بایسکل سواری خانم ها کم بود که موترسایکل...
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۳    ۱۳۹۳/۹/۱۷ کد خبر: 85200 منبع: پرینت

 

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201412/201412081722511188.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201412/201412081722513669.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر از انتحاری نیست؟؟؟
عجمل

>>>   چرا؟ خانم ها انسان نیستند؟ آیا خبر داری که در غرب حتی حیوانات را بایسکل سواری و سورف روی امواج بحر یاد میدهند.

>>>   چرا؟ مگر باسیکل سواری و موتور سیکل سواری هم حرام است؟چه با تعجب این خبر را پخش کردید که گویا انقلاب شده؟
ajmal

>>>   بیشک، زنده باد. عکسهای طالب کش!

>>>   خوب چه اشکالی دارد هموطن، که خانم ها بایسکل سواری یا موتر سایکل سواری کنند. سالها با همین افکار وطن را برباد دادند. شما نمیدانید که پدیدیه طالب در کنار بعد سیاسی اش، هدفش از بردن بوطن بسوی سقوط ترویج همین افکار قرون ماقبل تاریخ است. کمی معقول تر و معتدل تر بیندیشیم. خداوند برای هر چیزی جنهب مثبت و منفی خلق کرده است. اگر زنها در جامعه فعال نباشند نیمی از جامعه راکد و غیر فعال است. مصرفی است نه تولید کننده. پیشرفته ترین کشورها جهان زنانشان بیشترین سهم را در اقتصاد دارند. البته این به این معنی نیست که از زنان سوء استفاده نمی شود. این همان جبنه منفی اش است. این بر میگردد به نحوه تربیت و آموزش نه اینکه آنان را در خانه زندانی کنیم. برای از بین بردن فساد باید آموزش داد. برنامه داشت و معقولو علمی برخورد کرد نه احساساتی و دم به دم. و معنی اش این نیست که تمام چاقوهای شهر را از داخل خانه ها و فروشگاهها جمع کنیم که مبادا کسی چاقو بخرد و قتل نکند. بلکه باید با آموزش و حاکمیت قانون به مردم چنین بگویم که عمل قتل بد است. وقتی دوست ندارند به قتل برسند قتل نکنند. باید قانون در مورد قاتل حاکم باشد نه نظر یک ملا و ریش سفید و یک نفر. تا ثبات به جامعه بیاید.
هموطن از کابل

>>>   این هم از بامیان شروع شده
سمیر

>>>   این خانم ها قابل تحسین هستند و حق دارند از وسایل جدید استفاده کنند، کشور ما غرق فساد است چیکار به اینها دارید؟ ببینید چرا بند سلما افتتاح نشد؟ پرونده کابل بانک به کجا رسید؟ سرنوشت بورسهای تحصیلی چه شد؟ همراهان رییس جمهور و کارمندان سفارت ها کجا شدند؟ و هزاران فساد آشکار دیگر.

>>>   هیچ مشکلی ندارد . نه جرم کرده و نه خلاف شریعت.چشمان طالب کور شود.این عکس طالب کش و طالب سوز است.زنان نیمی از جامعه اند.
پسر جوان افغان

>>>   اینجا کابل است ن تهران دوستان عزیز
سفیر

>>>   ...اين اول هيچ عيبى ندارد...به همين خاطر است كه افغانستان صدها سال عقب مانده از ديگر كشور ها حتى از ايران و پاكستان عقب مانده تر است.

>>>   بگذارید خانمها راکه احیتاج ما مرد های ظالم نباشند. خیلی تصاویر زیبا من ۱۰۰٪ طرفدار این هستم که باید ما از قرون وستا خارج شویم به همان اندازه زن را قدرت دهیم به همان اندازه فحشا کم شده و خانمها قدرتمند خواهند شد.

>>>   بسیار خبر خوب است به نظر من نسبت به خر سواری واسپ سواری وشتر سواری که در اکثر نقاط دور دست از مرکز افغانستان رواج دارد وبهترین وسیله ترانسپورتی هم برای خانم ها میباشد موتر سایکل سواری درین عصر وزمان کاری بدی نخواهد بود،از سوی دیګر اګر مسابقه موتر سایکل سواری به سطح جهانی راه اندازی شود باز یک نفر هم پیدا نشود که به نمایندګی افغانستان بیرق ما را بلند نماید،هر که بااین عمل خانم ها مخالفت میکنند ودید منفی دارند دل های خودشان ناپاک بوده وآنها انسان های این عصروزمان ګفته نخواهد شد،ومن در کشوری که زندګی مینمایم فعلآ ۴۰٪ خانم ها موتر سواری و۶۰٪ خانم ها هم بایسکل رانی وموترسیکل رانی را بلد هستند ،واکثرآ پدر ها مصروف کار هستند همین خانم هایشان اطفال را به مکتب،کودکستان وکلینیک میبرند وبدی این کار در کجاست؟وصد ها خوبیهای دیګر که ګپ به درازا میکشد.
بااحترام یوسفی از مسکو

>>>   به امید موفقیت های بیشتر تمام خواهران افغانستانی استفاده از وسایل نقلیه غرض رفع ضرورت و انتقال هیچ عیب ندارد نمی دانم که این ملت بیچاره را چه شده است که در هر چیز مسله حرام و شریعت را دخیل می سازند لطفا کشور های اسلامی و غیر اسلامی را بیبنند که مردم کار می کنند این قدر پشت تما مرد را نمی ګیرند افسوس به حال این ملت بیچاره

>>>   زنده باد شیر دخترهای وطن مانند انسان ازاد زندگی کنید این چی جای تعجب است ...
م ق

>>>   مگر عیبی دارد؟-

>>>   تا میتوانید از بایسکلرانی، موتروانی و موترسایکلرانی لذت ببرید، بخاطریکه به زودی مدرسه وهابی به وطن افتتاح میشود و نخواهند گذاشتند که عطا کولر را چالان کنید وقتیکه مرد در خانه نباشد.

>>>   آفرین به این خانم ها !
و من ندانستم این کار خانم ها چه ضرری به کیها دارد؟

>>>   این عصر ، عصر... است با چه کامنت های بی غیرتی

>>>   زنده باد

>>>   این کدام کار خاف نیست ، آفرین دختر خانم های کشور چیزیکه به زیان جامعه و مردم نیست او به شما میزیبد و همت کنید از حقوق خود استفاده لازمی کنید

>>>   وسیله نقلیه از مرد کرده به زنها بهتر است هم برای مسونیت شان و هم برای نقل انتقال شان این خانم ها هم کدام جرمی را انجام ندادند که باسکل سواری شان کم بوده حالی سکل سواری میکنند

>>>   بسیار خوب است. حق دارند برای سهولت خویش چنین کاری ا انجام دهند.

>>>   اگر حجاب اسلامی و عفت زنان مسلمان مراعت شود خوب است ما حمایت میکنیم.
مسلم

>>>   بسیار کار خوب. صرف اگر ای عزیزان حجاب را بکشند و با لباس آب بازی (بیکینی) موترسایکل سواری کنند مردها بیشتر خوش میشوند و دخترها هم پیشرفته تر می شوند !

>>>   بيييشک ولا کار خوب است

>>>   اين كار مخالف با خلقت و شرافت زن است نه آزادی و پیشرفت... حالا زنان موتور سواری کنند کدام گل را به سر خود می توانند بزنند؟؟؟؟
دوستان هر مساله اسلامی را نباید به طالبان ربط داد و هر کار مخالف طالبان را نباید رایج کرد ملاک ما اسلام عزیز است نه طالب و نه غرب و نه شرق

>>>   خانم ها مگر آدم نیستند؟ من شخصا به بایسیکل رانی خیلی علاقه دارم اما درجامعه ما با ذهنیت اشتباهی که وجود دارد امکانش نیست. در کشور مالزیا که مسلمان هم هستند خانم ها هم مثل آقایان از تمامی امتیاز ها برخوردار هستند و خیلی راحت از موترسایکل استفاده می کنند.
تینا

>>>   خانم ها که بایسکل یا موتر سایکل سوار شوند مشکلی مگر دارد...؟؟؟

>>>   کدام مشکل جدی ندارد بلکه برای کسانیکه خانم های شان بالای شان زور هستند خبر خوش و نوید بخش است چون خانم ها از این پس موترسایکل سوار می شوند خیال شان راحت باشد.
سید کبیر از پغمان

>>>   خوب است بهر اندازه زنهای شما متکی بخود میشوند بهمان اندازه حس اعتماد به نفس آنها قوی شده احترام بخود و دیگران را بیشتر میاموزند بگذارین افغانستان هم پا بپای سایر کشور ها پیشرفت نماید .

>>>   درجواب سوال خانم هاانسان نیستندورعایت حقوق انسانی بگویم آینهاانسان هستندکه قرآن می فرماید جلوه گری نکننداماقرآن فرموده تمام زنان ازحق مالکیت وحقوق اساسی اقتصادی وفرهنگی وامکانات اقتصادی وآزادی برخوردارشوندکه آن زمان هیچ زن مالکیت ارث و..نداشت .آیاواقعاشمامصلحت رابیشترتشخیص می دهید یاخداوندکه آفریننده زنان است .اشتباه امان ا..خان هم نادیده گرفتن ارزشهابود به جای آوردن تکنالوجی وعلم تنهابی حجابی نوامیس خودراآورد وناآرامیهاشروع شد.طرح اینده من مشارکت زنان درجامعه همچنین مردان بارعایت عفاف وحجاب وهمچنین حمایت ازحقوق قانونی زنان درجوامع سنتی می باشد.
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   کسانیکه نظر منفی دارند در قرون وسطی رندگی دارند
م.کریم نبی یار

>>>   موتورسواری و دوچرخه سواری در شان خانم مسلمانی که مقید به رعایت حجاب باشه نیست .خانمها می تونند به جای این وسایل از خودرو استفاده کنند.
یه ایرانی

>>>   زنده باد این خواهر عزیز ما همان طور که مرد ها حق دارند شما هم حق دارید اگر مرد ها حد خودرا نشناختند نام ریزه گل را بیاد شان بیاورید !

>>>   فکر کنم خارجستان باشد که زلف را پریشان کرده . اگر در اوغانستان بود با دیدنش نسوار ها از دهان چوبک و چوبری می کد
بوراغی

>>>   او بیادرا چرا هر کاری ره به اسلام میچسپانین. سالها پیش ننه کلان بنده خودش اسپه زین میکد سوار هم میشد، دلش میخواست با تفنگ پنج تیره فرانسوی شکار وحتی جنگ هم میکد، اصلن هم نمیترسید، هیچ عیبی هم نداشت، یک شیر زن مسلمان بود، ملا های او زمان هم که ملا های وطنی بودند نه ملای مودکی هیچ گونه عیبی نمیگرفتند، البته ایشان تنها نبودند، مثل ننه کلانم هزاران شیر زن افغان در کنار شوهران و پسران و برادران شان کار میکردند، شمشیر میزدند، سر پرستی اولاد و خانه خوده میکدن و از وسایل ترانسپورتی آن روز که اسپ و گادی بود استفاده میکردند، امروز همان اسپ و گادی به بایسکل و موتر سایکل و موتر تبدیل شده است. در این کار هیچ عیبی نیست، و شاید در هیچ جای شریعت هم گفته نشده باشه که زن ها موتر سایکل سوار نشوند.

>>>   خوب است خوب است خوب است خوب است خوب است
چرا باید بد باشد؟!

>>>   بسيارعالي چشم افراط گرايان كور!

>>>   استفاده از وسايل نقليه براي زن ومرد ضروري است، كسانيكه از موتر سايكل راني زنان نا راحت ميشوند، آنها اصلاً در مورد زن ديدگاه حقيرانه دارند وبه توانايي هاي زنان به ديده شك مي نگرند، در غيرآن موتر سايكل راني زن نبايد، يك موضوع قابل تعجب باشد.
هاشمي

>>>   ... به غیرت کسی که این فکر داره که با بی حجابی زنش تکنولجی میاد تو کشورش چرا زنارو نمی فرستن متخصص دانشمند یا محقق بشن اینا تکنولوجی میاره نه موتور سواری

>>>   نباید شرایط کشورطوری شودکه شرم وحیاوعفاف برداشته شود وخانمهای محجبه ودیندار ازفضای اجتماع دلگیرشوند

>>>   برای آینده خواهران ما بسیار امیدوار کننده است. مخالفت بعضی ها را با موتر سایکل سواری درک نمیکنم. وقت آن رسیده که از زن یک تصویر انسانی در ذهن های مان ترسیم کنیم، تصویر قبلی مان تصویر یک "سیاه سر" است که درست نیست.
عثمان تره خیل، کابل

>>>   ما نمیگوئیم بایسکل رانی یا موتر سایکل رانی و یا موتر رانی خانم ها بد است. ما میگوئیم جامعه و فرهنگ مردم هنوز به آنجا نرسیده که یک خانم بدون کدام مزاحمت و درد سر این وسایل را برانند. مثال اگر یک لچک مزاحم با موتر یا موتر سایکل این دختر خانم های موترسایکل سوار را اشترنگ بزنند و خود براه خود ادامه دهد آیا میدانید سرنوشت دختر بیچاره چی خواهد شد. مرد های بسیار با جرئت نمیتوانند خود را در اینچنین حالات اداره کنند و تصادم میکنند و تصادم موتر سایکل را نیز میدانید که چیست.
پس بگذارید اول بستر آرام فرهنگ این مسائیل آماده شود بعداً بخواهید نخواهید خانم های بایسکل ، موتر و موتر سایکل رانی خواهند کرد. در غیر آن لطفاً با چنین حرکات نمادین ابلهانه دختران و زنان بیچارۀ کشور را به خطر مواجه نسازید و دیموکراسی با این حرکات نمادین بیهوده پیاده نخواهد شد.
مثال : بایسکل رانی با شعار صلح؟؟؟؟؟؟
رها کردن پوقانه ها در هوا بخاطر صلح؟؟؟؟؟؟
توزیع کتاب در جاده ها برای درایوران بیسواد بخاطر نهادینه شدن فرهنگ کتاب خوانی؟؟؟؟
و صد ها بیمعنی دیگر؟؟؟؟
من از کابل جان

>>>   زنان هم وطن ما هم راه افتادند

>>>   دولت افغانستان بايدبازناني كه تلاش ميكنندفساداخلاقي رادرجامعه رواج دهدباانهابرخوردكنندچون ملت افغانستان مسلمان هست وباعث امنيت درجامعه ميشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است