رازهای خانواده اشرف غنــی، که هرگز راز نماند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۳/۶/۸ کد خبر: 78477 منبع: پرینت

در بیشترین نمایشنامه های شکسپیر یک جاسوس، یک اهریمن، آفرینشگر تراژدی های وحشتناکی در دربارشاهان بوده و بهای سنگین آن را مردم بیگناه پرداخته اند.

از دربار سده ۱۶شکسپیر به دربار سده ۲۱حامد کرزی عبور می کنیم و اینجا قیوم کرزی، برادر رییس جمهور به عنوان برنامه ساز و مغز متفکر رژیم کرزی و عضو فعال و مخفی مافیای اقتصادی، در دهه گذشته سرنوشت مردم را به بازی گرفت و چه بیرحمانه در سرزمین نفرین شده ما تاریکی ها و زشتی های تاریخ بار بار تکرار می شوند. در این روزهای سرنوشت ساز تاریخ، قیوم دیگری از تبار کوچی که از سوی مردم کوچی به رسمیت شناخته نشده است، از کالیفورنیای شمالی با یک چمدان کوچک با رویای شیرین وزرات خارجه و غصب ملکیت های خانوادگی در سایه برادرزاده خود دومین مغز متفکر جهان، برای تاراج هستی مردم وارد کشور می شود.

در عجب نباشید اگر اندکی از گذشته ننگین قیوم کوچی چیزی بگویم و سپس به افشای یک تقلب دیگر اشرف غنی احمدزی که تاکنون راز پلید آن برمردم و رسانه ها کتمان مانده است، بپردازم.

اشرف غنی احمدزی در سال (۱۹۴۹ميلادی) در ولايت لوگردر یک خانواده فیودال به دنيا آمده است. درزمان حکومت حکومت ظاهر شاه جهت ادامه تحصیل به لبنان رفت و شیفته اندیشه مارکسیستی گردید. هنکام اشغال کمونیست ها کوچکترین فعالیتی برای آزادی کشور نکرد بلکه به گونه مخفی از حکومت کمونسیتی حمایت کرد و در جرگه های قبایلی با شف لنگی در کنار داکتر نحیب ایستاد.

اشرف غنی هنگام حکومت طالبان یکی از حامیان معنوی آنها بوده و همواره در صحبت هایش این رژیم را یک حکومت مردمی معرفی می کرد. اشرف غنی احمدزی از زمان آمدن كرزی تا ختم دوره اول رياست جمهوری او، با حمایت بعضی حلقات نیوکان و سازمان ملل متحد در کنار کرزی به عنوان وزيرماليه اجرای وظيفه کرد اما در اثر ناپديد شدن صد میلیون دالر کمک بانک انکشاف آسیایی ناگزیر به ترک وظیفه گردید و برای تفربه اندازی زبانی و پیشبرد برنامه قومی خود وارد دانشگاه کابل شد. احمدزی پس از سپری کردن یک دوره ناکام دیگر که ناشی از بیماری جسمی و عصبانیت فطری وی است، دانشگاه کابل را ترک کرد و با کرزی وارد یک معامله سیاسی برای جانشین شدن او گردید.

اشرف غنی پسر شاه جان احمدزی است كه پدرش زمانی ریيس ترانسپورت عمومی (يكی از مقام های بلند حكومتی) مقررشد، كه درطول دوره كاری اش، از ریاست ترانسپورت رشوه ستانی و سوء استفاده های زیادی نمود و پدر داکتر نجیب الله احمدزی را که آدم بیسوادی بود، مدیر ترانسپورت مقرر کرد. هردو در رشوه ستانی و تعصبات قومی ولسانی یار و شریک همدیگر بودند. يكي از برادرانش به نام قيوم كوچی می باشد. کوچی در وزارت خارجه کار می کرد، وزارت خارجه به چند مترجم زبان روسی نیاز داشت و برای وی یک بورس تحصیلی در رشته زبان روسی به اتحاد شوروی دادند، آقای قیوم کوچی در مدت فراگیری زبان روسی عضویت سازمان جاسوسی (کا جی بی) را حاصل کرد و به مدال سرخ لنینی مفتخر گردید. پس از گرفتن دیپلوم سرخ به افغانستان برگشت و دوباره از سوی عارف خان که سفیر مسکو بود در سفارت شوروی به عنوان دیپلومات فراخوانده شد.

نه سال در مسکو مصروف وظایف مخفی و علنی بود. قیوم کوچی پس از کودتای هفت ثور به کابل برگشت و چون هنگامی که در سفارت افغانستان در ماسکو کار می کرد، با محمود بریالی برادر ببرک کارمل برخورد زشت کرده بود، راهی زندان شد. هنگامی که نجیب به ریاست خاد رسید، چون با اشرف غنی و قیوم کوچی روابط بسیار دوستانه ونزدیک سیاسی و خانوادگی داشت، قیوم کوچی را از زندان رها کرد و اشرف غنی احمدزی را در جرگه های قبیله یی در کنارش نگهداشت.

داکتر نجیب، قیوم کوچی را سکرتر اول سفارت در بوداپست مقرر کرد. قیوم کوچی با سقوط حکومت کمونیستی به آمریکا آمد. هنگام حکومت طالبان در کالیفورنیای شمالی مهماندار و سخنگوی طالبان بود. وی به قوم و قبيله گرايی افراطی و تعصب زبانی مشهوراست. خود اشرف غنی و برادرش حشمت غنی نيز اين تعصب کور را از پدر به ميراث برده اند. با همین تفکر قوم گرایانه اشرف غنی عموی سالخورده خود، قیوم کوچی را که بیشتر از هفتاد سال عمر دارد، سرو دستانش می لرزند و کدام دانش علمی و سیاسی هم ندارد به عنوان مشاور تقلبکاری خویش و وزیر خارحه فردای حکومت نامشروع خود به کابل فرا خواند تا باشد چون قیوم کرزی هستی مردم را به یغما برد.

افشای تقلب دیگر اشرف غنی احمدزی
اشرف غنی احمدزی در یکی از بیانیه های انتخاباتی خود گفت: برادرم که آدم متعصب بود، وی را از برادری خود کشیدم و با اشاره به معاون دوم خود گفت: این سرور دانش برادر من است" قهقهه قهقهه. اشرف غنی خواست با یک نشانه دو هدف را بزند، چون متهم به تعصب و تبارگرایی بود، برای رد این اتهام ناگزیرشد یک هزاره را برادر خود بگوید و برادراصلی خود را که به حشمت الکهولیک مشهور است، از زندکی خود بیرونش کند و از وی انتقام بگیرد.

ماجرا در اینجا ختم نمی شود، بادهای تند وزیدن می گیرد و حقیقت از پشت ابرهای تیره نمایان می شود، بدینگونه، پدر بزرگ اشرف غنی که فرقه مشر عبدالغنی سرخابی نام داشت، در غزنی در حدود دو صد جریب زمین زراعتی با دهقانان و خانه و باغ داشت. پس از مرگ وی این زمین ها به فرزنداتش به میراث ماند، شاه جان احمدزی و قیوم کوچی احمدزی صاحب این میراث شدند اما بین اشرف غنی احمدزی و برادرش حشمت احمدزی و دیگر واثان کشیدگی روی تقسیم زمین پیدا شد.

هنگام انتخابات دور دوم که قیوم کوچی نیز آنجا حضور داشت، حشمت احمدزی برای اشرف غنی می گوید: حال وقت انتخابات است، اختلافات را کنار می گذاریم، صندوق های رای غزنی را به خانه بیاور، توسط دهقانان خود پرش می کنیم. دور دوم انتخابات صندوق ها را دهقانان و پسر بچه های نوجوان از رای تقلبی پر می کنند. صندوق ها به کمیسیون انتخابات برای شمارش می رود. حشمت احمدزی از دهقانان خود هنکام پرکردن رای تقلبی در صندوق ها عکس و ودیو می گیرد و برای اشرف غنی احمدزی می گوید: افزون از زمین ها باید یک وزارت هم به من بدهی، اشرف غنی قبول نمی کند و حشمت ویدوکلیپ پر کرد صندوق ها یا (چاق کردن گوسفندان) را به ستاد انتخاباتی عبدالله می دهد.

تیم داکتر عبدالله جریان تقلب را که دهقانان شتابزده ورق ها را مهر و تاپه می کردند، در تمام رسانه ها و فیسبوک به نمایش می گذاشتند، برای اثبات تقلب اشرف غنی.

اشرف غنی که از این خیانت برادر، روسیاه و متقلب شناخته شد، ناگزیر در یکی از صحبت های خود گفت: برادرم که متعصب بود، از برادری خود بیرونش کردم و با اشاره به معاون دوم خود گفت: این سرور دانش برادر من است، قهقهه قهقهه


ثریا بهاء


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تشکر از معلومات عالی شماږ واقعا خیر ببنید

>>>   ههههه بیشتر در حد جوک بود تا یک موضوع سیاسی اجتماعی متاسفم برای نویسنده
هرات هرات

>>>   ثریا جان بها دروغ گفتی اما دروغ گفتن هم از خود هنر دارد قیوم کرزی برادر حشمت کرزی نیست پسر کاکای وی است و ماند مورد فساد در وقت داکتر نجیب فقید و شهید که قهرمان ملی است اکنون داکتر نجیب نه خانه دارد نه بلند منزل و نه کدام تجارت که در دوبی تجارت کند فاسدین فساد پیشه ها دزد ها به همه معلوم است... اگر این رهبر فقید کدام چیزی می داشت سرمایه ملی بانک را می برد مثل که در تلویزیون همه می دانند
شغنانی کابل

>>>   این هماه ثریا بها ... به توچه رسد که کسی را انتقاد کنی. شاید نمونه دیموکراسی است که ثریا جان بهاء که به همه معلوم است نیز اشخاص را نقد میکند

>>>   با اینقدر اتهامات بیجا این خانم از خدا نمیترسد قبول میکنیم که این خانم از تیم اختلافات وهم...ګرایی میباشد ولی بایک خانم نمیزیبد که علیه یک تیم یایک شخص به این اندازه اتهامات بیجا وارد کند ...
نوید دهاتی از سکاټلند

>>>   اﻱ ﻛﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺑﻴﻨﺎﻱ ﻣﺮﺩﻡ. ﺣﺎﻻ ﺳﻮاﻧﺢ ﺩاﻛﺘﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﺭا ﻫﻢ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻛﻦ ﺑﺒﻴﻨﻢ ﭼﻘﺪﺭ ﺁﺩﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﺴﺘﻲ. ﻫﺮ ﭼﻲ اﺳﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﻠﻢ ﻭﺩاﻧﺶ ﺭا ﺗﺮﺟﻴﺢ ﺩاﺩﻧﺪ ﺑﺮ ﺑﻴﺴﻮاﺩﻱ و ﺯﻭﺭﮔﻮﻱ. ﺑﻪ اﻣﻴﺪ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ اﻣﻨﻴﺖ ﻭﻋﺪاﻟﺖ ﺑﺮ ﻗﺮاﺭ ﺷﻮﺩ.
ﺣﻖ ﺑﻴﻦ.

>>>   حرفهای شما کاملا متین و به جاست.هر...از طرف غنیگگ ممکن است.ثانیا نجیب... در دوران ریاست خاد خیلی جنایت کرد و ... بر او و امثالش.

>>>   خانم ثریا میدانم که درد داری. مسایل شخصی ات را قاطی مسایل سیاسی نکن.

>>>   بسیار بد آدم است.همی داکتر صاحب اودالله دیگه بیخی خوب آدم است.

>>>   او برادر بحث از قيوم كرزي و حشمت كرزي نيست بحث از قيوم كوچي و حشمت غني و اشرف غني است جان برادر.

>>>   تریا جان بسیار دروغ گفتی...چون کسی که دروغ بگوید خداوند او را لعنت میکند و تو هم در جمله ... هستی .
آرزو از هرات

>>>   اين خودش يك واقعيت است اين خانم از تيم اختلافات همگرايي است كدام افشاي تان تا حال صحت داشته بس ديگر خسته شديم تيم عبداللد گك انقدر پاك كه هيچ بيچاره ها به نان صبح وشام محتاج هستند سنچاركي از روغن كنجد قابلي مي زند در يك مصاحبه نوبت شما از تلويزيون أريانا شنيدم زارش شود زنده باد قهرمان ملي شهيد داكتر نجيب اللد.

>>>   اول اینکه اگر ما فرض کنیم تمام اتهامات شما درست باشد رهبران به اصطلاح ... چی خدمت به کشور کردند روسهارا از کشور بیرون کردند بعدا بر سر چوکی صدها هزار افغان را به شهادت رساندند کشور را به دوزخ مبدل ساختند حالا هم به خاطر چوکی کشور را به فقر و ذلت فرو بردند به بهانه دفاع از حقوق مردم به فکر دفاع از حساب های میلیارد دالری شان هستند
(افغان)

>>>   اين افشاگري از تيم اختلافات و همگرايي است بس دگر خسته شديم به خدا ديگر أر خبر هاي نا حق تان خسته شديم شما زيادي نمي ماند كه بالاي فرزند صديق كشور داكتر صاحب نجيب صحبت كني يك خانه داشت وبس من خودم به بلاك 18 ميكرويان كهنه زندگي ميكردم ياروش جبسر يك خانه سه اطاقه داشت من هم به همان منزل بودم حتي او يك بادي گارد نداشت اين نزديكترين داكتر صاحب نجيب بود روزيكه شوراي نظار امد به ميكرويان اولين بار به امر شوراي نظار خانه اش را خالي كرد مالش را چور كردند خانه اش را گرفتند .

>>>   بسیار ببخشید من فکر می کردم چه رازی باشد که افشا می کنید بد بختانه که شما سوانع اشرفک را قسمی شرح دادید که من پشیمان شدم از اینکه برای داکتر صاحب عبدالله رای داده ام ای کاش به کمونست خود ما محترم اشرفک رای می دادم .

>>>   راست میگوید. اشرف غنی یک... میباشد

>>>   بد کردی ثریا شو.رای نظاری دزد ازخود بپرس که عبدالله پسر کی است ... بعداً تمام فامیل داکتر اشرف غنی در زمان کودتا کمونستی در امریکا بود پسر کاکای اشرف غنی بنام جنرال شاپور در ابتدای کودتا کمو نستی توسط نور محمد ترکی به دار اویخته شد در سال 1357 تمام فامیل داکتر اشرف غنی در زمان داود خان در امریکا بود نجیب کجا و اشرف غنی کجا از پدرت اگر کمی سواد داشته باشد بپرس که در اکثر مصاحبات بی بی سی صدای امریکا حتی در اوایل کودتای هفت ثور همین اشرف غنی بود که مردم را بر علیه کمو نستان تحریک می کرد اگر مانندی تیم عبدالله بنام ... شریک دزدی چور چپاول جاسوسی روسها بعداً به امریکا وبه صد ها ... باشد ...به این این ...دروغین قربان دست پاک اشرف غنی...شود دست اشرف غنی کاغذ واری سفید است شکر افتخار می کنیم که دستش به خون مردم 65 هزار کابلیان اغشته نیست... اما باز شما واری دختران افتخار هم می گنید ... به چنین قضاوت دروغین شما

>>>   دوستان نهایت عزیز و نهایت گرامی ام السلام علیکم ورحمته الله وبرکاته !
تیم اصلاحات وهم... گرایی یک تیم نامتجانس...تیم است درطول جنگهای داخلی بدون ازغارت وچپاولگری و... دیگروظیفه نداشتند شهرکابل را به ویرانه مبدل ساحتند وتقزیبآ شصت هرار مردم شهر کابل را به قتل رسانیدند واینها کوشش مکنند که درحکومت اینده جای بگیریند و چوکیهای دولت را برای اقارب خویش تقسیم نمایند .

>>>   ... بر قيوم كوچي همين حالا مصاحبه اش را تلويزيون طلوع شنيدم راستي يك انسان متعصب پشتنون تبار گفت دلش به طالب ميسوزد اين يك ...فاميلش به امريكا زودني ميكند اولادش را طالب نكشته كه دلش بسوزد ... به قيوم كوچي طالب ...از او متنفر هستم.

>>>   قيوم كوچي طالب او هم ادم كش خاهين است به سن هفتاد سالگي باز به چوكي قدرت مينشيند اين طالب صفت دلش به طالب ميسوزد نه به كه به خاك خون كشانيده ميشود سر بريده ميشود خداوند قيوم كوچي را ...كند هزاران...به اين مرد پير هفتاد ساله امروز سبا ميمره ...

>>>   چندان جالب نبود وهيچ رازمهم كه دران نقصي در احمد زي باشد معلوم دار نساخت
حالاكه حشمت غني تقلب خود را افشاكرده خودش بايد جزا ببيند

>>>   دیده میشود بعضی خانمها هم به این اندازه... پیدا میشود.این بهایش دیکه کی است؟که مردم را گمراه میکنند.
توبه توبه!!!!!!!!!!!!!!!

>>>   با سلام
من طرفدار هیچ جناح نیستم اما یک سخن به همه دوستانیکه نظر مینویسند دارم و آن اینست . هر گاه نظری دارید و یا نظری را مینویسند تا بقیه نوشته های تان را مطالعه کند . لطفآ چند چیز را مورد نظر داشته باشید.
1 قبل از نوشتن مطلب با دل وایمان و وجدان تان مشوره کنید تابعدآ پشیمان نشوید.
2: اگر با دیگران صادق نیستید حداقل با خود صادق باشید.
3: قبل از نوشتن متن از خود بپرسید که بخاطر جه این مطلب را مینوسم آیا بخاطر خدمت به جامعه و مردم اس یا خیر
هراتی

>>>   اگر براستي اشرف غني با داكتر نجيب بوده باشد واز ان حكومت حمايت كرده باشد شخصيت آن قابل ستايش است چون او دانسته بوده كه اصلا حكومت داري را آنها بلد هستند نه جهادي ها وتنظيم هاي ساخت پاكستان در دور بعدي انتخابات به همين دليل به اشرف غني راي ميدهم

>>>   آنانیکه طرفداران اشرف غنی قاق روده...اسرائیلی نژاد هستند ازین افشاء گری های شجاعانه خواهر دانشمند ثریا جان بها گور و گل شان به اتش کشیده شد و دارند مثل مار زخمی به دور خود می پیچند، مبادا دل آن فرومایه شاد!
پروین-کابل

>>>   محترمه ثریا جان و مبلیغ ها و پروپاگند چیان شورای نظار = کفار و چپاول هر ... تحریر کنید چون مردم مسلمان افغانستان چهره و روح تاریک دورغ پرداز غارتگر شما را در صحفات تاریخ سه دهه اخر کشور دیدن و درک کردند و از شما شناخت کامل پیدا کردنند....و باور دارم مرکز تبلیغات شما که بوسیله ریگستانی و چند نفر دزد دیگر از شورای پنجشیری ها رهنمای میشود نزد خود شما بنام مرکزی دورغ سازی جهالت و بیهوده گوی شهرت دارد...
رنجبر از بدخشان

>>>   من هیچگونه پیوندی به این تیم ها ندارم اما ازعقده های محترمه ثریابها نتیجه گرفتم که باید از اشرف غنی حمایت کنم . چون دیده میشود که هزاران باربهتراز دزدان سقاوی بوده حتی امید حاکمیت تفکربجای یاغیگری احساس میشود . زنده باد اشرف غنی !
وطندوست

>>>   امروز هنگام عبور از یکی از خیابانهای شهر تصادفا چشمم به یک عکس بالنسبه کلان شهید دکتور نجیب اله که بر سر یک دکان نصب گردیده بود افتاد. در عکس نوشته شده بود " یا وطن یا کفن". وقتی این گفته را با شعار امروز مسلمان نما ها که با علنیت اعلان میکنند که " یا ارگ یا مرگ!" مقایسه میکردم باور کنید ضمن آنکه اشکها دیدگانم را پر کرده بود یکبار دیگر باین باور رسیدم که : صد بار قربان چنین کمونیستهاییکه به وطن خود عشق میورزیدند و سرانجام خود را قربان آن کردند!!!! و،صدها... بر مسلمان نماهائیکه بخاطر رسیدن به ارگ تا کنون ده ها بار این خاک مقدس را فروخته و ویران کرده اند!!
ک. ک. م

>>>   من ازنویسنده محترم خواهیش میکنم ازگذشته برادران حزب جمعیت وشورای نظارهم چیزبنویسند تشکر میکنم یک طرفه قضوات نکند برادران حزب جمعیت وشورای نظار کمترازشوروی سابق مرتکیب نشده نگاه دروست به تاریخ افغانستان بیندازیم...برادران حزب جمعیت کوردن شوروی هم نکرد به ملت افغانستان عزیز.
یک جمعیت درزمان مجاهدین

>>>   حرف های خانم ثریا درمورد قیم کوجی حقیت است که قیو م کوچی فرد جاسوس وطن فروش با روس ها بود

>>>   بمجرد افشای تقلب وفریبکاری اشرف غنی لرزهبه جان تیم قومگرا ومعتصب ومتقلب افتاده وبا جملات بی معنی وبی ربط حمله کرده اند وحرف های خانم ثریا بهار را به عقیده خود شان گویا اشرف غنی چنین اوصاف را ندارد
افتاب بدوانگشت پنهان نمیشود اکثریت ملت در مورد اشرف غنی معلومات کافی دارند وحرف های خانم ثریا یک واقعیت انکار نا پذیر است وکسانیگه با اشرف غنی همکار بوده میدانند که نامبرده خلا ها ونقایص بیشتر از حرف های خانم ثریا در وجود اشرف غنی نهفته است وچیز های دیگری که لازم به نوشتن ان دیده نمیشود در ذهن وضمیر اشرف غنی حک گردیده است که دوری از ان ناممکن برایش خواهد بود زیرا خوی که از طفولیت به مغز شخص جا گرفته باشد مگر تا دم مرگ انرا با خود خواهد داشت عمل کرد هر شخص معرف شخصیت اوست انجام تقلب در انتخابات دور دوم به نفع اشرف غنی وپی.ست ان بستن عهدو پیمان ومتعاقب ان انکار از ان وکذا تمایل وهم سویی با طالبان دشمنان ملت وخواستن همکاری از طالبان وحزب گلبیدین وهمفکری با شهنواز تنی و ودار و دسته خلقی های دو اتشه ان و جمع اوری انها بدور و براش و غیره غیره همه مصداق حرف های خانم ثریا در مورد اشرف غنی میباشد صفایی دادن به ان سودی ندارد.

>>>   ولا بسیار خوشم آمد، این چوچه های انگلیس و پاکستان هیچ شرم ندارند و خداوند اینها را شرمانده که نه از دین شدند و نه از .... این قوم... بی دانش کوچی بیخی آبروی خراسان زمین را برده است و باید اینها نیست و نابود شوند.

>>>   خانم ثریا در کجای نوشته ی بی مهفوم و بی معنی تو راز نهفته بود من کدام حرف و سخن نو در نوشته شما پیدا نکردم جز دوروغ و فریب همیسشگی یا انیکه عقل شما هم متلی برادران شورای نظار از سر تان پائین تر رفته ....
شکوراز بغلان

>>>   لطفا نظر افراد بی ادب و بی مسئولیت را نشر نکنید نه عبدالله و نه اشرف غنی به شهید بزرگوار داکتر نجیب الله احمدزی میرسند داکتر نجیب بخاطر حل بحران افغانستان قصد داشت دست مداخله خارجی ها را کوتاه بسازد اما این دو مرد میدان شوله بازار انتخابات مستقیما دست مداخله خارجی ها را دراز کردند . زنده باد شهید قهرمان ملی ما داکتر نجیب الله ... بر دشمنانش .
فضل الحق وطندوست از بازارک پنجشیر

>>>   لطفا به خانواده و شخصیت افراد کار نداشته باشید که نهایت ضعف را نشان میدهد عیب جوی های محقق بود که سرطان تیم اصلاحات و همگرایی را به وجود آورد و سبب شکست شدید این تیم شد محقق میگفت داکتر عبدالله چهره ریاست جمهوری را دارد آقای محقق که خودش را عالم دینی میداند که چی حرف گفته است یک افسانه محض ریاست جمهوری برنامه و لیاقت کار دارد نه بینی و پیشانی و چشم و گوش چهره ظاهری شکل مادی انسان است نه معنوی و نمیتواند دال بر لیاقت و شهامت و توانایی های فکری باشد متاسفانه بعضی ها آن قدر به این افسانه های پوچ اهمیت میدهند که حقایق را زیر پاه میکنند و این برای همه تاسف بار است.
حمیدالله حقبین

>>>   خوب این ثریا جان به تیم اختلافات و هم ... گرائی است دیگر عیب هایش کم بود که در تیم هم...گرائی هم عضویت دارد شرم است برایش .....

>>>   برادران و طرفداران اشرفغنی!
بسیار گرم و داغ جواب ندهید ،خانم ثریا بها خیلی خانم ادیب ، آگاه و نویسنده فریخته عصر ماست. خیلی از همه بهتر قضایای ملی و بین المللی مربوبط به افغانستان را میداند و خودش در این جاده و کوره راه بزرگ شده است . شما نام داکتر نجیب را شنیده اید ، مگر این خانم سالها باداکتر نجیب الله در یک خانه و کاسه نان خورده است. واضح بگویم این خانم زن برادر داکتر نجیب الله بود. این خانم از همه قضایا وروابط حزب خلق وپرچم و مسایل سیاسی و بین المللی افغانستان خیلی آگاه بود . روابط اشرفغنی با داکتر نجیب الله نزد این خانم مثل آیینه روشن است .شما چرا قهر میشوید .بفرمایید از داکتر غنی احمد زی این گپها را پرسان کنید که دروغ معلوم شود. غضب وتعصب شما منطق ضعیف را نشان میدهد.

>>>   جانم فدایت غنی بابا، فرشته نجات افغانستان
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   از اشرف غنی بالاتر از نوشته خانم ثریا بهاء دیگر انتظاری نمیتوان داشت اشرف غنی بایک چمدان آمده وهمانطور دوباره خواهد رفت.

>>>   همه داستان دروغ وساخته گی بود بخاطر که چند جای ان باهم هیچ ربط ندارد متاسفم ...
احمد ازبدخشان

>>>   تاریخ این کوچی ها را جعل و تقلب بنا ساخته است و خواب حکومت کردن را ببینند
شفیق درزابی

>>>   اشرف غنی یک شخص دانشمند است ومیتواند که کشور را درست رهبری کند ولیاقت آن را دارد نسبت به تیم دزدان وغارتگران اینها متخان خودرا داده اند .

>>>   خیلی بجا فرمودید محترم شغنانی

>>>   این گوشه از خیانت وتقلب این قوم ... بود پدر اشرف غنی احمدزی در ولایت لوگر تقریبا 20000 جریب زمین دولتی را غصب کرد وبرای خویشا وندان خود تقسیم کرد که تا هنوز دوسیه آن پاک نشده وتمام مردم شریف لوگراز آن خبر دارند
خیانت دیگراین انسان... دین اسلام مردم افغانستان را در بدل کامیابی خود با امریکا وانگلیس معامله کرده از آنها خواسته تاوی رادر انتخابات کامیاب بگردانند وی دین مردم مسلمان افغانستان را که یگانه آرزوی دیرینه یهود ونصارا است از بین ببرد وبجای آن دین پدر خودرا(عیسوی )را رایج بسازد جای بسیار شرم است برای کسی که سابقه خوب دین خوب همسر خوب پدر وبرادر خوب ندارد ازوی حمایت کنیم بوی رای بدهیم تاوی ریس جمهور افغانستان بد بخت شود

>>>   کاملا راست میگوید قیوم کوچی نماینده خاص طالبان است، اگر شنیده باشید روز جمعه تاریخ 7 اسد 1393 درتلویزیون طلوع از رژیم ترورستان طالب حمایت کرد، قیوم کوچی میکوید که دلم به طالبان میسوزد که ناحق تلف میشوند و میگوید که باید برطالبان حق داده شود که درحکومت جاداشته باشند.

>>>   خانم ثریا شاید به اساس کدام معامله... این مضمون راتحریرداشته باشد
شهروند

>>>   ازاین رازهاکه اکثریت مطلع اندبهتر بودتارازهای ازدواج وی-رازهای خانم وخسرخیل ویراقصه میکردید.
مام کابل جان

>>>   سلام به خانم ثریا خانم غیور وشجاع این سرزمین،
چندین کتاب که خانم ثریا نوشته کرده اند واقعاً قابل تقدیر و تمجید است.
چون هر مطلب را که نوشته می کنند به اساسی شیوه های تحقیقی وعلمی. ب
نابرین درمورد هرکسی که مطالب نوشته می کنند برای من شخصاً قابل قبول است.

>>>   تمام خرف ها دروغ محض است وبس

>>>   آفرین ثریا جان آفرین به جرات افشاری گری ات.
هراتی

>>>   با این ... سراییها نمیتوان ملت را فریفت!

>>>   خیمه نشنی گوچی گرای قبیله پرستی ایشان دوکتور و نابغه این کار ها هستند اشرف غنی کار دیگری بلد نیست

>>>   نویسنده محترم امید وارم قبل ازنوشتن موضوع معلومات حاصل نماید بعد تحلیل وارزیابی نماید تشکر.

>>>   دروغ گویی در افغانستان رایج است این هم یکی از آنها

>>>   دوره قوم گرای دیگر گذشت اکنون افراد باید به اساس رای مردم به قدرت برسند.

>>>   آفرین ثریا جان بهاء
آنچه نوشتی گوشه ای از جنایات تقلبی است که میخواهند اشرف غنی را به قدرت برسانند. لطفا یکبار دیگر برای به اثبات رسانیدن این جنایات که بمراتب هولناکتر و دردناکتر از جنایات تروریستان و مزدوران طالبی است فلم و عکس را نیز منتشر کن. این افشاء گری ها در واقع ضربه یی محکم بر پیکر لرزان و مریض این ...متخصص تقلب خواهد بود.
محمد از بهسود

>>>   افرین قندولک جان این قصه هارا از بوبویت شنیدی یا از حاله جانتکه روابط نزدیک با فامیل غنی داشتند...

>>>   از قوم... را افشا كنيد در زمان رباني تمام صاحب منصبان شان رتبه جنرالي گرفتند رباني خسر احمد ضيا مسعود است خانه ها موتر زمين ها را قوم پنجشيري دزد ديد چپاول كرد يك نفر بنام جنرال لطيف حالا در هالند زندگي ميكند هميشه با احمد شاه هسعود به تخار ميبود جنرال لطيف يك بچه خورد اندام شان شان به خيرخانه است نواسه كاكاي احمد شاه مسعود است يك موتر معاش عسكر هاي بيچاره را فرار داد برد به دوبي در دوبي برادر جنرال حليم كشت پول هايش را گرفت حالا در هالند يك رستورانت به نام ماركوپولو دارد نه برادر دارد دو خواهر تمام فاميلش حتي خسران خواهرش خانم هاي برادر همه شان 40-50 نفر به هالند است حمام سونا دارد موتر عسكري را كه غله به قطعات عسكري ميخريد اول ميكرويان پشت خانه دختر ها و بچه هاي ماماي خود ميبرد مثل از اين هزاران دزد ديگر از احمد شاه مسعود است افشأ نشده راز باقي مانده. و امروز به نام قهرمان ملي ياد ميشود داكتر نجيب قهرمان ملي است كه روس ها از وطن كشيد موزيم وطن خودرا تا لحظه مرگ نگاه كرد حالا نميدانم فروختند چه كردند.

>>>   اتهامات بی جابدون کدام اسناد که اهداف خاصی سیاسی درحمایت ازجبهه طرفداربلاک شرق متشکل ازروسیه وبرخی کشورهای همسایه است .ازاینکه چنین مقالات سخیف رانشرکنید به حیثیت این نشریه لطمه وارد می شود.همچنین تلاشهای مشابهی شده بود که باهتک حرمت وترورشخصیت خانوادگی کاندیدای مشخص اورامنفور سازند.
نهاد نواندیشان بلخ .شیوا

>>>   خانم که .........خود برایش اهمیت نداشته باشد درخریم شخصی دیگران داخل میگردد ولی هفت دفعه دهن... خودرا بشویند وبعد نام داکتر نجیب وپدر شان را بگیرند .

>>>   خانمی که در کتاب ( رها درباد) به شوهر خود وفامیلش اهانت مینماید وتف خودرا بالا انداخته وواپس برویش میچسپد _ چی توقعی باید داشت - باید چنین چرندیات را هم بنویسد.
بها شناس جمعیتی از انابه ی پنجشیر.

>>>   خانم ثریا من اکثرآ سیما و چهر شما را در مطبوعات برقی و خطی که مربوط به سرمایه جانیان و قاتلان شورای نظار است می بینم نوشتن گفتن و حرف زدن ازادی هر انسان است کس حق ندارد این ازادی را سلب کند .. ولیک دروغ گفتن نه زیبنده مرد و نهم زن در همه دنیا زن را فرشته و مادر اولاد می گویند نه اینکه دروغ گو روسیاه...بیا با من تمامآ جنایات داکتر نجیب را در یک پله ترازو و جرم قتل عام غارت تجارت مواد مخدر فساد چپاول معامله بازی ویرانی کابل بد نام ساختن دولت کرزی بنام دولت فاسد و ترورهای چند سال اخر شورای نظار را در کابل در پله دیگری ترازو بعدآ قضاوت را می گذاریم به مردم رنج دیده و مسلمان کشور... ایمان دارم اگر خودت زن حق بین با عزت باشی واقیعت را پیدا می کنی ... در غیر ان بیدل بزرگ را بیاد شما می اورم (شرم مردان را وقار و زنان زیور است)
کریم از تخار

>>>   حرف های خانم ثریا درمورد اشرف غنی و قیم کوجی کاملاحقیت است
ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است
این گرگ سالهاست که با گله آشناست
پروین اعتصامی

>>>   بخدا که ... هم اندازه دارد که نویسنده از مرز اش عبور کرده اول داکتر صاحب نجیب الله حتی از سگرت امریکایی نفرت داشت چه رسد به اشخاص چون اشرف غنی برادرش و غیره دوم امریکا اشخاص که عضو فعال سازمان استخباراتی دشمنان دیرینه اش بخصوص شهروندان دست سوم(افغان جاسوس ک ج ب) را هرگز در اجازه اقامت در کشورش در زمان جنگ سرد بین این دو قدرت را نداده و این یک داستان خود پرداخته و...است دوستان که در مسایل تحلیل و تجذیه موارد استخباراتی میداند این موضوع را بهتر از دیگران میتوانند درک کنند و در اخیر اشرف غنی چه کرده و چه میکند مهم نیست بلکه نکته مهم اینست که حد اقل اصل نصب و پدر و اجدادش به تحریر نویسنده معلوم است
7

>>>   لطفا به نویسنده تون بگید که زمانیکه عصبانیه مطلب ننویسه،لطفا...!!
برا خودش میگم....

>>>   خانم ثریا بها نویسنده خوب است واقعیت هارا مینویسد این معلومات شان هم واقعبینانه است همه راست میباشد.
ع.بدخشان.

>>>   خیلی متاسفم بر خانم ثریا بهاء
هرات

>>>   افسوس به قلمیکه با چنین مضامین بی بها مصرف شود!
اشرف غنی افتابیست شناخته شده در جهان وهرکسیکه به او بی احترامی میکند بی حرمت اند.
کمونست! کلمه کمونست در حال حاضرمحکیست که توسط ان ...(دزدان مشهور تاریخ) شناخته میشود.
کلمه کمونست پرده ایست که... بنام برای پنهان کردن کفر خود بر روی مردم هوار میکند!

>>>   خانم ثریا یکی از کارمندان اسبق کمسیون انتخابات است که هنگام شکایت از سوی تیم داکتر صاحب اشرف غنی از کمسیون اخراج شد و با نوشتن این....میخواهد جبران کند ولی آفتاب را به دو انگشت پنهان نمیشود خوب خانم ثریا از یکه بر خودت میخواستی یک سرگرمی جور کنی سوژه ات غلط بود برو سر خوده د جای دگه گرم کو.
شکارچی ازافغانستان

>>>   دوستان اینکه میگن حقیقت تلخه چقدرواقعیت داره
رضاحسینی ازتهران

>>>   صدسال تقلب قوم پرستی قبیله گرایی و حمایت از انتحار و انفجار برای ماندن در قدرت بس است. اگر نوبت هم باشد نوبت دیگر قوم ها است بیایید به نوبت حکومت کنید این بی سابقه است که تمامی مقام ها کمیسیونی که باید بی طرف باشد از رئیس تا معاونین آن از یک قوم از یک حزب باشد خود این کار تقلب است شرم تاریخ بر کسانی که صدسال در قدرت بوده اند نتیجه کار خود خجالت نمیکشد

>>>   از این دروغ ها چیزی جور نمیشه

>>>   عبدلله گگ دیگر ناز نازک نکن بس است کشور در حال نابود شدن است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است