اخراج غیرقانونی مهاجرین افغان از ایران؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۲    ۱۳۸۸/۱۲/۱۵ کد خبر: 8340 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، مسئولین ریاست مهاجرین نیمروز می گویند ایران بیش از 3400 مهاجر را از کشور خود اخراج نموده است.

آنها می افزایند که این عده از مهاجرین از طریق پل ابریشم اخراج شده و در نیمروز بسر میبرند.

حاجی امان الله، رئیس مهاجرین نیمروز به روز گفت ایران این تعداد مهاجرین را بدون هماهنگی مقامات آن ولایت اخراج کرده است.

وی افزود که 1020 تن از اخراج شدگان را بانوان و اطفال بشمول دو بانوی بی سرپرست تشکیل می دهند.

مسئولین ریاست مهاجرین نیمروز می افزایند در حال حاضر وسائل و امکاناتی در دسترس ندارند تا آنان را که از مناطق مختلف کشورند در مناطقشان جابجا کنند.

گفتنی است که در جریان ده روز اخیر 1600 مهاجر افغان بطور داوطلبانه از ایران از طریق نیمروز به کشور نیز بازگشته اند.

اکنون حدود دو میلیون مهاجر افغان در ایران به سر میبرند و مسئولین ایران به جز از 900 هزار تن، بقیه را غیرقانونی عنوان میکنند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ایران باید از تاریخ گذشته ی خود پند گیرد(مغولها)که کمی کشورش آباد می شود غرور و نژاد پرستیش گل می کند. و به کسانی زورمی گوید و بد رفتاری می کند که دولت آنها برای فعلا ضعیف و دست نشانده است وهیچ باز خواستی در کار نیست.اگر شهامت دارند با پاکستانی ها چنین رفتاری کنند.
آباد شَ افغانستان آزاد شَ هم وطنان
س.ع.حسینی
مشهد

>>>   تا کی ایرانیها افغانها را در کشورش غیر قانونی بپزیرد؟؟؟؟
ایا کسی است که جواب این سئوال را بدهد؟؟
کشور ماوشما با این قومپرستیها هیچ وقت درست شده نی نیست.
مالستانی

>>>   با عرض سلام و ادب خدمت برادران افغان
من یک ایرانیم و شاید نظرم درست هم نباشد
اما شما هم باید وضعیت اقتصادی نابسامان ایران را درک کنید
با همین شرایط ، الان ایران توانایی تامین اقتصادی ملت خودش را هم ندارد . تعداد زیادی از برادران افغان در ایران تبعیت گرفته اند و مشغول کار و زندگی هستند . باید بپذیرید که این شرایط ، ایران را در تنگنا قرار داده و شاید برایش راه حل دیگری باقی نگذاشته ، مگر اینکه مهاجرین غیرقانونی را اخراج کند .
من شخصا از این وضعیت که برای افغانها بوجود آمده ، بسیار ناراحتم و امیدوارم افغانستان به صلح و ثبات دست یافته و شرایطی بوجود آید که ملت بزرگ افغان از سراسر جهان به وطن بزرگ و مقتدر خویش بازگردند و به زندگی در آن افتخار کنند .
به امید دوستی روز افزون ایران و افغانستان و تاجیکستان .
پاینده باشید

>>>   حاجی امان الله، رئیس مهاجرین نیمروز مگر شما افغان های غیر مجاز را با هماهنگی مسئولین ایرانی به ایران می فرستید که توقع هماهنگی ایرانی ها را دارید ؟! آیا نمک نشناسی کافی نیست کمی حیا و شرف هم چیز خوبی است که انسان داشته باشد ؟!

>>>   والله برادر همین برادر ایرانی هم راست میگه.
تا کی ایران شانه های خود را برای افغانها خم کنه اخر ایران هم ملتی دارد.
خ.کندهار

>>>   او بیدرا افرین به ایرانیها که 25-30 سال میشه که ما افغانها ره بدون مدرگ جای داده. اگر ماوشما جای ایرانیها میبودیم چه میکدیم؟؟
خواهش میکنم یگ کم منطقی باشید.
کابلی

>>>   ایران باز هم پول میخواهد که این کار ناشایسته را انجام میدهد آیا اخراج کردن زنان بی سرپرست و کودکان بی سر پرست در دین مقدس اسلام درست است ؟

>>>   عزیزانی که میگید تا کی ایران صبر کند:
مگر ایران به هموطنان عزیز نان مجانی می دهد وشکم انها را سیر میکند.
مگر انواع واقسام جزیه را از این افغانیهای مسلمان نمی گیرد.
مگر بدترین کارها را برادران افغانی ما انجام نمی دهند.
و...
واقعا معنی مسلمانی را باید از ایرانیها یاد گرفت...

>>>   افغان ها راه خود را گم کرده اند و توان گرفتن حق خود را از دولت و مسوولین شان ندارند و نان و اراده شان را در اختیار خارجی ها قرار داده اند بعد از دیوار همسایگان بالا می روند و حقوق شان را در کشور های دیگر جستجو می کنند

>>>   تاسف خودم راباید اعلام نمایم با گذشت بیش از 8سال ازحاکمیت آقای کرزی وحضور بیش از 40کشور در افغانستان مردم محروم وزجر کشیده ماباید جهت کارکردن به کشورهای همسایه بروند. چرانمیخواهیم قبول کنیم که تاکی باید همسایگان ما جور مارا باید تحمل کنند باید مقداری هم به همسایگان حق بدهیم . نمیشود همیشه طلبکارانه با همسایگان برخورد کنیم
.ج الف از نیمروز

>>>   زمستان خواهد گذشت بینی سیاه به ادم برفی خواهد ماند.
علاقه ایران به ارامی در افغانستان امینقدر است که پیشک از خداوند کاو بخواهد.

>>>   حاجی غلام دستگیر والی نیمروز اعلام کرده که ایران از یک سال قبل به اینها هوشدار داده بود که یا به شهرهای ایران برند و یا اینکه به افغانستان برگردند.و الان که ماندند دارند رد مرز می شوند. اما حاجی امان اله می گوید بدون هماهنگی مقامات نیمروز بوده است .
اخر دروغ گوئی تا به کی

>>>   با سلام
ما افغانستانیها همیشه مسایل را یک طرفه مینگریم ، آخر تا به کی ما منت ایران و ایرانی را بکشیم ، برگردین به وطن و وطنتان را آباد کنید . ایرانیها هم حق دارند .

>>>   ببخشید برادران عزیز شاید اندازه 3 میلیون 2 هزار فرق داشته باشد مگر در وقت ببرک و نجیب در مکاتب افغانستان ایرانی ها هم ازادانه تکرار میکنم ازادانه درس میخواندن دو همصنفی من هم دو دختر ایرانی بود بیسار دختران با ادب و خوبی بودن فرق بین ما و انها هیچ نبود حتا معلم ها همرای ایشان روحیه خوبتری
داشتند و همیشه تکرار میکردند اینها مهمان ما هستند ...

>>>   این درست است که خیلی ها بدون مدرک هستند امافراموش نکنیم آنهایی که مدرک هم دارند نیزوضعشان بهتر ازبی مدرک ها نمی باشند! ولی باید اعتراف کردکه اکثریت مردم ایران مهیمان نوازهستندوبا مهاجرین ما ابرازهمدردی می نمایند،بلی پیدامی شوند کسانی که درصدداذیت وآزارمهاجرین هستندکه حساب آنها ازبرادران وخواهران ایرانی ما جداست وازدیگرسوی ماخود باید به فکروراه وچاره باشیم به خدا اگرخودمان دست به دست هم ندهیم وهمدیگر راقبول نکنیم همیشه بایدجلو دیگران سرخم کنیم .
ملت زنده وپویا آن ملتی است که سرنوشت خودرا به دست خودش می گیرد وآن وقت است که می تواندبا اقتدارباجهانیان حرف بزندوسنگینی ترازورا به سمت خودش بچرخاند.
جنگ ها،کشمکش ها،اختلافهای قومی،منطقه ی ،طبقاتی و...مارا درجهان سرافکنده نموده است !!!
ماملتی بودیم که انگلیس را به چالش کشاندیم ،شوروی راباقدرت ایمان ازکشورمان بیرون راندیم وبه همین زودیها نیروهای خارجی اشغال گرنیزازکشوررانده خواهندشد به اینکه یکی باشیم وهمدیگرراتحمل نماییم درغیراین صورت روزگارما اینکه هستیم بدتر خواهدشد که ان شاء الله شاهدسالهای اقتداروعزت گذشته باشیم.
به امیدافغانستان سربلند،آزاد،مترقی،مستقل وسبزهمیشه سبز.
(حسینی سیدمحمدعلی-مشهدمقدس)

>>>   در افغانستان حکومت نجیب الله چند هزار ایرانی را ریگان به خارج روان کرد تا تحصیل کنند.
اگر چی دولت ما چندان پولی برای اطفال افغان هم نداشت.

>>>   با سلام خدمت شما دوستان عزیز.
من یک ایرانی هستم و چند وقت دیگر به افغانستان سفر خواهم کرد.
راستش دوست ندارم با من بد رفتاری شود.
من از سری اشخاصی بودم که با افغانستانی های بسیاری در ایران سروکار داشتم تا آن حد که من به بیش از 20 جشن عروسی آنها شرکت داشتم.
به هرحال اگر در ایران مورد آزار و اذیت قرار گرفتید من از این بابت معذرت می خواهم.
راستش چون ایران کشوری است که مهاجری ندارد(منظورم از کشورهای مختلف) ، مردم راه و رسم برخورد با مهاجران را نمی داند. در صورتیکه در اکثر کشورهای اروپایی و بویژه آمریکا که خیلی مهاجر پذیر هستند از این مسائل بسیار اندک است.
موفق باشید.
خوشحال می شوم بعضی از دوستان قبل از مسافرت من به افغانستان با من ارتباط برقرار کنند تا شاید بتوانم بهتر آنجا را بشناسم.
قول می دهم که در اولین فرصت جبران کنم.
با تشکر.
داریوش - تهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است