رییس جمهور و اهدای خون در کنار عزاداران (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۲    ۱۳۹۳/۸/۱۲ کد خبر: 82807 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز بمناسبت ماه محرم الحرام و روز عاشورا خون خویش را به بانک مرکزی خون، اهدا کرد.

رییس جمهور کشور پس از اهدای خون طی سخنانی ضمن تسلیت روز عاشورا به تمام ملت افغانستان گفت: به تعقیب فراخوان برای اهدای خون، با کمال افتخار به نیروهای اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی کشور و سایر خواهران و برادران نیازمند خون، مقداری خون خویش را اهدا می کنم.


رییس جمهوری اسلامی افغانستان از تمام عزا داران و هموطنان خواست تا این ابتکار را که برای اولین بار توسط استاد خلیلی آغاز گردید، تعقیب نمایند.
در این مراسم محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز مقداری خون به بانک مرکزی خون اهدا کرد.

رییس جمهور کشور چندی قبل در دیداری با علمای تشیع و تسنن تاکید کرده بود که اهدای خون به مناسب روز عاشورا باید به یک کمپاین سراسری مبدل شود.

 

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201411/201411031027392294.jpghttp://files.afghanpaper.com/newsfiles/201411/201411031027391325.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201411/201411031027393275.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کار نیک است ستودنی است باید ادامه پیدا کند و افغانستان باید در جهت مثبت تغیر سمت نماید.
خوشحال لغمانی

>>>   این عمل پسندیده است من هم به عنوان یک شیعه معتقدم برادران وخواهران مسلمان که خود را پیرو اباعبدالله علیه السلام میدانند به جای قمه زدن که حرام شرعی است بیایند خون خود را به هموطنان که نیازمند خون است اهدا کنند که هم خود صواب ببرند وهم جان هموطنان خود رانجات دهند که امام‌ حسین علیه السلام برای نجات انسانها خونش را فدا کرد.
فیاض

>>>   کار بسیار درست و ستودنی است.
جواد از غزنی

>>>   بسیارکاری انسانی وخدا پسندانه هست

>>>   خون آقای غنی به هر شخص که تزریق شود روز خوش نخواهد دید.
مسلم

>>>   سلام به همه. دوستان متوجه باشند که خون داکتر اشرفغنی را برای اقارب و دوستان شان تزریق نکنند. که خدای ناخواسته به مرض او دچار نشوند.
با احترام ا. سروری

>>>   خوب است

>>>   امید این کار به یک فرهنگ مبدل شود. کارنیکی است و کشوری های دیگر که خود را غرق در خرفات نموده اند آگاه شوند و این فرهنگ شایسته را در کشورهای خود عملی سازند.
صادقی بامیانی

>>>   خیر ببینی خلیلی صاحب با تهداب گزاری این عمل خیر! اما امید است مقامات تعقیب کنند تا سر خون مردم معامله نشود و یک مافیای دیگر جور نگردد.

>>>   اهدای خون درماه محرم برای اولین بار در ولایت غزنی از طرف مردم قریه قره باغی مربوط مرکز ولایت غزنی صورت گرفت نه ازطرف استاد خلیلی که جناب رئیس جمهور اظهار داشته اند.هرچند بنیانگزاری کار خیر بانی خویش را گم نمیکند ولی بهتر آن است که ابتکار دیگران را کسی به نام خود ثبت نکند زیرا این کار خیانت به حساب میآید واستاد خلیلی باید خود شان اعتراف میکردند که بانی وبنیان گزار این کار کسانی دیگری میباشد نه ایشان رئیس جمهور محترم باید بیشتر درزمینه تحقیق نمایند.
محمد رضا گوهری از ولایت غزنی

>>>   اهدای خون درمحرم محصول ابتکارمردم قره باغ نیست وقبل از این هم انجام شده است اما کار جناب خلیلی منحیث فرد بلند پایه سیاسی در نوع خود ابتکار جدید لا اقل در افغانستان محسوب می شود ویقینا منظور اشرف غنی هم همین نکته است
صفدری از مشهد

>>>   درود و سلام بر رئیس جمهور محبوب افغانستان جناب اشرف غنی که با ابتکار خور جلو انحراف را یعنی قمه زنی را میگیرد. بسیار انسانی و دینی است که مردم به جایی این که خون خود را در خیابان ها بریزد جان یک هم وطن دیگر را حفظ کند.
عرفان

>>>   زنده باد داکتر غنی. زنده باد استاد خلیلی و زنده باد استاد دانش

>>>   کسانی که قمه زنی و مسائلی انحرافی دیگر را ترویج میکنند هم دشمن شیعه و سنی است؛ زیرا هدف از قیام امام حسین(ع) اصلاحات و امر به معروف و نهی از منکر است که الگوگیری از آنها برای تمامی بشریت مفید می‌باشد. خداوند افرادی مانند استاد خلیلی و جناب اشرف غنی و استاد دانش را حفظ کند که دارد با سیرة نیک شان جلو بسیاری از انحرافات را میگیرند.
عرفان

>>>   بی بی گل چرا خون نمی دهد؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است