کارگران افغانی به عربستان و قطر بشتابند!
چرا کارگران افغانستانی باید برای امر معاش به کشورهایی اعزام شوند که مهد گسترش تفکر تروریزم و افراط گرایی هستند و به هموطنان ما به جای نیروی کار به دید افرادی مستعد برای طالب و داعشی شدن می نگرند و هدفشان از دادن تخصص به این افراد، صددرصد سوءاستفاده فکری است؟! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۳/۹/۳ کد خبر: 84154 منبع: پرینت

محترم علی افتخاری سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی کشور از امضای تفاهمنامه صدور ویزای عربستان برای شهروندان و کارگران افغانستانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: انتظار می‌رفت در نخستین سفر رییس جمهور افغانستان به عربستان این تفاهمنامه امضا شود اما به دلیل اینکه سفر محترم اشرف غنی به منظور ادای حج عمره بوده این اقدام به سفر آتی وی که در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد موکول شده است.

سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی خاطر نشان ساخت: اقدامات لازم برای توزیع ویزا برای افغانستانیهای مقیم عربستان سعودی نهایی شده است. امضای این تفاهمنامه نیز در بحث قانونمندسازی حضور کارگران افغانستانی در عربستان سعودی، توزیع گذرنامه افغانستانیی و صدور ویزای کار برای شهروندان کشور بسیار موثر است چرا که پیش از این شهروندان افغانستان به منظور کار در عربستان سعودی از طریق شناسنامه‎های پاکستانی رفت و آمد می‎کردند که همواره سبب بروز مشکلاتی برای آنان می‌شد.

محترم ابراهیمی رییس تنظیم تامین اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی کشور نیز روز گذشته اعلام کرد: این وزارت بر اساس توافقنامه‌ای بزودی 3 هزار کارگر متخصص را به قطر اعزام خواهد کرد.

وی در جریان سفر خود به ولایت بلخ با بیان این مطلب گفت: در تفاهم با کشورهای حاشیه خلیج فارس، حدود 5 هزار کارگر متخصص و فنی به این کشورها اعزام خواهند شد که در مرحله اول این برنامه 3 هزار کارگر متخصص به کشور قطر سفر می‌کنند که البته این کارگران پس از فراگیری مهارت‌های لازم به قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهند رفت.

در این شکی نیست که میزان بیکاری در کشور نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است که دلیل عمده ی آن کاهش علاقمندی سرمایه گذاران خصوصی و عدم برقراری امنیت کامل در کشور می باشد هرچند که کم کاری وزارت کار و امور اجتماعی همیشه به دلیل نبود بودجه کافی و عدم حمایت مالی بانک جهانی، پوشش داده شده است.

اما چرا عربستان و قطر؟ چرا کارگران افغانستانی باید برای امر معاش به کشورهایی اعزام شوند که مهد گسترش تفکر تروریزم و افراط گرایی هستند و به هموطنان ما به جای نیروی کار به دید افرادی مستعد برای طالب و داعشی شدن می نگرند و هدفشان از دادن تخصص به این افراد، صددرصد سوءاستفاده فکری است؟!

وقتی کار به اینجا می رسد که ما با دست خود فرزندان این وطن را به دهان افعی وهابیت و افراط گرایی می فرستیم یادم از گفته ی یکی از سخنرانان مطرح ایران می آید که گفته بود: متاسفانه دولت جمهوری اسلامی در حق مهاجرین مسلمان افغانستان کوتاهی نمود البته نه به لحاظ مهمان نوازی و مهاجر پذیری. چرا که برهیچ کس پوشیده نیست که دولت ایران بیش از سه دهه میزبان سه میلیون مهاجر افغانستانی بود که در هیچ جای دنیا نمونه ندارد.

اما به گفته ایشان، اگر بگوییم از این سه میلیون مهاجر یک میلیون نفر جوان بودند، به جرات می توان مدعی شد که نهصد و پنجاه هزار نفر انها در ایران خیاط و کفاش و بنا و سیم کش و نقاش و عمله سرگذر شدند و تنها تعداد بسیار کمی از آنها موفق به کسب تحصیلات عالی و تخصص گردیدند در حالیکه به گفته مسوولان ایرانی ، مهاجرین افغانستانی از ضریب هوشی بالا، استعداد فوق العاده و سخت کوشی فراوانی برخوردار بودند. اما مدیران ایرانی بنا به سلایق شخصی این استعدادها را از کشور خود رانده و با دلی پر از درد به سوی کشورهای غربی ارسال کردند تا غربیها از آنان استفاده نمایند.

انصاف مطلب این است که حتی عربستان سعودی این مهم را درک کرد و با جذب مهاجرین افغانستان آنها را تا مقطع داکتری در رشته مختلف پیش برد و اکنون از همین مهاجرین افغانستانی مسلط به زبان عربی در ترویج تفکر وهابیت و افراط گرایی استفاده می کند.

که البته از فواید مهاجر شدن این دردهای التیام نیافتنی است. بگذریم.....

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم ما بیچاره وفقیرند جز این دیکر چاره ندارند که به کشور های دیکر به کارکری بروند کاش دولت صادق و دلسوز میداشتیم تا ذمینه کار را به مردم آمده میکرند هرچند به نفع دراز مدت این ملت نیست اما در حال حاضر کمکیست برای ما.

>>>   بلی ها درزمانهای سابق یهودیان هم مهاجرشدندتاوطن رابکلی ازدست داده یلاخره انگلیس به صفت عسکرخود دوباره در وطن شان جابجاکردهنوزبه صفت دشمن همه منطقه مزدورمعاش است. افغانهاهم حال سینه خودربه نفع دیگران سپرکرده درآینده قانونی درمقابل خون خودنان خواهدخورد.
بیطرف

>>>   کارگر ما اگر به پاکستان برود که آنهاخودشان صادرات کارگر به کشور ما دارند و ایران نیز با همین مهاجران موجود هم مشکل دارد هر روز نق می زند و مالیات کارگر می گیرد و میگوید ماسترهایمان را بیکار کردی و هم کارمی کشد و هم ناله می کند بهتراست از ظرفیت صدها هزار نفری اشتغال در بخش زراعت با مدیریت منابع آب وتوزیع زمینهااستفاده کرد.
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   هزارافسوس بحال شما فهميده ها كه جز تشويش افكار ديكر جيزي نمي دانيد اكر مسيحي شوند مشكلي نداريد اكر بخاطر كاربروند صدها تهمت مي بنديد.كدام يك ازكاركران مقيم در عربستان براي افغانستان مشكل خلق كرده اند

>>>   مامردم افغانستان ازاقدامات دولت وحدت ملي به رياست محمداشرف غني كه به مشكلات مردم رسيدگي ميكنندنهايت تشكري ميكنيم كه اولويت كاريشان مشكلات مردم قرارداده است

>>>   بهترين دانشگاه های تهران در همه مقاطع روی شهروندان افغانستان باز هست. حتی بسياری بورسيه هم می گيرند ولی اگر در وطنشان به دنبال شغل نباشند ممکن هست اثری از زبان دری در افغانستان نماند و کشورتان مسکن چچنی ها، سعودی ها و پاکستانی ها خواهد شد!
يادآوری می کنم 20 مليون نفر در ايران تحصيلات دانشگاهی دارند و تنها تعداد اندکی قادرند از استعدادهايشان استفاده کنند و درآمدشان هم بالاتر از ساير مشاغل نيست. سالانه 150 هزار نفر نخبه از ايران جذب کشورهای غربی می شوند.

>>>   آنهاباید ازتخصص یادگرفته خوددرایران استفاده کنندونماینده مشهددرمجلس اعتراض به حضور کارگران ساختمانی افغان داشت .خوب اینهاجایی بوندکه تقاضاباشد.
نکته مهم این است که به گفته ایرانیهامرغ همسایه غازاست .اشرف غنی بامدیریت آبهای روان هریرود وهلمندوآمووکوکچه ورودهای کوچک وواگزاری صدها هزار هکتار زمینهای اطراف آن به مردم می تواندفرصت شغلی صدهاهزارنفری ایجادکندنه اینکه دربدر اینجاوانجابفرستدوآخرهم مانند ... یک لگدبزنند.
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   افغانی اجازه خرید سیم کارت را در ایران ندارد چه رسد به تحصیل دانشگاهی! انصاف و راستگویی هم چیزی خوبه!

>>>   واقعا انصاف و راستگویی چیز خوبی است! افغانها هم در ایران دانشگاه می روند وهم سیم کارت دارند دروغ نگو ودر گذشته سیر نکن خودت خوب می دانی دروغ می گوبی وامیدوارم سزای دروغگویی و کینه پراکنی ات ذا ببینی

>>>   اقای شیوا نمی دانم از این همه دشمنی و تفرقه افکنی چه چیز عایدت می شود ولی امیدوارم خداوند جواب کارهایت را بدهد وامیدوارم کارگرانی که به قطر می روند مثل شما نمک نشناس و... نباشند

>>>   من از تمام برادران همزبان ایران معذرت خواهی می کنم ومی خواهم بدانند که همه ما مثل شیوا نمک نشناس نیستیم بله درست است افغانها در ایران هم تحصیل می کنند هم سیم کارت دارندهم رانندگی می کنند ودر واقع زندگی ارامی دارند اگر خود ریگی به کفش نداشته با شندبعضی وطندارها با گفتن دروغ ویا تعریف خاطرات دیگران مثلا ندادن نان در نانوایی ویا همین اجازه تحصیل ندادن در مدارس فقط قصد تفرقه افکنی وپوششی برای ضعف خود وایجاد ترحم هستند من در ایران بیسواد بودم کارفرمایم ادم خیلی خوبی بود به من خواندن نوشتن یاد داد وبه کلاسهای نهضت سواد اموزی رفتم ودیپلم گرفتم وواقعا امیدوارم هر جا که هست خوش و سلامت باشد الان در کابل با سرمایهای که در ایران جمه کردم کار می کنم ومی خواهم به دانشگاه بروم از همه ملت ایران هم ممنونم
مها جر سابق

>>>   درجواب به مهاجر سابق
ضمن تشکر از اینکه حقیقت را گفتی.مشکل این جماعت تفرقه افکن انست که قصد ندارند به کشورشان افغانستان خدمت کنند.شما در ایران زندگی کردی و در نهایت به کشورت برگشتی و خوب یا بد با سربلندی در ان زندگی میکنی.اما اینها می خواهند برای همیشه سربار بقیه ملت ها باشن و علاقه ای هم به افغانستان و مردمش که به خدمات انها نیاز دارند ندارند.نمیخواهند برگردند تا کشورشان را اباد کنند تا هم خود از ان بهره برند هم سودشان به بقیه ملت افغانستان برسد و چون میبینن میزبانان حاضر به پذیرفتن دائمی انها نیستند و چاره ای جز بازگشت ندارند به دروغ پراکنی و تفرقه اندازی می پردازند.افرین بر شرف شما که هم راست میگوئید و مهمتر از ان زندگی و اسایش خود را با دراوردن نان حلال در سرزمین خود جستجو میکنید در نهایت هم امثال شما هستید که با سخت کوشی به موفقیت میرسید و اینها هم طبق معمول در حال ناله کردن از زمین و زمان هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است