دیدار رییس جمهور کرزی با رهبر مذهبی ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۸۹/۱/۸ کد خبر: 8921 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور کرزی با رهبر مذهبی ایران ديدار كرد.

وی که برای شرکت در نخستین جشن جهانی نوروز به تهران سفر کرده بود به همراه رؤساي جمهوركشورهاي تاجیکستان، عراق و ترکمنستان با رهبر مذهبی ایران، سید علی خامنه ای ديدار كردند.

در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد، رئیس جمهورایران با اشاره به ثبت بین المللی نوروز گفت که هدف از برپایی جشن جهانی نوروز در تهران، تقویت همكاریها و روابط سازنده، میان كشورهای منطقه است و مقرر شده است این مراسم هر سال در یكی از كشورهایی كه نوروز را گرامی می دارند، برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد که پیام نوروز و ارزشهای آن برای جهانیان، گسترش صلح، عدالت و دوستی است.

سپس رییس جمهور کرزی نیز با قدردانی از ابتكار کشور ایران در برپایی جشن جهانی نوروز، اظهار امیدواری كرد این مناسبت بین المللی موجب تعمیق روابط و گسترش صلح و دوستی میان كشورهای منطقه شود.

رهبر ایران نیز در این دیدار؛ نوروز را مناسبتی برجسته از لحاظ معنوی، ملی و بین المللی و حامل ارزشهای ممتاز دانستند و تأكید كردند که عید نوروز نماد نوآوری، طراوت، جوانی، نشاط و تحكیم روابط دوستی و مهربانی میان دوستان و آشنایان است.

وی همچنین قرار گرفتن عید نوروز با چنین ارزشهای والایی به عنوان آغاز سال نو در میان برخی ملتها را یك امتیاز برای آن ملتها برشمردند و افزودن د که با وجود آنكه عید نوروز یك جشن ملی است و جزو اعیاد دینی محسوب نمی شود اما در روایات متعددی از نوروز تجلیل شده و به همین دلیل نوروز فرصتی برای یاد خدا و اظهار عبودیت انسانها در مقابل پروردگار شده است.

آقای خامنه ای با اشاره به ثبت بین المللی عید نوروز تأكید كردند که این ثبت جهانی در واقع می تواند نوعی انتقال فرهنگ و هدیه از جانب ملتهایی كه نوروز را گرامی می دارند به ملتهای دیگر به ویژه غرب باشد.

وی با تأكید بر اینكه ملتهای منطقه می توانند یك مجموعه با ارزش و والای فرهنگی تشكیل دهند، افزودند که کشور ایران از تقویت روابط و همكاریها میان كشورهای منطقه و همسایه كه دارای فرهنگ مشترك هستند، استقبال می كند و پیشرفت و ارتقای هریك از كشورهای همسایه را به سود خود و مایه سرافرازی می داند.


http://files.afghanpaper.com/pics/201003/201003280639384615.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید ما قدر این دوستیها و محبتها را بدانیم و به هم خذمت کنیم و سعی کنیم که یک اتحادیه بین کشورهای حوزه فرهنک نوروز بوجود بیاوریم و در بین خودمان رفت و آمدها را ساده کنیم تا به توانیم از کشور های یکدیگر بازدید کنیم و به وطن برگردیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است