سفیر افغانستان در کویت مقصر است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۱    ۱۳۸۸/۱۲/۱۷ کد خبر: 8421 منبع: پرینت

بنده لازم می دانم به منظور بیان حقایق به همه خوانندگان محترم از کلاه برداری و دست برد زدن سفارت افغانی در کویت بر بورس های تحصیلی که حق تمام ملت افغانستان به حساب می رود و آنها را تنها به افراد مربوط به قوم و وابستگان خودش منحصر ساخته مطالبی را یاد آور شوم.

قبل از بیان مطلب فوق لازم به یاد آوری است که دولت کویت هرسال چهار بورس تحصیلی را برای جذب شدن به دانشگاه دولتی کویت و یک بورس تعلیمی را هم به معهد الدینی یا دوره لیسه اختصاص داده و در خدمت دولت افغانستان می گذارد.
سپس سفارت افغانستان در کویت غرض کاندید شدن افراد شایسته و مستحق به این بورسها وزارت خارجه را در جریان گذاشته و به دنبال آن وزارت تحصیلات عالی از طریق دانشگاههای مختلف در کشور و یا هم وزارت معارف از مدارس دینی دولتی اشخاص ذی حق و مناسب را به این بورسها معرفی میدارند و بالآخره با طی این مراحل قانونی دانشجویان به دانشگاه کویت و معهد الدینی جذب می گردند.
ولی از زمانی که جناب کریمی متصدی سفارت افغانستان شده اند عده ای از افراد توسط جناب شان به خاطر داشتن روابط به بورسهای تحصیلی معرفی شده و این سر آغاز بی قانوی وتخلف در سفارت افغانستان در کویت بود.

امسال هم به خاطر ناپایداری وضع سیاسی افغانستان و تغییر و تبدیلی ها در پست های مهم دولتی و به ویژه وزارت خارجه کشور جناب سفیر افغانستان آقای عبد الرحیم کریمی ( وزیر اسبق عدلیه کرزی ) که از جمله مجاهدین خود را می شمارند ( مجاهد پشاور نشین) و همواره مجاهدان دیگر را بر اثر انحراف شان از مسیر جهاد و حق تلفی ها به باد انتقاد می گیرند و خود را عالم و دانشمند نیز بر می شمارند، برای این که ایشان اینبار از سفارت کویت ختم وظیفه شده اند جناب شان تمام بورسهای تحصیلی را از مجرای غیر قانونی و بدون در جریان قرار دادن وزارت خارجه و حتی بقیه اعضای سفارت ؛ باز هم تأکید می کنم همه بورسیه ها را برای دوستان و اقارب نزدیک به خویش تخصیص داده و به حق همه ملت دست برد زده که در پیشگاه خداوند بزرگ جوابگو خواهد بود.

مطلبی را که من مینویسم بخاطر انگیزه قومی و یا شخصی نیست فقط بیان واقعیتی است که توسط یکی از منسوبین دولتی به شکل غیر قانونی و ظالمانه در خارج از کشور صورت گرفته است. بناء برای وضاحت بیشتر نام گرفتن از افراد معرفی ضروری به نظر می رسد تا راه شک و گمانه زنی ها بسته شود و همه در جریان قرار گیرند زیرا نمی شود که از این دزدی که در روشنی آفتاب صورت می گیرد چشم پوشی شود و یا مردم ما از آن بی خبر نگاه داشته شوند.
به یکی از بورسها فرزند خودشان انتخاب گردیده در حالی که یک پسر و دختر دیگر و همچنان یک دریور زاده شان از طریق حق خود شان به حیث دیپلمات به دانشگاه معرفی شده و مصروف تحصیل هستند که حق شان شاید باشد. ولی حالا در آغاز کورس جدید پسر دیگر شان را به بورس تحصیلی که سهمیه همه مردم افغانستان میباشد کاندید نمودند که یک حق تلفی و جفای آشکار در حق دیگران است.

بورس دومی هم به خانم خواهر زاده اش اختصاص داده شده که خود خواهر زاده اش در زمانیکه جناب آقای کریمی سمت وزارت عدلیه را به دوش داشتند، به یکی از بورس هائیکه به وزارت عدلیه فرستاده شده بود باز هم جناب شان بدون در نظر گرفتن شایستگی و لیاقت خواهر زاده خود را در سال 2004 به بورسیه معرفی داشتند در حالی که افراد با استعداد، لائق و موفق تر دیگراز وی در وزارت مذکور بودند و تا اکنون هم این جوان لایق دروسش به پایان نرسیده است و همین اکنون (یعنی سال 2010) خانم همین خواهر زاده خود را که تازه عروسی کرده و حتی به اصطلاح افغانی ( مراسم تخت جمی ) اش هم به پایان نرسیده به بورس تحصیلی معرفی نمودند که هفته گذشته از کابل به کویت پرواز کردند.

بورس سومی هم به خسر بوره سکر تر آقای سفیر تخصیص داده شده که دوسال قبل به بورس معرفی شده بود و به خاطر داشتن نمرات پائین و دست کاری اسناد تعلیمی وی در سفارت؛ از سوی دانشگاه رد شده بود و از دو یا یک و نیم سال به این سو در کویت به سر میبرد و سهمیه گذشته را ضایع کرد و اکنون در اثر بی توجهی و عدم مراقبت از سوی وزارت خارجه کشور این جوان بخاطر روابط کاری و یاهم قومی بار دیگرکاندید بورس تحصیلی شد و یک هفته قبل به کابل آمد و دوباره برگشت و دوبار حق تلفی و خیانت صورت گرفت وهیچ کدام باز پرسی از سوی وزارت خارجه صورت نگرفت که نخست چرا یک شخص نا اهل و بدون شرایط به بورس معرفی می شود و دوما چنین اشخاصی که یک بار بورس را تلف کرد چرا بار دیگر حق تلفی کنند، متأسفانه که هیچ باز پرس گر وجود ندارد.

بورس چهارمی هم به دختر یکی از دوستان جناب سفیر اختصاص یافته که تمام اینها فقط از طرف شخص سفیر به این بورسها معرفی شده اند و از قوم ازبک هستند که یا وزارت خارجه از آن کاملا بی خبر است و یا اگر خبر هم داشته باشد که در هردو صورت در خیانت باهم مشارکت دارند زیرا یک سفیر از نگاه قانونی حق ندارد که تمام سهمیه یک کشور را به افراد مربوط به قوم خود و مشخصا افراد فامیل و خانواده اش تخصیص دهد و اگر وزارت خارجه و یا هر مرجع دیگر در این امر دست داشته باشد؛ در خیانت و زیر پا زدن عدالت با هم شریک اند.

بورس پنجمی که باید شاگرد یک مدرسه دینی به آن معرفی می شد که نشد و آن بورس ضایع شد. پس مسؤول تمام این بی قانونی، ظلم ، حق تلفی و زیر پا گذاشتن حق مردم مظلوم کشور چه کسی است؟

فکر میکنم بسیار واضح است که مسؤول درجه یک سفیر افغانستان و دست اندرکاران وی در این حق تلفی است و ثانیا وزارت خارجه کشور مسؤول است باید جلو این عمل نادرست و ....... را می گرفت و اگر از این جفا کاری های چشم پوشی می کند باید پارلمان آن را باز خواست کند و فعلا هم آقای سفیر به کابل آمده و تا با تملق وچاپلوسی برای کرزی و وزیر جدید در سمت خود دوباره تمدید و ابقا شود.

در پایان لازم به تذکر می دانم که هر کسی که که با داشتن انگیزه های قومی بخواهد حق دیگران را پامال کند و از منصب دولتی سوء استفاده برد در اخیر تیشه به ریشه خود زده دنیا و آخرت خود را بر باد می دهد و همچنان دولت افغانستان افرادی را که با سیاه کاری ها در هنگام متصدی بودن پست دولتی روبرو بوده اند اولا به مراجع عدلی و قضائی معرفی کرده تا به میز محاکمه کشانیده شوند ودیگر به هیچ پست و منصب دولتی نگمارد. ثانیا باید تمام سیاه کاری های آنان را به رخ شان کشیده وهمه ملت را در جریان قرار دهد؛ تاسیه روی شود هر که در او غش باشد.

حسیب فروتن- کابل


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من تو حق گوی را خوبتر میشناسم که در هر لحظه تمامی اقوام افغانستان ودر هر مجلس بچ گویشانرا میکنی برتو عیب است این گپها را اظهار بدار
حق گو از قندهار

>>>   سلام خدمت خوانندگان محترم : بنده کدام نظر خاصی در ارتباط ادعای نوسینده ندارم ، اما صرف اینقدر میگویم که با فسادکاران و خائنان باید قانونی برخورد صورت گیرد.

>>>   ههههههههه همه یک طرف کسانی به کویت آمده اند که یک دوره عسکری را درزمان داودخان سپری نموده اند ههههههه
این را گویند واسطه
قمندان محصلین افغان مقیم ویت

>>>   ای کاش معاش محصلین بالا نمیرفت اگر این گونه باشد فردا اجداد شان را هم درکنار خود خواهیم دید
ههههههههههههه
.... برسرت ای سفیرک .... یگان کسانیرا بفرست که از عمر خودت اقلآ کمی کمتر باشد تا انگشت انتقاد بالایت نگیرند
...... هستی ولی راهش را نمیدانی
یکی از موسفیدان محصلین افغان مقیم کویت

>>>   بگذارید برادران اینقدر که رنج همین افغانها را همین ازبک ها کشید .س ..... هم نخواهد قبول کرد بگذاریشان که کمی زنده گی را بچشند ورنه ازبک را چه به سفارت وسفیر ی ؟؟؟؟/
کلک راست گوی از کویت

>>>   با عرض سلام خدمت این نویسنده گرامی...........
البته این گونه قضاوت کردن جفا است , شاید ما در شناخت از دیگران اندکی بدون بغض و کینه نطر داشته باشیم ای بسا که قضه کاملا بر عکس باشد, این دوست گرامی ما , من ایشان نمی شناسم , تماما با بغض و کینه شخصی خویش راجع به جناب سفیر افغانستان در کویت نوشته اند و در ذهنیت ناهمگون و مشوش خویش پرونده را تکمیل و حکم به کلاه برداری و قصور وی صادر نموده اند....آن شاعر می گفت:
عدل سلطان گر نپرسد حال مظلومان عشق
گوشه گیران زآسایش طمع باید برید....
بهر حال این دوست ما (حتما با بغض و کینه که در دل داشتند) سعی کردند که انرا با در اوردن در قلم و نگارش در صفحه سفید , آن هم با ذهنیت توأم با عرض و مرض به نگارش در آوردند و تحت نام و لوای آزادی بیان , برای حتک حرمت و دروغ پراکنی , به هر وسیله و دادن اطلاعات غلط متوسل شده اند .......
البته توصیه بنده (که بعنوان یکی از افغانهای مقیم کویت) که جناب سفیر را از نزدیک می شناسم و شاید اگر این دوست ما اندکی آشنایی با ایشان می داشت, به علمیت , حریت روشنفکرانه و دیندارانه و عملکرد شفاف جناب کریمی صاحب اعتراف می کرد و بعد اینگونه در مورد عملکرد وی به عنوان سفیر قضاوت نمی کرد...........! البته اگر بخواهیم بخاطر تشتی خاطر و یا کینه که در مورد شخصی یا فردی داشته باشم می توانیم وی را به هزار اتهام و جرم متهم کنیم اما این دور از انصاف و اخلاق است.......
با تشکر............!
سروش(یکی از افغان های مقیم در کویت)

>>>   سلام خدمت تمام خوانندگان عزیز و نهایت مهربان!
اولتر از همه خدمت نویسنده محترم که لطف کرده اند و حقایق را برای ما واضع ساخته اند ، بسیار اظهار سپاس و تشکر میکنم. راجع به جناب عبدالرحیم کریمی هر آنچه که بگوید هنوز هم کم گفته اید ،چون چنابشان نه خط مشی دارند و نه هم مجاهد بوده اند ، فقط پیرو روزگار بوده اند و همیشه به فکر خود و اعضای خانواده های خود بوده اند. کریمی علرغم اینکه خود را دانشمند میدانند ، اما فکر میکنم که اصلاً حرف اول مدرسه دانش که احترام به دیگران و پاس داشتند نیک مرادان است که یاد نگرفته اند و متسفانه گاهی خود را نماینده اوزبک معرفی میکند و گاهی هم خود را از نسب ترک ها بر میشمارد..بهر حال همین جناب کرزی و همچنان همین جناب کریمی در مداری گری و فریب هر دویشان همسان هستند ..
والسلام
پسر خاله عبد الرحیم کریمی
از تخار

>>>   خوب كرده آفرين ادم نكشده انسان تحصيلكرده به جامعه تقديم كردند كجايش بد است ولو از هر قوم باشد بالاخره افغانستاني كه است.
دوستدار همه مردم افغانستان

>>>   سلام به برادر حقگو و دلسوز ملت افغانستان آقای حسیب فروتن خانه تان آباد باد که چه حق گوی کرده اید .
اولاسوال دارم از شما جناب آیا بورس که کویت به افغانستان سالانه اهدا میکند بهدر برود بهتر یا اینکه یک فرزند افغانستان از کوچه گردی به حرم دانشگاه کشانیده شود؟
جناب حسیب ,حقگویی شما شکل سیاه را بخود گرفته است و به بسیار فشرده بیان نمایم که:
اولا هیچ فرزند جناب سفیر از بورس دولتی استفاده نکرده است تا هنوز و ثانیا در چهار بورس همگی از قوم ازبیک نبوده یعنی بشتون ، تاجیک و ازبیک استفاده کرده است البته از امسال فقط بخاطر عدم معرفی محصل در بورس از وزارت تحصیلات عالی و فکر میکنم جناب سفیر صاحب مجبور شده است کسانیکه شهادتنامه اش وجود داشته معرفی نموده است و اگر معرفی نمی نمود بورس اهدا شده از دولت کویت بهدر میرفت چرا که وقت معین تعین شده است برای معرفی کردن محصلین و اگر وقت تحدید شده بگذرد و ازبورس اهدا شده دیگر ملت افغانستان استفاده کرده نمیتواند و آیا بهتر نشده که جناب سفیر صاحب استفاده کرده و کسانیکه در آنجا حاضر بودن معرفی کردند چه فرق میکند که ازبیک است آیا ازبیک از افغانستان نیست وفکر کنم این ملت را جدا کرده اید جناب حسیب فروکر و به نظر بنده این خدمت نه خیانت وخیانت این است که دبلومات ارسالی وزارت خارجه دست به جاسوسی میزند و به هزاران دروازه ارهابی سر میزند و 12000 باسبورت افغانی به بدوی (بی تابیعت ) به فروش میرساند و اگر ایشان جای خود را انفجار دهد منسوب به افغانستان میشود این هم صورت گرفته است . برادرم آیا این خیانت است یا بچه های بی سرنوشت افغانستان را به دانشگاه شامل نماید خیانت حساب میشود اگر مصروف درس نباشد ممکن که دست به کار های غیر قانونی و غیر انسانی بزند ازین حرف شما معلوم میشود که شما خوشبین نیستید که کسی به معرفتی خدابیپردازد آفرین بر شما شاید خودرا خادم دین خدا بدانید و یا جوابگو در مقابل خدا که میباشد . کسیکه کوشیش نماید که بدیگران او را بشناساند یا اینکه مانع شناخت او شود . فعل شما مانع شناخت او ذات تعالی شده است .
برادرم بیاید از خود خواهی ها دست برداشته و فکر قبیلوی را از خود دور نموده و خویش را به جهانیان بحیث یک ملت معرفی نماییم ونه بحیث قاچاقبر و خون فروش
عبداللطیف بغلانی از کویت

>>>   دوست عزیز حسیب جان!
این پدیده نو نیست ، بلکه از بذل تاسیس افغانستان سنگ تهداب آن به خیانت و جنایت گذاشته شده است . اشخاص پاک و با شراف یا در گوشه ای انزوا قرار دارند و یا از طرف جنایت کاران جام شهادت را نوشیدند و بدیار ابدی پیوستند. بنآ صبر با خداوند داشته باشید و ببینید که از عالم غیب چه صدا می آید.
ح.آ.ن

>>>   خيلى جالب است اقاى عبد الكريم رحيمى سفير افغانستان در كويت از ولايت تخار معاون شان ا اغا صاحب هم از تخار سفير افغانستان در استراليا اقاى امان الله جيحون از تخار جنرال قونسل افغانستان در جده از ولايت تخار اقاى حفيظ الله ايوبى سفير در قاهره از تخار وطورى معلوم شد كه هموطنان ما از ولايت تخار سهم بيشتر مقامات ارشد وسفارتخانه هارا از خود كردند اما در قنسلى دردبى جنرال قونسل جناب ملياردر راشدالدين خان خسر بره مسعود معاونش از بدخشان واكثريت كارمندان ومشاورين قونسلى تخارى وبدخشى درابوظبى شارزدافير جوان راغى بدخشانى معاون الن خانم ابراهيمى شوهرش در قونسلى دردبى بيسار كار عجيب وغريب است ومتاسفانه اكثر خيانت ها وخويش خورى ها وفساد ادارى وفروش بورسهاى تحصيلى ويا اختصاص دادن بورسها به ارجمندان خود همه در حوزه كارى وتوسط هموطنان تخارى ما صورت مى يابد بيسار جاى بدبختى است
كابلى

>>>   نمی فامم چرا افغان پیپر این مقاله را در ستون تلکس شایعات جای داده درحالیکه همه این سخنا صد در صد صحیح است و یک گپش هم غلط نیست. آیا کسی میتواند بگوید که این گپ ها کجایش غلط است؟ افغان پیپر مسوولیت داره که حقایق را بگوید ونشر کنه. بسیار گپهای دیگه ای هم است درباره کارهای ناشایسته سفیر که نمی فامم چرا فروتن صیب به آن اشاره نکده شاید ترسیده
شاهین

>>>   کی در افغانستان صاحب قدرت نشد که خیانت نکرده. تا وقت پشتونها در وزارت خارجه بود، تاجیک را را ه نمی دادند وقت تاجک آم (دکتر عبدلله ) تمام وزارت امور خارجه از تاجک تبار پورشد.
مردم ازبک یک سفیر در کویت دارد. او را هم فسادگرا نام کرده اید.
فسادگر تمام افغانستان را در بر گرفته. جان برادر تمام وزارت امور خارجه پور از مردم فاسد است و بی سواد است. فقط انگلیسی تا حد صیف سه یاد گرفته و در آن وزارت مقرر می شود. مکاتب پشتون ودری وزارت امور خارجه اصلا خوانا نیست و اصلا املا و گرامر صحیح ندارد.
کسی را برایم نشان بدهید که در وزارت خارجه کار کرده ولی فساد نکرده.؟؟؟؟
شایستگی در وزارت خارجه یعنی واسطه.رشوت.

>>>   جناب کابلی جان : دیگران که ولایات دیگر کشور هستند که شمشیر را به ....... زده اند تشویش نکن همه یکسان هستند هیچ نوع برتری در بین شان دیده نمیشود از عزیز الله کرزی شروع الی حبیب الله قادری موسی معروفی و یخی معروفی وغیره که از ولایت کندهار هستند هم چندان گل هارا آب نداده اند همه در فکر پر کردن جیب های خود هستند وبس

>>>   به افتخار عروس وداماد نو رسیده به کویت یک کف مرتب بزنید
زنده باد واسطه خاک برسر کسی که درهمچو شرایط حق را گوید ... افسوس به حال هموطنان بی واسطه ام .
دنیارا آب بگیرد خواهرزاده سفیرصاحب راتابند پاست .
بااحترام زنگ خطرازکویت .

>>>   عبداللطیف بغلانی از کویت
جوابی را که شمانثارفروتن نمودید حقیقتا ازاول الی اخیر آن کاملاجملات غیرمرتب بوده وچیزی هم مطلب گرفته نمیشودهرکه انرامطالعه کندفکرمیکندسطح دانش شمانهایت ضعیف بوده وخودم شخصانمیدانم که شما درمکتب ابتداییه صنف چندمیباشید اولا سوادآموزی خودرابه پایان برسان وبعدازآن حرف بزن، حتی ازنام مستعارتان که نوشته اید( عبداللطیف بغلانی از کویت) فهمیده نشد که شمابغلانی هستیدویاازکویت.
حسن

>>>   سلام برادرم حسيب فروتن تمام نوشته هايت را من مطالعه كردم ولي متأسفانه در اكثر سخن هايت افراط وجود دارد .جرا شما تبعيض قومي را در ميان كذاشتيد؟ وجرا شما در حريم يك قوم تجاوز كرديد
سلام برادرم حسيب فروتن من تمام نوشته هاي تانر امورد مطالعه قرار دادم ولي متأسفانه در تمام نظر هاي تان افراط كرديد.جرا كه شما درسخن هايتان تبعيض قومي رازياد در ميان كذاشتيد وشما جي حق داريد در حريم يك قوم تجاوز ميكنيد؟
آيا كافي نيست كه بنام اين آن مليونها اولاد بي كناه مردم شهيد شدند؟شما ميخواهيدكه يك نوع كشمكش و تشنجات قومي را در ميان اقوام خلق كنيد.در حاليكه دين مقدس اسلام اين را كاملا رد ميكند .اين منسفانه وعادلانه قضاوت نيست.
كريم الله از كابل

>>>   سلام به همه خواننده كان!من هم سخنان اقاي حسيب فروتن را تائيد ميكنم بخاطريكه جناب كريمي در باكستان هم كه بودند همراي مولوي عبد الباقي تركستاني وظيفه شان همين بود.قهرمانان بورسها اند.
منصور از تركيه

>>>   اصولا فرزندان سفرا افراد بالاترازدیگران نیستند زمانیکه شخصی به مقام سفارت بهرشکلی که باشد مقرر گردد فرزندان وی آقا زاده ها میگردند موتروسائرامکانات سفارت دراختیار شان قرارداده میشود این بهانه است که بورس های تحصیلی درکویت به هدرمیرفت اصلا بی کفایتی مسئولین است که به وقت وزمان معین اجراات ننموده اند فرزندان سفرا که ازخون ملت تغذیه مینمایند میتوانند با پرداخت پول تحصیل کنند زیرا اکثر ایشان به درد افغانستان نمیخورند بعدازسبکدوشی قبله گاه شان دوباره به وطن بر نمیگردند پس بهتراست ازداخل کشور افراد شائسته که توان پرداخت فیس راندارند به بورس ها معرفی گردند.
ازطرف حق دوست (امارات)

>>>   برادر!
جنرال قونسل جده از بدخشان است. و امان الله جیحون هم از تخار نیست، آقای ایوبی را نمیدانم که از کجا است.
کارمند وزارت خارجه

>>>   میخواهم به جواب دوست عزیز که نمی دانم از روی کینه و یا اینکه واقعا از روی دلسوزی این ادعاها را نموده بعضی مطالب را بیان نمایم تا مردم در روشنی کار قرار گیرند.
تا جای که من از نوشتار دوست عزیز دریافتم کینه و عقدهای شخصی موجب تحریک این شخص شده تا دلی خالی کرده و به پروپاگند بپردازد.
آقای کریمی به مدت سه سال بدین سو سفیر افغانستان در کویت است ایشان قبلا سمت های به مراتب بزرگتر از سفارت داشتن که به همگی عیان است و لازم به شرح نمی باشد. در مورد عالم و مومن بودن ایشان هم شکی نیست و این نقطه را میتوان در بیانات و سخنرانی های که در مجالس در بین افغانها داشته ثابت کرد.و اگر بخواهیم با سفرای قبلی ایشان را مقایسه کنیم زمین و اسمان فرق دارد. رسیدم یه مسئله بورس های تحصیلی که موضوع بسیار مهمی است
دولت کویت سالانه چهار بورس به کشور افغانستان تخصیص داده که در رشته های شرعیت اقتصاد و ادبیات است. در بیانات آقای فروتن بعضی حرف های ضد ونقیض دیده میشود که این هم ناشی از فقدان معلومات ایشان است.در بورس تحصیلی سال روان 4 شخص معرفی گردیده که از جمله سه تن آنها خانم میباشد که کارکرد نیک در جهت استحقاق حقوق خواهران است و این عمل هم به نوع خود در کویت بی سابقه است. و موضوع دیگر اینکه این اشخاص در سمستر دوم معرفی شده اند.قرار معلومات رسیده و موثق تا سمستر دوم هیچ شخصی از طرف وزارت تحصیلات عالی افغانستان معرفی نشده یعنی سمستر اول که چهار ماه است گذشت و کسی معرفی نشد. بنا شانس به سمستر دوم ماند و اگر در این دوره کسی معرفی نمی شد بورس ها ضایع میشد. بنا سفارت افغانستان با در نطر کمی وقت چهار نفر را معرفی نموده که این اشخاص هر کدام از اقوام مختلف افغانستان میباشد. پس میتوان گفت این یک عمل خوبی بود تا از تلف شدن بورس ها جلوگیری شود.آقای فروتن جناب کریمی سه سال از دوره سفارتشان میگذره و به گفته شما باید ایشان دوازده اشخاص از اقوام خود را معرفی میکرد نه چهار تا. در دو سال گذشته افرادی از طرف وزارت تحصیلات عالی و سفارت معرفی شدند که همین اکنون مشغول تحصیل هستند اگر مایلید میتوانید از آنها سوال کنید که چه رابطه ای با آقای کریمی دارند. بر خلاف ادعای شما و اظهارات مردم آقای کریمی را میتوان از سفرای قبلی جعل کار و خیانتکار بهتر دانست. از کسانی بهتر دانست که بورس های تحصیلی را به یک مکان اختصاص داده بودند.بر قناعت شما همین قدر میتوان گفت که آقای کریمی چهار شخص را از چهار قوم مختلف معرفی کرده نه مانند بعضی ها که از یک مکان. در آخر به صراحت میخواهم ذکر کنم که افغانهای مقیم کویت با سفیر آشنای کامل دارند و سفیر را به خوبی میشناسند و لازم به نوشتن همچین موارد بی اساس در جهت تشویش اذهان عمومی مردم هم نیست.

>>>   سلام و با عرض ادب خدمت همه هموطنان عزیز
انتقام گرفتن و منحرف ساختن دیگران دو علت مهم از علل دروغگویی میباشد. من شخصا آقای فروتن را ملامت نمی کنم و باور دارم هر شخصی بجای ایشان بود همین موارد را می نوشت. دلایلی که هم دارم اینست یا شخص ایشان میخواستند به یکی از این بورس ها بیابین که برایشان میسر نشد و یا میخواستند کسی را پیشنهاد بدهند وگرنه آقای فروتن که در کابل بسر میبرند چگونه اینهمه فریاد سر داده و از حق تلف شدن مردم افغانستان(به گمانم خود ایشان میباشد) گلایه میکند. حال در افغانستان آنقدر دادرسی بهبود یافته که موارد مهمی مانند فروش پاسپورت ها و جعل کاری ها و انواع واقسام خیانت های که در گذشته صورت گرفته را حل و فصل نموده تا به این قضیه بپردازد. امروزه در وزارت خارجه خیانت و فساد به قدری هست که اگر روزی پیگیری شود دامن شما را هم خواهد گرفت و شعله فروتن شما فروکش خواهد شد. منحیث شهروند افغان در کویت توصیه من به شما اینست که از این نوع افتراهات خوداری نماید زیرا نشود روزی خودتان را در مهلکه و دام تهمت وافتراء گیر بمانید و لازم بذکر است شناخت که افغانهای مقیم کویت و همچنان سایر افغانهای داخل کشور از جناب کریمی صاحب دارند بالاتر از افواهاتی است که شما به ایشان وارد کردید. شما اگر دلسوز به مردم افغانستان هستید سر از گریبان خود بیرون کرده به اطراف خود نگاه کنید که چه جنایت های توسط بعضی اشخاص صورت میگرد و میتوان گفت شما هم شاید یکی از حامیان انها باشید که به تحریک انها چنین مسایل را بیان میدارید. در آخر بازهم تشکر میکنم از این نوع واقعیت گفتن های شما و از خداوند مهربان برای شما وسایر دوستانتان هدایت می طلبم.
یکی از هموطنان مقیم در کویت

>>>   من به این عقیده رسیده م که هرکسیکه درکشورما خیانت نکنه زیرپای میشه. زنده باد خائنان. زنده باد واسطه داران. مرگ به آدمهای بااستعداد بیواسطه.
تمنا

>>>   والله اگر یکی تان آدم باشید

>>>   تمام گفتار اقای فروتن درست است. کریمی مردی است که نه علم دارد و نه دیبلوماسی را میدانست. این واقعیت است که وی بورسها را برای پسر و دختر خود داده و اسناد در سفارت است. کریمی نه عربی و نه قارسی و نه پشتو و نه انگلیسی میدانست. نمیدانم چطور وی را کرزی سفیر مقرر کرده بود.
حقگو

>>>   در سفارت کویت تنها یک شخص(اقای نبی...) است که از خاندان جناب سفیر نیست...بقیه همه و همه از فامیل جناب شان هستند...اگر باورندارید... امتحانش مجانی است.
و همچنان در قسمت گرفتن بورس تحصیلی...
اینه سفیر، و اینه کا بل بانک...هههههههه

>>>   سلام غزیزان :
همه وهمه سخنان برادران را من خود تآئيد نموده وهمه سخنانشان در باره سفیری... .... درست و100فیصد بیان کننده واقعتهاست چون خودم درکویت یکی ازمحصلین برحال بوده واین همه فضایا را بادیده خود تماشا کرده ولی نمیدانم با این همه اظهارات ونبشته های محصلین وکارمندان ذی صلاح وزارت خارجه عکس العملی از خود نشان نمیدهند ؟؟؟
اگرواقعت این باشد که وزرای محترم فقط همین را میداند که چه گونه معاش خودرا باسفریه های خارجی که هفته یک بار برای عیش ونوش و...... میروم از دولت اغذنمودوبس /اگردیگران هرچه کرد کرد به ما چه
ازاین مقامات ذیصلاح کرده اگریک دفتر موسیقی میداشتیم بهترمیبود چراکه یگان وقت برای تمدید پاسپورت خود به وزارت خارجه نرفته بلکه نزد یک نوازنده رفته تا کمی شاد میشدیم .

>>>   جواب حسن
شتر گوسفند را دیدو خندید,گفت گردنت کج است.
جان برادر آب را ندیده موزه نکشید اید . عبداللطیف (بغلانی) , کویت . بغلانی تخلص میباشد . و درین جمله من چیزی را غلط ندیدم مگر تخلص در داخل قوس باید نوشته میشد و اما سهل انگار شده و انتقادشما درین نقطه بجا است. مگر مفهوم که شما برداشت کرده اید آنطور معنی نمیدهد . و دیگر کدام جمله بنده ناموزون است.
جمله که شما برای بنده نوشته کرده اید میتوانم با شجاعت بگویم که به خودی شما صدق میکند و ایمان دارم که از چشیدن قند پارسی کاملا محروم مانده اید و وقت خود را ضایع ننموده وبه کورس سواد آموزی شامل شده وجهالت خودرا کاهش دهید . صراحتا برای شما اظهار می نمایم که بنده از نوشیدن شربت شرین فارسی محروم نمانده است .
جمله های شما کاملا از ناحیه ادبی غلط ,و نقاط ادبی هم رعایت نشده است.
و فقط در دو نقاط اشاره میکنم چونکه وقت زیاد در اختیار ندارم. در جمله تان مخاطب من هستم , گاه جمع مخاطب کرده اید و گاهی هم مفرد . مثلا ,کلمه شما , میباشید
..... مفرد آن... مثلا جمله , سواد آموزی خود را به پایان برسان
و همچنان ( جوابی ) دریجا چرا (ی) نسبت را نوشته کرده اید
و در هر جمله تان غلطی وجود دارد
نا گفته نماند که این تعلیق است نه مقاله اکادیمی که در آن تمام نقاط ادبی مراعات شود .در تعلیق کسی متوجه نقاط ادبی نمشود,چرا که یک نص کوتاه بوده و قابل ترکز زیاد نبوده و کسی هم اهتمام نمیبخشد.حرف شما مانند مناقشه ملا نصرالدین همراه عالم فزیک است. شاید کفایت کند برای تان همینقدر

>>>   همه درافغانستان خيانت كارهستي تاديروز نام پشتون وتاجك بودك پارتي بازي ميكنند حالا نوبت ازبك هم شد
حالان ازبك ها هم ......شده اند
هزاران بورس خراب شده يك يا ودوبورس نيست
ازادمنش از هندوستان

>>>   اقاي ايوبي سفير مصر از ناقلين ولايت بلخ با تابعيت المان و شور بختانه اينكه هميشه هم در المان و برتانيا به سر ميبرد !!!! .
دانشجوي از مصر

>>>   بنام خـــــــــــــــــــــــــداوندمهربان وبا عظمت
سلام های خود را به تمام اقوام وعلی الاخص بر دانشمندان ومحصلین ومتعلمین وخوانندگان این سیات تقدیم داشته از خداوند بزرگ برایشان صحت وسلامتی را خواهانم .
مسلماَ من به رای تمامی برادران خود احترام دارم واما چیزیکه من را خلی ها نگران ساخت این است که برخی دوستان فوق نظریات خلاف قوانین انسانی واخلاقی کاملا توهین بریک ملت بزرگ میکند نتهاکه این طور اظهارات پوچ ونوان مردانه در دین اسلام مردود است بکه حتی در دین کفار نیز محکوم مردود میباشد.
وازبرادر (کلک راست گوی از کویت) اظهارتشکری میکنم که بااین قد قامت عالی وعقل سلیمش
ومن الله توفیق
فدامحمد فیاض محصل ـــ ـکویت

>>>   برادر کارمند وزارت خارجه
اولا اگر کارمندی وزارت هستی ملامت نیستی مثل دیگر دوستانت شما هم یا مسلکی نیستی و دوهم اینکه معلومات لازم را هم ندارید. من امان جیهون دروغ گو را پدر در پدر میشناسم ---- جیهون از تخار است یود و میباشد. البته ناګفته نماند ازبک تخاری است.
کارمند سابق این وزارت

>>>   خوب است كه يك سيد نبي است اين مسكن هم عزت ابروي افغانستان را زيرباي نموداست .
هرروزدر كوجه ها ودفتر هاي خيرات وصدقات بهمراهي همين كارت دبليماسيش هههههههههه ببببب
کلک راست گوی از کویت

>>>   گپهای فروتن صیب 100% صحیح است ویک گپش هم غلط نیست وقتی این خیانتها وقومپرستیهارا میبینیم متیقن میشویم که افغانستان جور نمیشود هرکس به فکر اولاد وخویشای خودش است وهرکس به خود کش میکند.
سعادت- اسلام اباد

>>>   سلام خدمت دوستان عزیز
باید یاد اور شوم که محصلین افغان در کویت از اقوام مختلف افغانستان هستند. ولی از بدو زمان که بورس های دولت کویت شروع شده و تا به فعلا, اکثر محصلین که فارغ شده اند و یا در حاصل تحصیل هستند از ولایت پنجشیر هستند. در زمانیکه آقای نصیر احمد در کویت سفیر بودند بورس ها در اختصاص این برادران بود و بعد از آن محترم یوسف صمد عهده دار سفارت بود که این برادران بازهم از طریق وزارت خارجه و تحصیلات عالی اقدام به تصرف بورس ها میکردند . در طول این هم سالها فقط یک محصل از برادران پشتون و یک محصل از قوم ازبک وجود داشت که این نمونه از خدمات شایان این برادران است. در ضمن این توطئه ها را که میبیند در حال جریان است از درد از دست دادن بورس های ارثی شان است

>>>   آقای فدا محمد فیاض
قوم که تو از او تعریف میکنی گلم جم های است که کابل را به ویرانی کشید. خواهشا از مظلومیت این قوم که یکی از عوامل جنگ کابل بوده دفاع نکنید
حمید محصل کویت

>>>   اقاي كريمي فارسي,يشتو,عربي و ازبكي و تركي را بسيار خوب ياد دارند اين ديبلمات هايشان هستند كي بيسواد هستند حتي املا فارسي شان هم غلط است
ايشان بي نصب از لجنه خيرات

>>>   مقام محترم وزير امور خارجه افغانستان
باعرض احترام ومحبت
اين مطلب را تائيد مى نمايم كه اغا صاحب سيد نبى خان سكرتر اول سفارت افغانستان دركويت كه درضمن وطندار اقاى عبد الكريم رحيمى سفير كبير دركويت وهردوايشان از ولايت تخار مى باشند به مراتب متعدد افغانهاى كويت را ودر محضر شخص جناب سفير جمع اورى نموده از ايشان خواستار سهمگىيرى در ساختن وبناى مسجد و بناى مكتب وكتابخانه در شهر طالقان شده است برعلاوه اينكه موسسات خيريه كويتى نيز از درخواست ها ورمراجعه مكرر شخص سيد نبى اغا براى جمع اورى بول بنامهاى مختلف ساختن مسجد ومكتب ويتيم خانه وغيره شكايت دارند مقامات وزارت خارجه مى توانند با موسسات خيريه كويت درتماس ودر ارتباط شده از صحت اين موضوع مطلع ومتاكد شوند ازهمان روز اول مواصلت سيد نبى اغا در صدد جمع اورى خيرات وزكات وكمك هاى خيريه از افغانهاى كويت وموسسات مختلف كويتى مى باشند
اميدواريم مقامات دولت افغانستان جلوى اين كارهاى سيد نبى اغا ديبلومات خودرا دركويت بگيرند وابرو وكرامت وحيثت كشور خودرادر كويت از اين بيشتر از بين نبرند
يارمحمد مقيم كويت

>>>   من به تمام برادران توصیه میکنم که از روی کینه گپ نزنند شخصا خودم کریمی صاحب را میشناسم سمت های زیاد دولتی داشته اما هیچگونه سو استفاده مالی انجام نداده است. اگر دروغ میگوم میتوانید از دوستانش و کسانی که او را میشناسند بپرسید نه مثل بعضی اشخاص که در اینجا از روی خصومت نظر میدهند و بعد میگویند ما کریمی را خوب می شناسیم
لطف الله از مزار

>>>   پاینده کجاستی نظر بته

>>>   زنده باد جنبش ملی افغانستان
دهقان قل از فاریاب

>>>   لازم به ذکر است که یکی از محصلین سابق در کویت که جدیدا فارغ شده پسر خود را در معهد دینی اورده . به این شما چه میگویید؟
کلک راست گو

>>>   شمارا بخدا چه می نوسین

>>>   لعنت الله على الكاذبين و المفترين و من يريد النفاق والشقاق بين الشعب الأفغاني و كل ذلك للمصالح الشخصية ولا غير.
مولوي حسن
بغلاني

>>>   چب باش بی ادب ازمه میپرسی که کجاستی درهمین گوشه وکنارهمرای رفیقهای خودهستم واجب خونیست بگویم من فلانی هستم.
زنگ خطر

>>>   با عرض سلام و ادب خدمت خواننده گان عزیز
من موضوعی را که در باره سفیر افغانی نوشته شده بود و همچنان عکس العمل خونندگان محترم را هم خواندم.
آنچه را که در مورد سفیر نوشته شده تأییدمیدارم ومنظور نویسنده هم اهانت به هیچ قوم شریف افغانستان نمی باشد و فقط کر شده که بورسهای امسال فقط در اختیار افراد وابسته به جناب سفیر گذاشته شده است و آنها هم از یک قوم اند، پس شما قضاوت کنید در کجای این نوشته اهانت به قوم شریف ازبک دیده میشود و همچنان حرفهایی که به آدرس سفیر حواله میشود آنرا متوجه یک قوم خاص بدانیم زیرا آقای کریمی نماینده قوم شریف ازبک نمی باشد بلکه آن گونه که از تاریخچه جناب شان معلوم می گردد، همیشه تجارت سیاسی کرده اند تا نمایندگی از مردم سربلند ازبک. زیرا ایشان گاهی به حزب اسلامی پیوستند و گاهی هم به جمعیت و باری هم شاید در کنار سیاف و بار دیگر در کنار جنرال دوستم و در یک دوره در پهلوی مسعود و اخیرا در آغوش کرزی قرار گرفته اند. اگر واقعا آقای کریمی نماینده مردم و در بین مردم جای میداشت باید امروز عضو پارلمان کشور میبود، ما دیدیم در انتخابات چند سال قبل وی نتوانست در ولایت تخار رأی بدست بیاورد و افراد دیگری چون پیران قل و دیگران به پارلمان راه یافتند نه کریمی.
و افراد انتخاب شده مردم افراد مظلوم و با استعداد قوم شریف ازبک نمی باشد بلکه مربوط خویشاوندان سفیر و دوستانش شده است، اولا به نام قوم ازبک حق خود برادران ازبک را برباد داده است.
درباره سفیر افغانستان آنچه را که آقای فروتن یاد آورشده اند، کم است و دلقک هایی که به بهانه دفاع از سفیر اینسو و آنسو دهن میاندازند و از پاچه هر مردمی می گیرند، اگر خواهش داشته باشند حقایق بسیار روشن دیگر را من برایشان بازگو کنم که شاید آبروی همه را خواهد برد ( که مربوط یک خانم میشود که به حیث دیپلمات از داخل فرستاده شد ولی در فرصت کم دوباره به کشور برگشت که همه کارکنان وزارت آن را می دانند که قضیه چی بود؟) ولی حالا نمی گویم و منتظر هستم که در آینده تا کجا دلقکها به کج بحثی شان ادامه میدهند.
همچنان من توقع داشتم که کسی رسما از سوی سفارت کشور در کویت به این ادعاهای (حسیب فروتن) جواب گفته و اگر آن نادرست میبود به شکل مستند آنرا رد می کرد. اما برخلاف برخی به استفاده از نامهای مستعار دقیقا همان دلقک ها و عده ای از متعصبین کور دل چیز هایی را به عوض پاسخ دهی و یا هم بیان حقایق؛ به هر کسی تاخته و نام های افرادی را هم یاد کرده که مصروف جمع کردن خیرات و صدقات میباشند.
اولا اگر قضاوت درست بکنیم همه مان میدانیم که آقای سید نبی به مراتب دین دوست تر و آگاه تر از دانشمند مان است و کارکرهایی را که ایشان داشته اند اگر سفیر مان دوبار دیگر هم وظیفه شان تمدید شود؛ نمیتواند از عهده آن براید.
و همچنان از صدفات خیرات حرف زده اند، افغانستان امروز بر کمک ها و خیراتهای خارجی وابسته است حتی معاش ونان همین دلقک ها هم از خیرات دولت های خارجی آنهم کفری تأمین میشود و چه میشود که برخی از همان خیراتها از یک کشور عبری و مسلمان به با ابتکارات یک دپلومات موفق به کشور سرازیر شود این چه عیبی دارد ما نباید حقیقت گریزی کنیم موضوعی مقاله یک چیز میگویم ولی شما بحثهای دیگر را به میدان میکشید.
و من همچنان سیاه ترین دوره در سفارت افغانستان را مربوط همین سفیر میدانم که هیچ کدام دست آوردی ندارند و با مردم هم در تماس نیستند و مشکلات مردم هم بیشتر توسط همان افرادی حل میشود که دلقکها از آنان شکایت دارند. و با مردم هم آنان بیشتر سرو کار دارند نه آقای سفیر.
در پایان تأکید میکنم که بورسها به صورت غیر قانونی و راهزنانه در اختیار عده یی قرار گرفته که آقای فروتن آنرا بیان کرده اند و حاجت نیست.
در پایان به دلقکها این پیام را میرسانم که باید از تجاوز به نام منطقه و ولایت دست بردارند و الا تمام کاستیها و فضیحت هایی سفیر افغانستان را در معرض خوانش همگان قرار خواهیم داد، که مستند است. از خانم (ر ه ) گرفته تا جعل نکاه خط ها و فروش پاسپورت با همکاری (ر؟ن) و خلاف ورزی های دیگر.
و کشاندن مؤسسات خیریه کویتی به اعمار مسجد و یتیم خانه ها بسیار یک کار خوب است، و هیچ جهت از این بابت شکایت ندارد و فقط شکایت خود سفیر زاده ها و دلقکهایش است که این گونه دست آوردها توسط شخص دیگر بدست آمده بود و روی ایشان را سیاه میکند که هیچ دست آوردی ندارند بناءا از بر آورده شدن چنین برنامه ها گلایه میکنند و به نام مؤسسات خیریه سخن می گویند.
کمال الدین شاداب- وزارت عدلیه- کابل

>>>   آقای کریمی را من خوب می شاسم عالم متدين وازجمله دانشمندان کشوروبويژه درمنطقه بوده ازبدو مکتب تاحال درهم قطارانش بی مانندو فایق بوده است صادق حقگو بی ترس وبی آلایش هستند وازجمله سردمداران جهاد ومقاومت هستند رهبران ومابدون شان ازبیت المال اموال یتیم ها وبیوها استفاده ها کردندوملیونرشدندبلندمنزل هارا درکابل ساختندویگانه کسیکه استفاده نکرده آقای کریمی است شما میتوانید این موضوع رادقیق کنید پاکی وعدالت شان دروزارت عدلیه ورضایت کارمندان آن وزارت دليل آنست آقای فروتن چیزی را که نوشته دورازعدالت وبی انصافی درحق موصوف هست شایدفروتن اسم مستعار نویسنده باشد وکسیکه این حرکت احمقانه رانجام داده شایدکسی است لت خورده است وخاطره چندان خوبی ازسفارت ندارد ویاهم محصلی است که نان خوردن خودرایادندارد وقبلا نیزوظیفه کلینری راویاهم بادی گاردی داشت وباصراحت گفته شودسال های قبل درپوهنتون کویت نسل کلینرها جای گرفته بودند حالاکه دورصاحبان حق ومستحقین رسیده بجاست که حضرات کلینرها غرض اعاده حیثیت شان شورخوردند کاش که خودشان این خیانت رابه گفته خودشان نکرده باشند صدها شاهد وسرگذشت تلخ کابل وامتلاک ملکیت های دولتی وسک های مظلوم کابل برآن دال است اختطاف اطفال تاجران وصدها واقعات تلخ دیگرکم است که این کارخیرکه آن هم شاید باوجود نبود اهتمام وزارت خارجه اولاد غریب معرفی شده کدام کاربدنشده این ها هم ازافغانستان هستند کسانیکه این چنین مینویسند بایدمتوجه خیانت های اعظمی که درکابل همه روزها صورت میگیرد وفساد به اوج خود رسیده شوند وعلیه کسانی سخن گیند که ملیونرهستند وبروظایف بزرگ دولتی قراردارند ودرتخریب دولت آقای کرزی برخاسته اند
ودرمحصلین که مینویسندبایدمتوجه معدل نمرات شان باشندبجای ازینکه وقت خود را در ..........بخرچ دهند بایدمشغول درس های شان باشندهزارهادینارکه برای هرمحصل درخلال 4-5سال مصرف میشود حلال نمایند
بازهم برای دوست نویسنده توصیه میکنم که خودبه آقای کریمی برابرنکنند وسال ها زحمت بکشند تاکه کریمی شوند وبازسال ها درخدمت شان باشند وباز دعوی کنندکه همانند کریمی هستم باخدادادگان ستیزه مکن که خدادادگان راخدا داده است وکسیکه با دوست خدادشمنی کند باخدادشمنی کرده است
ابویاسر ازازملک خدا
 

>>>   من همیشه تعصب قومی نزادی وغیره را محکوم میکنم ولیکن ارزودارم که ده افغانستان تنهاخودماحاکم باشیم وکابل پایتخت افغانستان محل سکونت ما واقوام ماباشد. مطلب ازاقوام تنهاولایت ماست دیگرتاجکهای بقیه ولایات شامل نمیباشند
زنک خطر

>>>   سلام دوستان...
یکتن از دوستا نوشتن که جناب سفیر به هیج یک از فرزندانش بورسیه دولتی نگرفته... مگر میشه؟
اگر توجه بفرماید خانم یکی از خواهر زاده های جناب سفیر بعد از چند روز از عروسی اش صا حب بورسیه گردید و حا لا در خانه خود سفیر (کویت) تشریف دارند. اگر گرفتن بورس تحصیلی به این حد آسان است پس چرا برای فرزندان عزیز خود نگیرد...
وااااااااااااای بر حال کسی که واسطه ندارد.
وبرای دامادو عروس نو که ماه عسل خودرا در کنار فامیل جناب سفیر صاحب در شهر زیبای کویت سپری میکنند... از خداوند التماس دعا دارم و همیشه خوش بخت باشند.
ای کاش من هم یک ماما داشتم او هم سفیر....واااای واااای... 

>>>   برادران وخواهران!
شماكه سايت راميخوانيدازنام سايت هويدااست كه يك منطقه آزاد وباز است هركس هرآنرابخواهدمينويسدازصدفيصدشايد20فيصدآن درست باشد ولي هشتاددرصدآن غلط وياهم آوازه است درصورت كه راست است وحقيقت داردونويسنده ميخواهدكه حق راهويداسازدبايدنام درست خودراباتيلفون وآدرس صحيح بنويسدتاعنداللزوم رابطه اخذشود درغيرآن وقت خودرا ضايع نكندوازهرزه سرايي اجتناب ورزد اين توصيه بنده براي هربرادرسايت خوان است وكوشش كنددرحق يك برادرمسلمان خودجفاوتوطيه نكند جواب آن درآخرت بسيارمشكل است وهمه اعمال نيك ماوشماراازبين مي بردرسول اكرم فرمودندكه درصورت كسي بخواهد سخن بزند ازخيروخوبي سخن بزند درغيرآن ساكت باشد وانسان عاقل خيرخودراازشرفرق كرده ميتواند اكثر نظريات رامطالعه كردم معلوم ميشودكه محصلين نوشته اندحالاشماقضاوت كنيدمحصلين افغاني هستندكه اين همه رانوشتندواقعاخسته كن است ماازاين ها كدام توقع را داشته باشيم درصورتكه محصل هرزه سراباشدجاهل ونادان راملامت نيست وشرايط امروزي افغانستان نيزازما توقع اين رادارد تاماباصلح وصفا وبرادري زيست كنيم ومسايل زشت وتفرقه آوررادامن نزنيم خيراست قسمت همين بوده كه امسال تعدادازازبك ها دركويت آمدنددرصورت كه راست باشدقشرمظلومي هستندقيادت صحيح ندارند درراس رهبري يك ملت تاريخ دارزماني هم درافغانستان تاريخ درخشاني داشتنديك مليشه،قاتل،شراب خور وبوتل زن كه آبروي كسي نزدش مطرح نيست قراردارد همه دعاكنيدكه ازرهبري اين قوم مظلوم اين رهبرظالم وخودخواه به دور برود وازسايه بدآن مردم متدين ازبك رهايي يابند .
والسلام
خيرانديش ازاتريش

>>>   سلام به همه خواننده ګان محترم من تاسف میکنم بعضی اږ هموطنان ماباوجودیکه میداند جناب کریمی یک شخصیت عالم و عادل و اصولی میباشد خیر است که مثل دیګر کسا ن دستش به خون هږارها انسان بیګناه آلوده نيست سرمایه ملت مظلوم افغان را به نام این آن هیف میل نکرده ودرفرانسه خانه ندارد دردوبی خانه ندراد درشیرچور خانه ندارد کسانیکه خیانت کرده ملت مؤمنومسلمان افغانستان خوب مىشناسداگرواقعامسلمان هستین محصل هستین لطفادست ازتعصب هاي قومي دست بكشيدكوشش كنيدكه خودراوشخصيت خودرابسازيد ورنه سرمايه گزاریکه کشور کویت به شما کرده به هدرمیرود
(فضاء) ازكويت

>>>   سلام براى همه
بعد از خواندن اين مطلب و تمام تعليقات كه برادرها نوشتن ميخواهم جند نقطة را بيان كنم :
1- جناب سفير صاحب كريمي مثل ديكر مسؤولين كه فعلا در صحنه كار در افغانستان هستند فاقد اهليت هستند ( مرد غير مناسب درجاي غير مناسب ) بس جي توقع داريد از يك شخصيتي كه ابجديات كار ديبلوماسي را نميفهمد .
2- مساله اي بورسهاي تحصيلي وغصب كردن بورسهارا به فاميل سفير وخيشوندان اش جيزي عجيب ويا جيزي نو نيست از كسي كه عمر خودرا در بيشاور بولهاي مردم مسكين وشهيد ومعلول افغانستان را غصب كرد جي توقع داريد
مطلب دوم را براي جناب سفير كريمي و كساني كه از وي دفاع ميكنم تقديم ميكنم :
1- سفر كريمي فكر نكن كه بسيار زيرك وذكي هستى در هر مجلس وهر جا داد از تقوى وباك بود دستت هستى در اي زمان هيج جيزي مخفى نميماند ( 60000 هزار دالار از رئيس محبس يكي از ولايات خوردي تا بجايش باقي ماند وقت كه وزير عدليه بودي نوش جانت - ميبخي اتش در جانت باشد روز قيامت )
2- كساني كه از وي دفاع ميكنم براي شما جي فايده بولهارا وبورسهارا سفير نوش جان مينكد وشما در اثم شريك هستيد
با تقديم احترامات
اكبر باي از كويت

>>>   سلام خدمت تمام شما عزيزان
اميدوارم همه از تبعيض قومي كزشته قضاوت كنيم, طوريكه در بالا خواندم هركس به نفع قوم خودكفته.
درمورد بورسيه هاي دولت كويت نميدانم اما از بورسيه هاي هند كه خبر دارم براي شما مي كويم :دوستان كه در بورسيه هاي اهدايي كشورهند معرفي ميشوند90 فيصد شان بيسواداما قوم وزير, وكيل,رييس,قوماندان ,يا رهبر هستندكه وقتي امتياز بورسيه را اخذميكنندبه مجردكذراندن جندماه محدود فرار ميكنند,
بس معلوم داراست كه همه بورسيه هاي اهدايي كشورهاي به اصطلاح دوست كشورنصيب كارتن كلان ها ميشود نه مستحق أن كه لياقتش را داشته باشد.
يكي از محصلان رنج ديده مقيم هند

>>>   بعضی از محصلین به فساد اخلاقی اغشته هستند به نظر من بهتر است که خود را اصلاح کنند و دیگر پشت مردمان پاک تهمت نکنند
خلیل فلیپینی

>>>   منهم گپ نوشته گر این مقاله را تایید میکنم که سفیرافغانستان ده کویت همه چیزه به خود میخواهه درین سفارت رسواییست همه مردم ازدست نافامیشان شکایت دارند.
افغانی ازکویت

>>>   والله اگر من ان لت و کتک را از سفیر می خوردم دیگر در این دنیا زندگی نمیکردم هههههههههههههههههههههههههههههههه
نور الاسلام دریور سفارت

>>>   به جواب ابو یاسر
حرفهایی را که آقای فروتن نوشته اند بازهم تأکید میدارم که درست است ولی دلقکها نمی خواهند به این حق کشی اعتراف کنند.
این آقایی که شما صفحات پاک صداقت و عدالت و ... را با نام سیاه وی آلوده کرده اید یک تجار سیاسی است نه یک مسلمان متدین. آیا همین کسیکه شما متدینش مینامید در هنگام متصدی بودن وزارت عدلیه اعلان نکردند که اسلام در ساختار نظام و قانون افغانستان 20% نقش دارد؟ آیا این اظهارات از یک فرد متدین و آنهم دانشمند به قول شما صادر میشود؟
این چه گونه مسلمان است که به نام دین نان میخورد؟ هم میدانیم این کار را برای آن انجام داد تا اعتماد نظام های کفری را به ویژه امریکا وغرب را به دست آورد و تا چند صباحی به نام دین و مجاهد نام بخورد.
وی اگر صاحب زمین و خانه نشده دستش نرسیده و الا هر کاری که از دستش برآید دریغ نمی کند.
وی در پشاور مانند برخی دیگر از همان اموال یتیمان و بیوگان بیت المال نیز با نا حق استفاده می کرد.
امروز نام و نشان شخصی که شما از وی دفاع می کنید از برکت همان دلیر مردانی است که ناموس تو و امثال شما را از چنگ پاکستانی ها نجات دادند و نانی هم که میخورید از همان درک است. شما نباید نمک حرام باشید باید پاس بادارا خود را داشته باشید.
تا مصداق شعر سعدی (رح) قرار نگیرید کهمیگوید:
سعدیا شیرازیا پندی مدی بد ذات را *** بد ذات اگر دانا شود گردن زند استاد را
هر چه که بنویسی و هر چه که دست به هتک حرمت بزنی بازهم نمیتوانی از این حقیقت بزرگ و روشن انکار کنی ( نام و نشانی ، نان و آبی را که استفاده از آن میداری از از برکت نسل شیر مردانی است که ناموس تو را از دست پنجابی و عرب و سرحدی ها نجات داد.
فکر میکنم که لکه ننگی که در تاریخ ما وجود دارد بد تر از کارهای گلم جم ها و نسل گلم جم که شما یان هستید نمی باشد. کسانی که با پول و مزد گرفت از روس هموطنان خود را به خاک و خون میکشیدند و دست به تاراج و غارت گری میزدند، مردم مسلمان افغانستان و خاصتا جنوب کشور هیچگاهی جنایات شما را نخواهند بخشید. این تاریخچه سیاه در حقیقت یک بد نامی تاریخی و خیانت ملی حساب میشود؛ عیب و کاستی است که شما باید از این جنایت بزرگ خویش در حق ملت مظلوم کشور به حضور ملت بزرگ افغانستان توبه کرده و بخش بخواهید، این عیب است نه کلینری و یا کار های شریف دیگر.
یکی از راه فروختن ناموس و حیثیت ملی خود نان خورده و نام نشان کسب میکند آیا این بهتر است و یا کسیکه با حفظ عزت و شرف خود و ملت خود پیشه های نیک و ستوده را انجام می دهد.
و فرهنگ اختطاف میراث گلم جم ها است نه نسل شیر مردان. شما اگر از هر فرد ملت بپرسید که چه کسی با اینگونه فرهنگ منحط بزرگ و تربیه میشود همه میدانند که گلم جم ها و نسل پلید شان اند.
و حالا همین نسل گلم جم ها در کویت جاه گرفته اند که آبروی محصلین را بر باد داده و حتی سفارت کشور را به یک طویله تبدیل کرده اند و فکر میکنند که شاید سفارت هم جای اسپ پروری و خرپروری است.
زیرا همان انگیزه و گرایش حیوانی بود که علیه یک خانم تازه در سفارت تقرر یافته بود تجاوز جنسی و یا تحرش جنسی صورت گرفت که آن خانم به خاطر حفظ آبروی خود سفارت را ترک کرده و تمام کارکنان وزارت خارجه از این قضیه مطلع اند که قهرمان این وحشی گری فردی است که (؟؟؟؟؟) همه می دانند.
و عامل فساد دولت کرزی متصدی شدن پست های دولتی توسط همچو شما افراد به هویت است که از قدرت سوء استفاده میدارید. حتی شما با همان منطق و اندیشه پست و دنی که دارید اگر زمینه برای پدر کلان و مادر کلان تان هم اگر مساعد باشد آنرا شامل بورسیه ها می سازید و فضل خدا که چنین نیست.
داشتن خانه و سر پناه حق هر تبعه کشور است و در هر کنار و گوشه کشور که آن را انتخاب میکنند حق دارند و میشود که در زیر سایه فساد و خود کامه گی مردانه حق خود را از کام اژدها بیرون آر.
تو هم در ولایت خود املاک عامه و دولتی را مورد دست برد قرار داده ای و الا یک آدم و هزاران چریب زمین از کجا آن را به دست آورده است یا اینکه انسان مظلومی را کشته و انلاکش را غصب کرده و یاه هم با منطق گلم جمی املاک دولتی را چور کرده است.
شما که همواره در طویله و طویله خانه ها عادت کرده اید، و زمانی که کوچک ترین منصبی را آنهم از روی معامله گری و چاپلوسی بدست می آورید، بزرگترین سوء استفاده را میکنید.
آقای گلم جم شما به عوض پاسخ دهی به صورت عقلانی یاوه سرایی کرده اید و بیشتر خواسته اید که عقده گشایی کنید تا پاسخ درست ارائه کردن.
شما هم حاله که بورسها را ز طریق نا مشروع به دست آورده اید کوشش کنید که آبرو فروشی نکنید و خصوصا در قسم زبانی انگلیسی که برخی جوانان کویتی بسیار دختر بیگانه را خوش دارند که به انگلیسی حرف بزند و از آن طریق کار های >>>>> انجام شود. بسیار محتاط باشید که آبروی همه باز ریخته خواهد شد.
کمال الدین شاداب- وزارت عدلیه

>>>   راجع به دانشمند كشور أفغانستان ما عبد الرحيم كريمى كي ايشان مفكر ى هستند صدها تنر ا انسانيت وسياست آموزانيده است همانا معاون ووزير در كشور شدند كريمى شخصيت نافع است هزاران كس از آن سود مند شده به بينندكان اين سايت خوبترمعلوم است.
حـافـظ أزباد خزان درجمن دهـر مـرنج
فكر معقول بفرما كل بيخار كوجا أست
عباس كريمى شخصيت روحانى است كى ايشان در هر سمت دولتى باشند آن سمت روحانية را با خود كسب ميكند درنهايت به يك اوركان قوى وفعال مبدل ميشود بهترين نمونه درين مورد وزارت عدلية وسفارت أفغانستان در كويت أست.
كريمى يك أز مجاهدين با تحرك در ميدان هجرت ومقاومة بوده نثار وفدا كاريهاى مالى وجانى خرج داده أست در مقابل تجاوزكران خارجى در أفغانستان بهمين خاطر ايشان أز جانب رهبران سياسى بنام أمير الامراء ياد شد .
د.م ح م د أزقاهرة

>>>   حیف وقق شما که بالای که کله خام و بیسواد ضایع میکنید. کریمی چه بوده و چه است و چه کرده تا حالا که درباره اش سخن بگوییم. بیچاره یک ادم ساده و دیوانه است. باز از کله خام ها چه میتوان توقع داشت. دوستم کله خام و پیرمقل و بیسواد که حتی گب زدن خود را یاد ندارد .نام دیگر اقوام ولایت تخار را بد کرده در پارلمان...در تمام قوم اینها یک روشنفکر و بافرهنگ وجود ندارد ...تمام شان بیچاره ها لوده و بیسواد... باز اینهارا چه مانده بود قدرت و سیاست... ظاهرشاه خیل فهمیده بود که سراینها دیوانه واری کار میکرد...وصرف این مردم لیاقت جالی گری و مزدور ترکی ها بودن را یاد دارند...
کلک راست گوی از کویت

>>>   موكدا جنابى كه اينجا بنام مستعار (كمال الدين شاداب از كابل ) اظهار نظر كردند همانا حود شخص (سيد نبى اغا) سكرتر اول سفارت افغانستان در كويت مى باشد سيد نبى اغا كه از تخار يعنى وطندار جناب سفير اقاى كريمى است ولى از همان روز اول مواصلت خود به كويت سر دشمنى واختلافات وتخريب كارى را بر ضد اقاى كريمى واعضاى سفارت را اغاز نموده است اقاى سيد نبى كه براى اولين بار در خارج از كشور در يكى از سفارتخانه ها كار مى كند كدام تجربه كارى در امور ديبلوماسى يا كار درسفارتخانه ها ندارد يگانه كار واهتمامش تماس وارتباط گيرى با موسسات خيريه وبيت زكاة كويتى واخوانى ها وسلفى ها كويت مى باشد واز نخستين روز ورد به كويت در صدد جمع اورى خيرات وزكات بنامهاى مختلف است
ايا اقاى سيد نبى بصفت ديبلومات در سفارت در كويت مقرر شده است يا بصفت نماينده وزارت اوقاف افغانستان تا براى ساختن مسجد وغيره وبالخصوص در ولايت تخار مكلف شده باشد؟؟؟؟؟
اقاى سيدنبى اغادر عقب تقررش ضمن حواريان كه انهارا داكتر عبد الله از سرك وقريه جات تخار وبنجشير وبدخشان جمع اورى كرده دروزارت خارجه اورد وانجناب در صدد جمع اورى بول است گاهى بنام تاسيس وساختن شهرك براى كارمندان وزارت خارجه كه به صدها هزار دالر به اين نام از مامورين وزارت ودوستان شان جمع كرد وبالاخره نه شهرك شد وبول مامورين وكارمندان را دوزدى كرد وبلعيد كه تاكنون دوسيه اين شهرك در خارنوالى موجود است وناحل باقى مانده است وبهمين سبب بود كه در طول اين مدت نه سال از تقرر در خارج عقب ماند ولى با هزار واسطه ونيرنگ توانست خودرا به كويت مقرر كنند تا صدها هزار دالر ديگر بنام ساختن مسجد وكتابخانه در طالقان جمع اورى كند نمى دانم ايا افغانستان منحصر در طالقان است؟؟؟
يكبار ديگر از جناب زلمى رسول وزير خارجه تقاضا مى شود تا ابرو وكرامت سفارت افغانستان وافغان هاى مقيم در كويت را حفظ نموده اين اغاى خيرات جمع كن واختلاس كننده صدها هزار دالر را به محكمه معرفى نمايد
محصل افغان در كويت

>>>   با عرض سلام وادب با خوانندگان گرامی :موضوعی راکه آقای کمال الدین ذکر کرده من مخالف چند نکته آن میباشم .برای همه گان معلوم است که آقای کریمی از جمله شخصیت های اهل علم ودانشمند سیاسی وعادل وبا تجربه کشور مان است که در بخشهای مختلف حکومتی کار کرده است ویک دوره بحیث امیرالامرا در کشور بوده است وهمیشه کوشید است تا با مردم مصدر خدمت شود ویکی از دانشمندان ونمایندهای ازبک است که برای پوست های مختلف دولتی از طرف رئس جمهورکشور تعین شده است. بعض مسایل که در اینجا تکرار شده پس لازم است که من هم تکرار کنم البته در مسایل بورس من میتوانم بگویم از یک قوم نبوده از پشتون هم معرفی شده .به گفته نویسنده محترم: آقای کریمی در پارلمان کاندید کرده بود برنده نشد بسیاری از شخصیت های بر جسته ذر پارلمان کاندید کردندولی برنده نشده انداین قابل انتقاد نیست میشه که کدام علت سیاسی در بین وجود داشته باشد .........آقای کریمی شخصی است که از سرمایه و بیت المال ملت استفاده نکرده اگر استفاده میکرد امروز ملیونر وصاحب قصر مزین در بعض نقاط جهان میبود.من میخواهم یکی از ضرب المثل های بزرگان را درینجا یاد آور شوم میگوید :اگرشما در یک زمین زراعتی دانه پاش بدهید دانه میروید واگر نپاشید چی بروید؟ آقای سید نبی بالای دیگران انتقاد میکند وخودش چندین مرتبه بنام این آن از موئسسات خیریه کویت خیرات وصدقات را جمع کرده حیف ومیل نموده بود این بار ..........یتیم خانه ومسجد اعمار میکند آزموده شده را باز آزمودن خطا است .
دور محمد از تخار

>>>   سلام برای همه عزیزانم :
من نمیدانم محصلین افغان درکویت به چه تعداد اندکه هر شایسته وناشایسته وهرلایق ونالایق به اسم (محصل افغان درکویت )داخل سایت شده ونظریه های گونا گون ومملو ازتعصب را درج این مقاله کرده واسم محصلین را به باد هوا میبرند / وازسوی دیگراختلالی را درمیان محصلین ایجاد کرده که خود مایه کینه وهزاران بدبختی های دیگری را در بر دارد / اصلآ مایان را چه به این وآن ؟ تاحال خود یک محصل هستیم نباید در امورسیاسی واین وآن دخالت داشته باشیم هروقتکه درجه فارغیت را حاصل کردیم باز آن وقت اگرچیزی هم گویم باکی نخواهد بود / پس من خود به حیث یک محصل افغان مقیم کویت ازتمام برادرانم خواهشمندم که ازاین گونه سخنان بیهوده وانگشت انتقاد بالای دیگران اگردرست است یا نادرست پرهیز کرده ومصروف آموزش خود باشند تا در آینده مصدر خدمت برای دیگران وسرکوب کننده همچو اشخاص تفرقه اندازباشند .
محبوب شاه (مومین) محصل افغان درکویت .

>>>   با عرض سلام خدمت همه مردم عزیز
کمال الدین شاداب تو اول کارمند وزارت عدلیه نیستی و بعدا اگر هم باشی این سخن ها را نمی زنی چون من خودم از کارمندان وزارت عدلیه هستم. در دوره کریمی صاحب وزارت عدلیه یکی از جمله وزارت های بود که فساد اداری در ان به کمترین حدش بود و همچنان کریمی صاحب هیچگونه فساد اخلاقی و مالی نداشت. تا جایی که به ما معلوم است کریمی صاحب ثروت باد اورده مثل بعضی وزرای دیگر نیست. باز هم اگر کدام دلیل سندی دارید بیارید. به چار گپ و شایعه پراکنی نمی باشد
اکرم کارمند وزارت عدلیه

>>>   برادران عزیز اگر نظریات را سر تا به پا مطالعه کنید میبیند موضوع به بورس مربوط نمی شود موضوع به درگیری سفیر و سکرتر اول است و مضمون بورس را هم که نوشته اند صرف از این جهت بوده که توطئه ها بر ضد سفیر و اعضای سفارت چالان کنند طبق خبرهای که در بین افغانها شایعه شده آقای سید نبی نبیل سکرتر اول از طرف سفیر به خاطر فعالیت های غیر قانونی از سفارت کشیده شده و امر برطرفی از وظیفه شان هم امده است. آقای سید نبی نبیل کمتر از سه سال است که در سفارت وظیفه انجام می دهد و موصوف از روی خصومت و عقده شروع به تهمت زدن به سفیر کرده اند
نیاز احمد از کویت

>>>   در هیچ جای دنیا و در هیچ قوانین دیپلماسی نوشته نشده است که در حضور داشت سفیر دپلمات کار های نفر اول نمایندگی را انجام دهند سفیر در یک سفارت بلندترین مرجع است و هدف اش پیشبرد سیاست خارجی افغانستان است نه گدای گری. به یک صورت میشود کمک های به سوی کشور جلب کرد که او هم از طریق مجراهای سیاسی و از طریق ارگانهای دولتی کشور میزبان که اماده به کمک باشد نه این مانند بعضی ها پتو را پهن کرده و کمک خواست. طوریکه که ما در بعضی نمایندگی ها می بینیم. گرچه این مسلم است که مردم افغانستان در خارج کشور از هیچ نوع احترامی برخوردار نیستند ولی باز هم همون یک ذره ابروی که دارند را نباید با این نوع دست دراز کردن آنهم از طرف کسانیکه از افغانستان نمایندگی میکنند کاملا از بین بروند. درست است ما مردم فقیر هستیم ولی گدای گر خو نیستم و باز هم چی اعتماد همچین اشخاص غرض اهداف شخصی خود و با استفاده از نام این مردم بیچاره خود را به هر دری اویزان کنند. باز هم منحیث یک افغان به مراجع مربوطه پیشنهاد خود را دارم که اگر کمک و همکاری از کشور میزبان صورت میگرد باید روشن باشد و همه مردم در جریان قرار گیرند و کسانیکه را که پشت پرده با استفاده از نام مردم کار میکنند این اجازه را بریشان ندهند و مانع انها شده و در صورت لزوم دید مجازاتشان دهند چون نتیجه همچنین کارهای خودسرانه همیشه در جیب اشخاص سود جو است.
عبدالحلیم -دبی

>>>   آقای شاداب اظهاراتی تو کردی نشان از تعصب کورکورانه تو است
تو به چی حقی به یک ملت توهین کرد شاید گناهت نباشد گلم جم شاید...............کرده باشند. در جای از خودتان به عنوان شیر مردان یاد بردید فکر کنم درستش این باشد شیر( خوردنی) بچه وظیفه اش هم معلوم !!!!!!!!!!!!! شرم کو وظیفه شما بر همگی عیان است راستی ضرب المثل های مشهور را شنیدی که میگن
افغان که غول نبود افغان نگو
ازبک که کله خام نبود ازبک نگو
تاجیک که م......... نبود تاجیکش مگو
با احترام ازبک گوند -سرپل

>>>   لعنت بر کسی که از نام مردم افغانستان سو استفاده می کنند

>>>   با عرض سلام وادب با خوانندگان گرامی کسی که این الفاظ دلخراش را در مقابل شخصیت مفکر ودانشمند همچون کریمی استعمال میکند در حقیقت خودش همین خواص را دارا است اگر خودش این خواص دارا نباشد در پیکر همچون دانشمند بزرگ تهمت نمیبندد
شریف از بغلان

>>>   اقاى دانشجو از مصر حيف اين جانس كه به تو يارى كرده به مصر امدى صد افسوس وطن از تو و امثال تو جى توقع كند كمى در نوشته هايت تجديد نظر كن عيب به يك محصل است كه بى معلومات بى مسوليت هر جى خواست بنويسد
(سيحون )

>>>   تمنا نازنين راست كفتى واقعت همين است كه شما فرموديد
( سيحون )

>>>   سلام به سایت افغان پیپر و دست اندرکارانی این سایت و دع میکنم که همه شمایان در حفظ خدا بوده و گل روی تان را از صرصری باد خزان در امان خدا بوده باشد .

>>>   دوستان این یک تلکس شایعات نه، بلکه تلکس واقعات است...
زند باد افغان پیپر...
نوکرت

>>>   لطفاازآقاي كه خودره "سيحون "ناميده اندخواهشمندم درمورد"سيحون" كمي معلومات ارائه بفرمايند!!واكرنه ازاسماء ديكران سؤاستفاده ننموده فتنه انكيزي نكنند..كه خداوندعظيم فتنه انكيزان ودروغكويان رادرقرآنكريم به أشدتقبيح نموده وجزاي ايشان رابزرك تر ازقتل تعين نموده است.
س.سعودي

>>>   بدركلان وبدر بدركلان ما"سيحون ليك"نام داردواين به لسان تركي معني خاصي داردوبه قبيله خاص ازين مردم اطلاق ميشود سيحون جان اكرشماازنواسه واولاد اين طبقه هستيداميدوارم درموردخودكمي معلومات بدهيدتابدانيم كه اجدادمانواسه واولادزيادي ازخودبجاكذاشته اند تابتوانيم ازين طريق باهم تعارف بيدانمايم.تشكر ازمجريان اين سايت كه واقعابيطرفانه است
بازهم تشكر "سيحون ليك"

>>>   سلام به همه خوانندگان ویب سایت افغان بیبر
قسم که معلوم میشود مشکل اساسی بین سفیر افغانستان در کویت و اعضای سفارت میباشد, این نشان میدهد ضعف مدیریت سفیر افغانستان در کویت و وهمچنان ضعف گرفتن یک قرار استراتیجی در یک سفارت و مشورت کردن با اعضای سفارت ..... و این که میگویند به جمع آوری خیرات و صدقات هستند ..... من مطمئن هستم همه اش دست به خیرات زدند اولش خود سفیر مشغول به اخذ صدقات و خیرات از دربار کرزی است که حالا در کابل به سر میبرد.
صمیمی

>>>   سلام خدمت کارمندان شبکه اطلاع رسانی افغانپیپر!
ما به نمایندگی از محصلین دانشگاه کویت از اداره شما خواهشنمندیم که موضوع فوق ( سفیر افغانستان در کویت مقصر است ) را حذف نموده و جلو همچو افراد راکه از عنوان محصلین مذکور استفاده کرده و سبب اختلاف ، تفرقه ،تعصب و سوء ظن ها در بین ایشان میشود،گرفته شود . اینکار نه تنها باعث بدنامی محصلین افغان درکویت گردیده بلکه سبب بی حرمتی تمام افغانها میگردد...
محصلین واقعی افغان در کویت

>>>   سلام به برادران
اين شائعات كذارش شده توسط فروتن در شأن رهبر سياسى ملت اوزبك ، اين ملت را دوباره وارد ميدان مبارزه كشيد تا كى از رموز سياسى خود دفاع كنند بس مايان شاهد يك تعصب قومى بر عليه قوم ترك تباران أفغانستان استيم كى البته ما به مدد خداوند موفق خواهيم شد.
زنده باد " كريمى صاحب"
زنده باد "جنرال دوستم "
زندباد "رئيس دولـت "
د. م... أز قـاهرة

>>>   برادرها بيائيد بس كنيم درافغانستان تخريبات فايده ندارد هركس كه زورداشت ميدان ازهمو است وبس ما هرقدركه بنويسيم جاي نميرسد آخردل آزاري كجاميرساندهمين قدركه غيبت وايزاركشي كرديد بس است باهم صلح كنيد ازخدا بترسيدبالآخره آنجا فيصله خواهد شدكي خوب است كي خراب آفرين برادرها محصلين نازنين وقت تانه ضايع نكنيد برويد خوب نمره بياوريدمثل مجيب وحوراء كه فايق آمدند وهركدام 4هزاري دالرجايزه اخذكردندشما هم كوشش كنيد دالربدردتان ميخوردازين هرزه سرايي سودي نخواهيد بردآفرين نازني ها
خيرخواه ازكويت

>>>   سلام
من از جناب كريمي يك سوال دارم
جرا جند وقت بيش به كشور اوتريش سفر داشتى ..... وفاميل خودرا همراي يكي از اولادي خود به اوتريش روان كردبوديد ...
فكر كنم به فكر بناهنده شدن هستيد باز هم از باسبورت دبلوماسي سوء استفاده مثل ديكر دبلومات هاي كه به سفارت افغانستان در كويت ايفاي وظيفه كردن .
اكبر باي از كويت

>>>   افزودنیها به نظر دوستان ...
فضاء جا ن ازكويت
فرمودید: "کریمی درفرانسه خانه ندارد دردوبی خانه ندراد درشیرچور خانه ندارد"
عرض کنم خدمت شما که، کریمی ممکن در فرانسه ودبی خانه نداشته باشد ولی من 100% مطمین هستم که درشیرچور خانه دارد میشه درزمینه از خود جناب کریمی سوال کنید ویا از شاروالی کابل. و گپ دیگر اینکه کریمی درزمان وزارتش (عدلیه) در چندین جای کابل خانه گرفته 1: درشیرچور 2: 5 خانه در رحمان مینه (2 باب به اسم خودش، یک باب به اسم پسرش و دو باب هم به اسم خواهر زاده هاش) اگر کسی منکر این کار جناب سفیر عالم و متدین است لطفا به خو د جناب سفیر، شاروالی کابل ویا وزارت عدلیه مراجعه نمایند. اسناد موجود است.
نوشتید که :"جناب کریمی یک شخصیت عالم و عادل و اصولی میباشد خیر است که مثل دیګر کسا ن دستش به خون هږارها انسان بیګناه آلوده نيست" چرا بیجا قضاوت میکنید؟ گپ این است کریمی چندین سال به عنوان معاون سیاسی "دوستم" کار کرده است و هزاران هم وطن بی گناه ما در جنگهای تنظیمی شمال (جمعیتی و جنبشی وغیره) شهید شدند... آیا کریمی به عنوان نفر دوم در حزب "دوستم" هیچ رولی نداشته است ؟ همه مردم شمال از کردار و رفتار کریمی در زمینه کملا آگاه است... پس چطور میتوان گفت دست کریمی "به خون هږارها انسان بیګناه آلوده نيست"...لطفا کمی حقبین باشید و درست قضاوت کنید...
ابویاسر جان ! با شما هستم
"آقای کریمی را من خوب می شاسم عالم متدين وازجمله دانشمندان کشوروبويژه درمنطقه بوده"
نه، شما کریمی را نمیشنا سید اگر از کریمی کمی شنا خت هم میداشتید همچون حکمی صادر نمی کردید... کریمی اصلا چیزی به نام اسناد تحصیلی اکا دمیک ندارد الا صنف 12 ... پس کسیکه فاقد اسناد تحصیلی است چطور میتواند عالم ، دا نشمند (او ن هم در کشوروبويژه درمنطقه) فلان فلان... باشد؟ ... اگر گیریم که حرف شما درست باشد... پس جاهای که کریمی در آن تحصیل کرده را با قید زمان و مکان بنویسید ؟؟؟؟؟؟؟
خيرانديش عزیز
"ازصدفيصدشايد20فيصدآن درست باشد ولي هشتاددرصدآن غلط وياهم آوازه است"
هر آنچه که توسط "فروتن" راجع به جناب سفیر اقارب نواز (کریمی ) تحریر گردیده 100% درست است و جای شک و تردید هم وجود ندارد نه هم غلط و نه هم آوازه است... چون اسناد موجود است...
(فضاء) جان !!
با عرض حرمت به شما !!!
از خاطر یک کیک همۀ پوستین را آتش نزنید... از بکها (ترکها) تاریخ دیرینه دارند و امپراطوریها داشتند...
کمال الدین شاداب- وزارت عدلیه
" آیا همین کسیکه شما متدینش مینامید در هنگام متصدی بودن وزارت عدلیه اعلان نکردند که اسلام در ساختار نظام و قانون افغانستان 20% نقش دارد؟"
بلی من به نظر شما موافق هستم جناب سفیر در زمان وزارت شان به همین نظر بودند، همه مردم افغانستان از آن آگاه است به خوصوص کارمندان وز عدلیه... حا لا نمیدانم.
کمال الدین جا ن لطفا همه را گلم جم خطاب نکنید الا چند نفر محدود که هم آنهارا میشناسند و اشنای دارند.... همین.
وطن دوست
افغا ن پیپر عزیزخواهش میکنم لطفا نشر کنید ......

>>>   اگر از انصاف تير نشويم ومنصفانه حكم كنم اگر هدف ما اظهار حقائق است بايد اعترف داشت كه تنها اقاى كريمى سفير كبير فعلى افغانستان دردولت كويت وجناب معاونشان سيدنبى اغا يگانه اشخاصى وديبلومات هاى محترمافغانى در تاريخ سفارت افغانستان در كويت نيستند كه فقط بايد از ايشان انتقاد كرد كه اغشته با فساد ادارى هستند واز بورسهاى تحصيلى اختصاص داده شده از طرف دولت كويت براى حكومت افغانستان به منافع شخصى خود استفادجوى نمودند ويا اينكه با گدای گری شان كرامت وعزت ملى افغانستان وافغان هاى مقيم دولت كويت را زير ياى كردند بلكه شاهد حالات و واقعات همانندى در كويت بوديم بطور مثال دردوران هشت ساله سفارت دارى دكتور نصير احمد نور در كويت در دوران حكومت استاد ربانى ما شاهد بوديم كه همه كاركنان محلى سفارت در كويت عبارت بودند از برادران وخسربرها وفرزندان خاله وعموا وغيره اعضاى فاميل محترم شان همجنان بورسهاى دولت كويت طى مدت هشت سال سفارت دارى شان فقط براى اعضاى فاميل محترم و ي و باشندگان يكى از قريه جات بنجشير كه جناب نصير احمد خان از ان منطقه بودند اختصاص داده مى شود .
اما درباره كسب نا مقدس گدای گری توسط ديبلومات هاى افغانى در كويت از موسسات خيريه كويتى بايد اظهار داشت كه اقاى سيد اشرفى مستشار سفارت در كويت دردوران سفارت دارى اقاى صمد از اقاى سيد نبى اغا در اين زمينه سبقت كارى داشتند وبراى همه افغان هاى مقيم كويت اين امر معلوم دار است . اقاى اشرفى ديبلومات محترم حكومت كرزى كه تصادفا ايشان نيز از وطنداران اقاى كريمى وجناب شيخ سيدنبى اغا واز ولايت تخار مى باشد از لحظه اول مواصلت شان به سرزمين كويت در دنبال جستجو ادرسها و شماره هاى تلفون بيت الزكاه كويتى وجمعيت اصلاح كويتى وديگر موسسات وجمعيت هاى اسلامى وخيريه كويتى براى جمع اورى خيريات وصدقات وتبرعات بنام اعمار مساجد ودار الايتام وكتابخانه ها ومدارس ومراكز اسلامى جهت مبارزه با ثقافت وفرهنگ واشغال ووجود غربى ها در افغانستان بود جالب اينكه خوشبختانه طبق معلومات جناب شان اكنون بافاميليش در زير سايه همان ثقافت وكلتور غربى زندگى اختيار نموده است !!! اما منصفانه بايد گفت كه اقاى اشرفى مستشار اسبق سفارت در كويت برعكس سيد نبى اغا دعوى بناى اين ساختمان ها ومراكز اسلامى را در تخار نداشت بلكه اظهار مى داشتند مى خواهند اين مراكز رادر كل افغانستان بسازند اما در نتيجه حركت بسوى ديار غرب شد در ضمن نيز دردوران كار وماموريت اغاى اشرافى بورسهاى تحصيلى دولت كويت براى ارجمندان خود اختصاص داد اما متاسفانه ان بورسها تحصيلى هم بعلت مسافرت شان از كويت سوخت وزمينه هاى تحصيل فرزندان افغانستان بهدر رفت.
يكى ازوجه مشابهت ديگرى ميان دوران اقاى اشرفى در كويت با اقاى سيدنبى اغا هم اينست كه هردوشان سفراى وشخص اول سفارت را به بهانه هاى مختلف تخريب مى كنند اقاى اشرفى جناب صمد سفير دوران كارى خودرا بنام كافر وملحد وشرابى ودختر باز توصيف وتخريب مى كرد واكنون اقاى سيد نبى اغا همان روش كارى تخريب اميز سفير كنونى را بعهده دارد كارمندان سفارت و شخص سفير بلكه يگديگر شانرا در مجالس خود تخريب مى كنند
يكى از افغانهاى مقيم كويت

>>>   سلام
آقای محبوب شما خلی خوب فرمودیدلکن خورا اولا اصلاح وبعدا مردم نصحت کنید.
در24ساعت شما در حالت سکران به سرمیبردهههههههههههههههههه

>>>   برادرمحترم
اولآ املا وانشاء خود را درست كرده بعدأ بالاي دیگران انتقاد کنید
متآسفم به حالت .

>>>   س.ن و ا.ف به فکر تان باشید حالی خو سفیر رفته کابل یک کاری را خو انجام میته وای روزی که بیایه و ببینه که این چیز های توهین امیز برش جور کدن
لالا مسعود

>>>   سلام جناب نوسيده
خداكند خوب باشي جانم ايا شما فراموش كردي اولين خدمت را هر انسان براي خودوخويشهاي خودش ميكند
اول خويش باز ديكر خفه نه باشي جانم اين كار درهمه سفارت خانها صورت ميكرد
حتي درمصر هم اين كار ست
القاهره مصر

>>>   اقاى مقيم كويت اسم هم از خود نمى نويسد
به نوشته هاى تان كمى توجه كنيد از انصاف و عادلانه فيصله كنيد اكر به اقاى سيد نبى اغا يا جناب دانشمند فاضل سيد احمد اشرفى را مى نويسيد اين يك فيصله غير عادلانه درست نيست كشور با تمام معنا اين كار رايج شده و نياز به همين حالت دارد ريس صاحب جمهور تان تمام وزيرا همه اين ملت نه از امروز از زمان شاه از زمان دواد خان از زمان رهبر صاحبان تان يك جيز ى كه روشن است جرا از روى كينه بد بينى اين جفا را در حق اين ها ميكنيد زمان استاد خليلى كه در بغداد سفير وقت بود به كويت امده خيرات طلبى شان را كسانى شاهد است فعلا در مجلس بوده ايشان بخاطر ضرورت لازمه اين كار را كردن جرا به باى اين ها ختم مى كنيد اين ابرو ريزى كه مى كويد از اين ها شروع نشده و باز كشور نياز دارد به كمك هاى تمام كشور ها نه عيبى است نه كدام شرمى باكستانى هاتا امروز با اين كه كشور شان از تمام جيز بهتر از افغانستان است باز هم هميشه دستش در كشور هاى عربى دراز است جر نا انصافى كرده اين ها را متهم مى كنيد اميد وارم كه كمى توجه كرده با معلومات درست نظر بدهيد
سيحون

>>>   برادر كه اسم ايشان هم معلوم نيست نه نوشته اولا اين كه جرا اسم شما نيست
دوم اين كه جى معنا در اوزبكى يا تركى دارد سيحون ميشه شما اولا بكويد معنا اين كلمه را باز كدام قوم بنام سيحون ليك است در كجا افغانستان تا در باره تحقيق كنم باز به شما بكويم من خودم اوزبك يا تاجيك فرق نمى كند ولى نميدانم كه قومى بنام سيحون ليك باشد و سيحون كه من خود را ناميدم از جيزى ديكر كرفته شده باز زمان كه شما اين قوم را معرفى كرديد خواهم كفت و اين كه من جرا انتخاب كردم كدام ربطى به قومى يا كدام شخصى ندارد
( سيحون )

>>>   واقعيت امراين است كه بنجشيريها اصلا ازنسل جوكي يعني قوالها اند كه ازباردريا كه درنزديك هاي بخاراموقعيت دارد انها به افغانستان نقل مكان نموده اند
حقكو

>>>   دوستان عزيز اين همه بيفايده است كه وقت خود را ضايع ميكنيد به اساس رابورهاي جمع شده و موثق هستند سفيرانيكه تا حلق در رشوت و غير مفاسد اداري و اخلاقي غرق اند اما اينكه از جمله اقارب مقامات عاليرتبه و مسئولين نظام هستند در قصه كسي نيستند موقع را مغتنم شمرده به تجديد استمرار رشوه ستاني و همه فساد اداري توجه خود را معطوف مينمايند.
كارمند سابقه وزارت امورخارجه

>>>   اقاى سيحون جان سلام
زمامدران ورهبران كشورها جهان وقتى خواستار كمك هاى اقتصادى جهانى يا از كشور همسايه خود وغير ه كشورهاى جهان مى شوند اين كمك ها اقتصادى ومالى را براى مصارف شخصى ويا بس انداز كردن اين كمك ها بحساب هاى بانكى شخص خود و براى استفاده از ان در منافع شخصى شان نمى خواهند بلكه براى ابادى كشور ها خود وبمصرف رساندن ان در برنامه هاى اقتصادى واجتماعى كشور شان خواهان كمك هاى جهانى مى شوند كه اين حالت با كسب نا مقدس گدای گری توسط افراد ديبلومات هاى افغانى در بعضى از سفارتخانه هاى افغانستان در خارج وبالخصوص در كشولر هاى خليج واز انجمله در كويت توسط ا قايان محترم هريك سيد نبى اغا سكرتر فعلى سفارت واقاى سيد اشرف سكرتر اسبق سفارت در كويت از موسسات خيريه كويتى فرق اسمان به زمين دارد اين اقايان همه بول گدای گری شده را به حساب هاى بانكى شخصى خود مى اندازدند وانرا زخيره مى كنند ولى بدبختانه بنام اعمار مساجد ومراكز اسلامى از موسسات خيريه گدای گری مى كنند و هدف فقط منافع شخصى شان واستفاده جوى مالى به همين نام است!
اى كاش اقايان سيد نبى وسيد اشرفى وغيره كارمندان ديبلومات گدای گر درسفارت اموال جمع اورى شده را بغرض بناء حقيقى مراكز اسلامى در كشور افغانستان وحتى در ولايت ابائى شان تخار كه يكى از ولايات افغانستان است بمصرف برسانند !!
اميد وار م سيحون جان فرق بين حالت گدای گری وتقاضا همكارى اقتصادى ميان كشور هاى جهان را شناخته وتميز كرده باشى
اردمند شما

>>>   تشكر"سيحون"جان قندول خوب شدكه فهميدم اجدادماازخودنسل زيادي به جاي كذاشته است اين يك افتخاربراي ماست تشكر.
"سيحون"

>>>   خیانت سفیر یک حقیقت است
دوستان عزیز آنانیکه موضوع را به هر سو می کشانند قصد شان این است که اذهان را مخدوش و از اصل قضیه و موضوع مورد بحث به دور گریزند و قضایای قومی و منطقوی را به میان می کشند تا در زیر سایه آن خیانت و فساد سفیر کم رنگ شود در حالی که حق تلفی و قوم پروری آقای سفیر یک حقیقت است آنگونه که یکی از دلقکهای سفیر در نظرات خود به این خیانت کاری اعتراف کرد. اما به عوض پاسخ گویی دیوانه وار به هر سو دهن میاندازد و گاهی به یک شخص تعرض بیجا مینماید و گاهی هم به دیگری.
و به جواب شخی که حقگو مستعار است بگویم که تو و امثالت و کسانی که فکر تو را دارند از نسل چلو ها و قوال ها استید که از مغولستان به کشور پاک ما سرازیر شدید و و از نسل ترک نمی باشید و احتمال دیگر هم وجود دارد که از بقایای نسل شوروی ها باشید که به افغانستان تجاوز کرده بودند.
کریم شادان

>>>   میخواهم به جواب بعضی از دوستان بگوییم اصلا هدف شما مخدوش کردن اذهان بود اگر خیلی واقع بین هستید خیانت های بعضی دوستان را آشکار کنید تا مردم در روشنی قرار بگیرد . ضمنا قیافه و رفتار شما بیشتر به دلقکان می ماند تا دیگران. در قسمت تاریخ هم که ماشا الله فول هستید. اگر زحمتی برایتان نمی شود یک سری به کتاب تاریخ بزنید و در مورد اقوام ترک کمی معلومات بدست آوردید. امروزه تاریخ کشوری که در آن زندگی میکنیم از برکت وجوه و دست آوردهای نسل های گذشته همین قوم است. در قسمت چلوها و قوال ها اشتباه کردید یک حرف بی معنا و بی ارتباط است و ضعف علمی شما را میرساند. شاید اینجا را خیال هندوستان و پاکستان کرده باشید. در دامن شوروی شما بزرگ شده و از دستر خوان آن نان میخورید. به چی می نازید به فرهنگی که آن هم بوسیله بزرگان همین مردم ساخته شده بود. افغانستان امروزی را به دو تمدن می شناسند تمدن غزنوی و تیموری بگویید اینها دروغ است. البته شاید این را هم انکار کنید کار شما هم همین است در هر برهه از زمان مداحی میکردید تا صاحب چند درهمی شوید . اجدادتان عمر خود را در مداحی (چاپلوسی و گدایگری) گذارندند از نوسه های آن چی گله.
محمد حسن

>>>   این نظریه برای کریم شادان نه بلکه برای پاینده تقدیم است!
خداراقسم میخورم پاینده ازقبل مصروف نوشتن نظریات وجنگ انداختن بین همه بود حالا چهره اصلی روسیاهی خودرا افشاکرده ودست به تحقیروتوهین ملت ازبیک تبار زده به نام این وان میخواهدکه تهمت ببندد
ای پاینده خاین ازخدابترس نفاق وشقاق را دربین مردم کشت نکن این خصلت های منافق است که تومیکنی.
سوانح اجدادت رابعضی هامیدانندکه ازنسل ج .....فعلادردره پنجشیرسکونت اصلی ات بوده ودرزمان خاینین ملی به زور وواسطه به بورس كويت معرفی شدید این واضح است که ادم غریب وبی واسطه هیچ وقت نه ببورس ونه بخارج رفته میتواند.
امیداست این جواب دندانشکن برایت باشدوگرنه؟
حقگو

>>>   پاینده باخبرباش ازخودبالاگپ نزن خودرا نگاه کن .......

>>>   آقای حقگو و محمد حسن (پاینده جان) رجوع به آیات قرآن نماید و تعصب و اهانت در دین اسلام حرام قطعی است اگر دین اسلام را قبول دارید. ازیت یاوه سرای ابا ورزید ( یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و القابیل لتعارف ان اکرمکم عند الله اتقاکم)
محصل افغان در کویت

>>>   برادرن نهايت عزيزم قبل از همه سباس وامتنان دارم از أراء ونقدهاي سودمند تان وبعد از مطالعه أراي سودمندتان لازم دانستم كه جند نكته را حضور كرانبهاء تانعرض نمايم اولا ما وخصوصا شما نسل روشنفكر وتحصيلكرده بايد از افعال وعملكرد استادان وبزركان خود بند وعبرت بكيريم وموضوع سفير صاحب افغانستان در كويت كه شما ذكر نموديد بزكترين مثال است وامثال شان است كه سبب عقبماندكي ما ملت ستمديده است واينرا فراموش ننماييد كه ايزدمنان هركز حق مستضعفين را ضايع نمي نمايد وحقوق مانرا از انها خواهد كرفت.
ثانيا لازم به ذكر است كه أنجه برادرمان در باره سفير صاحب فرمودند للأسف صحيح وحقيقت است.
برادر شما يكتن از مستضعفين افغانستان در كويت

>>>   برادر كه بنام ارده مند نو شته اميدوارم همه دوستان و هم وطنان ما صحبت هاى ارزش مند داشته باشد نه بايد به تحقير و تمسخر اقوام و منطقه هر جى دل ايشان خواست بنويسد برادر محترم اين اشتباه و يا خطا از اين دونفر نيست كه باز ما بكويم جناب اشرفى يا سيد نبى اغا را نام بكيريم برادر قند اين رسم طرز طلبى اين ملت است تنها در كويت اين كمك ها صورت كرفته تا حال هيج كمك ديكر در افغانستان نشده اكر شده از كدام راه شده به كدام ادرس به كدام وزارت شده معلوم است كه همه اين ملت به همين روش نه تنها در كويت بلكه به تمام دنيا دست ايشان دراز است به بد ترين روش البته باز هم خوب است كه اين ها مسجد و مدرس را نام كرفتن ولى بد نامى رسوا بالاتر از اين مسايله در كشور رواج است فرموده شما كا ملا درست است ولى اين كه شما فرموديد اين فرهنك از اين ملت دور است كه به يك سيستم درست يك نظم يك تربيت درست اين ملت داشته باشد كه در خارج سر بلندى را داشته باشيم اين جا ست كه افسوس ميكنم بى قميت ترين و بى قدر ترين ملت در خارج استيم اين ها هيج كارى نكردن ولى ما كسانى داريم كه دردبى ساختمان ها و دارى هاى شان همه از خون اين ملت بوده كمك هاى كه اصل باور كردى نيست مبالغ كه قبول نمى كنى خيلى بالا را حيف ميل كرده بنام هاى مختلف كمك خواستن و باز به حساب ها ى خود تحويل كردن اين ها فكر ميكنيد همه از راه وزارت ها يا از راه هاى رسمى خوسته شده اكر شده بس جطور بحساب هاى شخصي شان انتقال شده خالصه برادر محترم كدام يكى از اين ها را نام بكيريم بزركتر از اين ها و بالاتر از اين مبالغ به حيف ميل مردم رفته اين كمك ها سودى هم نكرده ولى ابرو حيثيت اين ملت هم در خارج از بين رفته است اميد وارم كشور داشته باشم كه يك روز از اين بى شرمى ها نجات بيدا كنيم موافقيت شما را ارزومنديم
( سيحون )

>>>   اقاى حقكو سلام فكر ميكنم نميدانى خودت جى كار ميكنى ويا نوشته هايت را نمى خوانى نوشته ها امروزت با ديروزت زمين اسمان فرق مى كند برادر جيزى را بنويسد كه تفرق تحقير يك ملت يا منطقه نباشد باعث نا راضى ديكران نشود جى سودى دارد اين دل رنجى ها بيهوده كفتن ها غير از اين كه الفاظ رنجاندن و تحقير اميز بى فايده نا درست كارى خوبى از نوشنه هايت بيدا نيست
(سيحون )

>>>   برادر كه بنام سيحون و سيحون ليك خيلى افتخار ميكند اميد وارم كمى توجه داشت باشد كه امروز سيحون شناس شدى من از مدت ها به اين طرف بنام سيحون مى نويسم ولى امروز شما ديديد باز نكفتى كه به كدام قوم به كدام منطقه به كدام جاى از افغانستان مرتبط است اين اسم معلومان ندادى يا اا صلا جيزى هم وجود ندارد جز از بهوده كويى جواب سوالم را ندادى كه جى جيزى برسيدم از شما به اميد موافقيت
سيحون

>>>   خوب اقای حقگو که دیگران را به تهمت واسطه در کویت انتقاد میکنی و تاکید هم کرده ای که غیر واسطه داران دیگر کس رفته نمیتواند پس تو خودت بواسطه کی رفتی به بورس کویت. معلوم که همین ازبیک کله خام و خائین معرفی کرده تو را که حالا ازش دفاع میکنی . ای ازبیک های بی عقل! شما را مانده بود سیاست و مدیریت و سفارت. شما همان.... خود را در کوها ادامه بدهید. توروالله کدام هشیار پیدا میشه در بین شما؟؟؟ نا ممکن است که از کله خام های ازبیک کدام هشیار و فهمیده پیدا شود... حیف وقتم که سر شما ازبیک های .....ضایع شد و ازاینکرده که با دوستان چت میکردم خوب بود ... شما دیوانه های کله خام
صمیم از کویت

>>>   ازبیک وسفیربودن اصلآ درچوکات قانون نبشته نشده ازبیک ها فقط برای آشپزی اند نه برای سفارت وسفیربودن .... سفیر بودن ازبیک اصلآ برای مردم افغانستان یک اهانت واستهزاست نباید سفارت دردست همچو اشخاص آشپز افتاد .

>>>   .... به كسانيكه ازمنصب خود سوء استفاده ميكنند

>>>   تو به چی حقی به یک ملت توهین کرد شاید گناهت نباشد گلم جم شاید.... در جای از خودتان به عنوان شیر مردان یاد بردید فکر کنم درستش این باشد شیر( خوردنی) بچه وظیفه اش هم معلوم !!!!!!!!!!!!! شرم کو وظیفه شما بر همگی عیان است راستی ضرب المثل های مشهور را شنیدی که میگن
افغان که غول نبود افغان نگو
ازبک که کله خام نبود ازبک نگو
تاجیک که م......... نبود تاجیکش مگو
با احترام ازبک گوند -سرپل

>>>   امیدارم این صفحه را وزیر محترم خارجه افغانستان و یا همکاران اش بخوانند چون در بین ای گزارشات میتوان به نقاط مهمی دست یافت
بااحترام کارمند وزارت خارجه افغانستان
منصور

>>>   به خاطر کیک نباید پوستین را سوزاند
برادران عزیز از هر قوم و زبانی که هستید همه تان باید دید و اندیشه فرا قومی داشته باشید شما به حیث نسل آینده کشور اگر با این افکار قو ستیزانه وارد کشور شوید، به مصایب و رنجهای مردم ما می افزاید به عوض آنکه دردی را دوا کنید.
همه مان باید این حقیقت را بدانیم که قوم و قبیله باعث سربلندی ما در دنیا و آخرت نمی شود آیا میدانید که هریک مان امروز اولتر از همه از سوی افراد زورگوی از قوم و قبیله خود مورد ظلم و بی عدالتی قرار گرفته ایم ایا این ظلم بالی ملیت و قومی نیست که یک نفر میرود به نام آن قوم معامله می کند در حالیکه فاءده معامله گری را اولا خود آن شخص می برد و باز اگر کدام مصیبت و رنجی متوجه مردم شد این مردم بیچاره اندکه بهای جنایات را میپردازند و آن رهبرنما راه فرار را در پیش می گیرد. به عنوان نمونه در زمان تجاوز طالبان آیا همین دوستم و برخی دیگر از رهبران قومی نبودند که مردم بیچاره خود را که سالها بر ایشان حکم رانده بودند؛ در برابر طالبان ستمگر تنها گذاشتند و به ترکیه و ازبکستان فرار کرد و همان برادران مظلوم ما بودند که در برابر طالب و ظلم شان ایستادگی نمودند و زمانی که پایه داری مردم به اوج خود رسید دیدیم که دوستم مجرم دوباره آمد و برادران ما را به نام این و آن به گروگان گرفت.
پس برما است که از چنین رهبرانی کورکورانه دفاع نکنیم و لو که از قوم ما باشد.
و همچنان برماست که به خاطر خیانت یک شخص و دوشخص به همه مردم هتک حرمت نکنیم، و پیام من به کسانی که نظرات موافق با نویسنده را مطرح میکنند، نباید بنا بر مثل عامیانه به خاطر یک کیک همه پوستین را بسوزند اگز یک نفر در هنگام تصدی پست دولتی خیانت را مرتکب شد ما نباید همه افراد مربوط به آن قوم را نشانه بگیریم.
و برای کسانی که نظرات شان مخالف نوشته فوق است این عرض را دارم که ایشان باید جواب عقلانی به نوشته فوق ویا هم نظراتی که موافق با آن طرح میشود؛ اراءه کنند. ما در طول چند روز دیدیم که آنان به عوض پاسخ دهی درست از ولایاتی نام گرفتند و مردم آن را به آین و آن متهم نمودند و یا هم علیه کارمندان و سفرای اسبق سفارت سخن گفتند و فقط به این جرم که به یک منطقه و یا هم قوم دیگر منسوب اند و تمام حقایق دیگر جلو چشمان شان را گرفت، شما حق داشتید که علیه نویسنده موضوع فوق سخن می گفتید و لی دیدیم که شما به هر کس سوء ظن کردید و یکی را خیرات خور نامیدید و کسان دیگر را نسل در نسل اهانت کردید و این کار شایسته هیچ انسان عاقل و هوشمند نیست.
خیانت کاری صفت زشت، غیر اسلامی و غیر اخلاقی است و لو هرکه آن را مرتکب شود برابر است که دانشمند باشد و یا هم نادان، زورمند باشد و یا هم کم زور، مربوط این قوم باشد و یاآن قوم. 
بیایید حق بین باشیم، و پیش چشم مان را نگاه کنیم و آنچه را که امروز بر ضد مصالح ملی انجام می شود آن را محکوم کنیم ما نباید بخاطر کتمان حقایق به تنش آفرینی قومی دست بزنیم تا همه افراد مربوط به یک قوم کور کورانه به دفاع از وی برخیزند. تا زمانیکه این گونه فرهنگ واپسگرایانه وغیر اسلامی در کشور و اذهان نسل حال وآینده کشور وجود داشته باشد باور کنید که ما هر گز روی بالندگی و پیشرفت را نخواهیم دید. اگر هر قومی از مجرمین مربوط به خود دفاع کند پس آینده این کشور چه خواهد شد؟
ما باید از رهبرانی که به نام ملیت خود و یا به نام دین تجارت کرده اند فاصله گیریم. برماست تا انسان های شایسته و صالح را به رهبری بر گزیم و در کنار آنان باشیم نه کسانی که یک عمر به نام ما معامله گری کرده اند و زمانی هم که به قدرت رسیدند اولین کسانی را که فراموش کردند مردم خودشان بود. بیاد داریم یکی از شخصیتهای افغانی به حیث وزیر انتخاب شده بود و باری مردم منطقه اش با یک دنیا امید نزدش رفته تا از او در بنای یک مدرسه و یاهم مسجد کم گیرند اما آن وزیر آنان را سخت جواب رد گفت ومردم ناراض و خسته دوباره بر ولایت خود برگشتند. و زمانیکه جناب وزیر کرسی اش را در مقابل یک تاجر سیاسی دیگر از دست داد و انتخابات پارلمانی فرا رسید و این وزیر اسبق رفت و خود را از همان ولایت خود کاندید کرد و زمانی که در محضر مردم قرار گرفت و به وعده دادن های چرب و بلند و بالا مردم را امیدواری میداد. یک فرد ک هدر گذشته به حضور جناب وزیر رفته بود و به مدرسه کمک خواسته ود و خواستش به شدت رد شده بود؛ از میان حاضرین که که به هزار نفر و یا بیشتر میرسید بر خاست و به جوابش گفت ما را از این وعده ها بس است و شما از این ولایت نیستید من هم به شما همان جواب را می گویم که در هنگام وزارت خود به ما اهالی این ولایت عرض داشته بودی. همان بود که شجاعت آن مرد باعث گشت که همه مردم از وی روی برتابند و هیچ پشتیبانی از وی صورت نگرفت و ناکام شد و در پی چاره دیگر شد که آن هم به پایانش نزدیک است و نمی دانم که بازی آینده آن جناب چه خواهد بود؟
بلی هر فرد باید مثل همان مرد شجاع به رهبران قلابی جواب داندان شکن دهد و مردم تا کی در گرو چنین اشخاص گمنام باشند. ما باید خود را از زیر یوغ این اشخاص ناکام رهایی بخشیم نه آنکه کورکورانه و نابخرادانه تا یوم الحشر به دنبال آنان روان باشیم. و گوسفند گونه در هر چاه و سیاه چالی به دنبال آنان خود را بیاندازیم.
و السلام
فائز نرمخوی- سر زمین عثمانیان

>>>   الهی از بی عقلان وعاقی پدران وکسی که قدر یک انسان را نمداندنجات بده
ایبکی

>>>   بجواب فایزنرمخوی نه بجواب پاینده !
مطمئن هستم که بازهم به ضدسفیرشایعاتی را پخش میکنی مثل ماکیان بانگ میزنی چرامردانه وارنامت را نمینویسی.
همین قدربرایت میگویم که پایت را به اندازه گلیم ات درازکن وگرنه ..... بیان خواهم کردحالابه نام ( فایزنرمخوی - سرزمین عثمانیان ) نظرداده دراخیرنظریه ات بازهم به سویچ های بالادست زده اشاره بسوی .... کردید چراتهمت کرده میگویید ((یکی از شخصیتهای افغانی به حیث وزیر انتخاب شده بود و باری مردم منطقه اش با یک دنیا امید نزدش رفته تا از او در بنای یک مدرسه و یاهم مسجد کم گیرند اما آن وزیر آنان را سخت جواب رد گفت ومردم ناراض و خسته دوباره بر ولایت خود برگشتند. و زمانیکه جناب وزیر کرسی اش را در مقابل یک تاجر سیاسی دیگر از دست داد و انتخابات پارلمانی فرا رسید و این وزیر اسبق رفت و خود را از همان ولایت خود کاندید کرد و زمانی که در محضر مردم قرار گرفت و به وعده دادن های چرب و بلند و بالا مردم را امیدواری میداد. یک فرد ک هدر گذشته به حضور جناب وزیر رفته بود و به مدرسه کمک خواسته ود و خواستش به شدت رد شده بود؛ از میان حاضرین که که به هزار نفر و یا بیشتر میرسید بر خاست و به جوابش گفت ما را از این وعده ها بس است و شما از این ولایت نیستید من هم به شما همان جواب را می گویم که در هنگام وزارت خود به ما اهالی این ولایت عرض داشته بودی. همان بود که شجاعت آن مرد باعث گشت که همه مردم از وی روی برتابند و هیچ پشتیبانی از وی صورت نگرفت و ناکام شد و در پی چاره دیگر شد که آن هم به پایانش نزدیک است و نمی دانم که بازی آینده آن جناب چه خواهد بود؟))

ای پاینده ازخدابترس دروغ نگو ونفاق را مابین مردم کشت نکن
این ادعای تو ثبوتی نداردوهیچ ربطی به کاندیدی وزیرهم درولسی جرگه نخواهدداشت
دست ازتهمت بردار وگرنه مردهستی بانگ ماکیانه مزن درمیدان بدرشو گپ خواهیم زد.
حقگو

>>>   اقايان سيد نبى اغا ودانشمند برجسته كشور مان سيد احمد اشرفى خواستند برضد وطندار خود جناب عباس كريمى سفير كبير افغانستان در كويت كه از دير زمان با هم عداوت ها ورقابت ها شخصى دارند جهت بركناريش از سفارت با اينطور نوشتار ها واتهمات توطئه ودسيسه بسازند ولى طبق ضرب المثل معروف در وطن ما وشما (چاه كن خودش درچاه مى افتد ) و بالفعل همينطور شد خواستند جناب عباس كريمى سفير صاحب را به فساد ادارى در زمان تصدى وزارت عدليه وسوى استفاده از بورسهاى تحصيلى در كويت متهم وبد نام بسازند ولى اين توطئه شان سبب شد تا خداوند متعال حقيقت اصلى ايشانرا وگدى گرى هاى شانرا در كويت وسوى استفاده هاى مالى شانرا براى همه ملت بالخصوص براى اهالى محترم ولايت تخار برملاء وكشف شود و خیانت های شان آشکار گردد تا مردم از حقيقت اين مسلمان عالم نماها در روشنی قرار بگیرند .
اقاى اشرفى كه مدتى به اينطرف ودرعقب بدست اوردن باسبورت خارجى شب و روز خواب تقرر مجدد خود را در يكى از سفارت ها يا قونسلى هاى افغانستان در خارج مى بيند واز هر طريق كه باشد سعى وتلاش دارد ومى خواهد براى ادامه برنامه هاى خود و گدى گرى خود را از موسسات خارجى اسلامى بنام بناى مساجد ومركز علمى ويتم خانه وغيره در يكى از كشورهاى خليج عربى بطور خاص در كشور كويت مقرر شود اما بدون شك فرموده خداوند جل وشانه حق است كه مى فرمايد
‏ ‏{‏وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ‏}

كاظمى

>>>   برادر"سيحون"جان قندخفه نباشيد!!فقط شماخودره به اين اسم مسمي نموديدقبلا برايتان كفته شدباباي بدرم باين نام بود.وازشماسوال نمودم كه شايدشماهم ربطي به بدركلان بدرم داشته باشيدولي شماقبل ازجواب سوال نموديد!!وبه اين نام اشخاص مسمي اند نه تنها شمابخواطريكه اين نام براي يك خانوادهءخاصي اطلاق ميكردد.
"سيحون"

>>>   برادريكه خودش راسيحون ناميده است بداندكه اين اسم متعلق به يك خانواده خاص است بهتر است به جاي اين نام ازنام ديكري استفاده كنند....اكرازاولادباباهاي مايان اندلطفاخودره معرفي كنندتابدانيم واقعااجدادماازخود نسل ها بجا كذاشته اند.ودرغيرآن ازاسماءديكران سوء استفاده نكنند. مصطفي"سيحون"محصل درهند.

>>>   واقعاقبل فخر است كه اجدادماازخودنسلهاي بجا كذاشته اند.تشكرازمجريان سايت.
مصطفي(سيحون )دانشجوي علوم سياسي درهند

>>>   آقای حقگو !
شما نباید از پاینده شکایت کنید چرا که عقیده وی خراب است بدلیل اینکه همیشه از سایت های .........باز کرده استفاده مینماید حتی اینکه روزی در پیش انس (پاکستانی)ادعا نموده که ما.......عمرخلیفه دوم را به قتل رسانیدیم هزار لعنت خداوند ورسول وملائکهایش برسر همین قسم فارسی زبان بادکه به قتل حضرت عمر رضی الله عنه افتخار میکند چنانچی رسول الله (ص) فرموده اند من سب اصحابی فعلیه لعنت الله والملائکته والناس اجمعین( بخاری ومسلم)پس گله کردن از همچنان آدم بیخرد سود ندارد
توردی قل از سر پل

>>>   كي ميگو ید که مردم افغا نستان دست رسی کا مل به انتر نیت ندارند بیایید ببینید که چه قدر مردم ما دست رسی به اینترنیت دارند کجا استن کسا نکه بر ما تهمت میزنند ومیگو یند که مر دم افغا نستان عقب مانده استن ؛حالا برا یشان نشان دهم

>>>   سلام به خواننده گان محترم!
بنده بحیث یک مسلمان چنین گواهی میدهم که:اقای کریمی یک شخص غیر مسلکی در امور دپلوماسی از یک نگاه و استفاده جو از موقف خود از نگاه دیگر.بطور مثال:من در چندین محفل که جناب شان حضور داشتن وسخنرانی کردن بجز حرفهای تکراری چیزی نه شنیده ام.پس چگونه وی دانشمند نامید؟همچنان کارهای راکه در سفارت انجام داده است به نفع شخصی خودش بوده نه به نفع ملت کشورمان.به طور مثال دریک محفل که درجمع تاجران ما درسفارت داشته اند فرمودند که میخواستم اقای قانونی را به کویت دعوت کنم ولی در سفر که یک هفته قبل به کابل داشتم وخواستم با ایشان ملاقات کنم من را نه پذیرفت ازین رو من نخواستم دعوتش کنم.اقای سفیر صاحب تا حال نداسته که این وظیفه شخصی شان است یا مسولت ملی شان!این است مصیبت!تقاضای من از وزیر صاحب خارجه اینست که این چنین اشخاص غیر مسلکی را برطرف کرده اشخاصی را به وظیفه بگمارند اصول اساسات دپلوماتی را یاد داشته باشد وگرنه اشخاصی مانند این سفیر صاحب در محافل سیاسی باعث بدنامی کشور مان میشود. جالب اینست که بعضیها وی را دانشمند مینامند در حالیکه وی در مصاحبه اش در یک روزنامه کویت تاریخ افغانستان 500 سال قلم داد کرده است.خودتان قضاوت کنید.اگر تسلی تان نمیشود به دروازه ی میدان هوای کابل استاده شده از مسافرین کویت بپرسید که اقای کریمی چگونه شخصیت است.باز میفهمید.
با عرض سلام.
شاداب -کابل

>>>   خداوندعظيم حامي حقيقت درهركجاست
ظفري

>>>   مرگ به توطیه گران به به کسی که متعصب است مرگ به کسی که خون ملت را چوشید

>>>   اقای نرمخوی:شخص صالحی که به مسولیت ها شپرده شود شاید و البته اقای کریمی باشد!؟
ای گلم جم موش خور

>>>   همه وطنان من دوستان عزيز دوستان كه د نبال سيحون هستيد از شما خواشمندم كه خود را معرفى كنيد از كجا از جى قومى از كدام طايفه و قبيله هستيد
بيى جا از هر طرف از حرف بيهوده خواهشمندم خودارى كنيد اكر اوزبك هستى هم بكو از كدام اوزبك اكر تاجيك هستى هم بفرما خود را معرفى كن من خودم يك تاجيك الاصل هستم و با شاه هنشاه هاى اوزبك هاى روابط خوب دارم با كسانيكه اصل اوزبك هستن خويشا وندى نزديك دارم و هميشه در تمام امور زنده كى با هم يك جا هستيم شما لطف كنيد خود را معرفى كنيد واكر معرفى نمى كنيد دنبال حرف هاى بى معنا بى اساس نباشيد (سيحون )

>>>   سلام به خدمت همه دوستان كرامي جناب ايشان شاداب متاسفانه كه نام را بدرومادر شما برايتان انتخاب نموده بود شما بخاطر يك خبرويا اخبار سرجوك دها مراتب تغير دادين و اين همه اتهامات دروغي راكه به جناب آقاي كريمي نموديد كدام آسيب به شخصيت شان وارد نميشود اكر واقعا درافغانستان قانون ميبود شما واري انسان ياغي وباغي را دبلومات مقررنميكرد
(صديقي) ازكويت

>>>   شاداب صاحب اصل حقيقت را فرموديد ولى متاسفانه تنها اقاى كريمى نيستند كه خودرا دانشمند وعلامه وفقه زمان وعصر خودرا مى داند اقاى اشرفى هم همنوا با كريمى صاحب ادعاى دانشمندى دارد همه كمال شان در تكرار كردن بلبل وار سخنان وبيانيه هاى است كه انرا در جرائد ومطبوعات مى خوانند يا درراديو وتلويزون انرا مى شنود كه حتى خودشان معانى كلمات وجملات را كه به زبان مى اورند نمى دانند يكسال قبل اقاى اشرفى مقالات را بعنوان ضرورت عقائد وتوحيد در يكى از ويب سايت هاى مربوط يكى ازدوستان خود به نشر رساند اقاى دانشمند اشرفى در اين مقاله خود به نوشتار ومولفات برخى از دانشمندان غربى كه به زبان هاى فرانسوى وانگليزى تاليفات دارند استدال اورد در حاليكه جناب اشرفى زبان فرانسوى وانگليزى را اصلا بلديت ندارد خوشبختانه مدتى قبل تصادفا در يكى از ويب سايت هاى علمى ايرانى مقاله را يافتم كه درباره اهميت توحيد وعقيده صحبت مى كرد ودريافتم كه جناب علامه دانشمند اشرفى صاحب حرف به حرف وسطر بسطر وصفحه بصفحه از مقاله مولف ايرانى نقل كرده فقط اسم مولف حقيقى انرا دور زده نام مبارك خودرا بالاى ان نوشتند
شفيق

>>>   به افتخار عروس وداماد نو رسیده به کویت یک کف مرتب بزنید
زنده باد واسطه خاک برسر کسی که درهمچو شرایط حق را گوید ... افسوس به حال هموطنان بی واسطه ام .
دنیارا آب بگیرد خواهرزاده سفیرصاحب راتابند پاست .
بااحترام زنگ خطرازکویت

>>>   به افتخار عروس وداماد نو رسیده به کویت یک کف مرتب بزنید
زنده باد واسطه خاک برسر کسی که درهمچو شرایط حق را گوید ... افسوس به حال هموطنان بی واسطه ام .
دنیارا آب بگیرد خواهرزاده سفیرصاحب راتابند پاست .
بااحترام زنگ خطرازکویت

>>>   برنگشتن دانشجویان بورسیه ای به وطن پس پایان تحصیل، به دلیل نبود امکانات نیست، مهمان پذیری کشورهای بورسیه پذیر بسیار می باشد! ( که اجازه نمی دهند فرد تحصیل کرده به کشورش بازگردد)
زنگ خطر

>>>   برادران كمنام
شماهرقدركه بنويسيد به نفع دنيوي واخروي سفيرمذكوراست بيايدازاين سخنان بيجا وبي مورد خودداري كنيم هرقدركه كلاه برداري كنيد درحسنات مذكور اضافه ميشود وازحسنات ماوشما كم آخركدام فايده نداردغيبت اززنا هم بد تراست ماهرقدركه قيل وقال كنيم بالآخره برنده كسي است باحقيقت باشد وازهرزه سرايي خودراحفظ كند درافغانستان كلاه برداري فايده ندارد بلكه به سود شان تمام ميشود
خيرانديش ازاتريش

>>>   برادران عزیز فکر کنم این مباحث کهنه شده ازین نوع اشتغالهای که اشغالی ویا کثافات جمع کردن وباز گویی آن است صرف نظر کنید ودنبال حرفها وکارهای مفید خودتان باشید تا در مورد کارهای اشخاص پیروز بحثهای تشجیعی ورقابت سالم بوجود آید عقل عقل عقل

>>>   وطنداران كويتى ما درباره نصير احمد خان سفير ربانى در كويت كه همه كلينر ها وموتروان هاى بنجشير را بورس داد وسفارت را مهمانخانه ترانسبورتى رخه بنجشير ساخته بود جيزى نمى كويد فراموش كرديد كه از بياده دفتر كرفته تا تحويل دار وكاتب وموتروان وسكرتر وهمه وهمه فاميلى نصير احمد خان بودند وقتى داخل ساختمان سفارت مى شديد فكر مى كرديد در سماور بازار رخه بنجشير داخل شده باشى
سلطان

>>>   جناب شفيق صاحب مستعار نام
خوب است كه قضاوت خود را به خوانش مردم آوردي. با اشرفي چه دشمني داريد كه اينگونه ناجوان مردانه در حقش قضاوت ميكنيد. ادعا و باور شما مبناي تعيين علميت كسي نيست. اقاي اشرفي اگر از اثار شخصي ديگري استفاده برده جرم نيست. بزرگترين علامه ها حتي در اثارشان از نقل قول هاي ديگر انديشمندان استفاده ميكنند اين اشتباه نيست. اشتباه انست كه شخص بر جهالت خود تاكيد كرده و به ترور شخصيت ديگران در غياب بپردازد. در اخير ميخواهم با ايه اي از قران عظيم شأن در وصف شما و دوستتان شاداب توصيفي در باب تان عرض داشته باشم. (وإذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما)
عبدالسلام .

>>>   سلام جان قند مستعار نام مدعى دانشمند (اشرفى صاحب )السلام على من اتبع الهدى
بزرگترين علامه هاى كه در اثارشان از نقل قول هاي ديگر انديشمندان استفاده ميكنند اين اقباس ونقل قول خودرا از مراجع ومصادر علمى با مشخصات انديشمدان كه از انها نقل قول ويا اقتباس نمودند تزكر ميدهند وبه مرجع اقتباس يافته شده تاكيد و در تاليفات علمى خود به ان اشاره مى كنند كه در اينصورت اقتباس شان از دانشمندان يك امر شرعى وجائز ويك عرف علمى مى باشد اما شما جناب مدعى استاد يت جهل كار ( اشرفى صاحب ) مستعار بنام عبدالسلام در مقالات كه انرا بنام ونشان خود در ويب سايت رفيق وهمكيش خود بنشر رسانديد از اقتباس عمل اوردگى خود واينكه جناب شما ايا موارد اقتباس شده را خودتان ترجمه كرديد ويا اينكه قبلا در كدام كتابى ويا مراجع علمى ترجمه شده است كه در اينصورت بايست هر دو مصدر ومنبع علمى را ياداور مى شديد و لى جناب عالى فليسوف زمان خود اين كار را نكرديد كه اين خود يك سرقت وجرم علمى بشمار مى ايد كه بايد از اين عمل خود مورد مجازات قرار گيرد
شفيق احمد

>>>   جواب به زنگ خطر
کارهر بز نیست خرمن کوبیدن... گاو نر میخواهدومردکیهن
ارجمندی عزیز صنف چند مکتب هستید که ضرب المثل را ا ز سیاق ادبی اش بیرون کرده و در شیرینی طنز ادبی مورچ سیاه پاکستانی ریخته اید .اولا تعلیم و بعدا تحریر قبل از تعلیم کتابت کردن مانند است که به این طنز سر میخورد" در خر چه ,شب چری" وبه قول شاعر : پسته بی مغز گردهان باز کند رسوا شود
ارجمندی عزیزم آیا امکان دارد که دنیا را آب بگیرد و انسان غرق نشود و این محال است.
وخواهرزاده سفیر البته ادماست نه مرغ آبی که در سطح آب باشد ولو که دینا را آب بگیرد. اقای زنگ خطر بی خطیر آگاه باشید که عسل در کویت خیلی قیمت شده است . همچنان در مهماخانه کویتی هر کس که برود 10 دینار بحیث تحفه اهدا میکند, خبردار باش و بدون ت.م ب .به راه بی افتید که نا وقت نشود.
المراسلون- کویت

>>>   اين خود نشان دهنده ضعف وزارت خارجه است كه نمي تواند كنترول كند و گزاريش كاري بيخواهد.

>>>   سلام به همه
یکی از برادران از گاو نر یاد کردند بجواب شان بگویم:
برادر عزیز ما نه بز نر را میخواهیم و نه گاو نر را کار نداریم ما انسانی را میخواهیم که به دین و مردمش مصدر خدمت شود و بالاتر از اندیشه های قومی و قبیلوی بیاندیشد و بتواند با راهکارهای خوب ملت رنجدیده ما را در هر کجایی که هستند بیرون آرد.
بلی همان گونه که مولانا میگوید:
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کر دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
زین همرهان سست عناصر دلم گرفت
شیر خدا و رستم دستانم آرزوست
فضل الله- پیمان- ایران

>>>   سلام به خدمت هموطان كرامي سبب اين همه تشنج دربين محصلين افغان مقيم كويت وبي حرمتيها وتوهين به شخصيت هاي علمي اولا توسط يك انسان بي نصب مشهوربه نام ايشان ودوم توسط محصلي كه خودش اقرار ميكندكه قاتل حضرت عمر است بس ازهمجو انسان جه توقع كرد برادراكرعزت ميخواهي بس به خداباش نه همراي ايشان اكرازخداعزت رانميخواهي برومثل رهبرتان به
ايران ومسكو (ر) و (ع ) م..........كو كه مشهور شوي فيصل مقيم كويت

>>>   كريمي سايب يك مجاهد است يك فدا كار استه فخر ما اززبكان جهان استه تمامي كتاب هاره خوانده و نر واري هر بورسه توزيع كد خوب كد حق ازبك ها استه اينمي بورس شما فشتون ها تاجك ها كلتان خيانت كده ماندين كسي غالمغال نكد د ما ازبكا غالمغال ميكنين كريما رهبر اسلي ما ازبك ها ميشود و ما كدام دوستم موستم يا قاضي كبير را نميشناسيم كريمي عالم و رهبر ماست جنجال با كريمي جنجال و كشتل بازي با كول ازبك قهرمان وطن دنيا است
با احترام غلام حسين تخاري از عربستان

>>>   غلام حسين تخاري
اول املا خود را خوب كن بعد لاف بزن، لطفاً كلمات سايب، استه، فشتون، اسلي، كشتل كول را صحيح بنويس بعد از كريمي كه اصلا در زبان دري نوشته كرده نمتيواند لاف بزن. يا اينكه خودت كريمي سايب - صاحب هستى) با كمك منشى دفترات اين را كلمات را نوشته و سويه خود را نمايان ساختى.
تصحيح ضروري

>>>   سلام های کرم نرم خودکم را به همه همبیمانهای ج ام تاق دوم میدارم وخصوصابرای یاینده سخی داد متاسفانه ۴۷ سال مه همرای قشون سفید یکجاشده علیهی مردم افغانستانک اعلان ج کردم وامروزهر انسان مرا (ر......نی) کفته صدامیکند یک نفرک که داشتم به نام ایشانک اوهم ازسفارت دلیت شده بعد ازین مه همرای هیج کس کب نمیزم جه نبود که به ای ملت مه نکردم قیمت توت را بسیارغالی نمودم وفرقند هم ایضاحکوم جان بضی ازمجوسیها مثل باینده جه یک ضربل مثلهای را برایم میکفت بی زحمت راهت نشته تول ماته دروغ گفته است مه ج کردم عیش عشرت را امروز(ک) میکند این ریش را من به آسانی سفید ننمودم درهرقات قوت این یک شخصیت مثل ایشان خوابیده است فعلاجند شخصیت نفس شی دربوهنتون کویت مصروف درس های ش است هرکدام آنها فردا مانند درختی توت میوه میگرد هرکدام شان بوهنتون 4 ساله را 10 سال میخواند جراکه تهداب را سخت میکند اگرتهدار سخت باشد هرچقه سیلاب بیاید غیلانده نمیتواند یک مثال زنده مثل بول تیشکان(لصیف)ازیفتل بایین

>>>   با احترام به نظرات برادران که دوطرفانه قضاوت نموده اند یکی از جانب سفیر کریمی ودیگری از سید نبی نبیل سکر تر سفارت
درحقیقت موضوع جناب فروتن که شاید اسم مستعا رشان است باید بگویم که هرگاه مضمون درسایت های انترنت نوشته میکنید باید دقیق ودارای حقیقت باشد نه اینکه از زبان کسی دیگر تحریر نمایئد .به طورمثال مثال درقسمت چهار بورس تحصیلی سال 1388 شما نباید انطور که درمضمون خویش تحریر نموده اید میکردید بلکه میگفتید که بوسهای تحصیلی سال 1388که از طرف پوهنتون کویت به کشور افغانستان داده شده بود جناب کریمی غفلت نموده ویا دوستانیکه درچهار اطرافش هستند اغفالش کردند ولکه بد نامی را به دامن کریمی زدند این بورس ها قرار ذیل تقسمات شده است
1- بورس او لبه دختر فضل الله رشتین که سابق سکرتر اول فراشوتی بود ودرماه جوزا ختم وظیفه شد وتا حال اقاماش از سفارت است
2- بورس دوم به خسربره شیخ احسان الله سادات سکرتر خاص سفیر که سر دیپلومات د رسفارت افغانی مقیم کویت میباشد که ازیک ملاهی بیش جیزی نیست که خسربره دومیش را به اسم پسرش درکویت اورده است که این خود یک جعل کلان وبزرگ است جناب کریمی هم میداند این موضوع را
3- بورس سوم برای خانم معراج الدین خواهر زاده سفیر که جناب ایشان تازه داماد بودند وخود معراج الدین بااستفاده از بورس تحصیلی سال 1386پوهنتون کویت از افغانستان خواسته شد خدا میداند که اسناد صنف 12را دارد ویا هم
4- بورس چهارم به تکی از دخترهای رفیق سفیر که از مزار است به فکر من دختر خاله خلیل الله باشد که پدرش ریئس شرکت ساختمانی درافغانستان است
5- بورس پنجم که باید فارغ صنف نهم ویا دهم میبود باید که کویت میامد که انهم سوخت
مرد این رقم نوشته میکند نه مثل شما دلقهای سفیر وسید نبی اغا که هیج نوع ..... ندا رید وهردوی تان مجاهد وا زیک ولایت تنبان های خویش را هردو توسط این دلققها به نمایش میگذارید اگر مرد سخن هستید از این گفته های من یکی را رد کنید .اینکه جناب کریمی درسفارت چه کرده است با الجنه های وموسسات کویت چه کرده است من با اوکار ی ندارم خودش میداند وجواب دادنش من صرف موضو ع بورس ها با هیج برادرمحترم به صورت واضح نگفته بود بلاخره من مجبورشده که واقعیت را بگویم سفیر صاحب خفه نشوی میدانم که این کارها بالای شما تحمیل شده است ورنه هیچگاهی دست به جنین کاری نمیزدید همین قسم که تاحال خود را پاک نگه داشتید که هیج کس یانگشت انتقاد بالای شما نداشت ولی افسوس که امروز نام شما درسایت های انترنیتی به چه وجه یاد میشود قابل تاسف است خوب یک کسی به اسم حق گو ساید مهمان هفته هم برای شما سلام ارسال نموده است شاید سید نبی ودفققکهای سید نبی باشد بخوانید ولذت ببرید وبه دلققکهای خود بگوبد که جواب نوشته کنند
وسلام سید خان کویت

>>>   جنا ب حسین تخاری !
توره به خدا نکن ... آبروی همه ازبکهارا چت پت کردی با این فصاحت و بلاغتت... گوش کن جانم :کریمی یک .... کاملا تثبیت شده است و 100 ها دلیل هم به خاطر این تا حال در بالا تحریر گردیده... و راجع به قاضی کبیر من با شما هم نظر هستم... چون قاضی کبیر کسی هست که روز خواب است و شب هم بیدار ... و یک شاهکاری دیگری هم دارد که خواهر زاده خود را یک قاچاق بر تمام عیار مواد مخدر در سطح افغانستان و جهان ساخته است ... بارها خواهر زاده این آدم روز بخواب و شب بیدار توسط حکومت .... فعلی دستگیر شد و بدون کدام محاکمه رها گردید...
سربلند باشید.
ع.رحمن کویت

>>>   میگن: مربی داری مربا بخور... اگر ماما داشتی او هم سفیر بورسیه فامیلی بخور ... نوش نوش...
بی گور کفن از کویت.

>>>   لعنت به خاین های این سر زمین...
ترحم بر پلنگ تیز دندان + ستمگاری بود بر گوسفندان
هر چی میتوانید خاین هارا بیشتر معرفی کنید به همان اندازه به این ملت بیچاره خدمت کرده اید...
اصلا ترحم بر مفسدین روا ندارید.
کویتی.

>>>   سيد نبى اغا از اين همه تبيلغات بر ضد كريمى صاحب جه فايده كردى جز اينكه خودرا هم رسوا ساختى وهموطنان كه از اصل وماهيت وجنايتكارى وفساد ادارى ومالى وگداى گيرى شما باخبر واطلاع نداشتند همه خبر شدند اناننكه در كابل در جستجو شما بودند بخاطر دريافت هزارها دالر كه شما انرا از انها بنام شهرك سازى ها دوزدى كرديد اكنون جاى ومكان شمارا خوب دانستند واز طريق مقامات قضائى شمارا احظار خواهند نمودند
شفيق-كارمند اسبق وزارت خارجه

>>>   سلام
وب بسیار جالبی دارید

>>>   جای افسوس است که پسر خاله وی ازآن شکایت کرده است

>>>   آقای عبدالرحیم کریمی یک شخص دین دوست خادم وباغیور
میباشد عدالت صداقت دراولیت های شعار خود میداند
عبدالبصیر محصل اکادمی ملی نظامی

>>>   واي، خوبش چي دفا گري دارند جناب كريمي...

>>>   سلام سيد خان عزيز...
خوب گفتيد و در سفتيد، ولي از چند خواهر زاده ديگرجناب كريمي كه مصروف تحصيل در كويت هستند نام نبرديد...(صلاح الدين و امثال هم)...

>>>   جناب کریمی یک اشتباه دارد که به گفته های مشاورین بی سواد وتحصیل کرده نمی باشد اعتبار رمیکند
مانند که دروازرت عدلیه بود فعلامشاورین ( گاردمخصوص وی)مصروف عیش درخانه خود میباشد دراینجا نزد مردم خیانت کار کریمی محسوب میشود
با احترام چنگیزی

>>>   صلاح الدين برادر معراج الدين... چي نام هاي با مزه ي است... بلي.
سيد خان كويتي.

>>>   ُسلام بچه ها (س.ن) چي شد همه خاموش شديد...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است