ابراز بی خبری ایران از اعدام زندانیان افغان
ایران در رابطه با حکم اعدام زندانیان افغان ابراز بی اطلاعی کرد و یادآور شد وی شخصا خبر اعدام را از رسانه های افغانی شنیده است و آرزو کرده است که مرجع مشخص که اینچنین سخنهایی را گفته به آنها معرفی شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۸۹/۱/۱ کد خبر: 8786 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، مقامات دولتی افغان می گویند جهت روشن کردن سرنوشت هزاران زندانی افغان در ایران تماسهای تازه ای را با آن کشور برقرار کرده اند.

کبیر فراهی، معین وزارت خارجه افغانستان گفت جانب ایران در رابطه با حکم اعدام زندانیان افغان ابراز بی اطلاعی کرده و گفته است که در این مورد تحقیق
می کند.

مالکی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل یادآور شد که وی شخصا خبر اعدام را از رسانه های افغانی شنیده است و آرزو کرد که مرجع مشخص که اینچنین سخنهایی را گفته است به آنها معرفی شود.

سفیر ایران گفت موافقتنامه انتقال محبوسین به حبس، جدیدا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و جهت طی مراحل نهایی به شورای نگهبان محول شده است که بزودی مرعی الاجرا بودن آن اعلام خواهد شد.

براساس گزارش یک هیات پارلمان که در این اواخر جهت بررسی وضعیت زندانیان افغان به ایران سفر کرده بود، گفته است حدود 5700 تن از افغانها در زندانهای ایران محبوس هستند که از این میان 3000 تن آنان محکوم به اعدام شده اند.

در عین حال حبیب الله غالب، وزیر عدلیه افغانستان در مجلس بخشهایی از توافقات میان افغانستان و ایران را در خصوص محبوسین به خوانش گرفت.

اعضای پارلمان افغانستان نیز این تماسها را امیدوارکننده می خوانند و می گویند که امکان دارد این گفتگوها منجر به یافتن راه حلی برای قضیه زندانیان افغان و انتقال آنان به افغانستان شود.

گفته می شود اکثر زندانیان افغان در ایران و به خصوص زندانیان به جرم قاچاق مواد مخدر، محکوم به مرگ شده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   3000 نفرمحکوم به اعدام ؟!!!!! کمی شک برانگیزست !
چه عجب یکی سرنوشت بدبختانه ی مهاجرین را دنبال کرد. همین که درانتخابات پشه ای حساب نشدند می شد فهمید که ازازانسانیت وافغانی بودن دور هستند حالا نمی دانم برچه اسا

>>>   از اول معلوم بود که این خبر دروغ هست خدا به ادمی عقل داده و من هرگز باور نکردم و نمیکنم حتی تعداد سی اعدامی را نیز باور نمیکنم.

>>>   بهترین دوست افغانستان ایران؟؟؟ است نه پاکستان؟

>>>   سلام ميكنم برهمه هموطنان عزيزم/بايدماازايران هيچ گيله نداشته باشيم چون كه يك ايده از هموطن ماواقعاكه از فرهنگ خودافغانستان دوراست اگردر خودافغانستان باشدانها به اعدام محكم ميشود .اگر دولت افغانستان واقعا آدمهاي با فرهنگ باسواد درايران فرستاده كه آنها درزندان بسرميبرندواقعاجاي تاسف است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است