمیدانند و مدعی اند شایستګی های را در مورد اداره حکومت ندارد؛ حال سوال این است که چګونه کرزی که مدیر ریستوران در امریکا بود و هیچ ارتباطی با سیاست نداشت توانست بیشتر از ده سال بر مردم حکومت نماید و یا چګونه اشرف غنی با این همه بیګتنګی هایش از وضعیت موجود در افغانستان میتواند ریس دولت شود درحالیکه ۹۹٪ مردم وی را بیګانه با دین و مذهب میدانند و حتی نماز خواندن را بلد نیست مدعی زعامت کشور رادارد. نتیجه این است تیم اصلاحات و همګرایی با مشارکت ګسترده و میلیونی مردم حاکمیت خویش را تثبیت نماید و برای دو سال حکومت موقت ایجاد نماید و زمینه انتخابات سالم را فراهم نماید.
ذلګی ننګرهاری

>>>   معلوم میشود که یک تعداد سران تیم اصلاحات و همگرائی فقط و فقط درمورد خود خواهی فکرمیکنند اینکه افغانستان به کدام حالت کشانده خواهد شد طفیل سرشان اگر واقعا ایشان به ملت دلسوزی دارند و درجمع مافیا نمی باشند پس منتظر نتائج بازرسی که توسط ناظرین ملل متحد به شمول ناظران خود شان باشند انچه نتیجه میدهد انرا بپذیرد اگربه رای مردم اعتماد دارند درغیران ایشان همه مطالب را بهانه عنوان کرده و خودرا جبرا بالای مردم قبول میکنند یکتعداد چهره ها درتیم عبدالله هستند که کارکردی ایشان و درامد موجوده شان چون افتاب روشن است که حمایت ایشان موجب رنجش بخش ازهموطنان گردیده و میگردد ایشان انقدر بی احساس هستند که فعلا ملت به چه حال بسرمیبرند شاید بگویند که چرا بجای نان کیک نمیخورند ومنحیث مسلمان روزمرگ و روزحشررا درنظربگیرند که چه جواب خواهند داشت

>>>   او برادرا وخواهرا: این دزدان کیسه خود را پر کردن و درصورت وخیم شدن وضعیت فرار میکنند این ها یا به کولاب میرن یا ایران و ما وشما میمانیم و خونریزی . به لحاظ خدا دست از سر ما بردارین وماره باینین که خود ما سرنوشت خود را به دست گیریم .
بااحترام

>>>   محقق صاحب:
هنوز هم در خواب خرگوش هستی. لطفا بیدار شو! این دور دوم انتخابات است. شش ماه میشود که مردم منتظر نتایج هستند. دور اول نیست. کمی بیدار شو لطفا! دالر هایت همه سوخت. باخت را قبول کن. رای تان بسیار کم است. چانس برد نداری. به حقیقت تن بده. چشم هایته باز کن. هنوز هم خواب معاونیت را میبینی. او گپ ها ره آو برد. دانش صاحب معاوین ریاست جمهوری میشود. قصۀ تو موفت است.

>>>   بهتر است که شیرزوی در تیم عبدالله نباشدًًًًًًًًًًًٌ

>>>   از یک منبع موثق و بلند پایه داکتر عبدالله که خواهش جدی نمو تا از ذکر نام موصوف صرف نظر شود . موصوف علاوه نمود که نهایت می شرمد که از تیم عبدالله طرف داری کرد همه و همه تقلب در این تیم است .و به واقعت اشرف علی برنده مردم است
قرار معلومات موثق اپراتیفی در جلسه گفته شده که از هرگانال پیش آمدیم باز هم غنی برنده شد اخطار
دادیم مذاکرات را سازماندهی نمودیم عملیات های ترس آمیز شبانه اجرا کردیم مگر واقعت جای خودرا میگیرد..هر چاره سنجیدیم مگر با تاسف آور علی برنده میشود .بغیر اینکه بیک صدا بگویم که ما نتیجه نهایی را قبول نداریم وبرای ما قابل قبول نیست.
لطفا به سفارت خانه های پاکستان ایران تماس گرفته شود و از تقلب جدید تیم اشرف علی و کرزی قصه پردازی شود در غیر آن تیم ما ناکام است.
صمد اغا

>>>   کدام اصلاحات وهمگرای شما ماران وگژدمان درون کوزه اسیر عواقت عملکردهای ننگین خویش اید. کرزی بالای شما چال رفت وحال در غندی خیر نشسته نظاره گر است. واگرشمادرگذشته پی پول جمع کردن غضب زمین ومقام نمی رفتید. وواقعا دربین مردم جای پا میداشتید. درین هراس نمی بودید. شما درخواب ایدجنگ با غنی جنگ باچوچه سیا است یعنی سی ای ای وامریکا وناتو برای این نیامده اندکه باز جنگهای گذشته خویش را تجربه کنندوشما هم ان انگیزه را ندارید. جنگ مسلحانه پلان میخواهد. لوژیستیک میخواهد.پشت جبهه میخواهدو پوشش هوایی میخواهد. وپشتیبانی مردم میخواهد. ایا شما اینرا درخود میبینید واگر بلی پس معطل چه هستید.بخدا قسم که این بار مردم. خودشان شما هرسه تیم را به زباله دان تاریخ خواهند سپرد.س.

>>>   اینها پیر شده اند قدرت جنگیدن را ندارند

>>>   حالا عبداللد گك ديگر ميدان را باخته همه ملت ميداند خدمت به وطن و مردم نيست تنها چوكي قدرت چور چپاول قوم پرستي ديگر هدف ندارند.

>>>   به حواب نظر اول من که میگویم آن زنان که خودت نوشتی باید زده زده از پارلمان و دولت کشیده و با باداران غربی و شرقی شان سپرده شوند .در طول 12 سال بنام زن انجو و موسسه و پارلمان حق مردم را خوردند و برای خود پول چمع کردند و بنام زنان افغانستان تجارت کردند .آزموده را آزمودند خطاست .

>>>   مطمن وباور داشته باشند که تیم به اصطلاح اصلاحات به جز ویرانی جنگ کدام چیزی دیگری را به مردم آورده نمیتواند و اگر به قدرت هم برسد، بهانه گیری های شان خلاص نمیشود و تمام گناه را بالای مردم تحمیل خواهدکرد.
دانا ازدهی دانا

>>>   نه کل ماند نه کدو خاک برسر هردو . بز درغم جان قصاب درغم چربو.

>>>   غنی وتیم اش تقلب کردند واین حق مردم است که در مقابل متقلب خاموش نباشند.
بریالی

>>>   هرکه از تقلب ومتقلب حمایت میکند گناهکار مطلق است.
وحید

>>>   هم تقلب کرده اند وهم بدمعاشی میکنند واز تقلب خود دفاع میکنند.شرم اور است.
فواد

>>>   غنی بخاطر بربادی افغانستان از طرف اسراییل پارسل از طرف شده و میخواهد افغانستان را با جعل و تقلب برباد کند چون هر کسیکه انسان است و عقل دارد میداند که در بعضی ولایات آنقدر امرخیل ستار سعادت صندوق ها را پرکرده که زمانیکه حساب میکنند و میبینند که از نفوس اصلی این ولایت بیشتر گوسفندها چاق شده وپندیده وحالا حیران مانده اند که این دروغ را نزد مردم افغانستان وجهان چگونه پت کنند حالا این گوسفندان آنقدر چاغ شده وپندیده اند که نه پت میشوند ونه پنهان آخر مردم عقل دارند همه مردم مانند امرخیل بیعقل نیستند که گوسفندها را آنقدر چاغ کند و بپندانند که از حرکت مانده است.

>>>   برادران و خواهران گرامی
سیاست و رویداهای افغانستان را قدرت بالاتر از اوباما و کی و کی رهبری و مهندسی میکنند.!!!رئیس جمهور توسط ان سازمان که محترم اشرف غنی یکی از اعضای ارشد ان میباشد در این پست در نظر گرفته شده. و خواهی نخواهی رئیس جمهور شدنی است. هر سر کشی و مخالفت به مخالفین بسیار سنگین تمام خواهد شد. فکر میکنم به هموطنان نکته فهم همین اندازه نقل دادن کافی است.!
ناظر

>>>   مشکل اینجاست که قضاوت مردم عام است ومعنی ندارد. برادر خاین خیانت کرده باید جزا داده شود. در انتخابات دزدی صورت گرفته ، اگر دزد انتخابات برنده شود شما خوش میشوید بخاطر اینکه از قوم وزبان شماست . هر کس از خاین دفاع کند خاین است.

>>>   تیم اصلاحات و چپاولگر تیم گروپ خاص میباشند واول خو به پیروزی نه میرسد اگربرسد صرف دحدمت مردم پنچشیر وباالخصوص تیم شورای ینظار میباشد ودیگر افراد که خودرا تیم نامبرده میداند صرف اینهارا بازی وفریب میدهد دو وقت قدرت صرف درخدمت افراد خاص خود یعنی شورای چور و چپاولگر میباشد.
نطرمحمد باشنده چهاریکار

>>>   وضعیت موجود اقتصادی و سیاسی در کشور ما عمدی است که مردم مجبور شوند حکومت برامده از تقلب ر ا قبول کنند و در نهایت قوم یهود حاکم شوند . کمی دیگه صبر کنید پی روزی بر متقلبین نذدیک است .
احمد کابلی .

>>>   حاکم این کشور مردمند. مردم تعیین خواهند کرد که کی باشد کی برورد . شما در حد و اندازه ای نیستید که سخن گزاف مزنید. آرای مردم نشان از خواسته ی مردم است. پیام ما به شما روشن و واضح است : آغاز دوباره جنگهای داخلی و قانون چورو چپاول را در خواب خود هم نخواهید دید. دربدری میلیونها مهاجر افغانی - بیوه و یتیم شدن میلیون ها زنو کودک - با خاک یکسان شدن زیرساختهای وطن - گستاخ ساختن دشمن افغانستان - تفرقه افکنی میان اقوام افغانی - ریشخند ساختن افغانستان در میان ملل جهان - تنها بخش کوچکی از دستآورد های جنگهای داخلی بوده و هست . بر هیج کس پوشیده نیست که چندین نسل از افغانستان از اثرات اقدامات شما مصون نخواهد بود . مردم فریب شما را نخواهند خورد وکسی خود را فدای شما نخواهد کرد تا شما به آرمان خود یعنی رسیدن به ارگ و تاج و تخت خود برسید.
مهاجر

>>>   ما در پهلوی عبدالله هستیم و تا اخرین نفس خود می جنگیم در صورتیکه عبدالله و عطا محمد وعده کنند که ایشان نیز تا اخر در خط مقدم جبهه جنگ در پهلوی ما ایستاد میشود و جایی نمی گریزند.. مصارف جنگ- مهمات و اعاشه ما را تضمین میکند و از فامیل های ما وارسی میکند.
یالله دا کز او دا میدان!!!

>>>   برادر محترم زلگی ننگرهاری:
برای رفع غلط فهمی تان باید نوشت که کرزی حکومت نکرده. یک سوم قدرت بدست غربی ها و دو سوم قدرت بدست شورای نظار بود. رئیس جمهور ایکه قدرت تقرر و برطرفی یک والی را نداشته باشد به هیچ وجه حکومت نمیتواند.
شاید مصاحبه اخیر داکتر عبدالله را با بی بی سی شنیده باشید. بزبان خود اقرار میکند که جنگ میخواهد. شخصی به چنین خامی به هیچ وجه در افغانستان حکومت نمیتواند و باعث آوردن امنیت و صلح شده نمیتواند.
این بدین معنی نیست که اشرف غنی فرشته است و هیچ عیبی ندارد اما باید اقرار نمود که گوشت هرچند بسوزد نسبت به دال خوبتر است و ما ناگزیر هستیم که یکی از دو بد را انتخاب کنیم و نظر به قانون نسبی باید عمل کنیم.

>>>   دو مرد بزرگ - استاد محقق و استاد عطامحمد نور با اتحادو برادری با همدیگر - میتوانند وطنرا از لوث مزدوران آی اس آی پاکسازی نمایند و بس.
کابلی

>>>   قرق بین شما ... و اشرف غنی ... چیست؟شما همه بی اختیار و...هستید و به هیچ چیزی اختیار ندارید.
حق شناس

>>>   عبدالله کشورو با این کارات نابود میکنی خودت کنار بکش

>>>   ندهید!!!!! چرا بدهید؟؟؟؟ آخر ریاست جمهوری ملکیت و دارایی پدرکلانهای تان است!!!!

>>>   زور تان در کمر تان۰ چون تیم دلغگر بابا تقلب و خیانت گسترده و بی عدالتی بی حد کردند، بناعاً به هیچ وجه به این تیم متقلب اجازه پیروزی داده نمیشود۰ ختم داستان۰
کابورا

>>>   جانم فدای غنی بابا، فرشته نجات افغانستان.
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   باخبر او باخبر با این اعمال خود خوب بیاد داشته باشید این افراد... طالبان را به قدرت میرسانند تا زمینه زندگی برایشان در کشورهای غربی مهیا شود. یک ماه تما تیم عبدالله و محقق و نور در حکومت مانده نمیتوانند این یک توطیه است ، در سالهای 70 نیز بهتان، لاف زنی ها و چور و چپاولگری اینها سبب شد تا طالب بیاید اینک باز تاریخ تکرار میشود و طالب هم در دروازه های تمام شهر های عمده مانند اژدها منجیله زده ، باز نگویند که ما مقصر نبودیم ای چندین باز است که خودخواهی و دیده درای همین افراد و گویا احزاب سبب ویرانی کشور و سیستم حکومتداری در کشور میگردد که عبارت اند از شورای نظار ، وحدت و حزب و جمعیت ، باخبر باشید و باخبر .
پردیس

>>>   تیم عبدالله ومحقق جنگ میخواهند دیده شود که چطور برنده میشوند شاید مصاحبه اخیر داکتر عبدالله را با بی بی سی شنیده باشید. بزبان خود اقرار میکند که جنگ میخواهد. شخصی به چنین خامی به هیچ وجه در افغانستان حکومت نمیتواند و باعث آوردن امنیت و صلح شده نمیتواند. این بدین معنی نیست که اشرف غنی فرشته است و هیچ عیبی ندارد اما باید اقرار نمود که گوشت هرچند بسوزد نسبت به دال خوبتر است و ما ناگزیر هستیم که یکی از دو بد را انتخاب کنیم و نظر به قانون نسبی باید عمل کنیم.

>>>   از سال 1371 به این طرف افغانستان درگرو اشخاص ذکرشده افتیده گاهی قتل عام میکنند وگاهی چوروچپاول ،حوادث دشت لیلی وسرای شهزاده وافشار کابل ومناطق دیگر فراموش نشده ،چطور حاضر خواهند بود،که کشور از گرودستان ناپاک عده محدود رهائی یابد.
قادری

>>>   نمیودانم سران تیم اصلاحات قوم گرایی یک کمی با خود فکر کرده ان که از دهان شان چی میبراید ایا اینها از سخن های خود کمی هم نمی شرمند او مردم شما خود فکر کنید که اینها چقدر... بی سواد اند و هیچ دراید و ... ندارن فکر می کند...یک روز محقق ونور اوریا ... می گویند که عبدالله برنده است روزی دیگر می گویند که باید صلا حیت های ریاست اجرائیه زیاد شود و باید نفر دوم یعنی بازنده باید مانندی برنده صلاحیت داشت باشد خوب خودرا برنده فکر می کنی چرا بالای پست ریاست اجرائیه پا فشاری می کنی چرا گدایی چوکی و صلاحیت از اشرف غنی می کنی باز می گویند که کرزی کمسیون و اشرف غنی مثلث ساخنتد تقلب کردند در صورتیکه افراد کارکشته ملل متحد ناظرین تیم خودش و جامعه مدنی هیچ کدام دلیلی برای تقلب پیدا نکردند می گویند که تفتیش خوب جریان دارد روزی دیگر باز می گویند که ما به کارهای کمسیون شک داریم و ناطرین ملل متحد هم نمی خواهد که تقلب را بر ملا کند این است ان است خی بالای کی اعتبار دارید از اسمان کسی پا ین شود بالای ناظرین خود هم اعتبار ندارد روزی امریکایی را می اورد نمیدانم که این تیم چی میخواهد بزمانی اینها قبول می کنند که دست اوریا . محقق ... عطای دزد .... را کمسیون ملل متحد بالاکند که عبدالله برنده است غنس ناکام باز اینها قبول می کنند و بس در صورتیکه 180000 رای از عبدالله و 220000 رای غنی باطل شده است اگر تقلب کردند تو هم کردی و تیم شما هم فرشته نبودند در صورتیکه تمام قدرت نظامی امنیتی والی قومندان در دست تیم شما است به کدام دلیل غنی که هیچ قدرت در دولت نداشت کی برایش تقلب می کرد خوب اگر کرده باشد تو هم تقلب کردی ...به هرکسی که تقلب کرده

>>>   عبدلا ادم خوبی است اما... كه در دور بیش شان است ادم ... است نام همین زن های كه در لیست نام گرفتید همه انها چوكی طلب است همه اینها در مدت زمان دارزی بسیار پول پبدا كردن و خال هم غم خویش قوم خود را میخورند.... بز سر تیم عبدله و اشرف غنی هر دو تیم همرای... خود سیر هستند خون مردم را خوردن واه به جان ما مردم بیچاره كه نان شب روز نداریم و میوه را به نام نمیشانسم كه نوش حام كنیم اما این ... شب های مهمانی است به خاطر ای نان ان نان خداوند پاك مهربان این هار را در عضب خود گرفتار كند كه به فكر چوكی هستند در قصه مردم بچاره نی امین
مریم از كابل

>>>   غنی بابا ....!!
غیرت خراسانی ...!
فرشته نجات ....!
چه طنز های مسخره آمیزی
نام زیبای خراسان را خراب نکن...

>>>   نوبت ازشما است .

>>>   اقای کابلی
...اگر یک کمی ذهن ات ضمیر ات خرد سیاسی میداشت واز دایره عقلانیت به دور از تعصبات فکر میکردی اینگون نوشته نمکرید ونفرین جاویدانه خودرا نصار باند ...عبدالله وماقیق میکردی اینها چگون ... را بر مردم روا داشتند که تاریخ بشریت اینگون مظالم را بخاطر ندارد وممکن اولادان چنگیز بوده باشند که اینگون...را برمردم مظلوم خود روا میداشتند ورنه عقل از پذیرش انها همه مظالم عاجز هست. تو اینقدر ....هستی که ازدایره زور صحبت مینمایید مگر منطق جنگ نامقدس را شما چگونه پذیرا میشوید که بخاطر قدرت خون هزاران هموطن بناحق ریخته شوند برادات پدارت خواهرات خلاصه همه همه را از دست بیدهی وهزاران یتیم وبیوه بجامانده باشد ودست به گدا بخاطر یک لقمه نان همه دروازه را دق الباب نماید مگر حیرانم به این ضمیر وجدان مگر چنگ سه دهه اخیر ذهن و ضمیرات را بیدار نکرده که حالا هم در محور...مینمایید خون هزارن هموطن مسلمان مظلوم ات به دست نیروهای خارجی ریخته میشود همه روز صدها جوان ماقربانی میشوند مگر جای عبرت نیست که بخود اییم و بدور یک دسترخوان جمع شویم تمنای خاک ما مردم ما ایمان ما همین هست بیا که یکدیگر را دراغوش بیگیرم که را سعادت دارین هست و گذشت نماییم و از مفاد خود بیگذریم من الله التوفیق
محمد کبیر

>>>   خداوند( ج )به حال مردم افغانستان رحم كند! وگرنه كم كم آهنگ تاخ وتاز به گوش مي رسد.

>>>   مورچه که گمی اش آمد بال میکشد!

>>>   دوستان یک سوال!چراوقتی از تقلب ودغلبازی حرف به میان مییایدیک عده تکان خورده وواکنش نشان میدهند؟آیاواقعیت داردکه دزدسرخودپردارد؟
م.ا.م کابل

>>>   داکتر صاحب عبد الله یک مجاهد است وبرنده هم است اشرف غنی مردم افغا نستان از آن پشتبانی ندارند باین لحاظ اشرف غنی پست اجرای را قبول نماید بآن از همه بهتر است

>>>   کبیربه اصطلاح دانشجوی دانشگاه کابل -ضد گفتار وکردار غنی
باز دهن باز نمودی و ازبدماشهای فلمهای پاکستانی و امریکایی مختلط اسراییلی -پاکستانی -امریکایی که انتخاباترا به تقلب کشیدند -دفاع مینمایی؟؟؟؟؟
دیروز سردسته تیم تقلب وتداوم که کمیسیون انتخابات هم وابسته اینهاست -از دزدی صندوقهای سه هزار تقلبییکه اخیرآ برای بازرسی ازسوی دوتیم پیشنهاد شده بود- خبر داد-خیلی جالبست که خودش نیز اعتراف داشت (خبرتلویزیونآریانابیات)که صندوقهای ما آرای اش دزدیده شده و درحالیکه کمیسیون انتخابات هرصندوق را ششصد یا پنجصد رای به شمارش داده بود- اکنون بسیاری ازین آرای این صندوقها دزدیده شده و خالی اند؟؟؟ این یک سخن جالبی بود که ئاقعیت قضیه را برملا ساخت/ بلی مردم و تیم عبدالله هم میگویند که تقلب شده / چرا خود را به کوچه حسن چپ میزنید- صندوقها قبلآ توسط امرخیل وباند نورستانی به مناطق فرستاده شده بود- امرخیل میخواست که ملیونها رای دیگر را نیز انتقال دهد تا همان صندوقها پر شود- ولی از طرف پولیس گرفتار شده و صندوقها دوباره خالی برگشت و رای های تقلبی دیگر که قبلآ بصورت رسمی انتقال داده شده بود- توسط متقلبان نه مردم پرکاری شده است.
کابلی

>>>   امر روشنی است ک غنی انتخابات را برده است عبدالله و اطرافیانش ...اند و در اوهام خود غرق اند، تااینها از این اوهام و خود خواهی شان بیرون آیند ملت افغانستان از گرسنگی تلف، و این امنیت نسبی در باد رفته اند. اینها نه دین دارند نه خرد، کاش کمی شرم می داشتند تا بیش از این آبروی ملت را نبرند.

>>>   همو طنان عزیز در ذیل شمه از دزدیها و و ندهای عطا را برای شما نقل میکنم شما درمورد عاید یک کارگر، معلم، مامور بلندرتبه و استاد عطاخود قضاوت کنید، بنده فکر میکنم یک هندو افغانستان از اینها بهتر است حیف آنعده از هموطنان ما که فریب چنین دزدها و مرتد های تاریخ را خورده اند!!!!
فشرده ی از جایدادهای عطا محمد نور:
- پروژه خالد بن ولید كه از طرف والی توزیع گردیده تقریباً ۶۰۰۰ هزار نمره است كه قیمت فی نمره آن مبلغ ۸۰۰۰ هزار الی ۲۰۰۰۰ هزار دالربه فروش رسیده و در پروژه متذكره به تعداد ۲۰۰ نمره در قسمت فوق العاده برای خود غضب نموده است.
- ماركیت عصری به نام باختر كه در آن ۲۰۰ باب دوكان وجود دارد.
- ماركیت بادام در پهلوی سینا استدیوم.
- ماركیت به نام عجب خان كه اكنون كار تعمیرات و ساختمان آن تکمیل گردیده .
- سنتر بزنس نور كه هشت طبقه بوده و با تعداد ۱۰۰ باب دوكان .
- ماركیت ادویه فروشی مقابل شفاخانه مزار.
- كلنیك لایزر نور.
- شركت تیل نور دروازه بلخ.
- منزل رهایشی چندین طبقه به نام مترا نور (دخترش) دارای ۴۰۰ باب اپارتمان.
- منزل ده طبقه یی مقابل شاروالی مزار.
- شركت ترانسپورتی مترا نور كه بیش از ۳۰۰ نوع موتر در آن فعالیت دارد.
- ماركیت جدید كه بجای سینمای سابقه مزار اعمار گردیده، حدودآ ۱۰۰۰ هزار دوكان دارد.
- پمپ استیشن های خالد نور كه در نقاط مختلف شهر مزار موقعیت دارد.
- خانه شخصی اش در چهار طبقه در منطقه چوغدك با مصرف دو ملیون دالر.
- یك باب سرای حدودی سه جریب زمین ایستگاه موترهای ولسوالی شولگر.
- ساختمان بلند منزل عقب تعمیر ولایت.
- صالون های عروسی آریانا و. . . در شهر مزار شریف.
- تعمیر بلند منزل عقب لیسه سلطان راضیه بنام خانمش و فعلآ کلینک شخصی .
- موسسه آموزش تحصیلات عالی به نام آریا در شراکت با احمد ضیا.
- دوباب شفاخانه به نام مولانا جلال الدین و الفلاح.
مقابل پوهنتون بلخ ماركیت بلند منزل به نام سینا که دارایی ۴۰۰ باب دوكان، در شهرك
حیرتان ذخیره های تیل و جایداد متعدد با شركت وارداتی انترنیشنل، و مالکیت وی و كمال نبی زاده، دستگاه تلویزیون شخصی به نام آرزو ...

>>>   پیام یک هموطن به ( عطا محمد نور )
سلام جناب استاد عطا محمد نور
جناب استاد در این اواخیر در یک تعداد از رسانه های که مربوط به شبکه های مجاهدین میشود مانند ( میترا ، نور ، فردا ) سر و صدا های شنیده میشود که جناب شما میخواهید بر ضد دولت و تسیسات دولتی دست به قیام بزنید و به بهانه حرکت معدنی میخواهد حق رای خود را بگیرید.
جناب استاد :
من به صفت یک افغان و یک مرد 41 ساله که در کابل زنده گی میکنم ، از دولت داکتر نجیب الله گرفته تا این دولت حامد کرزی به خوبی به یاد دارم و تمامی این جریانات را در خاطره ام دارم و خوب هم میدانم که کی چی کرد و کی چی میخواهد بکند.
(دولت مجاهدین)
ایا شما فراموش کرده اید...هنوز در فکر و مفکوره مردم تازه است ، ایا فراموش کرده اید که تمامی مردم افغانستان از ... ناحق شما صدمه دیده اند ، مهاجر شده اند ، بدبخت شده اند ، بیخانه و بی کاشانه شده اند. دامن زدن ها شما در جنگ های داخلی را فراموش کرده اید. ایا به یاد دارید که شما جهاد کردید و ....این همه بدبختی ها از جنگ و بی اتفاقی شمایان بود.
(دولت حامد کرزی)
بعداز تمامی بدبختی ها که از دست... این سرزمین یک بار دیکر دم به ارامش نسبتی زد و همه شما مجاهدین دوباره به این دولت هم صاحب قدرت و نشان و دریشی ، بلند منزل ، موتر های زرهی ، پاسپورت های خارجی شدید.با همه این ها باز همه از بی اتفاقی که دارید این دولت را بد گفته و فاسد عنوان کردید ، در حالیکه در اکثریت مقام های کلیدی دولت فعلی هم مجاهدین رهبری میکنند ، مثل واضع آن جناب شما (عطا نور) حالا که نوبت تغیر رهبری در افغانستان رسیده یک بار دیگر میخواهید قضیه را به نفع خود رقم بزنید و دوباره به زمان چور و چپاول و تفنگسالار دست بزنید.
خط ها نارنجی و سبز را که ازهمین حالا ترتیب داده اید باید بدانید که با یک جا کردند این دو رنگ (رنگ خون یعنی سرخ) میشود و میخواهید که دوباره زنده گی دمکراسی 12 ساله افغانستان را برباد نماید.
شما جناب استاد به داکتر صاحب اشرف غنی کافر و بی وطن خطاب کرده اید ، بیآید که من برای شما کا فر و بی وطن را معرفی کنم
عطا محمد نور (مسلمان) دست آورد : ( جنگ داخلی ، چور ، چپاول ، دزدی ، تفنگسالاری ، قمندانک سالاری، غصب زمین های مردم در مزارشریف و ولایات شمال ، بی اتفاقی و بی اتحادی) از جمله بزرگترین دست آورد شما است. ایا به نظر شما هرکس این کار ها را کرد مجاهد و وطن پرست است.
متوجه باشید جناب استاد : جناب استاد باید متوجه باشید که خط سیاه و سرخ و سبز رنگ که بیرق ملی ما است هنوز زنده هستند و هیچ گاه برای چپاولگران اجازه نمیدهند که هر کار خواسته باشند بکنند ، ما خط و نیرنگ نداریم فقط و فقط از تمامی افغانستان و مردم افغانستان دفاع میکنیم ، و تا زنده هستیم برای چنین والی ها اجازه نمیدیم که دوباره وطن عزیز ما را با خاک و خون یکی کنند.

>>>   برو بابا عطای دزد ورهزن لاف و پتاق می زند والله اگر یک ملی از جایش شور بخورند اول در صورت خسیتند اول خود اینها نقص می کنند امروز این ... یکی از سمایه دار ترین مردم افغا نستان شده اند باز طالب اینها را ارام می مانند والله کله هریک شان را در پایه های پل خشتی اویزان خواهد شد اینه بامردم خود چی کردند... سرمایه ملت شخصی دولتی را چور وچپاول کردند....

>>>   پیام برای تقلب کارا
به امید نباشید که تقلب سری قدرت می شود. یک امری ناشدنی است بار بار ریاست جمهوری به تقلب صورت میگیرد ای بار امید این را نداشته باشی در کرسی ریاست لایق این ممه را داشته باشد.بگذارین که افغانستان سر پا استاده شود تا که از دست دیگرا خلاص شود آیا شما موافق نیستین که یک کشور مستقل باشد آیا شما به رای ملت اعتماد ندارید آیا شما به خود اعتماد ندارید آیا شما افغان نیستید به افغان بودن خود استاده باشید تا که دیگرا سوی استفاده نکند رهبری را بگذارین بری رهبر نگذارین که هر که از خواب غفلت بیدارشد رهبریت کند در دوران مجاهدین کدام رهبری را دیدیکه استاده باشد دربرابر روس وانگلیس همان بود که استاد محترم وبزگوار و همچنان دیگر رهبر های که شهید شدن شما باید بدانید که ممجاهدین زنده هست

>>>   اقای ماقیق
بفکرم روان مظلوم اقای ماقیق به نسبت نا کار امد سیاست های دروغ بافی ایشان خیلی متاثر گردیده گویی که مطلق تکلیف روانی دارد واگر یک چند قدمی به گذشته نگاه کنیم مردم ما شاهد شکست های پی هم شما درهمه ابعاد چی نظامی سیاسی از اخلاق خو اصلا نپرس که اخلاق نیکوی شما با مردم چگونه بود را همه بخاطر دارند نه انقدر ضرب المصل عام مردم هست که قت قت بیجا نکن غیرت شما قدرت شما ایمان شما را همه مردم دیده اند ویا باز میخواهی همان دوران خشونت دوباره زنده شود هنوز دردها والام ها ومظالم یزید گونه شما را مردم فراموش نکرده اند همه منتظر انتقام ان مظالم از شما ها هستند ومن شکر خدا را بجا میارم که هستند مردمان نغبه ملیت هزاره بادرک وبصیرت عالی با قضایا برخورد مینمایند وبا عبرت از تجارب گذشته خواهان وحدت همه ملیت ها هستند نه به مانند شما که مردم ات را جوقه جوقه به کشتار گاه ها ثوق میدهی وانها میدانند که پیروز ملیت هزاره صرف دروحدت برادری با سایر ملیت های باهم برارد وبرابر این سرزمین هست نه درمحور شرارت ونفاق امید که از گذشته پند بی گیرید ویکبار دیگر ملیت برادر نا خود اگاه به کام مرگ ثوق ندهید
بااحترام محمد خالد

>>>   آقای محقق کشتار های گذشته ات بس نیست باز هم می خواهی این مردم را به مسلخ ببری؟ به نظر می رسد شما و امثال شما هرگز صلاحیت رهبری که هیچ، شایسته زنده مانده نیستید.
خدا حافظ

>>>   این یک تعداد چشم پت هرچه خواستند از شکمبه خود پرتو میکنند، گفتند تقلب است اینک صدها داخلی و خارجی مصروف تفتیش آرا است پس حال چه بهانه جویی میکنید ، شما با اخطار های خود مردم بی دفاع را نشانه میگیرید در مقابل طالب و سایر گروپهای مسلح همیشه بگیل بودید ، شرم است بخدا دیده درای هم از خود حد دارد.
احمد علی

>>>   اگر اشرف غنی وتیم متقلبش دست به تقلب نمیزد سرنوشت کشور چنین نمیشد ... به تقلب کاران وطن فروش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است