ایران به قندهار مهمات می فرستد ؟
ايران در حالى از طرف مايک مولن، لویی در ستیز آمریکا به حمايت مخالفین در قندهار متهم مى شود که حکومت افغانستان، چندين بار بر روابط دوستانه با کشورهاى همسايه تأکيد نموده است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۸۹/۱/۱۲ کد خبر: 9058 منبع: پرینت

مايک مولن، لوى درستيز امريکا روز چهارشنبه در دفتر رسانه هاى حکومت طى يک نشست خبرى گفت، ايران به قندهار سلاح و مهمات را مى فرستد.

اين ادعا در حالى صورت مى گيرد که مولن از آغاز عمليات گسترده در قندهار در آيندۀ نزديک نيز خبر مي دهد . به باور وى ، نيروهاى بين المللى مستقر در افغانستان، از نفوذ ايران در افغانستان نگران اند .

گفتنی است که تاکنون چندين بار ايران توسط امريکا و بعضى مقامات کشور به حمايت از طالبان متهم گرديده است، اما ايران همواره اين ادعا ها را رد کرده است.

چندى قبل، رابرت گيتس، وزير دفاع امريکا نيز ايران را به ايفاى نقش دوگانه در افغانستان متهم کرده بود . وى گفته بود که اين کشور از يک طرف از حکومت افغانستان حمايت خود را اعلام مي دارد و از طرف ديگر، مخالفان مسلح دولت افغانستان و نيروهاى بين المللى را حمايت مي کند.

اما محمود احمدى نژاد رئيس جمهور ايران در کنفرانس خبرى مشترک با رییس جمهورکرزى که چندى پيش در کابل برگزار شد گفت که کشورش در ناامنى افغانستان هيچ دستى ندارد.

ايران ، اکنون در حالى از طرف مايک مولن به حمايت مخالفان در قندهار متهم مى شود که حکومت افغانستان، چندين بار بر روابط دوستانه به همه جهان بالخصوص کشورهاى همسايه تأکيد نموده است .

سفر تازه رئيس جمهور جهت اشتراک در جشن نوروز به ايران ، نشانه از روابط خوب افغانستان با ايران است .

قرار است در آيندۀ نزديک به دنبال عمليات مارجه ، در قندهار نیزعمليات گسترده ای برای پاکسازى مناطق مختلف آن ولايت از وجود طالبان آغاز شود .

مايک مولن همچنین دراین کنفرانس گفت که بررسى ها براى عمليات قندهار که قرار است در آينده ای نزديک به رهبرى دولت افغانستان آغاز شود، جريان دارد .وى افزود که فعلاً آنها مصروف جمع آورى نظريات مقامات محلى و مردم اند .

وی اظهار داشت که در اين عمليات، چالشهاى بزرگی پيش رو است و نياز به نيروى بيشتر دارد . مولن هدف از راه اندازى عمليات قندهار را تأمين امنيت در ولايات جنوب خواند .

در گزارشی از آرمان ملی آمده است که لوى درستيز امريکا همچنین درمورد خواست حزب اسلامى، مبنى بر خروج نيروهاى امريکايى از افغانستان ، گفت که اين خواست برايشان قابل قبول نيست .وى افزود که امريکا متعهد است تا نيروهاى افغان را تجهيز و قابليت آنها را در مبارزه با مخالفان مسلح بالا ببرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فکر میکنم سخن تازه نیست. و نه هم کدام موضع جدید ایران در قبال افغانستان است. همسایه های ما همه و همه در فکر منافع خود هستند. شاید هم فردا از طریق رسانه های بشنوی که ازبکستان با طالبان همکاری دارد و یا هم چین. زیرا ازین دم بریده ها شک نیست
مسعود وکیلی

>>>   سلام خدمت همه!
یقیناً که این همسایه های شیطان و منافق همیشه از اعمال تخریب کارانه و بی شرمانه خود در قبال افغانستان دریغ نورزیده اند.
اجمل

>>>   از خود امريكا هم پرسان كنيد خودش هم كه از يك طرف ضد تروريزم است و از يك طرف تروريست ساز

>>>   اينگونه قضاوت يكطرفه در مورد همسايه ها نكنيد!

>>>   اولا صحت این خبر معلوم نیست
ثانیا قاچاق اسلحه توسط یک یا دو نفر را نباید به پای دولی گذاشت
ثالثا هیچ کشوری حتی ایران به خاطر منافع کشور دیگر منافع خود را نادیده نمیگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است