حمیده وردک مخالف لباس آهنین کبری است!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ کد خبر: 90326 منبع: پرینت

حمیده وردک فعال حقوق زن به رادیو آزادی گفت: او مخالف لباس آهنین کبری خادمی است.

او می نوسید، خواهرم منظور (کبری خادمی) می باشد (هنوز غرور مرد افغانستان را در هیچ مردی در دنیا نمی توان پیدا کرد. مرد انگلیس زن اش وسیله است اما بر یک مرد افغانستان زن اش نیمی از ایمان اش، ملکه خانواده اش، عزت قوم و قبیله اش می باشد ) البته این نظر خانم وردک می باشد که به دگراندیشان باید احترام گذاشت.

خانم حمیده وردک بهتر است به عمق خشونت عیله بانوان در افغانستان، نظر اندازد، از آزار جنسی گرفته تا تجاوز فردی و گروهی به زنان و دختران نوجوان کشور، خشونت در منزل، کوچه و بازار، محل کار و خودسوزی بانوان به علت خشونت در خانواده، عدم توجه نداشتن شکایات بانوان افغانستان در محاکم، فروختن زنان و ازداج های اجباری اینها همه خشونت می باشند که بانوان افغانستان هر روزه تجربه می کنند و فریاد سر می دهند.

خانم وردک از مرد انگلیسی می گوید که زن را فقط یک وسیله می داند و از مردان با غرور افغانستان و اینکه زن به عنوان ملکه خانواده می باشد! سخن می گوید.

البته اعتراض خانم کبری خادمی با پوشیدن لباس آهنی در مقابل مزاحمت های خیابانی مردان هرزه به بانوان افغانستان انتقادها و پشتیبانی هایی را نیز در پی داشته است.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حمیده وردک هر انچه گفته راست وزیبا فرموده همایتش می کنیم.

>>>   حقوق زن در اروپا خوب رعایت میشود . زنان در اروپا مورد تجاوز گروهی قرار میگیرد . در اعلانات تجاری ...مورد استفاده گسترده قرار میگیرد . فسادخانه ها برای زنان در کشورهای اروپای یک درامد بزرگ برای این کشورها است . این است حقوق زن در غرب .

>>>   آقای منجم زاده ... تمام زنان و مردان افغانستان از نظر خانم وردک پشتیبانی میکنند و این یک واقعیت است که حقوق زن در هیچ یک کشور غربی مراعات نمیگردد نه تنها مراعات نمیگردد بلکه خشونت صد چند زنان افغانستان با انها صورت میگیرد از زن به عنوان یک وسیله استفاده میشود نه بحیث یک انسان که کرامت بشری دارد بلی زنان و دخترانی که خلاف موازین اسلام عمل کنند لباس نا مناسب حرکات بیجا انتخاب چند دوست پسر و پیروی از فرهنگ غرب پیامد های نا گواری را در بر دارد به کدام دختر با عفت و فامیلدار که از اسلام بهره ئی دارد تجاوز شده جز به دخترانی که فاسد هستند و فامیل های بی بند و بار دارند شما زنان و دختران افغان را از فرهنگ المانی ها می بینید نه خیر اینجا افغانشتان است فرهنگ و کلتور جداگانه دارد و مطابق اسلام غزیز زنان و دختران باید از ازادی های شان استفاده نمایند این ازادی را خداوند و قران مجید برای شان داده است نه غربی ها پس باید افغانها خود را بشناسند و نگذارند تا کسانیکه در غرب هستند باعث ترویج فرهنگ غربی در افغانستان گردند .
آ - از هرات

>>>   از ترس آزار مردان لباس آهنین پوشیده

>>>   حمیده جان!
نه زن غرور مرد است و نه هم مرد غرور زن. هردوی شان انسان هستند که در یک جامعه متمدن دارای حقوق و امتیازات و ظایف مساوی هستند. آیا نود فیصد زنانی که در زیر چادری و در کنج خانه بندی مانده و نه سواد دارند و نه علم و نه در جامعه کار میکنند، بنام این که زن خانه است و کار خانه را انجام دهد و اولاد ها را نگاه کند. آیا به نظر تو حق و امتیاز زن همین است؟ آیا به نظر تو این غرور است؟ و یا .... مردان این جامعه که فکر میکنند اگر زن شان با سواد شد وروی لچ شد و در بیرون خانه کارکرد ، تمام آبرو و حیثیت شان از بین میرود؟ یک کم ذره کله و فکر و عقل خود را به کار بیانداز و تنها به کشور خود نظر نیانداز، بلکه جوامع دیگر را نیز ببین که مردم چه قسم زنده گی میکنند.

>>>   حمیده جان کاملا درست فرموده اید.

>>>   كاملاً مخالف خانم حميده هستم...اكًر مردان افغانستان غرور دارند و انسان هستند به خواهران و مادران خود تجاوز و خشونت جنسي را روا ندانسته و إن را شديداً محكوم كنند!!! زنده باد خانم كبرا كه به هيچ ... فرصت سو استفاده را نداده و خلاف ان اواز بلند ميكند..مطمينم هر انسان غيرتمند نميخواهد خواهر و يا مادرش مورد آزار قرار بكًيرد و از خانم كبرا پشتباني ميكند!!!
تشكر ...

>>>   خانم حمیده درست و واقعیت را گفته است.

>>>   حمیده وردک هر انچه گفته راست وزیبا فرموده همایتش می کنیم

>>>   باعرض سلام!
باتائید سخنان خانم حمیده وردک اضافه مینمایم که: این دختربا جان کری معرفت دارد آنوقت که جان کری با او دست میداد اعتراضی نداشت .او با این حرکت وبالباسیکه از فلز ساخته است به کلی شکل نیمه برهنه را بخود ګرفته است طوریکه همه بر جستګی های بدنش را نشان میدهد واین حرکت بسیار شرم آور است ومنظورش هم نشان دادن برجستګی های بدن زنانه ...وتحریک بیشتر است نه اعتراض به آزار واذیت . این دختر از دین ومذهب واسلام چیزی نمیداند ونمیخواهد زنده ګی با عفت وسر فراز داشته باشد او میخواهد برای خودش... جور کند واین موضوع را بهانه قرار دهد تا با یاری جان کری در کشورهای غربی طوریکه آنها نیمه برهنه میګردند او هم با همان بی عقیده بودنش همانطور بګردد.
فرستنده: سخی ازکابل

>>>   اﻭﻟﻴﻦ ﮔﭗ ﺩﺭﺳﺖ ﻭﺣﻘﻴﻘﺖ ﻛﻪ ﻳﻚ ﻭﺭﺩﻛﻲ ﺯﺩ

>>>   خشونت علیه زنان در کشورهای کمتر توسعه یافته مانندافغانستان یک واقعیت غیر قابل انکار است. خانم حمیده که زن را ملکه خانه میدانید! اساسا تقسیم فضاها به عمومی و خصوصی (خانه) و محدود کردن زنان به حوزه خصوصی آیا خود شکلی از خشونت نیست؟ خانم حمیده بستر سیاسی اجتماعی کشوری مانند انگلیس به هیچوجه قابل مقایسه با افغانستان نیست. این قیاس مع الفارق است. مساله ما زنان مساله انتخاب است. باید به انتخاب یک زن به عنوان یک انسان احترام گذاشت. اگر زنی در انگلیس انتخاب میکند از بدنش برای تبلیغات استفاده کند این انتخاب شخصی خود آن فرد است و کلیت قضیه راز یر سوال نمی برد. در پااین خاطر نشان میکنم حل شدن مسائل زنان تنها به خود زنان برنمی گردد مردان نیز باید به این درجه از آگاهی و دریافت برسند که مساله خشونت علیه زنان مساله یا اجتماعی است و مساله مردان نیز هست.
دکتر م. ذژم. استاد دانشگاه

>>>   حمیده درست گفته

>>>   کبری خادمی اگر قصدش رعایت حقوق زن و دور بودن دست نامحرمان به زنان بود هیچ گاه به خود اجازه نمیداد که با جان کری که یک نامحرم است دست بدهد. لباس اهنی کبری فقط برای مشهور شدن بود و بس
حق گو

>>>   هنوز اين زن وردكي مخالف حقوق زن است ... از طالب ميترسد.

>>>   ما با حقوق زن موافق هستیم ولی با انحراف اخلاقی مخالف هستیم در اروپا حقوق زن رعایت نمی شود بلکه انحراف اخلاقی حمایت می شود.

>>>   تشکر اقای سخی کاملاً درست فرمودید.

>>>   اگــــــر از وردک اســــت درست گفته ! اگر نیست نادرست گفته !

>>>   امروز متآسفانه در دنیا و بویژه در افغانستان زنان وسیله یک عده ای قرار گرفته که بنام دفاع از حقوق زن هرکاری می کند و این خانم برای معروف شدنش از لباس اهنی استفاده نموده به نام دعاع از حقوق زن. زن مظلومی است که هم سردمداران هم در سیاست و هم در اقتصاد و هم در فرهنگ و هم از فقر زنان و هم از ثروت زنان به بهانه دفاع از مظومیت آنان سوء استفاده می کنند. واقعا زنان مظلوم است.
ارزگانی

>>>   اگر حجاب داشته باشد هیچ کسی جرئت مزاحمت را ندارند و هر چیزیکه بی پرده باشد در آن هر چیز مداخله میکند و هر کسیکه ارشادات اسلام را تعقیب نکند بی آبرو میشود مثل همین دختریکه برای خود .... آهنی درست کرده فکر میکند که در امان خواهد اگر هزار.......... آهنی داشته باشی باز هم در امان نیستی ...

>>>   ربي از غزني
برادران اينجا افغانستان است. انقدر مرد سالاري پر رنگ است كه در هيچ جاي دنيا ديده نميشود، اينجا علاوه بر زنان، پسرهاي خوشكل هم در امان نيستند. در اين كشور اگر به رسم اعتراض، شخصي خود سوزي كند باز كسي از خواب بيدار نخواهد شد .
ربي از غزني باستان

>>>   دوستان نظریات مختلفی را ارائه داشتند که برای هریک شان احترام فوق العاده دارم و لی یک نکته را که میخواهم برای همه نظردهنده گان محترم خاطر نشان سازم اینست که مردم افغانستان چی مرد وچی زن تاحال گمشده خود را پیدا نکرده اند . گمشده آنها تطبیق تمام اعمال و کردار شان با احکام حیات بخش اسلام است ( البته منظورم تحجر و قرون وسطیی بودن مانند طالبان کوردل نیست)و درک واقعی از اسلام و قوانین اسلام عزیز است بطور مثال اگر ما یک حدیث مبارک انحضرت صلی الله وعلیه وسلم را که میفرمایند (( از امت من نیست ان شخصی که از دست وزبانش خلق در امان نباشد))بالای خود تطبیق کنیم همه بدبختی ها از کشور مان رخت می بندد و انگاه خوشبختی دنیوی و اخروی نصیب مان خواهد شد . بااحترام مرور

>>>   خیر بیبنی خواهر گلم که واقعا حقیقت اسلام را گفته ودر عمق اسلام دخل شده ای امید وارم برای کسانیکه افکار غربی دارند از اصل ومنبع اسلام برایشان بفهمانی خداوند شما وهمه خواهران پاک دامن ما را از زیر چادر بی بی فاطمه(رض) بی نصیب نگرداند.
سیغانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است