استعفای رییس بانک مرکزی پذیرفته شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۳/۹/۱۵ کد خبر: 84998 منبع: پرینت

نورالله دلاوری رییس بانک مرکزی کشور، استعفا داد.

گفته می شود رییس بانک مرکزی از سمت خود استعفا داده است و رییس جمهور نیز استعفای وی را پذیرفته است.

نورالله دلاوری درباره دلایل استعفای خود می گوید: مداخله غیر قانونی وزارت مالیه در امور بانک مرکزی سبب شده است تا استعفا دهد.

به گفته وی وزارت مالیه به نمایندگی از بانک مرکزی در نشست های صندوق وجهی پول شرکت داشته است و استقلالیت این بانک را گرفته است. بر باور وی وزارت مالیه می خواهد تا بانک مرکزی تحت تسلط این وزارت باشد.

آقای دلاوری همچنین می افزاید: اگر این کار وزارت مالیه ادامه یابد در کشور تورم ایجاد خواهد شد.


کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دلاوری یک شخص ملی وطن دوست بود هیچ وقت شعاراش قوم پرستی نبودبلکه آرزویش آرامی ویکپارچگی کشور ما و خواهان پیشرفت اقتصاد افغانستان بوددر بانکداری.
فضلی از کابل

>>>   غنی چی شد ! هله یک مدال بتی برش...

>>>   رژیم موجوده افغانستان یک شرکت سهامی انترنشنل است کشور های کمک کننده به تناسب کمک خود اجینت های خود را در رده های بلند دولتی شروع از وزرا معین نان روساوزارت خان ها والی ها در بخش نظامی زیاد تر اجینت ها خود جابجا میکنند.ویک عده محدودکه غیر وابسته هستند کسی چوکی اساس و اکتیف را برایش نداده و یا سمبولیک بدون صلاحیت دریک مقام نصب شده چرا امرین بالاتر وی وابسته به بیگانه است. خلاصه وزرا و مقامات بلند پایه دیکر در تصمیم خود صلاحیت آزاد ندارند اگر می گویند دروغ محض است.امروز سیاست یک کشور را اقتصادآن می کنند. کشور ما بد بختنانه بودجه ملی خود را نمیتواند از عایدات داخلی خود تکمیل کند چرا عواید در گمرکات بصورت درست جمع آوری نمیشود وزارت مالیه در تعین اشخاص فساد در گمرکات نقش فعال داشته محصول اموال بصورت درست در خزانه دولت واریز نمیشود بیش از پنجاه فیصد اموال بدون محصول وارد و صادر میشودعواید در جیب دزدان می ریزد.مردم این فکر نکنند که کشور های کمک کننده عاشق افغانستان هستند بما کمک صادقانه بیغرض میکند.هر کشور آرزو دارد در بدل سرمایه گذاری خود خواسته سیاسی اقتصادی و نظامی خود را در کوتاه مدت و طویل المدت بر ما تعمیل میکندمنافع خود را می سنجند. باید دولت و ملت هوشیار و زرنگ باشد کوشش اعظمی دارد به طریق ممکن چه از استخراچ معادن و جمع آوری از عواید گمرک مبارزه جدی با فساد بصورت درست نه نمایشی اشرف غنی اعلان می کند قضیه کابل بانک حل شد. فکر کرد باین کار و حرکت خود جامعه جهانی را فریب می دهم آنها هزار مرتبه نسبت بما رند و هوشیارهستند. سارنوالی دو نفر را حبس کرده تمام قوانین کهنه فرسوده را بالای این دو نفر تطبیق میکنند از دزدان اصلی مانند برادر کرزی و برادر فهیم شوهر شکریه بارکزای اصلآ نام نیمبرد چرا تا زمانیکه پول حصول نمی شود ایشان را زندانی نمی سازید و یا دیگران شان را زاخیل وال با وجود که دو نفر را ضمانت کرده اکنون زاخیل وال منکر است امضا بالای معین لولو و ساده لوح وزارت مالیه پلان شده نموده حال منکر است قطعآ خبر ندارم امضا من را بکشید به نظر من همین معین لولو وزارت مالیه باید حبس گردد این قسم معین ساده لوح بیخبر هم بدرد نمی خرد وقتیکه وزیر مالیه شفاهی برایت امر کرده بود فردا وپس فردا آن امضا زاخیل وال رامیگرفتی شاید معین دهن پر آب است و یا تجربه کاری ندارد حال ثمره و غفلت کارخود را باید بچشد تا دیگران پند گیرند ساده لوح و خوش باور نباشند فریب در آینده نخورند.
ظفر خان

>>>   جناب دلاوري صاحب يك شخص صادقت و وطن دوست بود و دستاوردهاي جشمكيري در سكتور اقتصادي و بانكداري داشته . او يك شخص بيطرف و مسلكي كشور ما بوده و بايد در سمتش ادامه دهد. حكومت وحدت ملي در حق اين شخص جفا كرد و او بايد در سمتش بازكشت كند.
متخصص بانكداري

>>>   ... بر ذخیلوال .
ذخیلوال فاسدترین وزیر در کابینه کرزی و غنی است .
این شخص میلیاردها دالر از بیت المال دزدی کرده .

>>>   دلاوري صاحب در سمتش منحيث ريس كل بانك مركزي بازكشت نماييد. بخاطر عدم وابستكي به يك از همين تيم ها از سمتش بركنار شد.
محمد

>>>   این وطن جای برا ی انسانهای وطن پرست اصلا نیست و این یک اصلا است باید همه افغانان اینرا بپزیرند . شاید آقای دلاوری از اختلاس های خاینن که وطن را امروز به بحران بردن کاملا خبر است و از همین روست که فشار وزارت مالیه روز بروز فشار را بالای بانک مرکزی آورده و صلاحیت های این بانگ را بدست خود گرفتند چند ... بنآ من شحصآ دلاوری صاحب را یک انسان پاک صادق وطن دوست شجاع دلیر که همشه کوشش کرد تا این خاینن ملت که در جهان رسوا شدن را باز هم در راه درست استقامت دهد ولی اینها همه مافیا هستند . من خود به صفت یک افغان از دیدن حالات که روزانه در این وطن رخ میدهد از خدایم می پرسم که یا الله توچرا منرا در چنین سرزمین پیدا کردی که درتمام جهان بد نام فاسد مافیا آدم کش تروریست متعصب بی قانون بی عدالت هیچ سر این وطن آباد یک فرد که وطن دوست میباشد و ظهور میکند در این وطن او نزد این مردم یا دیوان . یا جاسوس است یا هم بی دین همین دلیل این مردم این مرزبوم است . حتا این وطن را گفته میتوانم که به یک باغ وحش که اصلا صاحب ندارد همانند اوست . ای کاش یک مسلمان زاده از کشور های دیگری جهان میبودم . ولی نه از این وطن خاینن که همیشه در حق ملت خیانت جور جفا وملت را پارچه پارچه کردن ملت نان ندارد امروز و این خاینن بجای اینکه خیانت هایشان را ترمیم کنند برعکس دیگر هم به اعمال بی رحمانه و ظالمانه شان ادامه میدهند .

>>>   لوی سارنوال مردم را در ابهام و تاریکی نباید قرار دهدحقیقت را واضح وروشن بیان دارید به مردم طوری روشن بیان دارد هچه اندازه پول برادر ارشالفهیم دزدی کده و چه اندازه پول را برادر رهیس جمهور سابقه افغاستان دزدی نموده و این را واضح دارد آیا این جایداد شان در صرت فروش تکمیل میکند مارشال فهیم خان بیک پسر خود که نیم دیونه است ۷۸ ملیون را نوش جان کرده در باره وی چه تصیم گرفته شده همچنان بر ادر کرزی چه اندازه داراهی را در خارج انتقال داده چه تصمیم مردم را در تاریکی نگذارید پول ملت است حق دارند دلیل چه استپ نهان کاری میکند اگر توان کار را ندارید مانند رهیس افغانستا ن بانک استفعا دهید بهتر خواهد بود اشرف غنی بزرکتری اشتبا کرد میدان هوایی کابل را شتاب زده بنام کرزی نمود در ذهن مردم نمی گنجد اگر کرزی باین سرمایه سر شار یک میدان جور میکرد حق داشت بنامش میشد بای تجدید نظر گدد. سازنده میدان هوایی کابل داودخان شهید قهران واقعی و حقیقی افغانستان باید گردد قابل قبول بهتمام ملت است.
حاجی صبور

>>>   دلاوری صاحب قصد فرار مرار نداشته باشد؟؟ چون یکی از سارقان کابل بانک را عهم او تضمین کرده است
در لیلام های دالری بانک مرکزی همیشه برادر معاون دلاوری برنده میشود که در سرای شهزاده صرافی دارد !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است