با بازگشت حکمتیار به افغانستان موافقید یا مخالف؟
گفته می شود میانجی‌گری برای برقراری صلح میان حزب اسلامی و دولت جدید بلافاصله بعد از اعلام نتایج انتخابات آغاز شده است و بر خلاف زمان حکومت کرزی که از طرف حکومت میل و رغبت مصالحه بود و از طرف مهندس حکمتیار مخالفت، این بار هر دو طرف با احتساب سیاست صلح ملی توافق نظر دارند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۸    ۱۳۹۳/۸/۱۷ کد خبر: 83065 منبع: پرینت

برخی منابع پاکستانی مدعی شده‌اند که با میانجی‌گری برخی افراد نزدیک به رییس‌جمهور اشرف غنی، قرار است گلبدین حکمتیار در پایان سال جاری میلادی به کابل بازگشته و دست از مقاومت در برابر حکومت وحدت ملی بردارد.

پایگاه خبری تریبون پاکستان در مطلبی مدعی شد که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان از مقاومت در برابر حکومت وحدت ملی دست برداشته است و در پی میانجی‌گری دستیاران نزدیک و بعضی از چهره‌های متنفذ قومی و جهادی، گلبدین حکمتیار برای صلح با دولت جدید آمادگی گرفته و به زودی خودش را از مقاومت مسلحانه جدا خواهد کرد.

گفته می شود میانجی‌گری برای برقراری صلح میان حزب اسلامی و دولت جدید بلافاصله بعد از اعلام نتایج انتخابات آغاز شده است و بر خلاف زمان حکومت کرزی که از طرف حکومت میل و رغبت مصالحه بود و از طرف مهندس حکمتیار مخالفت، این بار هر دو طرف با احتساب سیاست صلح ملی توافق نظر دارند.

این ادعای روزنامه پاکستانی تریبون و بیانیه های این حزب و همچنین شرایط موجود نشان می دهد که جناب گلبدین حکمتیار خواهان بازگشت به وطن و سهیم شدن در دولت جدید است.

موضع گیری اخیر حکمتیار حاکی از آن است که وی سعي دارد در صحنه هاي سياسي و نظامي افغانستان ايفاء نقش کند. رهبر حزب اسلامی طی بیانیه ای چند ماه پیش از نيروهاي خود خواست از طالبان جدا شده و در برابر هرگونه اقدام اين گروه واکنش نشان دهند. این بدین معنا است که اين حزب در نظر دارد براي رسيدن به قدرت از راههاي مختلف استفاده کند .

فرضیه بازگشت حکمتیار به وطن زمانی قوت پیدا می کند که نگاهی بیندازیم به بیانیه های حزب اسلامی در چند ماه اخیر.

رهبر حزب اسلامی در زمان انتخابات طی بیانیه ای اظهار داشت: حزب اسلامی معتقد به انتقال قدرت از طريق مراجعه به آرای مردم است اين يكى از آرمان‌هاى ما است كه در كشور خود و در عمليه انتقال قدرت از يكى به ديگرى، نه يك مرمى فير شود و نه يك قطره خون بريزد.

در بیانیه دیگری از این حزب آمد که حزب اسلامی تضمین می ‌کند که همه اعضای حزب اسلامی چه آنانی در صفوف جنگ اند و چه آنانی که مستقلانه مبارزه می ‌کنند، در صورت خروج نیروهای خارجی به کاروان صلح خواهند پیوست.

شخص گلبدین حکمتیار نیز طی بیانیه ای ابراز اطمینان کرد که توافق دولتمردان و گروهاى سياسى با خروج نیروهای نظامی از کشور و برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه، راه صلح آميز خاتمه بحران را باز خواهد كرد.

محترم حکمتیار قریب دو دهه پیش به دلیل مخالفت با دولت ربانی و پس از بمباران کردن شهر کابل و آغاز دور جدید جنگهای داخلی، از حضور علنی در صحنه سیاسی کشور خودداری کرد، هرچند که هنوز حزب اسلامی حکمتیار از بانفوذترین احزاب کشور می باشد.

هرچند هنوز بسیاری از مردم، این رفتار حکمتیار را باعث آغاز جنگهای داخلی در زمان مجاهدین می دانند. مخالفتی که باعث شد بیست سال دیگر افغانستان شاهد خون و خونریزی باشد.

به هر حال ایشان یکی از شخصیتهای برجسته و بانفوذ دوران معاصر می باشد و طرفداران زیادی در سراسر کشور دارد که خواهان بازگشت وی به عرصه سیاسی افغانستان هستند.

اما اینکه نظر عامه مردم در این باره چیست و آیا بازگشت جناب حکمتیار اوضاع کابل بهتر خواهد شد، مطلبی است که باید از خود مردم پرسید؟

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درین شک نیست که آقای حکمتیار یک چهر بانفوس در دروان جهاد علیه قشون سرخ شوروی وشبکه مزدور آنها حزب دیموکراتیک خلق افغانستان بود ودر جای گاه خاص قرار داشت واز جمله چهره های مطرح در صفوف رهبران جهادی بود باگزشت هر روز دران وقت موقعیت حکمتیارصاحب تقویت میشد مگر بعد از پیروزی ظاهری مجاهدین وسر کار آمدن دولت اسلامی حکمتیار صاحب با گزشت هر روز وهر لحظه به محبوبیت خود آصیب میرسانید ودر از هان یک عده از مردم جهادی که ایشان را من حیث یک رهبر بنیاد گرای مذهبی میپنداشتند تزلزل بمیان آمد بر عکس جناب و شان من حیث یک رهبر با نفوذ قدرت خواه مطرح شدند با ادامه مخالفت وشان با دولت اسلامی جهادی های آن وقت از نفوذ که در جامعه داشتند میکا هید سخن بجای رسید که شصت در صد طرف داران آقای حکمتیار مخالف پالیسی غیر مرتب وبی نظم حکمت یار صاحب شدند الآن مقایسه کردن نفوذ 25 سال قبل حکمت یار صاحب را با امروز مقایسه غیر واقع بینانه است ودر طول تاریخ ودوران مبارزه نظامی وسیاسی حکمت یار صاحب موقف ثابت وغیر متزلزل نداشتند واینکه در جریان چند سال گزشته همیشه رجم کابل را یک رجم مملو از فساد ومزدور غرب میخواند چتور فیصله به باز گشت وضمیه کردن سیاست خود با ایشان را نمود نکته است که باید دوستان نزدیک آقای حکمتیار صاحب بدان پاسخ دهند والسلام
(احمد از پشاور )

>>>   آیا جنرال حمیدگل پاکستانی، این دشمن ناپاک افغان و افغانستان با صراحت و رسماً نگفت که ( آنقدرکه گلبدین پاکستانی است من نیستم" ؟ آیا خود گلبدین دریک مصاحبه اش در پاکستان نگفته بود که ( اگراو به قدرت برسد تما مرز ها میان افغانستان و پاکستان را می گشاید و یک کنفدراسیون میان دو مملکت را به وجود می آورد)؟ یعنی دست پاکستانی ها را در امورافغانستان آزاد میگذارد. آیا او نبود که شصت هزار انسان بیگناه شهر باستانی کابل را بکام مرگ و نا بودی کشانید؟ آیا جنایات بیشمار او وهمکاران نزدیک او را میتوان به زودی فراموش کرد؟ به اعتقاد من و هزاران افغان دیگر، گلبدین باید دستگیر، محاکمه و مجازات شود تا عدالت تأمین گردد.
ناصرازبغلان

>>>   مخالف امدن گل بی دین هستم .
افغان

>>>   با ا مدن حکمتیار اوضاع کابل نی بلکه درتمام افغانستان در تمام
عرصه ها چه از نظر سیاسی نظامی اقتصادی بهتر خواهد شد.
ابراهیمی از لوگر

>>>   جناب حکمتیار صاحب یک رهبر واقعی مردم مسلمانان افغانستان است وی همیشه برضد تجاوز گران داخلی وخارجی قیام نموده و همیشه خواهد نمود اشخاص با ایمان جناب حکمتیار صاحب را همیشه دوست دارد و برعکس اشخاص که ایمان شان ضعیف است به وی توهین می نماید بااحترام
فرید از شهر مزار

>>>   موافق بازگشت هستیم
ا. ازمزارشریف

>>>   ما موافق هستیم. اگر بعضی ها میگویند که گویا راکت یار و یا وغیره وغیره... افشار و مردمش را بخون الوده نساخت اما انها جز دولت فعلی هستند؟چرا حمتیار که هزار بار ضد او تبلیغ شده و میشود.

>>>   حکمتیار بصورت غیرمستقیم دردولت قبلی شریک بود ودر حکومت فعلی هم سهیم است ودرپارلمان نیز نفوض دارد وحضور مستقیم آن درشرایت فعلی یگ دسیسه بیش نیست
(میر زا)

>>>   گلب الدین راکتیار یک جنایتکار ، قاتل ، خائین ، فریبکار ، دروغگو ، مکار ، وطنفروش ونوکر آی اس آی بوده که تابه حال به دستور پاکستان عمل نموده و وظیفهٔ خویش را به بادارانش با ریختاندن خون هزاران بیگناه ، راکت باران شهر زیبای کابل ، معامله گری با شهنواز تنی خائین ووطنفروش ، دوستم وغیره گروپ های جهادی وغیر جهادی بخاطر بربادی وویرانی وطن به وجه احسن انجام داده وافتخار ستیزن کشور منفور پاکستان را کمائی نموده ودرتربیه وتجهیز اعضای بدنام ، اجیر وتروریست باند خودش غرض کشتن ، ترور، دربه دری وبی خانمانی افغان ها درتبانی با دستورات سازمان جهنمی آی اس آی ازهیچ نوع تلاش دریغ ننموده است ۰ مردم افغانستان خصوصاً مردم شهر کابل ورود این شیاد وجنایتکار را به کابل زیبا فال بد گرفته ونشود که ازقدم نص این جانی ووطنفروش دوباره وطن خراب شده ومردم مظلوم ما مهاجرگردند۰مامردم افغانستان وبه خصوص مردم شهرکابل نه تنها به آمدن این جنایتکار درافغانستان موافق نیستیم بلکه به موجودیت چنین... وطنفروش و...درکرهٔ زمین مخالفیم۰
سارا کابلی ، جمشید ازکوتهٔ سنگی ، قیوم ارغندیوال ، نعیمه ده سبزی ، غزال عنایت وجمعی ازشورای شهر مردم کابل

>>>   این جنایتکار ونوکر پاکستان چطور جرئت میکند که به افغانستان بیاید ، راستی که هرکسی وطنفروش ومزدورشود شرم وحیایش زائل شده وچشم پاره میشود ، بیا که کابل دوباره آباد شده وسبب خشم پاکستان گردیده است ویکبار دیگر وظیفهٔ بربادی ، تباهی وغلامی خویش را ثابت بساز وراکت های جدید پاکستان را تجربه کن ...به این جانی ووطنفروش۰
سهاک غوربندی

>>>   حکمتیار باید برود جهنم افغانستان می خواهد چه کار کند؟ او جنایتکاری است که به هیچ عنوان توبه اش در درگاه خدا پذیرفته نیست. هرکسی اگر به آمدن حکمتیار به افغانستان موافق باشد به یقین که از جنایت و حونریزی و وحشی گری حمایت نموده است. مردم ما هرگز به آمدن حکمتیار به افغانستان راضی نیستند بلکه خواستار محاکمه او هستند.

>>>   حکمتیار یکی از اعضاُ حزب اخوان المسلمین افغانستان در زمان ظاهر شاه در افغانستان بود. او در هنگام مذاهرات حزب شان در کابل برضد روی لچی زنان بود و به روی زنان تیزاب میپاشید.در زمان جنگ های تنظیمی کابل هزاران راکت به کابل فیر نمود و باعث قتل مردم و ویرانی شهر شده بود. این اعمال او را مردم افغانستان هیچ گاهی فراموش نمیکنند.

>>>   در صورتی که جناب حکمتیار با درک ملی و مصالح عمومی و بدور از برتراندیشی و سیاست های غرض آلود، با دولت و حدت ملی همسو گردد خوب است، ولی اگر باز همان قضیه دو دهه قبلی خدای نخواسته تکرار شود، دیگر تاریخ افغانستان از وی به نیکی یاد نخواهد نمود. لذا، امید است که دیگر از سیاست های تکروانه دوری نماید و بیاید واقعیت های اجتماعی و ملی را پذیرفته و برای ملت فغانستان خدمت صادقه نماید تا چهره نا مقبول خود را برای اکثریت مردم افغانستان مقبول نماید تا دعای خیر مردم مسلمان افغانستان را در آخر عمر بدرقه راه خود داشته باشد.

>>>   به و یرانی دوباره افغانستان اگر خرسند میشوید این جنایت کار قرن را به افغانستان راه بدهید.

>>>   اقای حکمتیار میاد که پول و سورد ملی ما را دوزبانه کند یعنی به فارسی چون همه به پشتو است گفته است که این بی عدالتی است که همه به پشتو باشد صحبت ما هم از وحدت باشد این وحدت نیست فاسی زبانان هم حق دارند
راکتیار از زابل

>>>   هر حرکت جهت آوردن صلح و امنیت دایمی برای این مملکت خسته از جنگ حیاتی و مهم میباشد. اگر چه حکمتیار صاحب از جمله چهره های خیلی جنجال بر انگیر تاریخ افغانستان بوده است اما فعلا ما نسبت به هر چیر دیگر ضرورت به آرامش، همدیگر پذیری، و همزیستی داریم.
ج.و (کابل)

>>>   بلی باید بیاد جناب حکمتیار شخصیت مجاهد رهبر خوب افغانستان. است.
حمید بغلانی

>>>   والله و بالله ایبولا, ایدز, طاعون, وبا و جزام بر افغانستان ببارد, به مراتب بهتر است از اینکه پای منحوس این موجود عقده ای, بیمار و مزدور ای اس ای به حریم خاک افغانستان گذاشته شود. کافی است که شاگردانش داودزی و کریم خرم وفاروق وردک و زاخیلوال و امرخیل و جمه همدرد و سایر مزدوران افغانستان و انتخابات را به لجن کشیدند. پای نحس این میکروب برای همیشه از افغانستان کوتاه !!!
فردین بلوچ

>>>   مرده باد گل بی دین.من مخالفم

>>>   به آقای حکمتیار و شورای نصوار:
مجاهدین افغان خوش آمدید از راه دور آمدید برای چور آمدید خسته نباشید مانده نباشید...

>>>   گلبدین محاکمه شود. مزدور آی اس آی است.

>>>   ما با آمدن حکمتیار صاحب کاملاً موافق هستیم چرا یک شخصیت و یک رهبر ما نباید در خارج از کشور باشد باید در بین افراد خود باشد حکمتیار صاحب یک رهبر پر نفوس است و همچنان یک مجاهد واقعی هم است با آمدن حکمیتار صاحب صلح هم بر قرار میشود .
محمدی

>>>   هرگز نه حکمتیار از راکت باران های خود به مردم کابل چی جواب میدهد که باز میخواهد برگردد خداوند از حکمتیار بازپرس خواهد کرد

>>>   اسلام دین صلح وآشتی است ما همیشه اسلام واقعی می خواهیم زنده باد اسلام زنده باد افغانستان هرکس که باعث صلح میشود ما خوش می شویم خوب است که در افغا نستان صلح بیاید

>>>   حکمتیار که از اول یک اخوانی افراطی بوده و است. وی در طول مبارزاتش از تشدد کار گرفته و حتی بخاطر اهداف شومش وطن را بعد از پیروزی مجاهدین به بیراهه کشاند اول بالای دوستم جهاد اعلان کرد و همرای مجاهدین هزاره درگیر شد ولی قتی که دید که چارۀ ندارد با تمام نیرنگهای که داشت و با دساتیری که از آی اس آی پاکستان میگرفت دوستم و بابه مزاری را از خود ساخت و درمقابل دولت ربانی جنگ کرد تا اینکه کابل را به خاک و خون کشاند یکی از جنایت های بزرگش این بود که میرویس جلیل خبرنگار بی بی سی را به بسیار حالت فجیعانه به قتل رساند. و حالا دید که نیروهای خارجی هم خارج میگردند و دیگر بهانه ی برای تداوم جنگ ندارد زیرا حکومت وحدت ملی اعلان گردیده و حالا میخواهد که از نیرنگ دیگری کار بیگیرد و از درون دولت وحدت ملی را از هم بپاشد. روزهای را به یاد دارم که در دوران حکومت نجیب روزانه صد ها راکت را فیر میکرد که در یکی از این راکت ها خودم هم زخمی شدم و تا حال از همان ناحیه زخمی شده به شدت ناراحت استم. البته در اثر فیر های وی هزاران نفر از شهریان کابل بی گناه شهید گردیدند.
حکمتیار هیچوقت در یین این ملت جا ندارد و کسانیکه علاقمند وی استند آنها هم خون آشام های استند که دستشان به خون ملت آغشته است. ملت سلحشور افغانستان بیایید برای آمدن این جانی نه بگوییم و نگذاریم این وحدت کوچکی که در بین ملت به وجود آمده از بین نرود.
سنگشکن

>>>   بیا گلبدین خان اهداف شما هم در طول چندین سال کناره گیری همانا اشغال قدرت در نظام کفری میباشدنی بخاطر حاکم شدن نظام الهی در روی زمین ،از ابتدا امت مظلوم فریب شما رهبران فریب خورده ووابسته به شبکه های استخباراتی را که کفار استعمارگر جهت تطبیق اهداف کفری خویش ساخته اند بالای امت مظلوم حاکم نموده تاامت مظلوم را خوبتر فریب داده وازایشان بهره ببرید.
احمد بهزاد

>>>   با امدن حکمتیار صاحب در پروسه صلح کاملا موافق هستم وبه نفع کشور در تمام عرصه میباشد.
قادری

>>>   این شوم باید به کشوربازنگردد چرا که این بدبخت اگربه افغانستان بیاید ممکن افغانستان بازبسوی تباهی برود و مملکت بی ثبات خواهد شد بگذارید که این انسان ...ازاین وطن پاک دورباشدتا مردم ما در صلح زنده گی کنند.
جنوبی وال.

>>>   زمانیکه در افغانستان بود چه کردن که باز بیایند .
ضرب المثل عام داریم که میگویند چیزیکه عیان است چه حاجت به بیان است .
فامیده از کابل

>>>   آقای گلبدین حکمتیار هیچ وقتی نخواسته ونخواهد خواست که درافغانستان صلح وثبات پایدار بماند آقای گلبدین ظاهراً هویدا میسازد که طرف دار صلح وثبات میباشد اما درباطن فکر های پلید وآدمکشی درسر می پرورانه . واگر به صلح هم بازگردد مانند همان شعر است که میگوید: درجوانی توبه کردن نشه پیغمبریست# درپیری گرگ پیر هم میشود پرهیزگار
ح.س.م.ن.ض.ی.ا.ی

>>>   وحدت ملی به همین معنی هست که باید هرګروه دران سهم داشته باشد اګراصطلاح حکومت وحدت ملی برای مردم وملت افغانستان قابل قبول باشد پس دراین صورت ګلبدین حکمتیار،ملامحمد عمر مجاهد ،جلالدین حقانی وهرګروه که باشد مثل افراد ګروه جندالله ،ګروه حرکت اسلامی ازبک باید درحکومت جدید باید سهم داشت هباشد مایان امدن شان به افغانستان لبیک میګویم خداوند بیاوردشان پیشروی شان خوبی
(بهرام قل)

>>>   نویسنده محترم، همه ما شاهد عینی این قضیه هستیم که آغاز گر جنگ های داخلی و سبب ویرانی شهر کابل و قتل کابلیان گردیدند. اتحاد نامقدس جبل السراج باعث بدبختی ها در آن سالها و آمدن طالب ها گردید.
کابلی

>>>   بیا تا گل برافشانم
گلهای تازه بنشانم
گلبدین بد بخت سرگردان فریشان را هم دراین حکومت وحدت ملی
شریک سازیم
نبی جاغوری

>>>   ۱۰۰ فیصد طرفدار بازګشت حکمتیار به کشور هستیم وبرای امدن شان لحظه شماری میکنیم وبرای شان خیرمقدم میګوئیم
ولیزاده هراتی ازهرات باستان

>>>   رویش ده قبر، در جوانی اش جنایات بی شماری را انجام داد حالا که پیر شده برای خود قبرستان ارام می خواهد

>>>   موافق هستم کار نیک است که همه با هم دست به دست شوند و یک افغانستان متحد عاری از شر و فساد اباد شود.
حسیب

>>>   آزموده را آزمودن خطاست .خداوند پایش را از شش جای بشکند که باز به صحنه سیاسی حضور یابد .از گلب الدین هیچ بعید نیست که به خاطر رسیدن به قدرت هر کاری باشد میکند .جنگ سازش با هر گروه ولی تا کنون هدف او خدمت نبوده جز ویرانی وتباهی .زمینه ساز همه بد بختی ها او بوده است .اگر شری او نمیبود باور کنید امروز نه امریکایی بود ونه انگلسی ونه طالبی . از بارگاه رب العزت میخواهم که این جنایت پیشه را دوباره به صحنه سیاسی این کشور فقیر ومردم بیچاره جای نباشد .
حقیقت جو

>>>   بر نگردد بهتر است. این آدم گل بی دین است
حقیقت

>>>   هر آنچه به صلح انجامد از جنگ هزاران بار بهتر است
حبیب الله

>>>   جناب حکمتیار باید محکمه شود چرا این فکر ده سال پیش نه کرده که هزاران مردوم شریف افغان هارا کشته وانفجار کارتی نو را لبیک گوفته.

>>>   مردم اقغانستان قاتلین ملت و دشمن وطن خود را هر گز نمیبخشند. حکمتیار عاشق قدرت است گر چه به خون همه ملت تمام شود

>>>   مجاهدین جمعیت با مجاهدین حزب اسلامی برای مردم ما روی یک سکه است.
اگر جمعیت اسلامی در حکومت شامل بودند و هستند پس چرا حزب اسلامی شامل نباشد.
محالفت بی جا ندارم.

>>>   باامدن حکمتاز صاحب وطالبان درکشورموافق میباشیم درصورتیکه صلح درافغانستان تامین شود ما تشنه صلح وآرامی درکشور میباشیم .
حاجی لطف الرحمن ازولایت پنچشیر

>>>   موافیق هستیم امروز باید گناه کار وبی کنا ه همه باهم دست در دست هم دهد افغانستان را آباد کند امروز اکر در کشور مان دنبال انسان بی گناه بی گردیم پیدا نمی شود همه به یک نوعی گناه کار هست دیگر بس است گناه وخیانت به این کشور دست بدست هم بدهیم آباد کنیم این کشور را.

>>>   هوشدار که (خار بی دین جانی ) هرجا پانهد انجا ویران میشود. این اتش باید از سرحدات افغانستان دور نکهداشته شود.
م.ا.کابل

>>>   به آمدن اش موافق هستم همه یکجا این وطن را بسازیم متل مشهور است از یک دست صدا بلند نمی شود در جنگ های داخلی همه احزاب سهم داشتند نه تنها حکمتیار حکمتیار درپغمان غرب کابل نبود گذشته را صلوات آینده را احتیاط .

>>>   السلام وعلیکم ورحمه الله
لطفا به حکمتیار بګوئید که در هر ګوری که هست همانجا باشد لازم نیست این نوکر پاکستان وآی اس آی به وطن برګردد و کشور را با دل خواسته ویران کند.
...بر ګلبدین کودن و دشمن وطن.
SAKHI FROM KABUL
09.11.2014

>>>   صلح یک لباس پاک و سپید است و نمیتوان آنرا بر تن هر ... و سیاه بوی تاریخ جنگ افغانستان کرد. خداوند بی نهایت مهربان است و توانائی بی اندازه در بخشش دارد ما انسان هستیم خیلی ناتوان، هیچ انسان دارای ضمیر آگاه نمیتواند جنایتکار یا جنایتکارانی چون گل بدین را ببخشد. صلح را با انسان های که حد اقل از قتل و قتال گذشته های خود نادم باشد طور مجبوری میتوان انجام داد و جام مصلحتی زهر را نوشید، اما با چنین انسانهای که تا حال نیز در سنگر دهشت حضور داشته و مصروف قتل و انتهار است چگونه میباید صلح کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
من از کابل جان

>>>   کلبدین فقط تشنه قدرت است ، بخاطر رسیدن به قدرت ازوصیله استفاده می کند . بازهم به پال نیک می گیرم

>>>   جنایتکاران بزرګ درکشور ازادانه ګشت وګزارمیکنند وتمام امتیازات دولتی وحکومتی رادردست دارند حکمتیار هم حق دارد تابه کشور برګردد ودرنظام سیاسی کشور نقش خودرا ایفاکند
نواندیشان بلخ باستان

>>>   سلام و احترامات تقدیم همه دوستان،
در قدم نخست دولت فعلی افغانستان حکومت وحدت ملی است هرکس میتواند بیاید در جارچوب قانون در این کشور سهیم شود. خواه تاجک باشد، هزاره، پشتون، ازبک، بلوچ همه زاده این کشور هستیم و بر عکس کشور ما بالای ما نیز حق دارد. چنانچه خداوند کریم میفرماید(هب الوطن من الایمان) هیچ کس ایمان کامل نمیبرد تا که به وطن خود را دوست نداشته باشد. پس آمدن حکمتیار خوب است بیاید ولی نه فکر سال های قبل خوب لازم نمیبینم عمل های قبل را دوباره یاد آور شوم. تنها خود ما(افغانها) دست به دست هم داده این اطفال یتیم، مادران بیوه، خواهران یتیم و هزاران اشخاص دیگر را از این بد بختی نجات بدهیم. بهترین چانس برای محترم انجنیر گلبدالدین حکمتیار فعلاً است که بیاید و در پهلوی مردم افغانستان به کشور خدمت کند.
باتجدید احترام
آرزو از ولایت لوگر

>>>   این پاکستانی چی وقت به دوزخ میرود چندساله شده باشد؟؟؟ هفتاد یا شصت وپنج باشد ؟ همه عنمرش را در مزدوری پاکستان وویرانی افغانستان سپری کرد

>>>   موافق آمدن حکمت یار استم، بخاطریکه اعضای حزب او هم همه تبعه افغانستان است و خود او هم تبعه افغانستان است. اینکه بعضی ها مخالفت نشان میدهند، وابسته به احزاب مخالف حزب اسلامی است.
عمر مختار

>>>   كلوي بي دين راكتيار اين جاسوس اي اس اي وظايف مزدوري بادارش را بي شرمانه به جا كرد مردم ما انرا خوب شناخته اند حال تاريخش كذشته مورد استعمال ندارد قدمش شوم است مخالف امدنش استم
ايوبي كابل

>>>   آقای حکمتیار به هر تیم که پیوست شد, دیگه خیر از خود نمی بیند حالا هم اگر تغیر رژیم میخواهید از آقای حکمتیار هم بخواهید که به افغانستان تشریف بیارد ها ناگفته نماند
مجاهد

>>>   تا زما نيكه انجينر صا حب در دولت جا نگريد ارامي نمي شو د
و من مي گو يم كه بايد او هم سهم داشته باشد اگر جها د كرده او
از همه زيا دتر جها د كرده واگر كسي مي گو يد كهراكت فير كرده
تا زمانيكه از اين سو فير نشده بو د او فير نمي كرد
ديگر ها يك چند صبا حيش و نو ش نمو دن مگر او تا به حال هچ
روز خو بي را نديد هر كس حق دارد در جا معه كه از زند گي لذ ت
ببرد نه اينكه يگ گروه و يا يك قو م

>>>   با فرض که گل بی دین بی حکمت بی یار(گلبدین ) به افغانستان بیاید کابل به دست طالبان است واشرف غنی احمد زای واطرافیانش به سر نوشت داکتر نجیب گرفتار خواهد شد وبالای دار خواهد رفت.

>>>   افغانستان بیک شخصیت انسان تندرست ضرورت دارد نه بیک مفعول حرفوی من نه میدانم که چرا با دادن چون انجنییر برایش خود را غرق معاصی میکند بدل من باید در وقت آمدن این آدم ... باید اول طبق شریعت غرای محمدی زیر دیوار ویا در اتش انداخته شود ویا در چاراهی پشتونستان در یک قفس انداخته شود وبرای هر کس یک سیخ دادغ داده شود تا در بدن منفورش تماس دهند بیادم میاید که در بلاکهای میدان هوایی بودیم واین خبیث با پرتاب راکت از چهار اسیاب خواب مردم را حرام ساخته بود ایا این مخلوقات خدواند وبودند ویا اعیاذ بالله بنده سکر یار که زن مرد وپیر وجوان از دست این مفعول حوفوی در امان نبود حضیره پنجصد فامیلی وشهدای صالحین شاهد دفن هزار ها کابلی است که در نتیجه جنگ این لعین ومفسد فی الارض در دل خاک خفته اند.در اخیر کلام من سخت مخالف امدن این خاین هستم یک نفر که جان خود را نگهداری کرده نه تواند مردم را چطور نگاه خواهد کرد.این جاسوس ای ایس ای است ویا در محضر عام محاکمه علنی شود.
صوفی غلام محمد کرنکار از ولسوالی حضرت امام صاحب ولایت کندز

>>>   به عوض آ من خجالت میکشم یک قاتل ملت است خداوند به جزای اعمال اش برسانداش به هزاران نفر را در سراسر افغانستان کشته است افوس که مسعود شهید زنده نیست که خواب آمدن و شریک شده را به دولت و خاک پاک افغانستان نموده و ناگفته نباید گذاشت اینکه پای اش شوم است خداوند هرگز کامیاب اش نکند و دیگر اینکه به هزار ها نفر را بیگناه شهید ساخته پیش خداوند چی جواب میگوید .
ناقرار از کابل

>>>   فکر کنم که کلبدین در خواب خر کوش است و تمام جنایات که به دستور حمید کل ریس ای س ای و باداران پاکستانیش برحق مردم مظلوم ما بخصوص بر حق شهروندان شهر کابل در ده هفتاد نموده که منجر به قتل ملیونها افغان ما شد فراموش کرده است. و حالا بداند که مقاومت کران افغانستان اجازه ورود حکمتیار را به افغانستان نخواهد داد
صدیقی از کابل

>>>   مخالفم. چون در هر دولتی او خیانت کرده، کشور را به دست مزدوران خارجی چون طالبان سپرده است.
ضیایی

>>>   هرگز نمیخواهیم فاسدترین انسان که گلبدین است در افغانستان برگردد

>>>   وطنش است بیایه، مصروف کار و بار شوه چی ده او کوه ها مرد!!!! واری میگرده

>>>   موافق هستیم

>>>   هرگزموافق نیستم با این سرکرده ISI چتلیستان
خداوند آب هوای پاک کشورمارا نصیب چنین مزدوران نکند

>>>   بر علاوه اينكه جانى و قاتل است نفر ISI و ساحته دست CIA هم است، اسيبى برأيش نر سانده اند
زيرگل از شينوار

>>>   روحت شاد باد داکتر صاحب نجیب الله همرای یارانش(آصف دلاور، نبی عظمیم، وغیره افرادو اشخاص ) که در جنگ جلال آباد این ... را زد و دو باره مثل روبا در غارش داخل اش کرد وباز سر بیرون کرده خدا باز هم مثل داکتر صاحب نجیب واری یک انسان را رئیس جمهور بسازد که برای یک مدت طولانی دیگر هم در غار خود باشد تا بمیرد.
احسان الله از ولایت کاپیسا

>>>   واقعآ که این خبیث قصی القب است وهیچ اعتباری به تعهداتش وجود ندارد . باید متذکر شد قومندانیکه دسته جمعی توسط جمال به شهادت رسیدن در منطقه تنگی رباط ولایت تخار بود نه در چهاردهی غوربند

>>>   این جنایتکار ونوکر پاکستان چطور جرئت میکند که به افغانستان بیاید ، راستی که هرکسی وطنفروش ومزدورشود شرم وحیایش زائل شده وچشم پاره میشود ، بیا که کابل دوباره آباد شده وسبب خشم پاکستان گردیده است ویکبار دیگر وظیفهٔ بربادی ، تباهی وغلامی خویش را ثابت بساز وراکت های جدید پاکستان را تجربه کن ...به این جانی ووطنفروش۰

>>>   هرگزموافق نیستم با این سرکرده ISI چتلیستان
خداوند آب هوای پاک کشورمارا نصیب چنین مزدور

>>>   هموطن عزیز که فریب گل بی دین راخورده واز او توصیف میکند اگر تو واقعا افغان هستی در انترنت جستجو کن وببین که جنرال حمید گل رئیس قبلی آی اس آی گفته : گلبدین ومــولـــوی حــقانی مانند خودش یعنی حمید گل پاکستانی هستند! آیا قبول داری یک پاکستانی بیاید وبالای مکردم ما حکومت کند یا در حکومت افغانستان شریک شود؟؟کسانیکه باورندارند این جمله را در گوگل پست وبعد انتر وببینند ( جــنرال حمــید گل گفــته بود که : مــولــوی حقـــانی و گلـــب الــدین مـــانــند او پاکســـتانی اند )

>>>   گلبیدین والله بلا کرده ای
خیانت به مسلمان وجفا کرده ای
اکثریت مردم با امدن کلبیدین چوکر ونوکر ای اس ای در کشور ما موافق نیستند .

>>>   سلام.
اگر عادلانه قضاوت شود ده ها بار از شورای نظار... وچپاوالکر بهتر است.رکت ها عموما از کوه تلویزیون از طرف شورای نظار بنام گلبالدین ختم میشد.
وحید از کاپیسا.

>>>   اخوانیهای کل دنیا خاءن به وین وطن میباشند
ازجمله کلب بی دین حکمتیار خاءن به و طن ومروم
افعانستان اگر برای محاکمه شدن میاید
اهلا وسهلا والا امدن خبیث افغانستان را
... میکند....
محاجر ازمدینه منوره

>>>   من هم بعنوان یک هموطن از ایشان می خواهم که برگردد واز مردم شریف افغانستان نیز انتظار دارم تا از تقصیرات جناب گل بی دین بگذرند/

>>>   من هرگز به آمدن او جنایتکار موافق نیستم چون او قاتل ملت افغانستان است و دین مبین اسلام را وسیله قرار داد و مردم مسلمان و بیگناه را کشت.

>>>   این خبیث هیچ شرم و حیا ندارد اگر اندکی شرف وکرامت انسانی در وجودش باشد این نظریات مردم افغانستان را بخواند و بفهمد که 96 % مردم از این شخص نفرت دارند و برایش لعنت میفرستند مگر متاسفانه همه کرامت انسانی و اسلامی از آن فرار نموده که درک کند و آرام شود هر وقتیکه سروکله این بی حیا در صفحه سایتهای انترنت ظاهر میشود به ملیونها دشنام و نفرت نثارش میشود متاسفانه عبرت نمیگیرد... به این چشم که تو داری.

>>>   اقایونیکه از جنایکار حمایت میکنند و انرا بحیث یک شخصیت معرفی مینمایند مسلما خود شخصیت ندارند زیرا منطق حمایت از یک جنایتکار وطنفروش چیست ؟
خوستی

>>>   درینمورد نظر صوفی کرنکار از همه مهمتر است !
گرچه شاید حمیدگل جای صوفی کرنکار را پرکرده باشد !

>>>   درصورت که مطیع قانون اساسی باشد موافقم

>>>   آقای حکمتیاریکی ازسران مجاهدین فردی توانا می باشد اگرواقعا دست ازمقاومت بردارد بیایددروطن خودش بسیارکارخوب می باشد به امیدروزی که تمام مخالفان دست ازلجاجت بردارد برگرددبه آغوش وطن
نوری

>>>   مخاف هستم زیرا از یکطرف وابسته به پاکستان بوده کشور مارا به دستور بیگانگان ویرا کرد حالا هم اگر می آید نظرات آنهایی را عملی میکند که دال وچپاتی شانرا خورده است.والسلام
ملا عید الله.

>>>   با سلام خدمت شما هموطنان عزیز
به لطف خداوند متعال مردم عزیز کشورمان
راه صلح را در پیش گرفته است صلح و وحدت ملی یکی از بهترین راه برای مردم افغانستان است
من با آمدن حکمتیار در پروسه صلح موافقم
حکمتیار تمام عمرش را با ترس و لرز سپری کرده است
در آخر عمرش شاید بتوانند از جفای که در حق وطن ومردوم کرده است جبران کنند
محمد علی حیدری

>>>   اهای همه وطنفوشان همه چوکی پرستان همه خاینین وهمه قاتلین منافع طلب ومنافع پرست وهمه خودپرستان قدرت طلب هشدار اخطار دست دردست هم داده روی این حسابگر را بیگیرید اگرغفلت کردید شاید ای به قدرت برسد اگربه قدرت رسید والله یکی شما بانه خوردگی های سی ساله تان را سرتان قی خاد کرد

>>>   قو قو قو برگ چنار گلبدین نشه نسوار
به افغانستان آمد از راه پاره چار
شکر که گلو نبودم ریش پخپلو نبودم
بغل قاضی حسین شب ها للو نبودم
خاک دسر حکمتیار هست شیطان مکار
ISI جوابش داد گفت که نمیایی بکار
گلبدین نا امید شد آمد از کویته قندهار
جنایت زیاد کرده بود به کابل شد گرفتار
گلبدین حکمتیار جنایت کردی بسیار
راکت ها ره فیر کردی تو قاتل صد هزار
به راکت فسم دادی فیر کردی در کارته چار
به جهنم بروی به اسفل من النار
ننگیالی
قوقو قو برگ چنار
بشنو قصه حکمتیار
شب نشینی مینمود
مجلس چرس و قمار
یک شبی خوب نشه بود
با دو چشمان خمار
یک دَو برد پول گزاف
همه دالر و کلدار
بار دگر سخت باخت
فامیل و دار و ندار
رفت پیش ISI
داد درخواست بر کار
کشت و کشتار نمود
در کابل و چاریکار
وظیفه را تمام کرد
دوباره گشته بیکار
آمده پیش کرزی
کتی پتو و شلوار
کرزی او را لبیک گفت
داد برایش اختیار
وای به حال مردمم
مردمان داغدار
میهنم در دست های
جانیان پخته کار
یک مادر کابل

>>>   سلام علیکم !
در بار آقای حکمتیار باید سخن گفت وآن این که : آمدن ونیامدن حکمتیار هیچ تاثیری در اوضاع افغانستان ندارد. چون گلبدین یک ادم استفاده جو ودر حقیقت فاشیست است، لذا برای رسیدن به اهداف فاشیستی بود که در طول دوران انقلاب هر کجا گلبدین بر سر دو راهی رسید که باید یا جانب دین را می گرفت ویا منافع خود را بسیار صریح ومردانه جانب منافع خود را می گرفت و در قید دین نبود. کودتا با شهنواز تنی، کودتا با همکاری داکتر نجیب الله، حمله به طیار] حامل حضرت صاحب حین بازگشت از پاکستان، اقدام بر علیه پیروزی جهاد ونابود کردن آن، اقدام منافقانه در نوشتن مقالاتی بر ضد مردم هزاره و عاشورا و....اینها همه حکایت از این دارد که گلبدین عنوان اخوانیسم را به حیث یک سرپوش بالای سر خود قرار داده وگرنه علیه احمد شاه مسعود به خدمت شوروی در نمی آمد. و خانه جنگی را در آن شرایط راه نمی انداخت لذا تبلیغ برای یک ادم ورشکسته سیاسی مانند گلبدین خودش محل تامل است، باز مصالحه اشرف غنی با شخص گلبدین فایده ندارد گلبدین باید همقطاران خود را هم با خود بیاورد تا افغانستان امنیت شود واگر پس از امدن گلبدین بازهم طالب بازی وجود داشته باشد بگذارید گلبدین را از رفقایش جدا نکنید. والسلام .

>>>   حکمت یارخودش خایین ملی است برای چه بیایدتمام عمرش به دزدی وخیانت سپری شدچه نیازی است بیاید

>>>   یاهو !
افکار سیاسی حکمتیار از عرصه چندین سال بدینطرف بما واضح میسازد ، که او در این حکومت دست نشانده و تازمانیکه قوای خارجیها در کشور باشد ، شخصاٌ سهیم نخواهد شد ، در حالیکه در اکثر ارګانهای مهم حکومت اعضای حزب اسلام جابجا هستند .
از جانب دیگر ما منکر جهاد حزب اسلامی به رهبری حکمتیار در زمان اشغال افغانستان توسط روسها نیستیم
و در مقیاس جهانی او یک چهره شناخته شده و مطرح در سیاست افغانستان است .
اما در مورد جنگ های تنظیمی باید اندک به عقب برگردیم تا ریشه اصلی انرا در یابیم .
بعد از شکست حکومت نجیب ، تنظیم های داخل پاکستان
در مجلس راولپندی تصمیم گرفتند که آقای صبغت الله مجددی حکومت در افغانستان (کابل) را تسلیم شود و بعد از2 ماه برهان الدین ربانی در مدت 4 ماه زمینه انتخابات را در کشور آماده سازد .
آقای مجددی مطابق تصمیم راولپندی بعد از 2 ماه قدرت را
به آقای ربانی واگذاشت ، اما ربانی در مورد آماده کردن زمینه انتخابات کوچک ترین اقدامی نکرد ، بلکه برای تحکیم پایه های حکومتش دست وپا میزد ونمایندگان خویش را پنهانی به هندوستان و روسیه فرستاد .
باآنکه همه بد بختی ملت افغان ناشی از حکومت دست نشانده روسها وتجاوز روسها به کشور ما بود ، آقای ربانی
و وزیر دفاع اش ( احمد شاه مسعود) بالای خون1،5 ملیون شهید راه آزادی پا گذاشت واز آنها کمک تقاضا کرد .
البته من نه میخواهم که در مقام دفاع از گلب الدین ویا غیره تنظیمهای جهادی بپردازم .
بعد ازشکست حکومت کمونست ، هر مقدار جنگ وآدم کشی که در کشور صورت گرفته مسؤل آن تمام تنظیمهای
جهادی سنی وشیعه هستند . بخصوص ربانی، مسعود،
حکمتیار ، سیاف ، مزاری ، اکبری ، خلیلی .... وغیره .
همچنان پاکستان ،هندستان ورسیه و بعضی از کشور های عربی برای حصول منافع شان باعث تشدید بیشتر جنگها بودند وهستند .
رهبران...و اکثر قوماندانهایشان دست آنها بخون ملت آغشته است ودر پیشگاه الله (ج) وملت مسؤل هستند .
واما اینکه تا چه وقت جنگ ؟ سوالی است که آنرا باید مسؤلانه جواب داد . اگر در مورد صلح نه اندیشیم و جنگ در کشور دوام کند، ما خود به ریشه خود تیشه میزنیم ، نیروی جوانان ما را جنگ بکام مرگ میبرد ، هستی روی زمین وزیر زمین ما را اشغال گران بتاراج میبرند ودر فرجام روی خاکستر افغانستان صلح خواهیم کرد، که آنوقت کار از کار گذشته و خینه بعد از عید میباشد .
با سهیم کردن حکمتیار در حکومت یک پایه صلح بنا میشود و3 پایه دیگر ان مربوط به صلح با طالبان است،
تازمانیکه با طالبان صلح نشود ،حکومت هرگز روی امنیت
وترقی وآرامی را نخواهد دید ، ولوکه کفر جهانی وعده های
میان تهی بیشتر از این و ملیارد ها دالر کمک را بشما داده باشد .
افغانستان سرزمین افغانها است ، درد ومصیبت آن نیز بما
تعلق دارد . حافظ ( رح ) میگوی:
فریب دست باغبان مخورد بته ای گلاب
که آب می دهد و گل می طلبد
نیازی

>>>   نیت مهم است . گلب الدین که یک جنایت کار جنگی و انسانی و اخلا قی است باید تمام سلاح جنگی خود را تحویل دولت داده به حیث یک افغانستانی تایب به کشور بر گردد. بس است پیر شده و کش و فش او هم از بین رفته تا به کئ .
شریف نوزاد هلمند

>>>   آقای حکمتیار صاحب:
آمدنت بسیار ناوقت است، خورد وبرد وندها را کلشه شورای نصوار و ... برد حالی برای چه میایی همو کوها برایت خوبست شاید خداوند برایت اجرش را بدهد.

>>>   آزموده را آزمودن خطا است.

>>>   راکت باران کابل یاد تان است که این بی دین بخاطر قدرت چطور کابل را بمباردمان کرد و بی شرمانه دوباره آمد و صدراعظم ویرانه های کابل که خودش بدست خود ویران کرده بود ، شد. اگر مرد است خودش باید خجالت کشیده دوباره کابل نیاید. کافی است که مزدورانش فعلاً هم در دولت هستند و کار می کنند..به گلبدین بی دین نوکر پاکستان و آی اس آی

>>>   چطور این خاین ملی خجالت نمیکشه که وطن میگه اینکه خاک فروش است عیب است برایش که اسم افغانستان را بگیردو بگوید که من افغانم

>>>   سلام به همه خواننده گان: اگر در قیامت حکمت یار به جنت برود ما در ان جنت نمیرویم بخاطریکه 8 جنت است میخواخیم به دیگرش برویم چراکه حکمت یار جنت خویش را درین دنیا خراب کرده است.

>>>   جناب حضرت آقای حکتیار صاحب دامت افاضاته!!!!!!!
99 درصد از اعضای محترم حزب جنابعالی در جکومت کرزی و حکومت فعلی
دست اندر کار بهترین پست های سیاسی و اداری هستند وآنطور که شنیده شده بزرگترین سرمایه گزاران افغانستان از افراد حزب جنابعالی می باشد ، در این بین باقی می ماند اینکه جناب شما بعد از چندین دهه آوارگی در کشور های دیگر هوای وطن کرده اید!!!!
هرکسی کو بازماند از اصل خویش
بازجوید روزگاری وصل خویش
مبارک است و میمون، انشاالله اگر بتواند جبران مافات نماید
خیر دنیا و آخرت نصیبش میگردد و در آنصورت ، زهی سعادت.
خیرخواه از لواسان

>>>   نخیر چون او هم یک جنگسالار است و ما از جنگسالار نفرت داریم
زنده باد غنی بابا، جانم فدایت
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   نخیرموافق نیستم بخاطرکه جناب حکمتیار یک شخص خاین ُ قاتل ُ وطن فروش ونوکر ای اس ای پاکستان است.
هرقدرکه درباره جنایت اش نوشته کنیم هنوزکم است.
نعیمت الله روفی

>>>   موافق هستيم زنده باد حكمتيار

>>>   دوستان عزیز جناب حکمتیار صاحب یکی از چهره های بازر نهضت اسلامی افغانستان است خداوند او را طول عمر دهد. در صورتی که نیرو های خارجی از کشور خارج شوند او می تواند در تامین صلح و ثبات در افغانستان را تامین نماید زیرا در سراسر کشور از نفوذ مردمی برخوردار است و در قلوب همه مردم افغانستان به استثنای عناصر کمونست و بی دین جا دارد.
ع. ک
از پوهنتون کابل

>>>   کثیف ترین پاکستانی بیاید؛ نجس ترین اعضای ای اس ای هم بیایند اما پای منحوس این لکه ی ننگ و نکبت به خاک افغانستان گذاشته نشود. اگر هم بیاید, باید به سرنوشت با وی همان شود که طالبان با نجیب الله کردند. این پارچه ی حیض کنچنی خانه های لاهور است. این همانست که حمید گل در تلویزیون پاکستان ادعا کرد که "گلبدین از وی (حمید گل ) هم پاکستانی تر است". برگشت این جانی, توهینی است به هزاران مادر کابلی که فرزندان شان در اثر راکت های کور این مردک بد نام به خاک خسپیده اند. در مورد این همان بس که اولین کسی بود که از مکتب حربی به جرم "بد اخلاقی" اخراج شد. بعضی از همدوره هایش حیات دارند و از زمان بچه گی هایش در مکتب حربی داستان ها دارند.البته اگر میخواهد دوباره به کندز در آغوش صوفی کرینکار و کریم سرخه برگردد, عیبی ندارد !!
فردین بلوچ

>>>   حكمتيا رصا حب يك شخص بو د كه او در زما ن قد رت هچ خا رجي را در كشو ر جا ي نداد و بعضي از اشخا ص كه مي گو يند كه وي با يد نيا يند انها به نظر بنده به كفر كمر بسته اند و به اين دنيا ي فا ني كفر هچ گاه دوست اسلا م نمي شو د

>>>   قوقو برگ چنار/ گلبدین شدسردار
اگربه افغانستان امد/ میشودملک مردار

>>>   حكمتيار در خرابى كابل مانند شوراى نظار, اتحاد, حزب وحدت, دوستم و غيره سهيم است. ولى اين همه در حكومت شريك اند حكمتيار هم بيايد و حتى طالبان هم تا واقعاً حكومت وحدت ملى شود. براى ما مهم صلح است نه عقده و انتقام.
سيد تقى بشردوست از نيلى.

>>>   افغانستان بیک شخصیت انسان تندرست ضرورت دارد نه بیک ....حرفوی من نه میدانم که چرا با دادن چون انجنییر برایش خود را غرق معاصی میکند بدل من باید در وقت آمدن این آدم ... باید اول طبق شریعت غرای محمدی زیر دیوار ویا در اتش انداخته شود ویا در چاراهی پشتونستان در یک قفس انداخته شود وبرای هر کس یک سیخ دادغ داده شود تا در بدن ....تماس دهند بیادم میاید که در بلاکهای میدان هوایی بودیم واین ....با پرتاب راکت از چهار اسیاب خواب مردم را حرام ساخته بود ایا این مخلوقات خدواند وبودند ویا اعیاذ بالله بنده سکر یار که زن مرد وپیر وجوان از دست این ....حوفوی در امان نبود حضیره پنجصد فامیلی وشهدای صالحین شاهد دفن هزار ها کابلی است که در نتیجه جنگ این لعین ومفسد فی الارض در دل خاک خفته اند.در اخیر کلام من سخت مخالف امدن این خاین هستم یک نفر که جان خود را نگهداری کرده نه تواند مردم را چطور نگاه خواهد کرد.این جاسوس ای ایس ای است ویا در محضر عام محاکمه علنی شود.
صوفی غلام محمد کرنکار از ولسوالی حضرت امام صاحب ولایت کندز

>>>   چون نیمه ای ازین جنایتکاران یعنی جمیعتی ، شورای نظار و.حدتی ها درافغانستان بوده وتخت خمایه امریکای صهیونیست وهمدستان جرمی شان بر افغانها حکومت میکنند، برای ایجاد یک تعادل حکمتیار هم بیاید.
نصرت محصل دانشگاه بلخ

>>>   در افغانستان کدام رهبر جهادی بدون مسعود وکدام غرب گرا خیانت نکرد باید حکمت یار بیایه تا فیر یک راکت کم شوه

>>>   وطنداران پاک فطرت ما خبر ندارند که در زیر پای این فتنه جو و قاتل ملت چه جنایات و کثا فاتی نهفته است :
۱-او یک جوان مردود کمونست و شاگرد سلیمان لایق و تهذیب ( عضو کابینهٔ حفیظ الله امین و ترکی بوده و با کشتن برادر خود- بیچاره غلام محی الدین نام ؛ خانم اورا که خواهر تهذیب بوده چور کرده بود!
۲-او یک چهرهٔ همجنس گرا و همین امر سبب طردش از حربی شوونحی ما هتاب قلعه از صنف ۷ شده بود . که جنرال غلام رسول خان ( بعد ها رئیس ضبط احوالات صدارت داودخان ) قوماندانش بوده !
۳- او دوباره به خان آباد رفته لیسه را خوانده و در کابل شاگرد پوهنحی انجنیری شده و سیدال ناصری کمونست را کشته و زندانی شد و با استادان خود سیاف و ربانی و احمد شاه مسعود وغیره به پاکستان گریخت که تا امروز غلام آی اس آی است !
۴-قصر دارالامان که ناجوان مردانه تا حال خرابه مانده - و تا حال اشکریز است - و هم مانندان آن تا قصر چهلستون و ملت افشار اشکریزان و خون چکان ثمر دستهای آلودهٔ اوست !
۵- او ۳ بر ۴ زندگی ۶۵- ۷۰ سال عمر کثیف خودرا در حالت فراری و اشراری و در نوکری استخبارات چتلستان و هم این و آن گذشتانده - همان چشم بی حیا ئی است که قصد آمدن و باز ماجرا جوئی و حکومت چنگیزی را دارد!!
او جنایتکاریست که کتابها داستان دارد - پس بهتر نیست که در جوار ایبت آباد بن لادن در اسلام اياد سر به نیست شود ؟؟و نه قدم شومش به افغانستان شهیدپرور!
حقگوی

>>>   بعضي ها بدون كه فكر كنند ميگويند گلبدين حكمتيار انسان خوب است به نظر من كسايي كه ميگويند گل بدين انسان درست كار است يا بسواد هستند يا از روي تعصب نظر مي دهند چون به همگان معلوم است كه گل بدين يك انسان جنايت كار و وطن فروش است
سعيد از لغمان

>>>   دوستان بسیار عزیز وگرامی سلا وعرض ادب :
تعجب میکنم که جناب نویسنده با الفاظ بازی میکند ومینویسد "حزب اسلامی جناب حگمتیار بر نفوذ؟ ترین حزب در افغانستان است؟" اقای حکمتیار با صراحت از اقای قطب الدین حلال در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خودوحزبش اش را اعلان کرد" وشما دیدید که مجموع رای حزب اسلامی حکمتیار وخویش وقوم چقدر بود؟حتی به فیصدی نرسید. جناب ایشان در هرجای که هستند ارام باشند، افغانها دیکر راکت و جنجال نمیخواهند ، ارامش و تمدن میخواهند.
روستاقی- از قابل بای کابل

>>>   حکمتیار رهبر ملی واقعی افغانستان است وحکمتیار رهبر اصیل جهاد است که هیچ وقت تن به سازش ومعامله نداده وهمیشه برخلاف توقعات استعمار وچپی ها موقف اتخاذ نموده که همین سبب شده که همه افراد بی دین ومادی پرست ومتعصب وقوم پرست از شنیدن نام رهبر ملی وموسس نهضت اسلامی جناب حکمتیار هراس دارند ومخالفت میکنند.
پیام من اینست چرا بدون کدام علت با حکمتیار دشمنی میکنید در حقیقت همه شما از تبلیغات پوچ رسانه های غربی وکفری وماویست های افغانی متاثر شده اید هراس نکنید تجربه کنید که شخصیت حکمتیار یگانه شخصیت علمی وبا جرآت است که افغانستان را در شرایط سخت میتواند اداره کند.

>>>   کسانی که این کلب بی دین حکمتیارراحمایت میکنندآخریک موردبگوینداین بی دین بی خرد چی خدمتی به کشور کرده است؟ بجراین که نوکرپاکستان بوده وجوانان وطن راشهید کرده وکابل را راکت باران کرده است اوباید به سرنوشت بن لادن گرفتارشود وخداونداورابه جهنم ببرد
اویک خاین ملی صدی درصداست.

>>>   همه مردم افغانستان میدانند که حکمتیار یک جهادی است وتا به داخل افغانستان نیاید وجنگ را متوقف نکند آرامش به افغانستان نخواهد آمد پس بهتر است که بیاید ودر دولت آینده سهیم شود
Yousefi ازايران

>>>   گل بیدین راکتیار همه خوب میشناسم این میهن فروش نمیاید وقت تشکیل کابینه است قوم راکتیار تلاش دارند چند وزارت را نصیب خود کنند این جنایت کار نمیاید
یلدا نوروزی از گلستان

>>>   قو قو برگچنار
خير باشد گلبدين باز كرده شوق ديار
مگر ISA اوق كردش يااينكه كرده ميل دار
يا اينكه گماشته گان اش نبرد كار ازپيش به كامش
اينك نقاب زد با پوست پشك تا كه روا شود كارش
تاچه خواهد از جان اين ملت رنج ديده و زجركش
تا چند صبا ديگر ازعمر كثيف اش را رود به ارگ اش
يارب ترا سوگند به خون نابحق ريخته گان اين وطن
كم كن شر اين مرد و ديگر شروران راز دامان پاك وطن
محبي

>>>   حكمتيار بيايد به افغانستان چون او يك افغان است هر افغان حق دارد به وطن خود زندگي كند . حكمتيار بيايد به كابل ريئس جهمور اينده افغانستان شود بعد از اشرفغني چه اشكال دارد .حكمتياراز شخصيت هاي خون اشام خوبي است مردم را زياد گشته در كشتن دست با لا را دارد خوب بيايد كابل مگر چه مي شه ؟ من درامدن حكمتيار به كابل راضي هستم بيايد بهتر است .. تا او به افغانستان بر نگردد صلح به وجود نمي ايد پس امدن حكمتيار به كشور يك امري ضروري است .. بيايد ..

>>>   يك آدم خونخوار در متن دولبت قرار ميگيرد و تعداد خونخواران بيشتر ميشود.

>>>   من فکر میکنم حکمتیار بعداز سال2003 به افغانستان آمد یعنی افکار او آمد اشخاص مشهوری در حکومت کرزی از اعضای برجسته حزب اسلامی حکمتیار به حیث وزیر و والی مشغول کار بودند.گرچه من از حضور حکمتیار این جنایتکار تاریخ معاصر در کشور خوش نیستم اما باید یک حقیقت تلخ را بپذیریم که او حضور دارد.
مسلم

>>>   موافق بازگشت حکمتیار هستم
پامیری

>>>   در آمدنش صددرصد مخالفم چون حکمتیار لعنتی آله دست پاکستان است و باز پاکستان میخواهد جنگ های داخلی را تکرار کند.
وسلام غوری

>>>   گلبدین خاین مزدور پاکسان است هر کسی که خود را افغان میگوید و از افغانستان حمایت میکند نباید طرفداری از حکمتیار...خاین ملت کند چرا که هیچ قوم به تنهایی نمیتوند که بالای مردم عزیز ما حکومت کند .
1- زنده باد اوزبک ترکمن
2- زدنده باد تاجک پشتون
3- مرگ به کسانیک در طی 20 سال راکت باران انتهار کرد و میخواهند که به تنهایی حکومت کند . که هرگیذ امکان نداره.

>>>   حکمتیار از افغانستان است و به خاطر این وطن مبارزه کرده همانند دیگران مثل داکتر عبداله.سیاف. خلیلی. اشرف غنی.کرزی. و و و حق دارد درین وطن زندگی کند مبارزه کند رهبری کند وکسیکه مخالفت میکند مخالفت با وطن است مخالفت به باهم بودن است مخالفت به اتخاد است مخالفت به خواست های چند ملیون باشنده این وطن است فقد طرفدار جنگ اختلافات وووو است
جلال از تخار

>>>   مخالف آمدن حكمتيار به افغانستان هستم
سعيد از فراشغان

>>>   یک جنایتکار است اگر بیاید هم باید محاکمه شود و جزای اعمال شوم خود را بدهد.
میرویس از قندهار

>>>   حکمتیار بیاید کابل خوب است دراین 20 چند سال خوو کسی پیدایش نکرد بلکه درمدت کم دردم یک انتحاری بخیر برابر شود که هم خودش وهم مردم بیغم شوند کار بسیار خوب است که بیاید .
مسافرجبری

>>>   حکمتیار حق مسلم درین حکومت نیمه زنده که متشکل از تمام انواع و اقسام مخالفین...غلامان، باداران، هواداران دیموکراسی و غیره افراد و اشخاص ... گمنام است، را دارد. ما کاملاٌ موافق هستیم.
یک اخوانی از شهر خربزه

>>>   من مخالف امدن کلبدین به افغانستان هستم چراکه اویک حاین ملی است

>>>   مخالف آمدن آن هستم .
رحمت الله ازننگرهار

>>>   من مخالف بازگشت ایشان به قدرت هستم

>>>   جنرال خمثید گل دریکی از بیاناتش گفته بود :: مولوی حقانی وگل بیدین مانند خودم پاکستانی هستــــنــــــد

>>>   اگـــــر گیبدین بیاید واز پاکستانی بودنش صرف نظر کند واز همه مردم افغانستان معذرت بخواهد وباقی حیاتش را مانند یک انسان عادی به زندگی دوام دهد امکان دارد مردم اورا ببخشند
کرنکار از قندز

>>>   حتمی باید در حکومت شرکت کند ولی فکر میکنم به اندازه بی غیرت نیست که زیر دست عبدالله ویا اشرف غنی نار کند لهذا نماینده خود را روان کند وخود خارج حکومت فعالین کند
عبدالله

>>>   یک تعداد اعضای حزب گل بی دین با (ع ) است ویک تعداد شان با ( غ ) تعداد سهمیه چوکی از این میگیرند تعداد سهمیه از آن بالآخره ع وغ یک یک سهمیه میگیرند اما پیروان گل بی بی دوسهمیه به این ترتیب اگثریت حکومت از گل بی دین میشود وروزی شود که این پاکستانی کودتا کند ویا عمدا مشکلات در برابر حکومت ایجاد کند

>>>   ای کاش افغانستان حکومتی میداشت که کسانی را مانند کلبدین که دست شان بخون 60 هزار شهروند کابل آلوده است را میاورد و محاکمه و محکوم مینمود تا تاریخ این عدالت را با خط طلایی و یادگاری مینویشت
بلال - هرات

>>>   بیا تو سنبل افشانیم و عود در مجمر اندازریم
نثار مقدم جانان عقیق احمر اندازیم
ګویند تعارف الاشیاء باضدادها.
اشیاء بضد خود شناخته میشوند.
اګر ساهی نباشد سفیدی از چه شناخته میشود؟
درد بد را دوای بد.
اګر میخواهید مجاز پنجشیری ها تعدیل شود حکمت یار را بیاورد،

>>>   یک جنایتکار است اگر بیاید هم باید محاکمه شود و جزای اعمال شوم خود را بدهد.

>>>   این موجود اگر غیرت و وجدان میداشت تا حال باید خودکشی میکرد. آدمی که کشت، غلامی کرد و عزت و آرامی مردم را از بین برد، فقط به قدرت شیاطین آنهم از نوع چتلش متکی است وا خلاق انسانی برایش نامفهوم میشود. اگر این ... به کابل آمد باید ختم آخر کشور را هم بخانیم.

>>>   موافقم

>>>   گلبدین حکمتیار شخص است که بالایش حساب شده میتواند اگر بادولت یکجا گردد کمر جنگ میشکند .

>>>   من مخالف آمدن گلبدین استم بخاطر که قاتل هزاران مردم مظوم افغانستان است ،گلبدین نوکر وهابیهای عرب است .این قاتل حرفی مردم افغانستان آمدن دوباره اش مشکلاتی صددرصدی را ایجاد خواهد کرد ......
( همدرد از دایکندی)

>>>   مخالف اگر جناب حکمتیار به کابل بیاید چند فیصدی که امنیت در افغانستان است همان امنیت نسبی را هم از دست خواهد رفت .
فضلی

>>>   سلام دوستان ! سهم گرفتن در پروسه ی صلح و ظیفه ایمانی و وجدانی هر انسان و هر مسلمان میباشد . این کشور به صلح نیاز دارد . این را می پذیریم که از جانب تفنگ سالاران بی فرهنگ و نامسلمان 60 هزار شهروندان شهری کابل به شهادت رسیدند که کی باز خواست کرد ؟ سران و رهبران همه وهمه مقصر هستند که تاریخ این جنایات را فراموش نخواهد کرد به مثل جنایت و خیانت فاشیست های روس پرست 7ثور . اما آقای حکمتیار گفته بود که تا یک خارجی هست بازگشت من ناممکن و به جنگ ادامه میدیهم . ولی دوام مقاومت شان به بودن خارجی ها در کشور شد و تا اینکه امضای پیمان صورت گرفت و اگر آقای حکمتیار راست باشد تا سرحدی مرگ و پیروزی مقاومت کند و هر گاه مقاومت اش تا امضای پیمان و فریب دادن مردم و هدف چیزی دیگر باشد آمدنش مورد سوال است . همه میدانند که تمامآ اعضای حزب اسلامی در دولت سهم دارند که میتوانیم از آقای قطب الدین هلال و ارغندیوال تا پارالامان نام برد . اکنون به نظری بنده نقش آقای حکمتیار نسبت به گذشته بسیار کم رنگ بوده به آنهم آمدن حکمتیار و طالب افغانستانی از روی صداقت به پروسه صلح پایدار کار کنند و علیه مافیای داخلی و خارجی کار کنند مفید است . اگر آقای حکمتیار تعصب زبانی نداشته باشد میتواند حتی خوب حکومت کند .
( سیفی )

>>>   گلبدین یک چهره منفور تاریخ افغانستان است, کدام عاقل از این چهره منفور استقبال می کند.

>>>   من مخالف بازگشت حکمتیار به کابل هستم. او باید بخاطر کشتن هزاران کابلی بی گناه به محکمه معرفی شود.
نازنین از کوته سنگی کابل

>>>   هنوز خون شهیدان آتش سوزی سرای شمالی به اثر فیر راکت یا (عیدانه) ... راکتیار خشک نشده .هنوز یتیمان باقیمانده شهدای سرای شمالی در بدر کوچه به کوچه پی لقمه نانی سرگردانند.ما اگر فراموش کنیم تاریخ فراموش نخواهد کرد جنایاتی را که راکتیار در افغانستان زیر نام اسلام انجام داده وهنوز هم دعوای اسلامیت میکند لکه ننگیست بر پیکر دین مقدس اسلام .به زیر هر تار ریش این وحشی هزاران شیطان خانه کرده وهر کس با او کنار میاید ببردش به خانه خود .اگر از مردم پرسیده شود 101 فیصد مردم خلاف بر گشت این جانی ،قاتل ،...خون آشام،نوکر در جه یک پاکستان ،....جاسوس ای اس ای، میباشند .گفته یکی از بزرگان است میگویند(نفر اگر به میبود ده دی میبود) کسی که به قرآن در خانه کعبه سوگند خورد وعمل نکر پس آزموده را چرا آزمود.

>>>   باز هم نقشه جدید پاکستان !

>>>   ما مسلمان هستیم و عقیده به خداوند داریم و چیزی که خداوند فرموده آنرا به سر و چشم قبول داریم خداوند بزرگ فرموده است که هر کس که یک مسلمان را نا حق به قتل برساند جای وی در جهنم است حکمتیار نی گل بیدن یک قاتل ویرانگر چور و چپاول گر نوکر پا کستان و... هرقدر نقطه که مانده ام نمایانگر یک فاجعه وی استبناا بجای سهیم بودن وی در حکومت اگر حکومت مردمی و مسلمان است وی را باید محاکمه کند

>>>   من مخالف همه جنگسالاران...، و کسانیکه بعد از سقوط دولت داکتر نجیب الله در افغانستان بالخصوص در کابل بخاطر بدست آوردن قدرت جنگیده اند هستم نه تنها گلبدین بلکه همه اینها باید از خاک پاک افغانستان بیرون شوند حتی مرده ایشان هم باید در خاک افغانستان به خاک سپرده نشوند
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   در افغانستان هر چیز به فرمان ودستور غرب در راس ان امریکا عملی می شود نظریات افغان ها یک زره به درد نمی خورد ونه کسې به ان اهمیت قایل می شوند ، هر ریس جمهر که در افغانستان به قدرت می رسد به نظر من بیدون فرمان سفیر امریکا وجنرال ۴ ستاره شان اب خودرا خورده نمی تواند ، شما نه دیدین که عبدالله عبدالله که ۱۰۰٪ در انتخابات باخته بود به زور امریکا در قدرت سهیم شد ، و امروز دو باره همان غاصبین ودزدان را به پوست های دولتی پیشنهاد می نمایند ، ازین خاطر من هیچ نظر مثبت ومنفی نه دارم ( اب زور به بالا می رود ) زور لا لا است که انګور در تاک ها است .
( دکتور طاوس وردک لندن ) .

>>>   در افغانستان ویروسی بنام خلقی و پرچمی وجود دارد که تا اثار این ویروس در افغانستان باشد آرامی را نه حواهیم دید حکمتیار یک آنتی ویروسی است که بیا ید وآبگرید بشود شاید بعد از یک مدت آرامی
بیاید

>>>   در افغانستان اگه بیطرفانه قظاوت کنی همه میگن یا طالبی یا حزب اسلامی استی واقیت این است که این افراطی گرایی
حزبی را کنار گذاشته همه باید دست در دست هم بدهند تا مملکت آباد شود
محمد کو تلی

>>>   گذشته ازعما کرد های مثبت ومنفی اشخاص باید تاثیر پذیری انها را به بحث گرفت واین موضوع را بررسی نمود که ایا واقعا حکمتیار صاحب در بیرون اند ویا بخشی از پروژه ای بزرگ استعماراندایشان در ناکام سازی حکومت بنام مجاهدین رول اساسی داشته ودر تمام ادوار پیشین به نحوی در حکومت ها ومعامله ها شریک بودند از یک انگلیسی پرسیدند که چرا اقای حکمتیار را نمی اورید؟او به خنده میگوید از اقای حکمتیار تنها بوت هایشان در بیرون است متباقی همه در داخل میباشد ارغنیوال ووقاد وفاروق وردک وسباون و... همه نماینده های حکمتیار هستند ولی اینها مانند شتر مرغ گاهی مجاهد میشوند وبعضا تکنوکرات ویگان وقت هم در صورت ضرورت ملی وقومی خلاصه تااخیر ایشان مانند انسان موجود نا شناخته باقی خواهند ماند وشاید در اخرت بشناسیم که ایشان به کدام راه رفته اند
تبنگ چی

>>>   حکمتیار یک شخص... خادم بیگانه گان و ادمکش و جانی است هیچ افغانستانی حاضر به پذیریش این ...نیست

>>>   دکتور طاوس معکوس فکر کردی بخصوص در مورد برنده شدن اشرف غنی و باخت عبدالله.
مسلم

>>>   100% موافق هستم
مجاهد سابقه دار

>>>   کاملآ مخالف آمدن این شخص خاین ملی استم نمیدانم باز چه پلان های شوم را با لای مردم افغانستان و بخصوص شهر کابل دارد از خداوند سخت ترین جزا را برایش خوا هانم .
خراسانی

>>>   این مزدور پاکستان باید محاکمه شود... بر این وطن فروش.

>>>   با امدنش صد فيصد مو افق هستيم

>>>   آقای دکتور طاوس وردک لندن ! که وردکی مقرری که تاجیکی انتظار و باسه که هزاره او ازبکی شاه گرس . دوستی عزیز آن دوران گذشت و همه اقوام بیدار شدند و بخاطر حقوق شان جان دادند . اما دیگر دروغ نگوید زیراکه حکومت وحدت ملی معنی اش این است که 50% داکتر صاحب اشرف غنی رای برده و 50% داکتر صاحب عبدالله عبدالله رای برده است . تو برادر در افغانستان کدام نقش دیگر نداری و امید است که حرف صلح بزنید نه حرف دروغ و تفریقه انداز فاشیستی .؟؟؟
( سیفی )

>>>   آنانیکه علیه داکتر نجیب جنگیدن مجاهدین واقعی افغانستان بودند در عین حال مرتکب اشتباهات زیادی نیز شدند که باید مورد چشم پوشی قرار نگیرد و آنچه که بر میگردد به برداشت شخصی من بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور حکمتیار در برابر حکومت اسلامی بغاوت نموده و اجازه نداد که مردم ثمره انقلاب اسلامی وتاریخی خود را ببینند و نتیجه این جنایت حکمتیار بدنامی جهاد افغانستان و ضعیف شدن وبعدتر از بین رفتن نخستین حکومت اسلامی کشور گردید.
کابل ویران شد و صدها مسلمان هموطن به ناحق توسط راکت های کور این مدعی اسلام به شهادت رسیدند واینکه امروز هم حکمتیار عملاً مردم و نیروهای امنیتی کشور را به قتل میرساند که باید محاکمه شود.
محمدلطف الحق مسلم

>>>   من كدام فرقي بين حكمتيار، احمد شاه مسعود، رباني و علي مزاري نميبينم. همه شان باعث ويراني كشورشان شدند.

>>>   اگر پای گلو در افغانستان رسید باز کمونیست ها را گرد خود جمع میکند. تنی یاد تان رفت، دوستم یاد تان رفت؟ صدها کمونیست و افغانملیتی ها در حزب گلو جای گرفته است
پیمان

>>>   گل بی دین نوکرآی اس آی ویهودیان است ، دین اسلام نباید ازنگاه واعمال گلو ، طالبان وداعش بررسی ومورد قضاوت قرارگیرد ۰اگردین اسلام خدای ناخواسته از زاویهٔ این گروه های... مورد ارزیابی قرار گیرد پس این دین یک دین خشونت ، وحشت ، خیانت ، جنایت ، ترور ، اختناق ، دزدی ، چپاول ... وده ها خصلت بدی که درقاموس انسانیت موجود نیست ، معرفی گردیده ومعلومدار فاصله بین دین اسلام وپیروانش روزتا روزبیشترمیگردد ؛ چون گل بی دین یکی از این عناصر ...است که دین اسلام را بدنام ساخته ومطابق اوامر پاکستان سبب بربادی وتباهی وطن عزیز ما افغانستان گردیده ونباید پای ... این وطنفروش به خاک پاک افغانستان گذاشته شود ، بگذار تا این جانی وقاتل دروطن اصلی اش چتلستان امرارحیات کند ودرخدمت بادارانش قرارداشته باشد ، فعلاً سبب ناکامی دولت فعلی ودولت قبلی موجودیت افراد وابسته به این جنایتکاران وهوا خواهان آنهامیباشد ، پس ما به آمدن این ... جداُ مخالفیم وآمدن اورا فال بد گرفته وسبب سقوط نظام میدانیم
تعدادی ازاستادان ومحصلان دانشگاه کابل

>>>   با آمدن این...جانی به افغانستان چه که با زنده بودن این لکه ننگ برای یک دقیقه راضی نیستیم. او بمثابه منفورترین و پلیدترین چهره افغانستان باید فوری اعدام شود.

>>>   گلب الدین ازچنین قماش انسانهاست ، اویک انسان عقده ئی ، جاه طلب ، جانی ، قاتل ، دزد ، راهزن ، مزدور آی اس آی ، نوکر بیگانه واشرار است بناءً به آمدن این خائین ملی موافق نیستم
داکترفلک ناز از شفاخانهٔ زایشگاه

>>>   اگر بیرون بماند خطر ناک است
اگر داخل بیاید گشته میشود

>>>   بنده با احترامی که به بزرگان جهاد دارم ولی عرض میکنم که دوره چهره های افراطی و اسلام گرایهای افراطی گذشته و مردم عزیز افغانستان دیگر دنباله رو افراط و افراط گرایان نیستند .
محمد از هرات

>>>   حکمت یار یک جنایت کار جنگی است باید مجازات شود

>>>   موفق استم بخاطری که مخالفین کم میشود وحقش هم است از افغانستان است چرا مسعود ربانی فهیم وغیره وغیره.....که امدن وتمام افغانستان چور کرد حق دارد حکمتیار باامدنش به افغانستان حق ندارد تمام ... خیانت کرد تنها حکمتیار نی
ابراهیم ازکابل

>>>   جناب حکمتیار دیگر نه برای دوست و نه برای دوشمن چهره‏‏ مهمی نیست؛ چون ایشان در مقابل حکومت با تمام توان ایستاد اما شکست خورد و دیگر کسی ندارد تا بمب سفارشی او را به کمر ببندد، از رفتارش هم پیداست که اعتقادی به آباد کردن وطن ندارد پس همان به که چندصباح باقی مانده را در همان سوراخ های موش مخفی شده وشریک غله جات آن ها باشد.
منصف.

>>>   دکتور طاوس وردکی. لندن!
لطفآ شما قبل از تبصره سیاسی نوشتن و کتابت زبان فارسی{دری} یاد بگیرید تا انسان کامل شوید بعد از آن راجع به مسائل سیاسی بپردازید....

>>>   اين جنايتكار بايد اعدام شود.
بهروز از سيدني

>>>   این بدبخت وطن فروش نوکر آی اس آی باز بیدا شد. خواب است و مهال که مردم شریف افغانستان بمباران کابل را ازیاد ببرند..گلبدین هیچگاهی در افغانستان جا نخواهد داشت..
هادیزی تورنتو کانادا...

>>>   خلاصه مطلب اینکه این نظر سنجی از تمام ولایات کشور تقریبا شاهد این نتیجه هستیک که اینقدر لعنت که به کلب الدین فرستاده شده است به ابلیس هم نمیشود بد بحال قاتل... مرتجع گل بی دین قسم بخدا که چهره ...را که مینگرم در تصویر اعصابم در هم و بر هم میشود تا خون... را بریزم
حق مراد از اخچه

>>>   مخالف امدن گل بی دین هستم .

>>>   این مزدور پاکستان باید محاکمه شود... بر این وطن فروش

>>>   ما با آمدن شوری سابق موافقیم نه به آمدن گلبدین خاین ملی

>>>   این ها بودن که بنام اسلام زدن کشور را خراب و تباه کردند. در 24 ساعت 400000000000 فیر راکت را حکمتیار از چهار آسیاب به کابل میکرد که همه مردم ملکی کشته میشدند این لوده بدرد ما نمی خورد .نی یا ید نمی خواهمی اش .

>>>   به دوستم سهم قدرت رسید،اما دنبال گدایی قدرت وچووکی میباشد. چرا؟
از یک محبت چوکی از طرف دیگر غرور اوغانی اش

>>>   آقای گلبدین روزیکه بخارخانه مکروریان را با راکت زدی و با افراد نادان خود با دوربین از کوه زنبورک نگاه میکردی وچنان میخندیدی که فکر میکردی یک خدمت بزرگ به این وطن کردی شما جز خراب کردن و کشتن مردم بی گناه شما فقط یک خدمت که به این مردم کردید بگو که ما از آمدن شما استقبال کنیم.
وحید مقدس از چهلستون

>>>   با آمدن گلبدين حكمتيار به افغانستان مخالف هستيم
فراشغان لغمان

>>>   در ویرانی کابل 80 فیصد شورای منفور نظار داشت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است